Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tarhaikäinen tarvitsee kasvatusta/opetusta 40h/vko mut ekaluokkalainen vain 20 h/vko?

Vierailija
21.12.2015 |

Ihan mielenkiinnosta. Ekaluokkalainen oppii monenlaisia taitoja huimaa vauhtia puolella siitä tuntimäärästä, minkä tarhaikäinen joidenkin mielestä näyttää tarvitsevan siihen, että pysyy ikätasollaan kehityksessä. Eli miksi lapsi vaurioituu, jos pääsee nauttimaan päiväkodin laadukkaasta varhaiskasvatuksesta vain saman verran kuin ekaluokkalainenkin pääsee nauttimaan koulunkäynnistä? Miksi 20 h/vko päiväkodissa on niin kamala asia (eli ihan liian vähän päiväkotia) että siitä pitää nostaa tällainen mekkala mitä nykyiset uudistukset ovat nostaneet?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista että me kotihoidetut, eskaria käymättömät lapset ollaan pärjätty elämässä mitenkään! :O

Ette te olekkaan!

Frontaalilohko on jäänyt pahasti kehittymättä, josta empatiakyky on paikannettavissa.

Huutelette sitten täällä av:llä.

Vierailija
22/25 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus minä mietin että osa av:n porukasta soisi käyvän koulua enemmän. Montako työtöntä tai kotiäitiä te tunnette, joiden lapsi on 40h/vko päiväkodissa? Minä en yhtään. Tuntemani vanhemmat lyhentävät ihan itse lapsen hoitoaikaa ja saavat kuitenkin säilytettyä sen tutun pk-paikan, kun taas työllistyvät hoitoaikakin nousee. Tämä on onnistunut tähän asti, nythän vaan kaupunki on hävinnyt rahaa kun yhtäkkiä lapsesta saadaan vähemmän hoitomaksua ja hui kauhistus, henkilökuntaakin on joinain päivinä "liikaa".

Julkisuudessakin on ollut esillä ne häviävän pienet prosentit jotka täyspäiväisesti lastaan päiväkotiin vievät "ilman todellista tarvetta". Luulen että näillä nimenomaan se tarve on, mutta sitä ei haluta hyeenoille kertoa. Eli saadaan kunnan byrokratiaan lisää kuluja kun ne, jotka nyt "eivät jaksa lapsiaan" ovat kuitenkin kokoaikaiseen päivähoitoon oikeutettuja, nyt se vaan täytyy todistaa ja hankkia lausuntoja. Ja sen Pekan puolipäiväistymisen takia otetaan ryhmään lisää lapsia eikä nosto kokoaikaiseksi ihan niin vaan enää onnistukaan, joten kannustinloukku on valmis.

Sitäpaitsi, sitä kyllä soisi jokaisen köyhän ja (anteeksi) heikkolahjaisen perheen lapsen osallistuvan jo pienestä yhteiskunnan elämään, eikä jatkavan syrjäytymistä. Niistä lapsista kun tässä on kyse, eikä aikuisista. Mutta suomalainen kateellinen av-mammahan se vie vaikka leivän lapsen suusta jottei kukaan saisi enempää kuin itse. Häpeäisitte. Seuraavaksi halutaan köyhien lapset pois peruskoulusta, koska voihan ne vanhemmatkin opettaa kun niillä on aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista että me kotihoidetut, eskaria käymättömät lapset ollaan pärjätty elämässä mitenkään! :O

Ette te olekkaan!

Frontaalilohko on jäänyt pahasti kehittymättä, josta empatiakyky on paikannettavissa.

Huutelette sitten täällä av:llä.

Ai se on siitä kii! No varalta omat mukelot vois sit olla ainaki 60h/vk hoidos, niin ei jää lohkot kehittymättä.

Vierailija
24/25 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää! Ettekö te vieläkään tajua että uudistuksen myötä myös ryhmät kasvavat! Tämähän sitä säästöä tuo! 

Kertoo jotain älykkyydestä kun ei tajuta keskittyä tähän epäkohtaan, vaan keskitytään syyttämään toisia äitejä samalla nostaen itse itsensä jalustalle :) well done

Vierailija
25/25 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muahahahaaa!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi