Kerroin ekaluokkalaisen lapseni kaverille, ettei joulupukkia ole olemassa
Nyt sain sitten vihaisen sähköpostin tämän poikani kaverin äidiltä :D
En siis tiennyt, että poika uskoo vieläkin joulupukkiin joten en TAHALLANI paljastanut sitä. Kuitenkin oletin , että kukaan kouluikäinen ei enää usko mihinkään joulupukkeihin ja tonttuihin, joten puhuin ohi suun lahjojen ostamisesta tälle pojalle.
Ei kai kukaan ekaluokkalainen oikeasti enää usko kuitenkaan joulupukkiin? :D Ei taida olla ihan penaalin terävin kynä jos ei tuohon ikään mennessä ole hoksannut huijausta.. Vanhempana itse paljastaisin viimeistään tuossa iässä, muutenhan sitä joutuu kiusatuksi koulussa kun uskoo vielä pukkiin.
Kommentit (44)
Itse en ainakaan pienenä uskonut joulupukkiin sata prosenttisesti koska kaikki "pukit" näyttivät erilaisilta ja oli erilaiset äänet etc. Ymmärsin että se on jouluun kuuluva satuhahmo vähän kuin esim muumit tai vaikka Mikki hiiri (Eivät ole olemassa mutta silti kivaa käydä katsomassa ja lukea/katsoa satuja). Tiesin vanhempieni ostavan lahjani sillä olin usein itse mukana valitsemassa ja "pukki" vain jakoi ne sitten illalla. Silti ihan yhtä jännältä tuntui pukin tulo vaikka tämän asian tiesin. Miksi pitäisi edes uskotella että asia on täyttä totta. Itse kerron joulupukista jouluun liittyvänä tarinana :)
En ymmärrä teitä, ettei vaan lapsi joutuisi kiusatuksi, ihmisiä. Sellaista kaavaa ei ole olemassakaan. Toisia kiusataan, toisia ei. Syyt voivat olla mitä ikinä tahansa mitä vaan mielikuvitus tuottaa.
APllä kun ei mielikuvitusta riitä, niin ehkä se on sitten tuo yksi lanka jonka mukaan eletään ja pelätään.
Moni kymmenen vuotiaskin vielä uskoo, USKOO, joulupukkiin. Pieni avartaminen leikkimieleen voisi ehkä olla APlle paikallaan. Pientä heittäytymistä, ei aina tarvii olla niin pirun aikuinen.
Joulupukki ON olemassa, ettäs tiijät.
Itse sanoin toisella luokalla rinnakkaisluokkalaiselle, että meidän isä tulee teille joulupukiksi tietämättä, että hän uskoi vielä joulupukkiin.
En ole av-mamma enkä usko joulupukkiin.Olen kuitenkin sitä mieltä,että lapsi ei ole tyhmä,jos uskoo ekalla luokalla pukkiin.Aika kolkkoa mennä vieraan lapsen kuullen hölisemään tuollaista.Olen neljän isoäiti,isommat pojat eivät enää usko,mutta ekalla uskoivat molemmat ja taisivat vielä tokallakin.Nyt on kaksi pikkusiskoa,niin että kaikki me "uskotaan" pukkiin.Miksi viedään lapsilta lapsuus,kun toisaalta hölistään,miten lasten täytyy saada olla lapsia.Tätä toitotetaan silloin kun valtakunnallinen keskustelu on,voiko kymmenenvanha olla muutaman tunnin yksin kotona.Minulle selvisi totuus pukista ekan luokan joulun jälkeen.Jouluna vielä uskoin,mutta heti sen jälkeen otin vanhempien kanssa asian puheeksi ja se ratkesi ilman traumoja.