***Toukonuput uuteen viikkoon 13.2 ->***
Kommentit (45)
Maanantaita kaikille!
Poika nukkuu parvekkeella ekoja päikkäreitä ja äidinkin pitäisi huilia, mutta tänne taas eksyin... ;) Daniel nukkuu nyt hyvin yöt klo 20.30 - 6/7, heräämättä tai yhdellä tutinlaitolla. Aamuherätys kuudelta ei tosin ole kovin kiva. :( Tänään poika heräsi kuudelta, mutta nukahti uudestaan puol seitsemältä viereen ja nukkui vielä tunnin. Ainoa ongelma oli etten itse nukkunut... Harmittaa kun on itse niin huono nukkuja. Illallakin kesti tosi kauan nukahtaa ja yölläkin heräsin monta kertaa... ZZZ... Onko muilla sama vika?
Jotenkin viikonloppu teki tosi hyvää. Viime viikolla olin jotenkin tosi väsynyt ja stressaantunut ja kaikki tuntu harmaalta. Viikonloppuna vietettiin sitten aikaa koko perheen voimin ja sain nukkuakin, ja nyt kaikki tuntuu taas paljon valosammalta.
Miten töihinlähtijöillä on töihinpaluu sujunut?
Mamma ja Daniel, 8,5kk
No niin nyt olisi virallisesti viimeinen äitiyslomapäivä,huomenna olisi työpäivä ja kyllä ahdistaa.....saapi nähdä osaako sitä enään tehdä siellä mitään.Neitin mummi tuli meille eilen häntä hoitamaan, onneksi ei tarvitse laittaa tarhaan.
Muuttoa isompiin tiloihin kovasti odotellaan, onneksi toi aika kuluu nopeasti. Tänään neiti teki ennätystä nukkui aamulla kahdeksaan asti, kyllä oli ihanaa, tosin kyllä meidän vieressä.Siitä on tullut ihan hänelle tapa että herää yöllä eikä suostu enään jatkamaan unia omassa sängyssä.Mutta kun on päässyt meidän väliin niin nukahtaa heti.Täytyisi taas vaan alkaa totuttamaan häntä omaan sänkyyn, mutta kun ei jaksa valvoa yöllä.......
Meille ei ole tapahtunut nyt mitään uutta viime viikosta, sama kova vauhti jatkuu, hyvä kun perässä pysyy=))
Nyt täytyy mennä laittamaan ruokaa ja sitten päikkäreille
Hauskaa viikkoa kaikille!!
Nelli&Ada
Meikäläisellä ja Juliuksella on hiukan huono päivä tänään =(
Ensin ei aamulla kelvannut pojalle puuro millään, sitten multakin paloi päre kun olin nälkäinen ja meiltä sattui olemaan leipä loppu. Ja kämppä on kuin pommin jäljiltä. Ja kun J alkoi väsyä, menin nukuttamaan niin herra sai kunnon raivarin (nykyään vastustaa nukuttamista kovasti), jonka jälkeen kakkasi, ja hoitopöydällä yritti karkuun ja tälläsi jalkansa suoraan lämpimään kakkavaippaan... Sitten vaan koko ukko pesulle ja uusi nukahtamisraivari. Ja mulla silmät ja nenä vuotaa vieläkin kun eilen kävimme kissaperheessä vierailulla. On ihan sellainen oli että kuukautiset alkais kun tuntuu että maailma potkii päähän. Vaikka pientähän tää kaikki on!
Mies on juuri tällä välin autokoulun inssiä ajamassa. Peukkuja vaan pystyyn että menis läpi, niin helpottuis meidänkin elämä. Teoriakokeen mies uusi kahdesti, toivotaan että inssi ois helpompi.
Onneksi pääsen illalla jumppaan purkamaan ketutusta!
Elina viime viikolla ehdotteli pk-seudulle tapaamista? Asia taisi jäädä auki? Ens kuun alussa taisi olla ehdotus? Me J:n kanssa tulemme kyllä jos vain terveinä ollaan! Ajankohtaehdotuksia?
-sannael ja J
Tuli mieleen tosta lokakuisten riidasta, että onkohan enään pystyssä sitä toukodottajien yahoo-yhteisöä, tai se Msn-yhteisö??
Itsekin liityin alussa, molempiin, ja aika ei sitten riittänytkään siellä aktiivisesti kirjoitteluun. Yhtenä päivänä sain viestin toisesta yhteisöstä missä uhattiin poistamisella jos ei ala kirjoittelemaan aktiivisemmin, ja vastasin että minut voi kyllä poistaa koska aika ei riitä, ja samantien minut poistettiin, vaikka olin ajatellut poistaa omat viestini sieltä.
Tuntui aika tylyltä. Ei mennyt kun viikko niin tuli samanlainen viesti toisen yhteisön ylläpitäjältä, mutta se oli paljon fiksummin ja kohteliaammin kirjoitettu, lisäksi siinä kehoitettiin poistamaan omat mahdolliset kuvat ja viestit. Ylläpitäjä pahoitteli ettei voinut pitää jäsentä joka ei ole aktiivinen. Siitä toiminnasta jäi hyvä maku suuhun, enkä tuntenut itseäni " ulospotkituksi" kuten kävi ensimmäisessä yhteisössä. Siihen jäi yhteisökokeiluni, ja lupasin itselleni etten enään menisi semmoiseen mukaan.
Itse kirjoittelen silloin tällöin, aika 4 lapsen kanssa ei vain yksinkertaisesti riitä siihen mihin itse haluaisi. meillä 2 kouluikäistä tyttöä joiden kanssa jaataan yksi tietokone, eli aika netissä on kortilla.
Luen kyllä pinoa monta kertaa päivässä, mutta aina ei ole aikaa kirjoitella, tai sitten ei ole mitään uutta kirjoitettavaa.
Toinen asia mikä lisää aktiivisuutta on kun/jos löytää toisen nimimerkin joka tulee " tutuksi" , silloin haluaa usein lukea kuulumisia ja kertoa omistaankin.
Minusta tämä toukopino on aina täynnä asiaa ja vertaistukea. Jos uusia ilmaantuu niin toivon että kukaan ei tunne itseään ulkopuoliseksi. Alussa on aina rankkaa ja totuushan on se, että tälläisen nettilistan kuulumiseen eteen on tehtävä työtä, lukea ja kirjoittaa. Aina meillä ei ole siihen mahdollisuuksia.
Itse myönnän etsiväni tuttujen nikkejen kirjoituksia, mutta tuleehan kaikki tutuksi kun tässä jonkin aikaa kirjoitellaan =)
Muuta asiaa, kiitos ninni-pinnille vastauksestasi danin kypärästä, eli ei tarvitse vaivautua ostamaan uutta =) Ilmeisesti nämä turvakypärät ovat niin " tiukkoja" että pää hikoaa. No pian sitä ei varmasti neiti suostu enään käyttämään, ja sitten se jää museoesineeksi, meille kun ei enempää lapsia tule..vai tuleeko... ; ) Aika näyttää.
Taika78:
NENN!
meillä oli sama vika öiden kanssa kunnes rupesin herättämään tylysti päikkäreiltä jos ne meni yli 2tuntisiksi. Muutaman päivän kitinä iltaa kohden ja sitten alkoi pitkät yöunet maittaa.ELi nyt meillä nukutaan kahdet tunnin päikkärit ja illalla klo21 unta,herää klo7-8 syömään ja nukahtaa tunniksi-kaheksi takasin vielä.
Se auttoi meillä, voihan olla että ei toimi teillä mutta vinkkasinpa nyt vaan.. ;)
Eli kiitos tuhannesti vihjeestä Taika78!! Viime yö meni 22.00-08.00 ja 0 (!!!!) herätystä, eli luxusta! En kyllä herättänyt, eli neiti nukkui sen 4 tuntia ja heräsi 16.30 ja sitten pidin hereillä 22 asti (tyttö oli hyväntuulinen). Jos kuitenkin iltavalvomiset jatkuu vielä ensi viikoan, teen kuten ehdotit. Mutta voi kun on niin ihanaa kun lapsi nukkuu pitkät päiväunet, saa touhuta muitten lasten kanssa ja olla netissäkin. Mutta kokeillaan jos ei elämä tästä muutu! Tuhannet kiitokset vihjeestäsi Taika!!
//nenn =)
ninni-pinnille:
teidän danillahan on jo monta hammasta, täältä neidin suusta löytyy vain ne kaksi " imetyksen vaara" hammasta, jotka ilmestyivät jo alla 5 kk ikäisenä. No kerkiäähän niitä vielä tulla!!
Nelli_75:
Onnea viimeiselle " loma" päivälle, ja onnea töihinlähtöön!!
ja sannaelille:
Tsemppiä huonosti alkaneeseen päivään ja auringonsäteitä! Kyllä se siitä lähtee! Ja minä ainakin pidän peukkuja sun miehelles =)
Täällä ei mitään uutta, sisko kylässä eli ei voi netissä roikkua koko päivää, mutta mukava olla seuraa.
Vointeja kaikille!!
//nenn =)
Mä tosiaan viime viikolla ehdotin Pk-seudun toukojen treffejä 2.02, muutakin päivä kyl voi ehdottaa, enemmistö päättää:)
Öistä täällä taas puhuttiin. Uskon kanssa, et päikkäreiden pituus vaikuttaa yöuniin. Meil nukutaan yleensä yhteensä vain 2-3h päiväl ja kyl sit nukutaan yöllä. Vimpula on ruvenyt nyt vaan seisoskelemaan pinniksessä ja muutenkin häärää kovaan, kunnes nukahtaa naamallensa:O
Me aloitettiin toissapäivänä pottailu, siis totuttelu. Ollaan saatu pari tulostakin jo:), vaiks eihän neiti ite asiaa oike tajua vielä. Onko kukaan tääl vielä ottanut pottaa käyttöön? Yritän just löytää vinkkejä miten parhaiten opettaa laps potalle.
Mä en kyl millään raaski jättää viel muruani ja lähtee töihin, ja suoran sanottuna viihdyn muutenkin hyvin kotona täl hetkel:))) Mut kyl sit syksyllä on itellänikin paluu duuniin edessä. Tsemppiä teille, jotka otatte sen askelen jo nyt!
Jos en tänne huomen piipahda, niin mun puolesta
OIKEIN MUKAVAA YSTÄVÄNPÄIVÄÄ TEILLE!!!
crobin ja Y 9kk
Miten ois keskiviikko 1.3. Waneys Coffee klo 13?
(Maille torstait hieman hankalia, mutta pahimmassa tapauksessa sekin käy. Perjantai 3.3. ei sovi meille, maanantai 27.2. kylläkin.)
Miten Crobin ja muut, sopiiko tämä?
Mamma ja Daniel, 8,5kk
ps. Sannael - tsemppiä, tiedän tunteen. Onneksi se on ohimenevää! ;)
Tarkoitus oli tulla heti aamulla pinoutumaan ja laittamaan tänne gallupin tynkää mutta olen tässä vasta nyt. Laitan nyt mieltäni askarruttaneen kysymyksen tänne kuitenkin; taas on ruokailut ja syöminen mielessä eli
G: Miten toimitte jos vauva ei syö kunnolla eli ruoka ei oikein uppoa? Tuputatteko? Lopetatte syöttämisen ja palaatte hetken kuluttua asiaan uudelleen? Lopetatte syöttämisen ja seuraavan kerran syödään vasta seuraavana ruoka-aikana? Niksejä?
Meillä on tämä entinen hyvin syövä poitsu ruennut jonkin verran lakkoilemaan eli kasvis- ja lihasoseet eivät uppoa entiseen tapaan. Makeammat soseet ja puuro kyllä. Olen " syyllistynyt" tuputtamiseen mutta toisaalta mietin että kyllä kai sitten viimeistään syödään kun on kunnolla nälkä eli ei ehkä kannattaisi yrittää " väkisin" syöttää. Kai tämäkin jokin kausi on. Juuri puhkesi yksi ylähammas se seuraavat pullottavat eli sekin varmaan vaikuttaa ruokahaluun.
Tällaiset aatokset näin maanantaina. Vastailkaa jos jaksatte :)
Terkuin,
Likka (ex Lillakka) ja Peetu melkein 9 kk
Siiri on tosiaankin oppinut ihan uusia juttuja. Vilkuttaa isille joka aamu ovella, kun isi lähtee töihin. Nauraen menee kissojen ruokatarjottimelle ja puhelinpistokkeeseen kiskomaan johtoa irti seinästä. Yritä sitten vakavana kieltää...
Tänään oltiin pitkästä aikaa vauvajumpassa. Oikein hauskaa oli. Siiristä on kiva mennä kokeilemaan muiden vauvojen kasvoja ja hiuksia. Tarraa vaan niin kovasti. Musta tuntui, että Siiri nautti kovasti jumppailusta. Nukahti nyt matkalla ja nukkunut nyt kohta 30 minsaa eteisessä vaunuissa ulkovaatteeta osittain päällä. En raaski herättää.
Tapaamisesta oli puhetta... Me ollaan silloin keskiviikkona 1.3. lastenklinikalla tutkimuksisssa eli silloin me ei päästä. Ois kuitenkin oikein kiva tulla tapaamiseen. Sopisiko tiistai? Toukokuu20:lle ei muistaakseni käynyt perjantai...?
Oltiin viikonloppu taas pulkkailemassa Siirin kanssa. Hyvin tyytyväisenä istuu pulkassaan ja tarkkailee maailmaa maan rajasta. Suosittelen!
Onko joku antanut jotain hapanmaitotuotteita (viiliä, jugurttia)? Mulla loppuu ideat välipalojen suhteen. Aina tulee annettua jotain hedelmää (päärynää, omenaa) tai marjaa. Onko ideoita?
Tsemppiä Sannael loppu päivään ja tulevaan viikkoon!
-Elina ja Siiri
Meillä ei käy se ke 01.02, mutta taas ma 27 tai ti 28.02 sopisivat hyvin.
Elina - meil on sama juttu, et tyttö käy kiinni muihin muksuihin ja ei siin viel mitään, mut ku yritetään purra muita päähän ja voe et ku sit suututaan verisesti ku äiti kieltää:L
Gallup: Meien tyttö on huono syömään. Välil saan tehä vaiks mitä trikkei, et sais ees jotain alas menemään, esim huijaan eluilla. Jossain vaiheessa huomasin, et tyrkytin liian usein tytölle ruokaa. Joten nykyään meil aina ootetaankin about tunti herämisen jälkeen ennen ku syödään ja siitä 1-2 tunnin jälkeen tarjon vasta maidon, niin neidillä herää oikeesti nälkä - se tepsii meillä. Tietty on parempia ja huonompia päiviä. Väkisin ei kannata tyrkyttä mun mielest, mut huijata kyl saa;) wink
crobin
Tuo torstai näyttää sopivan muille paremmin, joten eiköhän mekin saada sopimaan. Ketkä ovat tulossa:
Crobin, Sannael, Elina? Onko muita?
Mamma ja Daniel
Pikaisesti, kun imetän tässä samalla. Töihin on sitten palattu. Kaikki on mennyt hyvin. Alkuun olin työpaikalla kyllä kuin eri planeetalta, mutta nyt jo sujuu samoin kuin aiemminkin. Neiti on ollut oikein reipas isänsä kanssa kotona. Tyytyväisiä näyttävät olevan molemmat, kun viettävät kaksin (tai koiran kanssa kolmin) aikaa kotona. Itse kyllä ikävöin neitiä töissä ja illat tuntuvat niin viheliäisen lyhyiltä olla kotona.
Neidillä meinaa olla eroahdistustakin kiusana. Roikkuu lahkeessa ja syliin pitäisi päästä silloin, kun olen näkösällä. Öisin herää pinniksessä aina lohduttomana itkemään ja rauhoittuu vain viereen. Yöt menevät vaihdellen ja yötissittelyä meillä on vieläkin. Jotenkin on niin vaikea saada neiti rauhoittumaan ilman, kun ei koskaan ole tuttiakaan huolinut. Päivystän tällä viikolla ja jännittää, että kuinka täällä kotona pärjäävät koko yön. Todennäköisesti kyllä ihan hyvin - itsestäni en ole niinkään varma :-) Inhottaa ajatuskin rintojen pumppaamisesta työpaikalla. Pakko vaan on, kun imetän vielä aika paljon eli 3-4 kertaa päivässä ja yöllä vaihdellen. Neiti on saanut vauvajugurtteja ja pitää niistä kovin. Korviketta ei ole tarvinnut vielä antaa, mutta aloitellaan sekin varmaan kohta. Yritän nimittäin vähentää imettämisen pelkkään aamuun ja iltaan tässä vähitellen. Tyttö on kyllä sellainen tissitakiainen, ettei itse vierottaisi itseään varmaan ikinä. Rintamaito maistuu melkein aina kun vaan tarjoaa ja usein itse alkaa sitä kitisemäänkin, kun minä olen lähellä.
Syömisestä oli puhetta. Meidän neiti syö kyllä päänsääntöisesti hyvin kaikkea. En yleensä tuputa, jos ei maistu vaan saa sitten aiemmin seuraavan ruuan sitten. Kala on edelleen yök ja 8-kk -valmispiltit myös tökkivät.
Mutta nyt on mentävä. Neiti ähelsi nimittäin juuri kakan. Ajateltiin lähteä vielä pulkkailemaan, vaikka vähän tylsää se pimeällä onkin.
Mukavaa viikkoa kaikille.
Ai niin. Mä olen tuon kuunvaihdeviikon vielä töissä, joten ei päästä treffeille. Ens kerralla sitten?
Bamse ja neiti 9kk
Eli äiti on " vähän" väsynyt...Joku muukin jo tuskaili huonounisia öitä, vinkkejä ei minulla ole, mutta kohtalotoverina liityn joukkoon. Meidän herra nukkui todella hyvin liki puolivuotiaaksi asti, mutta sitten alkoi kukkuminen, joka jatkuu ja jatkuu. Poika herää nykyisin noin viidesti yössä itkemään. Tai en ole varma, herääkö, mutta itkee. Joskus harvoin rauhoittuu itsekseen, usein tarvitsee hieman silitystä ja peiton kohennusta. Pahimpina öinä tämä kuvio toistuu vajaan tunnin välein, hyvinä öinä herätään vain pari kertaa. Ja en suinkaan hyppää heti pinnikselle, kun eka inahdus kuuluu, vaan aina toiveikkaana odotan, josko nyt rauhoittuisi yksikseen. En ole havainnut mitään yhteyttä öiden laadulla ja päikkäreiden pituudella/lyhyydellä tai muillakaan päivän aktiviteeteilla. Ja kaikki mahdolliset poppakonstitkin on taidettu jo kokeilla. Mutta vinkkejä mieluusti vastaanotetaan täälläkin! Kauhulla jo ajattelen työhönpaluuta, mulla kun on vielä ihana kolmivuorotyökin; mitenhän sitä sitten jaksaa.
SYÖMISESTÄ. Meillä sujuu vaihtelevalla menestyksellä. Joskus yritin tuputtaa, mutta siitä ei seurannut ainakaan mitään hyvää. Nyt jos ns. pääruoka ei maistu, kokeilen jälkkärin menekkiä. Ellei uppoa, luovutan ja elän toivossa, että seuraavalla aterialla taas maistuu. Hedelmäsoseet ja vauvojen jogurtit on yleensä aika takuuvarmaa tavaraa :) Ihan viime päivinä on nyt alkanut rakeinenkin ruoka menemään paremmin alas, kun muutama suosikkimaku vihdoin löytyi.
POTTAILUSTA. Ei olla vielä hankittu pottaa enkä aio mitään kiirettä pitääkään. Poitsu on nyt oppinut niin paljon uusia asioita lyhyen ajan sisään, että saa puolestani rauhassa työstää niitä. En myöskään ole ollenkaan vakuuttunut, että osuttaisi potalle oikeaan aikaan...Ja uskon myös siihen, että potalle oppimiseen on se oma herkkyyskautensa eli nou hätä ja kaikki ajallaan.
PUHUMISESTA. Onkos muilla toukoisilla jo kovinkin laaja skaala " puhumisen" suhteen? Itse olen ehkä hitusen huolissani poitsun juttelusta. (meillä on suvussa dysfasiaa, ehkä siinä syy) Joitakin tavuja tulee, lähinnä väy, hee, tä ja tö. Ikävät asiat ovat joko täitäitäi tai papapa. Ja siinä se sitten onkin. Lähinnä pärisee ja hihkuu... Olen yrittänyt kuvakirjoista osoitella ja toistaa, toistaa, toistaa...Mutta herra tuntuu olevan enemmän toiminnan kuin lukumiehiä.
No niin, nyt tämä on taas niin piiiiiiitkä, ettei kukaan jaksa enää lukea :) Olisipas kiva päästä sinne tapaamiseenne, mutta on tiältä savonmualta vähän turhan paljon tuota matkaa...
Voi teitä, jotka ette saa nukuttua. Se on tosi inhottavaa. Väsyneenä menee koko päivä ihan pilalle, muistan kyllä niitä aikoja. Meillä on taas parantuneet yöt tosi paljon. 19.30.-05.30. likka nukkuu melkein aina putkeen ja sitten juodaan mölöt ja jatketaan vielä tunti tai pari unia. Meidän neiti ei siis vieläkään liiku mihinkään ja odottelen sitä aikaa, kun L oppii sen ja unet menee rikkonaisimmaksi..Sitä odotellessa...
Mulla alkaa ensi viikolla työt. Hyi!!!Ei sitten kiinnostais mennä ollenkaan hommiin. Mutta ei auta tällä budjetilla narinat. Pakko mikä pakko. Uutta vaaveliakaan ei ihan vielä " tehdä" . Ajattelin opiskella ensin vähän jotain. Onneksi teen kuiten aika vähän töitä näin ainakin aluksi. Ei ollut ytöpaikalla tarjota enempää. Periaatteessa ihan jees koska likka tottuu sitten siihen pikkuhiljaa, että äiti ei enää kokoajan ole siinä. Voin hyvin kuvitella itseni ensimmäisinä työpäivinä pillittämässä vessassa...=) Tulee niin nopeesti ikävä pikkasta...
G: Meillä ei pahemmin tarvii tupuutella ruokaa. Likalle maistuu se aika kivasti. Neuvolatäti sanoi, ettei väkisinkään saa tupuuttaa ja kyllä se sitten syö, kun hän sitä tarvii. Eli meillä niin, että kun likka rupee kitisemään, niin sitten vasta ruokaa. Silloin on varmasti nälkä. Toki on niitä kertoja kun täytyy syöttää ennen johonkin menoa. Palasia on ruuassa ja L kyllä niitä iloisesti pureskelee. Niillä kaikilla kahdella hampaalla. On kyllä hassun näköistä, kun kaikki alaikenet pullottaa tosi paljon. Mahtaa tulla oikeen armeija sieltä kohta...
Mitäs muuta..Me ei täältä Turun suunnalta viititä tapaamiseen tulla, mutta pitäkää hauskaa meidänkin puolesta. Nyt taidan lopetella. Mennään miehen kanssa kohta saunomaan..Ihanaa...
T. Wera ja Linda (29.5.)
nenn: Meidän Danille tuli vajaan kuukauden sisään 5 hampia.. Ei ihme jos yötkin rikkonaisia.. Toivossa tässä on hyvä elää, et joskus nukutaan paremmin.
Tsemppiä teille jotka jo töissä!!
Tää tais olla pikaviesti, ku poitsu nii mielellään kans kirjoittais..
En kyllä käsitä kuinka te muut aina muistatte ulkoa kuka kysy mitäkin kun pino on jo pitkä vai kirjotatteko paperille.. nolona täällä..:(
No, sen verran kuitenkin että Nenn, ei kiittelemistä- eihän se välttämättä tosiaan toimi edes toisella mikä toimii itellä..lapset on erilaisia ja unentarvekin on erilainen. Mutta mukavaa jos olin kerrankin avuksi, yleensä kun olen se apua anova osapuoli ;)
POTTAILUSTA sen verran että joka päivä kuukauden ajan on pottailtu, ei kuitenkaan tiettyyn kellon aikaan tms vaan tosi satunnaisesti, lähinnä tavoitteena tehdä siinä istuminen tutuksi.Ja heti kun alkaa vähänkin narinaa kuulua ja merkkejä ettei enää ole kivaa niin pois pois potan päältä,ettei tulisi kammoa siihen laitokseen.Joka päivä ei tule edes pissoja siihen, mutta kaikkinensa on tehty jo monet kakat ja pissat pottaan ja kehunut olen kovasti vaikka ei tyttö tunnu käsittävän mistä moisest fanfaarit..hänhän vaan istuu tajuamatta mitä allaan tapahtuu ..;)
SYÖMISESTÄ meillä on tosi takkuista syöminen, nyt etenkin kun oli pari viikkoa kovin räkäinen ja väsynyt koko ajan, alkoi heti itkeä kun laitoin hänet syöttötuoliin.. :( siinä sitten kääntää tuolia sitä mukaan kun lapsi pyörii ja huijaa lusikka kerralla suuhun. Liharuuat ei oikein uppoais ja hetken lankesin antamaan makeaa tilalle ajatellen että " täytyyhän lapsen jotain sentään syödä" mutta sitten viisaammat neuvoi että sille tielle ei kannata lähteä..niinhän se varmaan on, mutta ensin täytyy tehdä virhe itse ennenkuin voi todeta että tää ei kannata...;)
NUKKUMINEN on sujunut hyvin, ennen klo 21 käy nukkumaan-pullo suussa tosin , se vaivaa minua.. herää n.klo 7 maidon juontiin ja sammahtaa pariksi tunniksi takaisin.Välillä herää yöllä 3lta itkemään mutta tyyntyy kun silittelee hetken selkää tai nostaa syliin ja laittaa takaisin omaan sänkyynsä.
PUHUMISESTA meillä ei tule yhtään sanaa, " äi" on äiti(joskaan ei aina) , " ke" on nukke ja sitä rataa..eli tavuttaa joitain asioita.Oppi viime viikolla moikkaamaan, se olikin mukava taito, nyt moikataan mm. TV-tätejä ja kissaa.. ja ihmetellään kun ne ei hihku riemusta ja moikkaa takaisin..;)
Mutta en kyllä tosiaankaan ole huolissani tuosta puheenkehityksestä, neiti on kuitenkin huomenna VASTA 9kk, ihan vauva vielä- en osaisi odottaa vielä aikoihin järkevää sanaa.
Hienoa tietysti jos joillain jo sanotaan " äiti" tai jotain selkeää.. kyllä siinä varmaan tippa vierähtää kun sen eka kerran sitten joskus kuulee.:))
En nyt muista mitä muita kysymyksiä tuolla tuli vastaan, ihme tällä lahopäällä että tuonkin verran muistin...;)
Meidän pimulla ei ole vieläkään hampaita suussa, pappa vitsailikin että kouluun lähtiessä kannattaa tekarit hommata niin ei kaverit kiusaa sitten... joo ´o, tosi hauskaa...helppohan se nyt on sanoa- entä jos niitä ei oikeesti tulekaan!!!:O no, ei kai sellaista voi käydä..eihän?;)
nyt meen- yökukkujille jaksuja ja pitkiä päiväunia-siis äideille,lapsille lyhyempiä..
Taika, tyttö ja pieni rv 28
Täällä alkaa olla superväsynyt äiskä. Meidän Allu nukkui pienempänä ihan hyvin tuonne 6kk ikään, mutta nyt tammikuun alusta on yöt olleet todella värikkäitä. Kerran viikossa saatetaan selvitä yhdestä yöstä yhdellä heräämisellä, mutta ne loput kuusi yötä herra nousee 3-4kertaa yössä. Ei se mitään jos nousisi vain syömään, vaan saattaa parhaillaan vaatia tunninkin nukuttamista. Ei auta viereen ottaminen, ei kanniskelu, ei maito eikä asentojen vaihto. Silmät kiinni vääntää itkua, ei mitenkään hysteerisesti vaan välillä tyyntyen. Samoin meidän iltanukahtaminen on mennyt pipariksi. Ennen niin helppo nukuttaa, nyt iltanukuttaminen saattaa viedä helposti puolitoista tuntiakin. Ja jälleen on kaikki keinot käytössä. Ennen syötin sylissä maidon ja nostin sänkyyn ja herra veteli sikeitä. Nyt tehdään kaikki poppakonstit ja silti Aleksi vastustelee nukahtamista. En tiedä enään mikä auttaisi. Tiedä sitten mikä tästä meidän nukkumisesta on tehnyt näin hankalaa, Allun isi poistui keskuudestamme joulukuun alussa, nyt on opittu tukea vasten kävelemiset ja pinnasängyssä ylös nousu. Yöllä sitten herra äänettömästi nousee seisomaan ja vasta sitten alkaa itku.
Tähän samaan stressi-syssyyn pitäisi palata vielä 1,5viikon päästä töihin. Onneksi sain palkattua kotiin hoitajan, ei tarvitse vielä tarhaan viedä.
Kuolema kuittaa univelat..Mutta mikä veisi henkisen väsymyksen?
Taika: Ei Eetullakaan ole vielä yhtään hammasta. Oon kans pyytäny sen kummitätiä hommaan sille tekarit ;)) Tänään oon menos Eetun kans neuvolaan. Kohta pitäis lastenvahdin tulla,jotta pääsemme kahdestaan,samalla kun on omakin neuvolani.
Mutta pitemmittä mukinoitta,heips!
Meillä nukutaan jo ekoja päikkäreitä, kun herättiin jo kukonlaulun aikaan kukkumaan, eikä millään enää uni tullut silmään.. :( Äitille tais olla kova paikka, poitsu oli innoissaan! Mitenkähän unia sais aamusta pidennettyä?! Ken tietää kertokoon. Toki eilen Dani nukkui paljon päikkäreitä. Tänään kyllä ei sit nuku.. Muutenkin yöt ovat levottomia ja heräilyä täynnä. Nukkuskin yöt putkeen niin en yhtään valittais aikaisia aamuja. Mut ku itte oot ihan tööt heräilyjen takia. No se siitä sitten.
Danille on taas puhjennut yksi hammas. Nyt niitä on suussa jo 7 kappaletta. Hauskan näköinen on, kun yrittää niillä pureskella ruokaa :) Muutaman konttauksen jo ottaa, mut ryömimällä pääsee nopeampaa. Mut tuo nouseminen on IN. Nyt on myös hokannut laatikoiden avaamisen.. Aikamoista vahtimista. Tosin joskus tykkää myös kattella tavaroitaan pitkäänkin paikallaan, onneksi. Mutta kyllä nämä meidän nuput on niin suloisia ja ihania, että joskus aivan syödä vois ;)
Muuten tänne ei arkea kummempaa kuulu. Hiihtilomaa odotellaan kovasti. Silloin saa rauhoittua hieman, kun koko perhe lomalla. Tosin mummoloita pitää kiertää. Pääseepähän itte vähemmällä ruuanlaitolla, jos etsii positiivisia puolia. Mä mieluiten olisin kotona. Pääsis paljo helpommalla ja muutenkin musta on tainnu tulla aikamoinen kotihiiri.
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
Ninni-pinni & Dani 9kk