Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinien kalliit lahjatoiveet

Vierailija
18.12.2015 |

Maailma on mennyt mahdottomaksi, yksi toivoo pelikonetta toinen tablettia. Kuulemma kaveritkin saavat-onkohan näin? olen puhunut asiasta että kaikilla ei ole varaa laittaa satasia lahjoihin. Miten teillä on toimittu?

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita muistelemalla omaa lapsuuttasi. Saitko aina kaiken mitä halusit? Tuliko susta silti ihan normaali aikuinen?

Vierailija
2/110 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D joo yhdellä 17v sukulaistytöllä on toiveena joku 500€ laukku ja kultainen iPhone 6S Plus koska hän ei tykkää hopeisesta iPhone kutosestaan. Minä en ainakaan osta sille diivalle mitään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Mulla on 3 teiniä ja lahjatoiveet on todella mitättömiä. Koskaan eivät ole toivoneet mitään ylettömyyksiä.

Ehkä sä vain olet kasvattanut lapsesi väärin.

Ja toiveitahan ne vain ovat.

Vierailija
4/110 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teineillä on vaan alle 100e maksavia toiveita tänä vuonna. Joinain vuosina on toivottu kännykkää tai konsolia ja olen niitä hankkinut järjen rajoissa ja jos olen saanut muita sukulaisia osallistumaan myös. Joku pelikonsoli kaikille lapsille yhteisesti ei mielestäni ole kovin kallis investointi jos siitä heille kuitenkin iloa on. Sitten vaan ostetaan vähemmän muuta.

Vierailija
5/110 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai. Mulla on 3 teiniä ja lahjatoiveet on todella mitättömiä. Koskaan eivät ole toivoneet mitään ylettömyyksiä.

Ehkä sä vain olet kasvattanut lapsesi väärin.

Ja toiveitahan ne vain ovat.

Kuka kissan hännän nostaa, jos ei kissa itse

Vierailija
6/110 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teineiltä sai kysymällä kysyä lahjatoiveita. Aika vaatimattomia oli, mielelläni antaisin enemmänkin. Sen takia laitoinkin molemmille ihan riihikuivaa pakettiin.

Vierailija
7/110 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita muistelemalla omaa lapsuuttasi. Saitko aina kaiken mitä halusit? Tuliko susta silti ihan normaali aikuinen?

Näin. Se on sitä lasten kasvatusta, että opettelee sanomaan niille ei.

Vierailija
8/110 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaleja teinien toiveita. Meillä teinit saavat yhden tuollaisen kalliimman lahjan, joskaan ei nyt mitään 600 euron puhelinta kuitenkaan, ja pari jotain edullisempaa (alle 50 € lahjaa). Jotkut kalleimmat lahjat saatetaan ostaa mummien ja kummien kanssa kimppalahjana siten, että he osallistuvat lahjaan sillä summalla, minkä ovat muutenkin ajatelleet käyttävänsä.

Teinien lahjatoiveet ja niiden hinnat ovat totta kai kalliimpia kuin pienen lapsen pikkuautot tai vauvanuket.

Vierailija
9/110 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ennen kuin lahjat on jaettu on meillä alkanut valitus siitä miten surkeita lahjoja saa.Syystä että ei tule elektroniikkaa tai muuta hintavampaa.Ei ole rahaa muttei mitään pakottavaa tarvettakaan.Hajotti iPhonen huolimattomuudesta syksyllä ja sai uuden mutta edullisemman puhelimen tilalle.Uusi läppäri hankittu myös nyt syksyllä.Silti pitäisi saada kun muutkin saa.Lahjaksi tulossa vaatetta kosmetiikkaa ym.Tekisi mieli jättää kokonaan lahjoitta.

Vierailija
10/110 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kaverin teinille lahjojen ostelun, kun hän tuhahti ja viskasi pöydälle marimekon meikkipussin, jonka ostin syntymäpäiväksi. Lusähuomautuksena, ettemme olleet synttäreillä, vaan muistun häntä "juhlien ulkopuolella". Itselle olisin hyppien keikkuen ottanut ko.pussin, teineille ei mikään riitä. Ja tämä tyttö saanut peruskasvatuksen, ja silti! Ei edes kiitosta tullut. Tästälähin tuhiskoot ihan muille.

Vierailija
11/110 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin. Se on sitä lasten kasvatusta, että opettelee sanomaan niille ei.

Ethän sä nyt mitään pikavippiä voi ottaa teinien älyttömiiin lahjatoiveisiin? Teinit voi mennä esim kesätöihin ja opetella säästämään, jotta saavat hankkia härpäkkeensä.. sitä paitsi niitä oppii arvostamaan siten varsin paljon enemmän, eikä vongata ens jouluna uutta kun se "viime vuotinen on so last season!".

Vierailija
12/110 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nämä vähän eriä kun omassa nuoruudessa.Musta jos särjetään kalliita kamoja tai vaaditaan 500 e laukkuja yms.,niin ei hyvänen aika,älkää ostako.Siinä menisi kasvatus päin mäntyä ja vaikeaahan se on sitten kun kotoa lähtee selvitä maailmassa.Mun nuoruudessa mentiin kesätöihin jos oli haaveena joku iso hankinta...

Vierailija
13/110 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaaleja teinien toiveita. Meillä teinit saavat yhden tuollaisen kalliimman lahjan, joskaan ei nyt mitään 600 euron puhelinta kuitenkaan, ja pari jotain edullisempaa (alle 50 € lahjaa). Jotkut kalleimmat lahjat saatetaan ostaa mummien ja kummien kanssa kimppalahjana siten, että he osallistuvat lahjaan sillä summalla, minkä ovat muutenkin ajatelleet käyttävänsä.

Teinien lahjatoiveet ja niiden hinnat ovat totta kai kalliimpia kuin pienen lapsen pikkuautot tai vauvanuket.

Aijaa...en mä kummina osallistu koskaan johonkin kimppalahjaan,ostan aina omat lahjat miten tykkään.Eikö se oo lahjan idea?

Vierailija
14/110 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lahjan saajan pitäisi aina kiittää ja esittää tykkäävänsä lahjoista, se kuuluu ihan peruskäytöstapoihin, mutta kuka ostaa Marimekkoa teinille? Eihän sitä käytä kuin opettajat ja mummot.

Vierailija
15/110 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijaa...en mä kummina osallistu koskaan johonkin kimppalahjaan,ostan aina omat lahjat miten tykkään.Eikö se oo lahjan idea?

Siis ei meilläkään vaadita kummilta mihinkään kimppalahjaan osallistumista mutta jos kummit itse kysyvät lahjatoiveita (ja yleensä kysyvätkin), niin kerrotaan yhdeksi vaihtoehdoksi tämä kimppalahja. Toistaiseksi ainakin perheen teinit ovat tykänneet myös niistä kummien itse päättämäistä lahjoista ja vaikea uskoa että nuo omat teinini haluaisivatkaan olla millään tavoin epäkiitollisia saamistaan lahjoista, vaikka se lahja ei toivelistalta löytyisikään.

Vierailija
16/110 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma on mennyt mahdottomaksi, yksi toivoo pelikonetta toinen tablettia. Kuulemma kaveritkin saavat-onkohan näin? olen puhunut asiasta että kaikilla ei ole varaa laittaa satasia lahjoihin. Miten teillä on toimittu?

Tuliko yllätyksenä, että lapset tulevat kalliiksi? Vai ei, eihän sitä voinut tietää, kun itsehän leikit käpylehmillä tietenkin. :)

Vierailija
17/110 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaa vain villasukkia jouluksi ja anna lahjatoiveiden ja valitusten mennä korvasta sisään ja korvasta ulos. Ei ole sitten odotukset suuret teineilläkään. :)

http://yle.fi/uutiset/nain_lapsesi_ei_pety_jouluna__kasvatuspsykologin_…

Vierailija
18/110 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan iPadeja ja kasaan pelikoneita mieluummin itselleni.

t. lapseton

Vierailija
19/110 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin kaverin teinille lahjojen ostelun, kun hän tuhahti ja viskasi pöydälle marimekon meikkipussin, jonka ostin syntymäpäiväksi. Lusähuomautuksena, ettemme olleet synttäreillä, vaan muistun häntä "juhlien ulkopuolella". Itselle olisin hyppien keikkuen ottanut ko.pussin, teineille ei mikään riitä. Ja tämä tyttö saanut peruskasvatuksen, ja silti! Ei edes kiitosta tullut. Tästälähin tuhiskoot ihan muille.

Marimekon meikkipussit on ihania! Käy hakemassa se pois tuolta ylimieliseltä pissikseltä ja anna vaikka mulle ;)

-Teini

Vierailija
20/110 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, joilla on varaa, ostavat ja ne joilla ei, eivät osta. Kenties olet itse vähävarainen ja olet katkera, kun teineillä on hienommat puhelimet, kuin sinulla?

Itse saan iPhone 6-puhelimen, kuulokkeet, lahjakortteja ja muita toivomiani hintavia asioita. Jos joku minulle lykkää villasukat tai päivittäiskosmetiikkaa, olen ainoastaan iloinen siitä, että minua on muistettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan