Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♡ paras joulukukkaGALLUP ♡

Vierailija
18.12.2015 |

Kerro lempijoulukukkasi. Jos jo mainittu, peukuta sitä. Myös hoitovinkkejä saa antaa :)

Minä aloitan

♡jouluruusu♡♡

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyasintti tuoksullaan tuo tiettyä tunnelmaa. Amaryllis taas on kaunein kaikista. Nämä on pakko saada joka joulu.

Vierailija
2/15 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyasintti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyasintti ja amaryllis. Miten niitä muuten hoidetaan? :)

Vierailija
4/15 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kaunis asetelma.

Vierailija
5/15 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyasintti toisi joulun, mutta mies ja lapsi on allergisia.. Joka jouluksi ostan valkoisia tulppaaneita ja/tai valkoisia liljoja (tuoksumattomia). Havunoksia sekaan, tykkään hirmuisesti :) Amarylliksiä mulla on myös, mutta ne on mulla ympärivuotisia kasveja, en osaa niitä joulukukkina enää ajatella. 

Vierailija
6/15 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei kestänyt hyasinttien tuoksua, ja nyt aikuisena ostan joka joulu itselleni hyasintin, se tuoksu on kerta kaikkiaan ihana ja liittyy vain jouluun. Muuten en kukista niin ymmärrä.

Vierailija
7/15 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyasintti, ainoa jonka saan pidettyä hengissä ja kukkimaankin jopa...

Vierailija
8/15 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmoselle; noita sipulikukkia ei hoideta mitenkään. Siinä sipulissa on kaikki mitä ne tarvitsee.

Vierailija
9/15 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amaryllis.

Vierailija
10/15 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyasintti! Lempikukka

Vierailija
11/15 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen jouluruusu mut kaikki kaupat täynnä vaan vaaleaa. Hyasintit voi säästää kevääseen ja sit haudata maahan niin saa iloa monta vuotta.. säilyttää vaan viileässä eikä kastele. Itse hautaan ihan nurmikolle ja ovat hauskoja keväällä. Amaryllis on ihana, harmi vaan kun jotkut pitävät kertakäyttöisenä.. idiootti helppo kuitenkin kukittaa uudelleen. Ylipäätänsä joulukukissa häiritsee se että niitä ei oikeasti osata hoitaa vaan aina ostetaan uudet, no joulu on sellainen kertakäyttö juhla.

Vierailija
12/15 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin laittaa punasia tulppaaneita ja mustikanvarpuja vaasiin. Hyasintit aiheuttaa päänsärkyä, mies inhoo amaryllistä ja jouluruusun saan tapettua hetkessä.

Vierailija
13/15 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punainen jouluruusu mut kaikki kaupat täynnä vaan vaaleaa.

Komeaa punakukkaista helleborus orientalisia kannattaa bongailla keväällä puutarhamessuilta. Jouluksi tuotetut punakukkaiset lajikkeet ovat olleet aikasta surkeita, en yhtään ihmettele että tarjolla on vain vaaleaa helleborus nigeriä.

Vierailija
14/15 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen amaryllis, valkea hyasintti, vaalea jouluruusu sekä kimppu valkoisia tulppaaneita.

Vierailija
15/15 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä amaryllisten uudelleen kukittaminen on aivan turhaa hommaa. Siitä ei kuitenkaan tiedä, milloin se kukkansa puskee seuraavaksi, ellei sulla satu olemaan jotain täydellisiä olosuhteita sekä kesään että pimeään aikaan. Sitten niitä rumia sipulipalleroita roikkuu ympäri kämppää ihan turhan panttina. Paras on kuin kukkivat joulun aikoihin, silloin ei ole muutakaan kaunista mikä vaatisi tilaa kukkapöydiltä.

Tää toki vain minun mielipiteeni, mutta se että käytän 20 euroa vuodessa amarylliksiin ei saa minua näkemään sitä vaivaa enää että jaksaisin niitä säilytellä ja kukittaa uudestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan