Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On raskasta olla huippuälykäs

Vierailija
17.12.2015 |

Suurin osa ihmisistä on minua tyhmempiä. Se vaatii pitkää pinnaa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen huippuälykäs, mutta se ei ole ongelma, koska olen sosiaalisesti niin lahjakas, että pystyn sopeuttamaan juttuni kunkin keskustelijan tasolle. Älykkyyteni ei estä minua puhumasta arkisista asioista vähän tyhmempien kanssa eikä minulla ole tarvetta päteä älylläni niiden kanssa, jotka eivät pysty keskustelemaan vaikeammista asioistani.

Kaikista hankalampia ovat ihmiset, jotka ovat lukeneet paljon ja luulevat siksi olevansa älykkäitä. Heidän ulkoa opittuja teorioitaan olen luopunut kumoamasta, koska he uskovat sokeasti kaikkeen, mitä ovat lukeneet. Sosiaalisen älykkyyteni ansioista vaihdan näiden kanssa puheenaihetta. He raukat luulevat, että en ymmärrä asiasta, vaikka tosiasia on, että minulla saattaa olla omakohtaista kokemusta asiasta ja siksi lukenut vähän enemmänkin sen lisäksi, että olen elänyt asian kanssa. Nämä luulevat, että minä olen se tyhmä, vaikka asia on juuri päin vastoin. 

tuota, voisitko antaa esimerkkejä jutuista, joita et jaksa kumota, vaikka paremmin tiedät? :) kiinnostaa hirveästi. monesti ihmiset juuri vaikka omakohtaisen kokemuksen takia eivät usko "ulkoaopittuja teorioita". se on tosi mielenkiintoista jos vaikka puhuu omasta alasta jonkun tällaisen elämänviisaan kanssa. hyvää settiä sieltä voi tulla, mutta silti hankalaa se keskustelu kun ei puhuta samoilla käsitteillä. monesti on tullut tunne, että nämä tyypit ovat pitäneet mua juuri niiden ulkoaopittujen teorioiden vankina vaikkei itse asiaan olla edes päästy.

Vierailija
22/25 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se, huoh ;(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

U. Pitäisi määritellä tarkasti se, mitä kaikkea älykäs on ÄO:nsa lisäksi

Tämä.

Ja miksi?

Vierailija
24/25 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

U. Pitäisi määritellä tarkasti se, mitä kaikkea älykäs on ÄO:nsa lisäksi

Tämä.

Ja miksi?

Siksi, että keskustelijoille on selvillä, mitä "älykäs" ja "tyhmä" tarkoittavat ja missä määrin ne ovat toistensa vastakohtia, kuten tässä ketjussa näkyvät olevan. Kun käsitteiden sisältö on selvillä, sitten ehkä keskustellaan samasta asiasta. Useimmiten kuitenkaan ei keskustella. Vilkaisin juuri muutamaa ketjua ja huomasin, että palsta on tällä hetkellä miehitetty tosi äkäisillä teineillä tai sitten suuri osa porukasta on päissään. Ei lupaa hyvää.

Vierailija
25/25 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen huippuälykäs, mutta se ei ole ongelma, koska olen sosiaalisesti niin lahjakas, että pystyn sopeuttamaan juttuni kunkin keskustelijan tasolle. Älykkyyteni ei estä minua puhumasta arkisista asioista vähän tyhmempien kanssa eikä minulla ole tarvetta päteä älylläni niiden kanssa, jotka eivät pysty keskustelemaan vaikeammista asioistani.

Kaikista hankalampia ovat ihmiset, jotka ovat lukeneet paljon ja luulevat siksi olevansa älykkäitä. Heidän ulkoa opittuja teorioitaan olen luopunut kumoamasta, koska he uskovat sokeasti kaikkeen, mitä ovat lukeneet. Sosiaalisen älykkyyteni ansioista vaihdan näiden kanssa puheenaihetta. He raukat luulevat, että en ymmärrä asiasta, vaikka tosiasia on, että minulla saattaa olla omakohtaista kokemusta asiasta ja siksi lukenut vähän enemmänkin sen lisäksi, että olen elänyt asian kanssa. Nämä luulevat, että minä olen se tyhmä, vaikka asia on juuri päin vastoin. 

tuota, voisitko antaa esimerkkejä jutuista, joita et jaksa kumota, vaikka paremmin tiedät? :) kiinnostaa hirveästi. monesti ihmiset juuri vaikka omakohtaisen kokemuksen takia eivät usko "ulkoaopittuja teorioita". se on tosi mielenkiintoista jos vaikka puhuu omasta alasta jonkun tällaisen elämänviisaan kanssa. hyvää settiä sieltä voi tulla, mutta silti hankalaa se keskustelu kun ei puhuta samoilla käsitteillä. monesti on tullut tunne, että nämä tyypit ovat pitäneet mua juuri niiden ulkoaopittujen teorioiden vankina vaikkei itse asiaan olla edes päästy.

No lapseni sairaus on yksi sellainen asia. En halua kertoa mikä, se on kohtalaisen harvinainen ja kun joku vaahtoaa lukeneensa siitä ja kertoo keskiarvoja ehdottomina totuuksina, on joutunut kumoamaan, että pojallani tuo ei mene noin. Siihen saan vastauksen, että poikani diagnoosi on varmaan väärä. Ei ole, harvahan oikeasti sairastaa täsmälleen keskiarvojen mukaan. Samoin omaan tekniseen alaani liittyvät asiat. En mainosta ammattiani ja toisinaan saa kuulla mitä ihmeellisimpiä väitteitä alastani. 

En minä oikeasti ole huippuälykäs, vaan matemaattisesti keskimääräistä lahjakkaampi ja looginen päättelykyky hyvä. Sen sijaan muistini on keskitasoa huonompi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi