Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jollain on varaa tehdä kolme lasta Helsingissä

Vierailija
17.12.2015 |

Jos kaikille lapsille vielä omat huoneet ja pienillä ikäeroilla? Pelkästään tarhamaksut ovat mitä, 700e/kk? Tämän lisäksi asuntoon menee omaisuus. Ihan vilpittömästi ihmettelen. Ymmärrän, että hyvätuloisia on aina, mutta lapsenikin tarhassa aika monia monilapsisia perheitä, jotka eivät siis millään sossun tuella elä. Haluaisin tietää, että paljonko teillä on varattu esim. per aikuinen ja per lapsi kuukausittain?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hankkiminen on kallista, etenkin Helsingissä.

Elämä on valintoja.

Vierailija
42/45 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Off topic, mutta en tajua tuota vaihto-oppilasvuoden korostamista muka tärkeänä ja olennaisena kokemuksena lapselle, jota varten säästäminen aloitetaan vuosia aiemmin ja lapsilukukin jää toivottua pienemmäksi tämän(kin) kuluerän vuoksi.

Älytöntä laittaa toistakymmentä tuhatta euroa jollekin organisaatiolle ja lähettää alaikäinen lapsensa toiselle puolelle maapalloa vieraiden ihmisten keskelle asumaan. Joillakin käy tuuri ja isäntäperhe kohtelee suht hyvin, mutta moni muu joutuu kohtaamaan vakaviakin haasteita tämän vaihto-oppilasvuoden aikana.

Olemme molemmat maahanmuuttajia mieheni kanssa ja asuneet kahdessa eri maanosassa. Mieheni on työskennellyt 10 eri maassa.

Ikinä, ikinä emme lähettäisi alaikäistä lastamme ulkomaille asumaan random-perheeseen ja maksaisi siitä itseämme vielä kipeäksi jollekin organisaatiolle, joka haluaa vain rahat ja monta kertaa pesee kädet vastuusta ja katsoo tiedossa olevia ongelmia läpi sormien.

Olemme nähneet sen verran maailmaa, että meillä on aika vahva suojelunhalu lapsiamme kohtaan ja jos he haluavat kansainvälistä kokemusta alaikäisinä, pyrimme tarjoamaan sen turvallisemmalla tavalla, kuten koko perhe muuttamalla uuteen maahan vanhempien työn kautta.

Äidilläni oli sama politiikka ja myöhemmin olen ollut siitä kiitollinen. Maailmalle pääsin vasta täysi-ikäisenä, jolloin valmiudet oli ihan toiset uudessa kulttuurissa luovimiseen.

Ei sinun tarvitsekaan ymmärtää. Minä olin vaihtarina ja ymmärrän hyvin. Monet pitävät sitä yhtenä elämänsä hienoimmista kokemuksista, ja vuoden oleskelu ulkomailla on hieno meriitti myös nuoren CV:ssä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Off topic, mutta en tajua tuota vaihto-oppilasvuoden korostamista muka tärkeänä ja olennaisena kokemuksena lapselle, jota varten säästäminen aloitetaan vuosia aiemmin ja lapsilukukin jää toivottua pienemmäksi tämän(kin) kuluerän vuoksi.

Älytöntä laittaa toistakymmentä tuhatta euroa jollekin organisaatiolle ja lähettää alaikäinen lapsensa toiselle puolelle maapalloa vieraiden ihmisten keskelle asumaan. Joillakin käy tuuri ja isäntäperhe kohtelee suht hyvin, mutta moni muu joutuu kohtaamaan vakaviakin haasteita tämän vaihto-oppilasvuoden aikana.

Olemme molemmat maahanmuuttajia mieheni kanssa ja asuneet kahdessa eri maanosassa. Mieheni on työskennellyt 10 eri maassa.

Ikinä, ikinä emme lähettäisi alaikäistä lastamme ulkomaille asumaan random-perheeseen ja maksaisi siitä itseämme vielä kipeäksi jollekin organisaatiolle, joka haluaa vain rahat ja monta kertaa pesee kädet vastuusta ja katsoo tiedossa olevia ongelmia läpi sormien.

Olemme nähneet sen verran maailmaa, että meillä on aika vahva suojelunhalu lapsiamme kohtaan ja jos he haluavat kansainvälistä kokemusta alaikäisinä, pyrimme tarjoamaan sen turvallisemmalla tavalla, kuten koko perhe muuttamalla uuteen maahan vanhempien työn kautta.

Äidilläni oli sama politiikka ja myöhemmin olen ollut siitä kiitollinen. Maailmalle pääsin vasta täysi-ikäisenä, jolloin valmiudet oli ihan toiset uudessa kulttuurissa luovimiseen.

No voihan sitä vaihtoon lähteä myös esim.siellä yliopistossa.

Vaihtoon lähtö oli ainakin itsellä esimerkki, ei mikään et sen takia meidän lapsilukuamme lyötiin lukkoon. Lähinnä tarkoitin tällä,että mietin sitä, että meillä on mahdollisuus tarjota vaihtoehtoja lapsille. Ja sitä kautta näimme tärkeänä, että pystymme olemassa oleville lapsille tarjoamaan asioita. En mä näe pahana jos on rahaa elättää lapsensa ni tehdä niitä vaikka seitsemän. Mutta me totesimme, että haluamme pyrkiä tarjoamaan lapsillemme tietyn elintason ja tukemaa heidän elämäänsä. Mun mielestäni on käsittämätöntä, että meidän valintoja arvostellaan kun mietimme myös taloudellista puolta kun lapsia hankimme. Toisaalta me ei olla sitten missään itkemässä, että teimmme seitsemän lasta ja meidän lapsilla pitäisi olla varaa uusiin pleikkoihin, koska muillakin on. Me olemme tätä pohtineet etukäteen ja pyrimme valinnoillaan siihen vaikuttamaan.

Vierailija
44/45 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilapsiset perheet, säästättekö lapsille mitään? Siis lapsilisiä tai sijoitatteko heille tulevaisuutta varten? Itse kun en uskaltaisi lapsia tehdä säästämättä heitä varten. Lukio ja jatko-opiskelut maksavat, ja lapset tarvitsevat vanhemman rahallista tulea pitkään täysi-ikäistymisen jälkeen. Tietenkin erittäin hyvätuloisten ei tarvitse säästää, jos meinaavat jatkossakin olla hyvätuloisia. Meillä yksi lapsi ja nettotulot noin 4100e/kk, säästämme 100e/kk lapselle. Nyt hänellä noin 7t, ikää 5v. 

Täh? Ei ole säästetty minulle eikä sisarillenikaan. Hyvin ollaan kaikki pärjätty ja jokainen on muuttanut 18 vuotiaana omilleen, eikä vanhemmat ole ketään auttaneet. Eikä lukio minulla maksanut edes paljoa. Ostin kirjat käytettynä mitä en kirjastosta lainaan saanut, paljon myös kavereiden kesken lainailtiin toisillemme. Enkä ole vielä tähän päivään mennessä ottanut opintolainaa! Ja itse siis maksoin lukioaikana, omilleen muuttaneena opintorahasta vuokran, kännykkälaskun ja kirjat.

N28

Vierailija
45/45 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi