Kolmekymppiset naiset: mistä ostatte vaatteenne?
Tuntuu, että on väliinputoaja: hm, vila, mango, zara on ensinnäkin huonolaatuists rytkyä mutta myös tyyliltään vähän turhan teiniä. Mammakaupoissa (aleksi, sokos, halonen jne) on vaatteet liian tanttamaisia. Mistä voisi ostaa tyylikkäitä ja laadukkaita vaatteita, jotka ovat teinin ja mamman välimaastoa? En haluaisi pukeutua vielä helminauhoihin ja kashmirneulesetteihin, mutta 10 euron trikoolumputkin tuntuu vähän vääriltä.
Kommentit (45)
Pääasiassa netistä. Zalando, Bubbleroom ja Boozt. Joskus tilaan ulkomailta. Muuten ostan vaatteet ihan mistä sattuu, lähinnä henkkamaukalta, Onlysta, Vero Modasta, Vilalta, Dieseliltä..
Kiitos vinkeistä kaikki! Nettikaupoista vois toki muuten tilata, mut mun kroppa on vähän hankalan mallinen, niin netistä ostaminen on tosi haastavaa. Ap
Massimo Dutti, COS, Hilfiger, Gant, Zara, GAP... Sen lisäksi ulkomaisista verkkokaupoista kuten Asoksesta ja Zalandosta löytyy vaikka mitä merkkejä! Edellä mainittujen lisäksi itse suosin H&M:ää perusvaatteissa kuten puuvillapaidoissa ja sukkahousuissa. Työni vaatii ns. business casual pukeutumista ja näillä pärjään senkin osalta! Tsemppiä etsiskelyyn! :)
Kirpparilta ja Prismasta :D Yleensä en osta mitään, muutamalla hyvällä vaattella (+ hyvät kotivaatteet) pärjään koko talven. Farkkuja ei tarvitse olla montaa kpl, jne. Tärkein pointti on, että jättää ne polyesteriviritelmät kauppaan.
Seuraavista ketjuliikkeistä Suomessa: Zara, H&M, Esprit, Lindex, Kappahl, Mango, Vila.
Joskus harvoin ostan Stockalta ja Sokokselta, mutta suurimman osan merkkivaatteista/asusteista ostan seuraavista nettikaupoista: net-a-porter.com, mytheresa.com, matchesfashion.com, stylebop.com, mulberry.com. Ja sitten niitä halvempia vaatteita esprit.com, asos.com, zoovillage.com, zalando.com jne..
Aika paljon ostan toki myös ulkomailta, jossa käyn muutaman kerran vuodessa. Suuret kaupungit kuten Lontoo ja New York ovat mahtavia ostospaikkoja. Ulkomailla suosikkiliikeitäni ovat mm. Massimo Dutti, Banana Republic, Tory Burch, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Guess, Theory, DKNY, J Crew, J Brand, Victorias Secret jne.. Noita brändejä ei Suomesta kannata ostaa korkeiden hintojen vuoksi.
paljon tulee ostettua Espritiltä ja Your facesta. Myös Aleksi13:sta löytyy joskus jotain kivaa. Benettonilta en ole ostanut vähään aikaan mitään, kun laatu varsinkin neuleissa on ollut tosi huonoa.
Vierailija kirjoitti:
Voinko vastata tähän, olen 26? Itse ostan edelleen Hennesiltä (naisten osastolta), Vero Modasta ja Vilasta. Kyllä sieltäkin hyviä vaatteita löytyy. Tai ainakin sellaisia, jotka miellyttävät silmää.
Sama. Olen 28 ja asioin just näissä viloissa ja henkkamaukoissa. Täytyy vaan osata poimia sieltä niitä laadukkaampia ja aikuismaisempia juttuja (joita saisi kyllä olla laajemmin). Mielelläänhän sitä kävisi jossain aikuisempia vaatteita myyvissäkin puljuissa mutta a) ovat liian tanttamaisia b) mitoitus niissä teinikauppoja isompaa, joten en pikkuruisena naisena senkään puolesta löydä niistä juuri mitään.
Mä oon 28 ja ostan melkein kaiken gina tricotista! Siellä vaan jostain syystä on mulle hyviä. Mangosta myös tilaan.
Eikai kukaa 30vuotias enää Guessia käytä?
H&M, Monki, Asos, kirpparit. Jos taloudellinen tilanne sallisi, ostasin myös enemmän vähän tyyriimpiä ja laadukkaampia vaatteita kuten r/h:ta, Samujia, whyredia...
t.N31
Vierailija kirjoitti:
Tilaan nettikaupoista ja ostan kirppareilta klassisia hyväkuntoisia vaatteita. Tärkeintä on laatu, ei määrä.
Mulla aivan sama. Tilaan netistä lähes kaikki vaatteeni sukkahousuja myöten (edullisempia kuin kaupoissa ja paljon parempi valikoima erilaisia), koska harvoin löydän mistään itseni tyylisiä vaatteita, plus aidosti inhoan shoppailua. Hiki vaan virtaa ja v*tuttaa rampata kaupasta toiseen. Jos jonnekin lähden kiertelemään, on se kirpputori, niistä tekee monesti tosi hyviä löytöjä.
Positiivista tässä on se, että minulta on monesti kysytty vaikkapa "Mistä sä löysit ton hameen? Ihana!" eikä samanlaisia vaatteita ihan herkästi tule vastaan :)
Vierailija kirjoitti:
itsellä on aika leveät hartiat saliharrastuksen takia, eikä mene edes isoimmat uoc:n tai guessin paidat päälle ilman että näyttää naurettavalta.
Ehkä teille salityypeille pitäisi olla omat kaupat? Jos tietoisesti kasvattaa lihaksiaan, niin ei pitäisi edes olettaa, että normimitoituksen vaatteet sopivat.
Vierailija kirjoitti:
Kirpparilta ja Prismasta :D Yleensä en osta mitään, muutamalla hyvällä vaattella (+ hyvät kotivaatteet) pärjään koko talven. Farkkuja ei tarvitse olla montaa kpl, jne. Tärkein pointti on, että jättää ne polyesteriviritelmät kauppaan.
Tuo on kyllä totta. Kaupoissa näkee aika paljonkin kivoja kuoseja ja leikkauksia, mutta kun materiaalia tutkii niin polyesterpas****han se usein on :(
Toinen pitkä miinus kauppojen valikoimille tulee väreistä. Mustan ja harmaan lisäksi näin talviaikaan on erilaisia rusehtavia ja vihertäviä sävyjä. Joskus harvoin hurrrrjaa sinapinkeltaista tai tiilenpunaista. No on jotain aika kirkkaanpunaistakin välillä. Ilmeisesti muille raikkaammille väreille ei ole kysyntää?
Onneksi on nettikaupat. Kannattaa ostaa mittanauha ja ottaa itsestä tarkat mitat, niin ei tule helposti huteja kokojen suhteen. Vaatteen mallistakin oppii aika äkkiä päättelemään sen istuvuuden omalle vartalotyypille.
Seppälästä olen löytänyt pari hienoa takkia hyvään hintaan.
Next, esprit, benetton, zara, vero moda, desigual, river island
Mark & Spencerin UK:n nettikauppa: paljon laajempi valikoima kuin Sokoksella
Tiger of Sweden, Max & C., Hugo Boss. Ihania vaatteita noin 30 vuotiaile.