Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen vauvan kanssa kotona ja esikoinen on päiväkodissa, kysyttävää?

Vierailija
16.12.2015 |

Antaa palaa

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi Espoo ei muuten rajoittanut lasten oikeutta päivähoitoon.

Eikös eduskunta juuri pari päivää sitten päättänyt rajata subjektiivisen päivähoito-oikeuden 20 tuntiin viikossa alkaen elokuusta 2016? Tämäkö ei koske Espoota, vai mitä tarkoitat?

Ei, se ei koske Espoota, koska kunnat ovat päivähoidon tuottajia ja saavat tarjota sitä laajemmin kuin laki edellyttäisi, suppeammin ei saa. Myöskään Tampere ei leikannut subjektiivisesta päivähoito-oikeudesta, eikä Helsinki. 

Vierailija
22/25 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi Espoo ei muuten rajoittanut lasten oikeutta päivähoitoon.

Eikös eduskunta juuri pari päivää sitten päättänyt rajata subjektiivisen päivähoito-oikeuden 20 tuntiin viikossa alkaen elokuusta 2016? Tämäkö ei koske Espoota, vai mitä tarkoitat?

Ei, se ei koske Espoota, koska kunnat ovat päivähoidon tuottajia ja saavat tarjota sitä laajemmin kuin laki edellyttäisi, suppeammin ei saa. Myöskään Tampere ei leikannut subjektiivisesta päivähoito-oikeudesta, eikä Helsinki. 

Ok, kiitos tiedosta, enpä tiennyt tätä. Onkohan kaikki Suomen kunnat tehnyt jo päätöksen asiasta? En nimittäin tiedä yhtään miten meidän kunnassamme aiotaan asia hoitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se "helpoin" vaihtoehto päivähoidon suhteen ole aina se paras ei äidille eikä esikoiselle. Jos lapsesi jo neljän ikäinen on puolipäiväisestä ryhmähoidosta useinmiten todella lapselle hyötyä, mutta ei kokopäiväisesti ole kenellekään alle kouluikäiselle hyvä juttu. On ääritapauksia joissa tämäkin vaihtoehto paikallaan mutta valitettavasti nykyinen vapaa päiväkodnkäyttö pikemmin houkuttelee vanhemmat käyttämään päivähoitoa silloinkin kun kyse ihan vanhemmuuteen liittyvästä " hyvästä " stressistä. Vanhemmaksi kasvamiseen pitääkin liittyä stressiä!

Vierailija
24/25 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole ikävä esikoista kun se on hoidossa ja itse olet kotona?  En siis arvostele, itse en vaan raaskinut laittaa isompaa hoitoon vauvan kanssa kotona ollessani, lapsuus kun tuntuu musta niin lyhyeltä ja halusin ottaa kaiken irti niistä vuosista kun lapset on pieniä ja viihtyy äidin kanssa kotona:)

Vierailija
25/25 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla ole ikävä esikoista kun se on hoidossa ja itse olet kotona?  En siis arvostele, itse en vaan raaskinut laittaa isompaa hoitoon vauvan kanssa kotona ollessani, lapsuus kun tuntuu musta niin lyhyeltä ja halusin ottaa kaiken irti niistä vuosista kun lapset on pieniä ja viihtyy äidin kanssa kotona:)

Olen sitten kai huono äiti kun en ehdi mitenkään erityisesti 5-vuotiastani viidessä tunnissa ikävöimään:) Aina on kiva hoitopäivän jälkeen nähdä, mutta en nyt ehkä ikäväksi kutsuisi sitä mitä tunnen sinä aikana kun hän on päiväkodissa. Sitä paitsi vauva pitää huolen, etten ehdi ajatella mitään tai ketään.