Sain isältäni lainan, jonka maksoin takaisin. Vaikuttaako toimeentulotuen määrään?
Mitenkäs tällaisissa tilanteissa? Olen saanut isältäni lainaa 200 euroa ja se näkyy tilitiedoissani. Olen maksanut lainan takaisin ja sekin näkyy tilitiedoissani. Mites sssu toimii, vähentääkö tuon rahan toimeentulotuesta?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin otetut pikavipit tilille ovat tuloa, mutta niiden laskuja ei huomioida menoina. Ei ylimääräistä rahaliikennettä tilille!!
Tämä on kaupunkikohtaista. Tampereella vippejä ei katsota tuloksi, eikä niiden takaisinmaksua menoksi.
Olen Tampereelta itsekin. Voisiko siis olettaa, ettei isän lainaakaan katsota tulona?
Tuli muutne mieleen, että eikö olisi järkevää aloittaa sossun/kunnan toimesta joku kampanja, jolla vähennettäisiin noita pikavippejä. Olen itse aika huonossa taloudellisessa tilanteessa, mutta vippeihin en ole koskaan turvautunut. Mietin vain, että tuo sossumeininki voisi olla samalla myös ennaltaehkäisevää työtä. No joo. Kai siitä jotain lisäkuluja kunnalle tulisi. Mutta kyllä niistä maksamattomista vipeistäkin joku kärsii..
Tämä on kaupunkikohtaista. Tampereella vippejä ei katsota tuloksi, eikä niiden takaisinmaksua menoksi.