6-viikkoiselle korviketta kun täysimetyksellä on menty? Miten?
Olen siis menossa kohdun tähystykseen ja vauva joutuu olemaan erossa minusta tunteja plus saan lääkkeitä yms. Vauva ei syö tuttia ja pulloruokintaa ei ole aiemmin ollut sillä en saa rintapumpulla tissistäni kuin 20ml maitoa 10 minutin pumppaamisella. Voiko isä siis antaa huoletta korviketta? Entä jos vauva ei suostu pulloon?
Kommentit (7)
Minulla on avent tuttipullo, kun on siihen kuuluva pumppukin. Tuli raskausaikana ne hommattua kun kuvittelin pumppailevani maitoa.
Voiko vauva olla allerginen korvikkeelle? ja juoko kaikki korvikemaidon mukisematta vai maistuuko se hyvin erilaiselta rintamaitoon verrattuna?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on avent tuttipullo, kun on siihen kuuluva pumppukin. Tuli raskausaikana ne hommattua kun kuvittelin pumppailevani maitoa.
Voiko vauva olla allerginen korvikkeelle? ja juoko kaikki korvikemaidon mukisematta vai maistuuko se hyvin erilaiselta rintamaitoon verrattuna?
VOit kokeilla antaa korviketta ja rintamaitoa sekaisin, jos saat tuon ihan pienenkin määrän pumpattua. Tai siis: älä sinä yritä antaa, vaan pyydä miestäsi antamaan. Usein on niin, että vauva ei huoli pulloa äidiltä.
-
Kyllä korvikkeesta tietenkin voi vatsavaivaakin tulla, koska on kuitenkin erilaista ravintoa kuin ÄM. Mutta aika pieni todennäköisyys on, että mitään isompaa tulee.
Ok, kiitos. Koitan huomenna aamulla sekoitusta.
Kannattaa antaa korviketta mahdollisimman vähän, ei sitä tartte erityisesti harjoitellakaan. Eihän sun poissaolo kestä kuin joitakin tunteja.
Lääkkeet tuskin estää imetystä.
Itsellä nyt kolmikuinen vauva. Sai aluksi korviketta, kun omaa maitoa ei tullut. Nyt ollut 2 kuukautta täysimetyksellä, mutta saa välillä korviketta pullosta, jos esim. Isän kanssa kotona.
Olen lypsänyt omaa maitoa (saan lypsämällä 20-50 ml) ja sekoitetaan sitä korvikkeen kanssa. Aluksi mietin, että miten maha kestää, kun oli pidempi tauko ettei saanut lainkaan korviketta, mutta ei ongelmia.
Mutta kannattaa kokeilla ensin pienellä määrällä ja sekoittaa oman maidon kanssa, jos mahdollista.
Kannattaa aloittaa harjoittelemaan pulloa pian ettei se jää viime tippaan. Ei siihen ole mitään poppakonsteja, maitoa tai korviketta pulloon ja syömään. Kannattaa ostaa MAM -koliikkipullo vaikka ei olisi koliikkia, mutta se estää ilmaa menemästä vauvan masuun.
Meillä keskosena syntynyt esikoinen ei ikinä huolinut rintaa, joten kokemusta pulloruokinnasta on.