Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitollisuuden aiheet vuonna 2015

Kiitollinen
15.12.2015 |

Täällä on monia todella negatiivisia keskusteluja, joten toivoisin tällä aloituksella auttavani ihmisiä saavuttamaan positiivisemman mielen - edes hetkeksi. Siispä listaa aiheita, joista sinä olet kokenut kiitollisuutta kuluneena vuonna.

Minä olen äärettömän kiitollinen lapsistani.
Olen todella kiitollinen perheemme terveydestä.
Olen kiitollinen omasta kodistamme ja siitä, että olemme saaneet remontoitua kotia oman näköiseksi.
Olen kiitollinen tekemistämme lomareissuista ja perheemme yhteisestä ajasta.
Olen hyvin kiitollinen kaikista ihanista ystävistämme.
Olen kiitollinen lasten isovanhemmista ja siskostani, joilta saamme paljon lastenhoitoon apua tarvittaessa.
Olen kiitollinen harrastuksistamme, joissa saamme kaikki toteuttaa itseämme.
Olen kiitollinen myös monista puhtaasti materialistisista asioista, meillä on varaa maksaa laskut ja velat, käydä ruokakaupassa ja ulkona syömässä, autossa on uudet talvirenkaat, kunnolliset ja puhtaat vaatteet.
Olen kiitollinen miehestäni, joka ottaa osaa lastenhoitoon, voin luottaa että hän pärjää lasten kanssa kotona, kun itse olen omissa menoissa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ap ollu mitää omaperäsempää kiitollisuudenaihetta...

Vierailija
2/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla ap ollu mitää omaperäsempää kiitollisuudenaihetta...

Eipä näköjään ollut omaperäisempiä, mutta sentään mulle tuli edes nämä mieleen, sulle kun ei tullut yhtäkään, vaan ainoastaan negatiivisuutta...

Lisäänpä siis, että olen kiitollinen positiivisesta asenteestani ;)

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau. Vittu sulla menee hyvin. Parempi ollakin kiitollinen, porvari tai mä tuun ja syön SUN leivän.

Vierailija
4/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain työkyvyttömyyseläkkeen vuosien taistelun jälkeen. Olin jo valmistautunut tekemään itsemurhan, mikäli olisi tullut hylkäys. Mutta ei tullutkaan. Olen äärettömän helpottunut ja onnellinen. Vihdoinkin pääsen toipumaan tästä kaikesta.

Vierailija
5/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan miehen kanssa yhdessä, vaikka vaikeaa välillä ollut. Olen matkustanut todella paljon, vaikka opiskelijatuloilla vedän, olen kiitollinen, koska työelämään siirtyessä ei niin usein voi lähteä.

Tutkinto alkaa olla paketissa ja sain työharjoittelupaikan. Öö. Niin no homma etenee.

Vierailija
6/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiitollinen siitä, että mieheni ei "ota osaa lastenhoitoon", vaan hän on täysin tasavertainen vanhempi kanssani. 

Vierailija
7/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vihdoinkin monien yksinäisten vuosien jälkeen löytänyt harrastuksen kautta tuttavaporukan. Siis sellaisen, joka tervehtii ilolla, kysyy kuulumisia, hymyilee takaisin ja taputtelee hyvillä mielin olalle, kun yhdessä on onnistuttu! Sama harrastus on tuonut myös yhden ystävän!

Erityisen kiitollinen olen siis onnistumisen kokemisesta ja ystävyydestä.

N45+

Vierailija
8/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiitollinen siitä, että meillä on kerrankin jouluna raha-asiat todella hyvällä mallilla. Tältäkö se tuntuu, kun ei ole aina rahahuolia? Vau.

Olen kiitollinen siitä, että sain syksyn aikana tehtyä enemmän töitä kuin uskoin pystyväni tekemään.

Olen kiitollinen siitä, että juuri tällä hetkellä koko perhe on terveenä.

Olen kiitollinen siitä, että elämäni (materiaaliset) puitteet ovat nyt kunnossa.

Olen kiitollinen siitä, että parisuhteeni on taas intohimoisemmassa vaiheessa (jo kymmenen vuotta takana, kausia tulee ja menee).

Olen myös kiitollinen siitä, että ap teki tämän aloituksen ja sai minut pitkästä aikaa pohtimaan näitä asioita :)

Vierailija
9/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kiitollinen siitä, että mieheni ei "ota osaa lastenhoitoon", vaan hän on täysin tasavertainen vanhempi kanssani. 

Oi kuinka kiitollinen olisinkaan, jos mieheni kanssa oltaisiin täysin tasavertaiset vanhemmat, mutta valitettavasti menee meillä noin. Mieheni yrittäjä, joten todella vähän on kotona. Tekee yleensä vähintään 6pv viikossa töitä, monena päivänä niin myöhään, ettei näe lapsia enää hereillä.

Tässä siis samalla vastausta porvariksi kutsujalle. Ihan kovalla työllä minä ja mieheni ollaan tämä elintaso saavutettu - ja hyvällä asenteella. Ei elämässä mitään tupsahda tuosta noin vaan eteen, jos ei jotain näe vaivaa ensin. Ei sun kannata haaveilla lottomiljoonista, jos et edes täytä kuponkia.

Vierailija
10/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on monia todella negatiivisia keskusteluja, joten toivoisin tällä aloituksella auttavani ihmisiä saavuttamaan positiivisemman mielen - edes hetkeksi. Siispä listaa aiheita, joista sinä olet kokenut kiitollisuutta kuluneena vuonna.

Olen kiitollinen omasta kodistamme ja siitä, että olemme saaneet remontoitua kotia oman näköiseksi.

Olen kiitollinen lasten isovanhemmista ja siskostani, joilta saamme paljon lastenhoitoon apua tarvittaessa.

Olen kiitollinen myös monista puhtaasti materialistisista asioista, meillä on varaa maksaa laskut ja velat, käydä ruokakaupassa ja ulkona syömässä, autossa on uudet talvirenkaat, kunnolliset ja puhtaat vaatteet.

Olen kiitollinen miehestäni, joka ottaa osaa lastenhoitoon, voin luottaa että hän pärjää lasten kanssa kotona, kun itse olen omissa menoissa.

Pian syntyvä poikani, iltan mennessä odotan rakkaan kääröni saavan kainalooni ❤❤❤

Vierailija
11/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terve.

Opinnot etenee.

Olen saanut jonkinlaisia kavereita vuoden aikana.

Taloudellinen tilanne ei ole niin paha kuin pelkäsin.

Tulevaisuus näyttää joillain lailla toiveikkaalta.

Vierailija
12/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain työkyvyttömyyseläkkeen vuosien taistelun jälkeen. Olin jo valmistautunut tekemään itsemurhan, mikäli olisi tullut hylkäys. Mutta ei tullutkaan. Olen äärettömän helpottunut ja onnellinen. Vihdoinkin pääsen toipumaan tästä kaikesta.

Pakko vielä lisätä tähän murtaakseni stereotypioita, että olen nuori täysin terveen näköinen nainen. Kukaan ei tietäisi työkyvyttömyydestäni, jos en sitä itse kertoisi. Syy on vaikea neurologinen diagnoosi. Pakko vain teroittaa, etteivät kaikki työkyvyttömät ole näkyvästi sairaita. Joten älkää tuomitko ihmisiä.

Vierailija
13/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiitollinen vaimolleni, koska hän on synnyttänyt ihanan lapsemme.

Olen kiitollinen työnantajalleni, että olen saanut tehdä töitä ja saada siitä TES:n mukaista palkkaa.

Olen kiitollinen suhteellisen hyvästä terveydentilastani (nyt tosin sairaslomalla).

Olen kiitollinen itselleni että jaksoin kesällä remontoida ulkorakennuksen ja kotiamme, sekä kaunistaa puutarhaamme.

Olen kiitollinen, että mitään ikäviä yllätyksiä talousasioissa ei ole tullut vaan olemme jaksaneet säästää talomme remonttia varten rahaa.

Olen kiitollinen lapselleni hänen olemassaolostaan, ihanista leikkihetkistä, halauksista ja suukoista. Ja siitä, että hän joka aamu vilkuttaa töihin lähtiessäni toivottaen "hauskaa päivää", ja iltaisin on iloinen kun tulen kotiin.

Olen kiitollinen kodistamme, joka on vanha, persoonallinen talo omine yllätyksineen ja huonoine mutta myös hyvine puolineen. Tämä vanha, lempeä talorouva on majoittanut meitä suojiinsa kohta kahden vuoden ajan. Olen kiitollinen että saan pitää Hänestä ja ihanasta puutarhastamme hyvää huolta.

Olen kiitollinen myös puutarhallemme, se on luovuttanut meille omenoita, luumuja, kirsikoita, raparperiä, marjoja, perunoita, vihanneksia ja yrttejä herkkuhetkiimme ja kukkia silmiemme iloksi.

Vierailija
14/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiitollinen Suomen sosiaaliturvalle. 

Jouduin työttömäksi hyvin yllättäen ja hyvin jouhevasti sain tukea ja pika-apua jouluun sosiaalitoimistosta. (Olen kahden lapsen yh)

Olen kiitollinen myös siitä, että sain uutta työtä nopeasti. Aloitan vuodenvaihteen jälkeen. 

Tiedän, että aina pitäisi olla ns. puskurirahastoja itsellä, mutta se ei nyt tässä elämäntilanteessa ole onnistunut Eli älkää haukkuko lyttyyn. 

Vierailija
15/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kiitollinen työnantajalleni, että olen saanut tehdä töitä ja saada siitä TES:n mukaista palkkaa.

Olen kiitollinen suhteellisen hyvästä terveydentilastani (nyt tosin sairaslomalla).

Olen kiitollinen itselleni että jaksoin kesällä remontoida ulkorakennuksen ja kotiamme, sekä kaunistaa puutarhaamme.

Olen kiitollinen, että mitään ikäviä yllätyksiä talousasioissa ei ole tullut vaan olemme jaksaneet säästää talomme remonttia varten rahaa.

Olen kiitollinen lapselleni hänen olemassaolostaan, ihanista leikkihetkistä, halauksista ja suukoista. Ja siitä, että hän joka aamu vilkuttaa töihin lähtiessäni toivottaen "hauskaa päivää", ja iltaisin on iloinen kun tulen kotiin.

Olen kiitollinen kodistamme, joka on vanha, persoonallinen talo omine yllätyksineen ja huonoine mutta myös hyvine puolineen. Tämä vanha, lempeä talorouva on majoittanut meitä suojiinsa kohta kahden vuoden ajan. Olen kiitollinen että saan pitää Hänestä ja ihanasta puutarhastamme hyvää huolta.

Olen kiitollinen myös puutarhallemme, se on luovuttanut meille omenoita, luumuja, kirsikoita, raparperiä, marjoja, perunoita, vihanneksia ja yrttejä herkkuhetkiimme ja kukkia silmiemme iloksi.

Miksi talonne on rouva, miksei vanha herra?

Vierailija
16/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi talonne on rouva, miksei vanha herra?

Hän on pukeutunut persikanväriseen leninkiin.

Vierailija
17/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten sanotaan, ettei raha tee onnelliseksi :) Minulla ei ole rahaa, joten en voi olla kiitollinen näistä asioista. En myöskään ole kiitollinen lastenhoitoavusta, koska sitä meillä ei ole saatavilla. Muuten olen samaa mieltä ap:n kanssa. 

Vierailija
18/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiitollinen lapsista ja puolisostani.

Siitä, että olemme terveitä.

Siitä, että lapsemme on vihdoin saanut apua ja paikan erityisluokalta. Että asumme maassa, jossa apua on mahdollista saada.

Siitä, että Pariisissa saatiin aikaan ilmastosopimus.

Joulusta.

Vierailija
19/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiitollinen tästä päivästä ja kaikesta mikä liittyy siihen.

Ruoka, vaatteet, lämmin asunto...

Vierailija
20/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kiitollinen siitä, että olen saanut olla päivä kerrallaan selvin päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi