Ratkaisu vuokra-asumisen ongelmaan keksitty
Täällä kun aina vaaditaan että työttömien ja yh-äitien pitäisi muuttaa pienempään asuntoon jos vuokra liian kallis. Tässä ratkaisu:
http://www.iltasanomat.fi/asuminen/art-1450064830430.html
Kansalaispalkan jälkeen jää vielä 300 euroa tuhlattavaksi.
Kommentit (26)
PK-seudun asuntopolitiikka on perseestä.
Suomi on järjetön maa ja täällä asuu järjetöntä porukkaa..
Sanotaan, että on hienoa, kun opiskelijoille saadaan pienempiä kämppiä. No ei ne opiskelijat pienempiä kämppiä etsi vaan halvempia. :D Tuo on pieni, mutta yhtä kallis kuin opiskelijayksiö/ kaksio.
Vuokranantajan unelma neliöhinnaltaan.
Kun on puhuttu että tarvitaan pienempiä asuntoja, niin samalla on kyllä tarkoitettu että niiden vuokratkin olisivat pienempiä. Nyt tiputetaan neliöitä 90% mutta summa pysyy samana.
Ahdistaa ajatuksin, että pitäisi asua tuolloisessa kopperossa ja vielä maksaa siitä 500 euroa. Itse asun keskisuuren kaupungin keskustan kupeessa (10min kävely) 65 neliöisessä kaksiossa, jossa vuokra tuo 500e/kk.
Kaikki, mikä lisää naisen taloudellista riippumattomuutta miehestä, heikentää miehen asemaa yhteiskunnassa. Nainen haluaa aina itseään rikkaamman miehen, eikä muuten kunnioita miestä. Jos kansalaispalkka tulee, miehet eivät saa enää olla miehiä jotka elättää naisen. Naisetkaan eivät ole siinä tilanteessa tyytyväinen. Nainen ei yleensä itse edes tajua että haluaa miehen elättämään ja suojelamaan. Jos naisella on liikaa rahaa, ei kenelläkään miehellä ole mahdollisuutta olla se mis hänelle. Siinä nainen tuntee itsensä onnettomaksi ja elämänsä tyhjäksi eikä välttämättä tiedä syytä sille. Miehiltä on myös viety mahdollisuus suojella ja elättää naista. Naiset masentuvat jos joutuvat huolehtimaan asiat yksin. Naisen psyyke ei kestä sitä. Nainen ei itse tajua että ongelman syy on ettei sopivaa miestä löydy kun miehiltä on viety se mahdollisuus.
AP aukoo päätään, mutta toi artikkeli on itseasiassa nerokas idea. viidensadan pikkuluukusta käsin saa käytyä töissä ja laitettua asiansa siihen pisteeseen, että saa sen aikuisten oikean kämpän hommattua lähistöltä.
yllättävää sinänsä, mä kannatan jotain artikkelin ideaa jonka luen täältä
-m35
Satasen voisi tuollaisesta kopista maksaa ja sekin on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
AP aukoo päätään, mutta toi artikkeli on itseasiassa nerokas idea. viidensadan pikkuluukusta käsin saa käytyä töissä ja laitettua asiansa siihen pisteeseen, että saa sen aikuisten oikean kämpän hommattua lähistöltä.
yllättävää sinänsä, mä kannatan jotain artikkelin ideaa jonka luen täältä
-m35
Osa ei voi laittaa asioitaan kuntoon. Esim. työkyvyttömyyseläkkeellä olevat tai matalapalkka-alalla työskentelevät.
Ei ole ongelmaa, jos kukaan ei maksa. Vuokranantajalta jää luu käteen.
Mutta ai niin, aina on joku tyhmä joka maksaa kuitenkin.
Ihan sikahinta Martinlaakson kaltaisella huonolla alueella olevasta sikapienestä asunnosta. Kuka hullu noihinkin muuttaa. Varmaan sellainen, jonka ei tarvitse itse maksaa vuokraansa.
Minä olen yh-äiti joka saa nettona 37 000 vuodessa. Älä yleistä.
On kyllä Martinlaakson vanhoissakin taloissa vuokra-asunnot törkeän kalliita, samoin kuin Kontulassakin on melko kallista jos ei yksityisellä asu.
Soman näköinen asunto, jos yksin elelisin niin kävisihän tuollainen. Viittäsataa tosin en tuosta maksaisi, korkeintaan kaksisataa.
Voi että kun vaan tulevaisuudessa saataisiin miehen kanssa työpaikat jostain pikkupaikkakunnalta, niin voisi jättää nämä mielisairaat hinnat taakseen.
Ei kyllä taida pyörätuolilla tuolla mahtua pyörimään, saati mihinkään parvelle könyämään. Törkeähkö hintakin.
Äitini asuu pienen kaupungin keskustassa vuokralla. Huoneisto on upea ja neliöitä miltei 90. Vuokra 610e kuukaudessa. Ei edes mieti yksiöön muuttamista, saatikka pääkaupunkiseutua :D
Köyhän kannattaa asua muualla. Tuolla hinnalla saa Tampereelta yksiön tai kaksion.
71 euroa / neliö? (500€ ja 7 neliötä) melko kallista sanoisin. Lisäbonuksena on jotain random tyyppejä joiden kanssa saat jakaa kaikki yhteiset tilat kuten keittiöt, pesutilat, etc.
Sato näemmä laskelmoi että riittävän epätoivoinen ihminen suostuu mihin tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Soman näköinen asunto, jos yksin elelisin niin kävisihän tuollainen. Viittäsataa tosin en tuosta maksaisi, korkeintaan kaksisataa.
Voi että kun vaan tulevaisuudessa saataisiin miehen kanssa työpaikat jostain pikkupaikkakunnalta, niin voisi jättää nämä mielisairaat hinnat taakseen.[/quote
Muualla myös palkat on huomattavasti pienempiä kuin Etelä-Suomessa.
En asu Vantaalla, mutta isossa kaupungissa melko keskustassa, vuokra 470 ja 40 neliötä.