Yhteiskunnan taas kaikki pitäisi maksaa? Armi kitisee sähkölaskusta
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015121420830222_uu.shtml
Eli sähkölasku on 400 euroa yhdelle ämmälle kuussa. Eli maksakoon itse, jos noin haluaa asua. Mulla pari sataa VUODESSA.
Ei talokaupat onnistuneet? Ei kai, jos havittelee rötisköstään täysin yli markkinahinnan. Jokainen tönö menee kaupaksi, kun vain hinta on kohdillaan. Joskus se voi olla kova paikka, totta kai. Kun on kuvitellut mörskästään saavansa sata tonnia, niin voikin olla, että kymppitonni on lähempänä totuutta.
Ärsyttää nämä vikisijät.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti tuon asumisen kokonaiskustannukset ovat pienemmät kuin vuokra-asunnon. Jokainen tajuaa, ettei kesäkautena tarvitse maksaa sähkölämmistystä ja sähkölasku tasaantuu. Tuokin jonkun vetämä johtopäätös 4800 euron laskusta jää varmaan elämään huhuissa. Sitten sitä käytetään esimerkkinä aina tarpeentullen. Ja jos lasketaan normaali 20 euroa kuussa veteen ja tuo maksimi(jopa) 400 euroa sähköön ja verot ja muuta maksut, niin luultavasti silloinkin tuo olisi edullisempi kuin maksaa vuokraa.
Aika suuret odotukset, jos luulet että tällä palstalla jokainen tajuaisi.
Meillä on sähkölämmitys ja vuoden kallein kuukausi on yleensä tammi- tai helmikuu ja se on suunnilleen tuon 400€, kesän halvin kuukausi voi jäädä noin sataseen. Koko vuoden sähköt on 2500€, eli keskimäärin vähän yli 200€/kk.
Armin kannattaa lähteä kirkonkylälle vuokra-asuntoon, saa siihen helposti tuon 600€ tukiaisi, eikä kukaan ole kateellinen.
Minusta on rumaa pilkata ihmistä, jolla on ollut epäonnea elämässään. Ihan sama mistä se johtuu ja miten siitä pääsisi pois.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on rumaa pilkata ihmistä, jolla on ollut epäonnea elämässään. Ihan sama mistä se johtuu ja miten siitä pääsisi pois.
Ei ole pilkkaamista, jos kertoo vähän elämän realiteeteista ja siitä, miten me itse itsestämme huolehtivat hoidamme asiamme.
Armi tulee paljon halvemmaksi omassa talossaan kuin kovan rahan vuokra-asunnossa. Tiedoksi teille muille veronmaksajille. Jos hänen tuki on kolmena talvikuukautena pari sataa per kuukausi niin aika pientä siihen että yhteiskunta maksaa vuokralla asuessa koko vuokran joka todennäköisesti olisi vähintään 500 euroa. Siis joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Eli sähkölasku on 400 euroa yhdelle ämmälle kuussa. Eli maksakoon itse, jos noin haluaa asua. Mulla pari sataa VUODESSA.
Ei talokaupat onnistuneet? Ei kai, jos havittelee rötisköstään täysin yli markkinahinnan. Jokainen tönö menee kaupaksi, kun vain hinta on kohdillaan. Joskus se voi olla kova paikka, totta kai. Kun on kuvitellut mörskästään saavansa sata tonnia, niin voikin olla, että kymppitonni on lähempänä totuutta.
Ärsyttää nämä vikisijät.
Kuka se tässä vikisee saatana? Sinä et maksa hänen sähkölaskuaan joten vittuako vikiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pilkkaamista, jos kertoo vähän elämän realiteeteista ja siitä, miten me itse itsestämme huolehtivat hoidamme asiamme.
Kyllä tuo ämmäksi nimittely kertoo ihan jostain muusta. Tässäkin jutussa oli käsittääkseni kyse virheellisestä laskelmasta jonka sossu teki.
Tämäkin nainen on itse itsensä elättänyt ennen kuin sairastui. Ja sinullekko ei niin voi käydä? Saako sinua sen jälkeen haukkua ämmäksi ja sättiä?
Minä olen samanikäinen kuin Armi. Minulla on kaksi aikuista lasta, 24- ja 22-vuotiaat. Itse käyn töissä, mutta jos tapahtuisi jotain, niin millä nuo opiskelijat minua auttaisivat? Toinen ei tarvitse opintolainaa, koska hänellä on aika edullinen asunto. Ottaisi opintolainaa, auttaakseen minua? Toisella jää se opintolaina elämiseen, muu menee asumiskuluihin, tosin etsii halvempaa. 24-vuotias valmistuu pian, mutta saako hän töitä?
Huomatkaa, että tämä ihminen ei ole työtön, vaan sairaseläkkeellä, jäänyt suhteellisen nuorena. Sairaus ei kysy lupaa tullessaan ja sama koskee onnettomuuksia. Omilla elämäntavoilla voi vähentää todennäköisyyttä joutua näiden uhriksi, mutta välttämättä mikään ei auta, sillä vaikkapa rattijuoppo voi ajaa selkäsi takaa päällesi, vaikka kävelisit kaikessa rauhassa jalkakäytävällä.
Kaverilla oli sähkölasku jotain 900e kuussa talvella.
Toki piti pattereita täysillä ja kaikkia ikkunoita auki koko ajan.
Ei välttämättä ollut kotonaan useita viikkoja kuukaudesta.
Sossussa sitten vähän ihmettelivät laskun määrää, maksoivat kuitenkin.
Kyllä näin on, että jos aikuinen ihminen ei elämässään pärjää, on se aina jonkun muun syy.
Jostakin pitää saada korvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää nämä vikisijät.
Kuka se tässä vikisee saatana? Sinä et maksa hänen sähkölaskuaan joten vittuako vikiset?
Jokainen veroja maksava maksaa tällaisten ihmisten laskut. En totisesti halua rahoittaa jonkun Armin omakotitaloasumista.
Myyköön talonsa ja muuttakoon muualle, jossa ei tarvitse sähkölaskusta huolehtia tuohon malliin. Ilmeisesti oletat, että muut ovat veroja maksamattomia kuten sinä. Silloinhan asia ei kosketa. Paitsi onhan se sinun sosiaalietuuksista pois tavallaan tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää nämä vikisijät.
Mnua ärsyttää tällainen tyhmyys, jota ap edustaa.
Sinulla tuskin on lämmitysmuotona sähkö, jolloin vuosilaskusi voi olla tuota 400 €:n luokkaa.
Asuntokauppa ei käy monilla maamme alueilla. Asiantuntijoiden mukaan edes lähes ilmainen asunto tietyillä alueilla ei kiinnosta.
Osoittaa melkoista käsityskyvyn puutetta vetäistä tuollaisia johtopäätöksiä artikkelista.
Vierailija kirjoitti:
Armi tulee paljon halvemmaksi omassa talossaan kuin kovan rahan vuokra-asunnossa. Tiedoksi teille muille veronmaksajille. Jos hänen tuki on kolmena talvikuukautena pari sataa per kuukausi niin aika pientä siihen että yhteiskunta maksaa vuokralla asuessa koko vuokran joka todennäköisesti olisi vähintään 500 euroa. Siis joka kuukausi.
Öö, nyt en ymmärtänyt laskuoppia. Siis, jos asuu ok-talossa riittää, kun saa pari sataa avustuksia talviaikana. Jos sen sijaan asuu kerrostalossa, tarvitsee 500 joka kuukausi? Mikä logiikka tässä on?
Vierailija kirjoitti:
Maksaa tietysti omaisuudellaan tämän vuokran. Hänellähän on talo! Tai ostaa pienen kerrostaloluukun jostain syrjäkyliltä. Mitä väliä, missä joku eläkeläinen asuu. Ei työmatkoja.
Tätäkin viisi pölhöä on peukuttanut. Jokainen vastaa elatuksestaa itse ja jos siihen ei pysty, niin sossu auttaa. Tässähän tapauksessa ei selvästi halua myydä taloaan, vaan vaatii sähkölaskuja yhteiskunnalta, jotta voisi jäädä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te "asianne hoitavat" ja "itsestänne huolehtivat" empatiakyvyttömät "veronmaksajat" olette paljon kuvottavampia luusereita kuin ihminen joka ilman omaa syytään on joutunut vaikeaan tilanteeseen.
Ennen kuin alat sairaita ihmisiä ämmittelemään niin yritä edes ymmärtää lukemaasi!!!!!!
Kyse ei ollut siitä että yhteiskunnan pitäis kaikki maksaa vaan siitä että maksais edes sen minkä kuuluu!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, nyt en ymmärtänyt laskuoppia. Siis, jos asuu ok-talossa riittää, kun saa pari sataa avustuksia talviaikana. Jos sen sijaan asuu kerrostalossa, tarvitsee 500 joka kuukausi? Mikä logiikka tässä on?
Se että armille maksettaisiin as.tukea yms ja tt-tukeakin isompi summa kuin nyt jos asuisi vuokrakämpässä kerrostalossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää nämä vikisijät.
Jokainen veroja maksava maksaa tällaisten ihmisten laskut. En totisesti halua rahoittaa jonkun Armin omakotitaloasumista.
Myyköön talonsa ja muuttakoon muualle, jossa ei tarvitse sähkölaskusta huolehtia tuohon malliin. Ilmeisesti oletat, että muut ovat veroja maksamattomia kuten sinä. Silloinhan asia ei kosketa. Paitsi onhan se sinun sosiaalietuuksista pois tavallaan tämäkin.
Sinä kun et minun rahoistani mitään tiedä. Minua suoraan sanottuna vituttaa kaltaisesi vikisijät. Taidat olla joku katkera paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi, kuinka tuo omahyväisyys suorastaan tihkuu.
Valitettavasti omahyväisyys ei korvaa puuttuvaa älyä.
Jos on neljä aikuista lasta, niin kai niistä joku voisi auttaa etsimään kohtuu hintaiasta asumista tai vaikka majottaisi luokseen, jos ei voi auttaa rahallisesti?