voiko olla angiinaa? tai muuta kuin virusta? lääkäreitä paikalla?

Vierailija

Kurkkukipu on kestänyt nyt jo 12 päivää. Olen syönyt ibubrofeenia. Oireena yskää, ihan lievä nuha ilman tukkoisuutta ja silmätulehdus. Jomottelua ja vihlontaa pään alueella. Kävin työterveydessä 5 pv sitten, diagnosoitiin bakteerin aiheuttama sidekalvotulehdus. Nielua piti virusperäisenä, eikä edes harkinnut nieluviljelyä. Voiko tää nyt olla pelkkää virusta, kurkkukipu taas vaan pahenee. Sairaslomalla olen ollut jo viikon ja varmaan joudun jatkamaan vielä. Mikseiköhän nieluviljelyä voida tehdä jo 7 pv:n kovan kurkkukivun jälkeen?

Kommentit (7)

Vierailija

Meidän lapset pääsi helposti nieluviljelyyn, tosin eka kuumeili ensin kunnolla sitten lievästi 3 viikkoa, ennen kuin tiedettiin streptokokiksi. Voi olla angiina vaikka ei näkyisi valkoisia laikkuja.

Vierailija

Mun mielestä ei kuulosta angiinalta, koska siihen ei kuulu nuha tai yskä. Mutta en ole lääkäri, yksi vain, joka on nieluviljelyssä ollut jonkin verran parin vuoden sisään.

Kysyin pari kk sitten täällä, että kuulostaako oireeni angiinalta ja kaikki olivat sitä mieltä, ettei voi olla, kun finrexinillä oireet lähtivät. No, angiina se oli.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No mene yksityiselle saman tien

Miksei työterveydessä olla kiinnostuneita asiakkaiden työkyvyn palautumisesta? En ymmärrä, miksi mun pitäis hankkia hoitoa omilla rahoillani työkyvyn palautumiseksi. Ap

Vierailija

Samanlaiset oireet minullakin nyt jo reilun viikon. Nieluviljely ja verikoe otettu tiistaina. Ei angiinaa tai muuta bakteeriperäistä. Diagnoosina siis virus ja lääkkeeksi paljon lepoa :(

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ei kuulosta angiinalta, koska siihen ei kuulu nuha tai yskä. Mutta en ole lääkäri, yksi vain, joka on nieluviljelyssä ollut jonkin verran parin vuoden sisään.

Kysyin pari kk sitten täällä, että kuulostaako oireeni angiinalta ja kaikki olivat sitä mieltä, ettei voi olla, kun finrexinillä oireet lähtivät. No, angiina se oli.

Kiitos vastauksesta. Mietin myös onko aivan mahdoton ajatus virus + bakteeri? Silmätulehdukseen antib. tipat ja siis bakteeri. Tunnollisena ihmisenä ei vain ole helppoa sairastaa. Ja olishan tässä jouluvalmisteluja. No huomenna varmaan lisää lomaa työterveyden kautta. Voin palata kertomaan, miten kävi. Emmä varmaan sentä kuole :) Ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat