Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä aiheuttaa pelkotiloja traumataustaisella mt-potilaalla?

Vierailija

Ihmettelen tätä, koska joka joulu alan kärsimään pelkotiloista. Uusimpana on nyt se, että jouluvalojen väri pelottaa! Joo ei ole provo tai vitsi, vaan ihan oikeasti tulee pakokauhun kaltaisia oireita tuosta väristä. :( Olen syönyt, nukkunut ja ottanut lääkkeeni, mutta menossa huomenna osastolle siltikin.

Kommentit (6)

Vierailija

Sehän voi olla mikä vaan, paha lähteä arvailemaan.

Kai käyt psykoterapiassa tai muussa vastaavassa? Sitä mennyttähän pitää lähteä kunnolla tutkiskelemaan ja kaivelemaan, jotta löytyy näitä syitä. Ihmisen aivot kun toimivat niin, että osa kauheista muistoista pakkounohtuu, koska mieli ei kestäisi kaiken kauhean muistamista. Niitä sitten palailee pintaan pikkuhiljaa ja silloin voi alkaa käsitellä niitä.

Vierailija

En käy terapiassa vielä, mutta sitä on kyllä suositeltu.

Ehkä tosiaan ovat lapsuuden kauhuja tms. muistoja!

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En käy terapiassa vielä, mutta sitä on kyllä suositeltu.

Ehkä tosiaan ovat lapsuuden kauhuja tms. muistoja!

Ap

Näin ainakin voisi äkkiseltään ajatella, että jostain tapahtumasta muistuttaisi. Suosittelen työstämään asiaa, niin varmasti jossain vaiheessa helpottaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten vietät joulusi? Oletko yksinäinen? Vietätkö perheesi kanssa?

Perheen kanssa olen, ja pidän kovasti joulusta noin muuten. En ole yksinäinen, minulla on muutama hyvä ystävä, mutta en viitsi heitä kuormittaa näillä asioilla.

Ap

Vierailija

Juttele asiasta rohkeasti ammattilaiselle, auttaa enemmän kuin uskotkaan. Olen itsekin mt-kuntoutuja, käyn kerran viikossa terapeutilla ja lääkitys kohdillaan :-) toivottavasti voit nauttia joulusta rauhallisin mielin!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat