Fazerin Present - lempikonvehtirasia on pilattu! :-(
Ostin vanhasta tottumuksesta rasiallisen Fazerin konvehteja. Rasia oli eri näköinen, mutta suurin pettymys oli sisältö. Hyi kamalaa, minkälaisia makuja rasiaan on saatu! Kaikki parhaat maut oli poistettu ja jäljellä on tunkkaisen makuisia ällötyksiä, kuten latte tai sitruunapiirakka. Oksettavia. Yhden konvehdin marmeladitäyte maistui sille, että se olisi ollut homeessa. Ainoastaan minttu ja toffee, ne pyöreät ja korkeat konvehdit olivat lähestulkoon ennallaan.
Olin jo varautunut siihen, että olisin napostellut ylimmän kerroksen kirjan kanssa nautiskellen, mutta muutamaa maistettuani vein rasian pois, kun alkoi niin pahasti ällöttää. Täysin ennenkuulumatonta minun ja suklaan kanssa.
Tiedänpä, mitä konvehteja meille ei enää jatkossa osteta. Aikaisemmin lopetin jo muiden Fazerin palmuöljysuklaiden ostamisen. Sitä on muuten ehditty tunkea tähänkin, mutta yritetty muotoilla epäselvemmin: "kasvirasva (palmu, shea)".
Kommentit (58)
Kultasuklaa, aah. Sellaista perussuklaata, ei liian hienostelevaa vaan vanhanaikaista maitosuklaata.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko fazerin suklaat oikeasti ihan järkyttävää paskaa vai onko täällä pari fazer-vihaajaa vain? Kysyn ihan viattomasti kritisoimatta ap:ta, itse en voi mennä ostamaan suklaata ja maistella kun minulla on maitoallergia. Ei olisi mitään vertailukohdetta mihin verrata nykyisiä suklaita.
Täällä tosiaan kirjoittaa yksi Fazer-kahjo. Kuka nyt olis niin peevelin hölmö, että muka joka käänteessä ostaa Fazerin tuotteita, jopa konvehtirasioita, jotka kaikki saa sen aina oksentamaan. Ei kannata ottaa tosissaan.
Jo ennen kuin kuulin Geishan koostumuksen muuttamisesta, olin huomannut sen itse. Jossain vaiheessa lempiherkustani, jota ostin viikoittain, tuli kovaa ja huonomman makuista. Kun törmäsin sitten täällä geisha-ketjuun, olin helpottunut että muutkin olivat huomanneet saman ja asialle tuli myös selitys. En ole ostanut Geishaa varmaan pariin vuoteen. Lopetin myös Pätkiksen, toisen lempparini, ostamisen kun senkin koostumus muutettiin. Syön Fazerilta enää sinistä ja joskus tummaa suklaata. Suklaan lisäksi en syö muita karkkeja, joten kyllä Geishan ja Pätkiksen muuttuminen harmitti hieman.
Ohis, mutta en ole koskaan elämässäni ostanut itselleni konvehtirasiaa. Ajatus on minusta niin outo. Muutamia olen saanut lahjaksi ja itse ostan niitä jouluna jokusen lahjoiksi parille sukulaislapselle. Ovat suunnilleen samassa asemassa kuin joulukortit. Mutta että jonain tavallisena tiistai-iltana ostaisi ja alkaisi ahmimaan. Ei ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt meni fazer boikottiin.
Tätä ei mamma itsekään usko. :D
No on kai niitä muitakin karkin valmistajia, mamma kulta.
Juuri maistoin Fazerinaa, vaan pakko se on uskoa: pilattu.
Ei enää luottoa Fazeriin :(
Present on uudistunut. Tutut konvehdit ovat saaneet seurakseen makuja, joita ei muista rasioista löydy.Tuskin mikään lahja on niin helppo antaa ja ilo saada kuin herkullinen Present.
Huomaathan, että nimestään huolimatta mantelitryffeli ei sisällä mantelia vaan manteliaromia ja manteliallergikotkin voivat nauttia konvehdista. Eli uusia makuja on lisätty.
Tosin Present uudistettiin edelliskerran 3 vuotta sitten jolloin Present-rasia laihtui 40 grammaa:
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000001038440.html
Mä en tajua noita uusia sekavia makuja sitruunapiirakka, jäätelössä mm mansikkapulla jne. Miksei makuja pidetä selkeinä? Erityisesti konvehdeissa se on tärkeää! Mä haluan raikkaita ja tunnistettavia makuja enkä mitään epämääräisiä sinnepäin-juttuja!
Mikä tää palmuöljyjuttu oikein on?
https://www.fazergroup.com/fi/vastuullisuus/yritysvastuuohjelma/oikeude… sieltä lukemaan miksi sitä käytetään
Vierailija kirjoitti:
Mikä tää palmuöljyjuttu oikein on?
Sademetsiä raivataan palmuöljyn viljelyn takia.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä se on aina maistunut tuolta. Itsellä on vähän hienostuneempi maku joten syön lähinnä sveitsiläistä suklaata.
:D
Noh, ehkä munkin pehva kapenee kun jää suklaat ostamatta! Sanokaa Fazer kun haluatte menettää ruokahalunne!
Ehkäpä tänä vuonna minullekkin riittäisi niitä Fazerin bokseja silloin kun ne on -50% eli 25.12. eikä ne hemmetin Venäjää puhuvat akat täyttäisi niillä Fazerin bokseilla 3-4 ostoskärryä per henkilö.
Present ollut jo monta vuotta huonoa suklaata.Siksi kai aina halpaa.
Geishan pilaaminen harmittaa kyllä varmaan kuolemaan asti. >:(
Vierailija kirjoitti:
Geishan pilaaminen harmittaa kyllä varmaan kuolemaan asti. >:(
Ja Wiener nougatin 😫
Onko teillä näyttää jotain tilastoja siitä, että nämä joulusuklaat sun muut ovat olleet niin suosittuja, kuin te uskotte? En vähäksy sitä harmitusta, mikä tulee lempituotteen poistuttua markkinoilta, mutta voisiko olla, ettei niiden menekki oikeasti kovin suuri ollutkaan? Ei se, että sinä ja sata muuta teette av:lle ketjun, kerro tuotteen suosiosta koko totuutta.
Jotkut varmasti pitävät uusistakin konvehdeista.