Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fazerin Present - lempikonvehtirasia on pilattu! :-(

Vierailija
13.12.2015 |

Ostin vanhasta tottumuksesta rasiallisen Fazerin konvehteja. Rasia oli eri näköinen, mutta suurin pettymys oli sisältö. Hyi kamalaa, minkälaisia makuja rasiaan on saatu! Kaikki parhaat maut oli poistettu ja jäljellä on tunkkaisen makuisia ällötyksiä, kuten latte tai sitruunapiirakka. Oksettavia. Yhden konvehdin marmeladitäyte maistui sille, että se olisi ollut homeessa. Ainoastaan minttu ja toffee, ne pyöreät ja korkeat konvehdit olivat lähestulkoon ennallaan.

Olin jo varautunut siihen, että olisin napostellut ylimmän kerroksen kirjan kanssa nautiskellen, mutta muutamaa maistettuani vein rasian pois, kun alkoi niin pahasti ällöttää. Täysin ennenkuulumatonta minun ja suklaan kanssa.

Tiedänpä, mitä konvehteja meille ei enää jatkossa osteta. Aikaisemmin lopetin jo muiden Fazerin palmuöljysuklaiden ostamisen. Sitä on muuten ehditty tunkea tähänkin, mutta yritetty muotoilla epäselvemmin: "kasvirasva (palmu, shea)".

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hassua, tuossa ihan hiljattain sain Fazerin konvehtirasian lahjaks ja oikein hyvältä ne suklaat maistu. Melkein voisin sanoo että uudet maut on parempia kun vanhat, huomattavasti jopa. Tosi jännä juttu.

Vierailija
22/58 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko niissä olla muutettu jotain muutakin kuin tuo palmuöljy? tai muutettu valmistusprosessia jotenkin oleellisesti? Olen syönyt 80-luvun alusta fazerinaa ja pitänyt varmaan yksinäni Fazeria pystyssä kulutuksellani, mutta nyt lopetin kun Fazerina maistuu pahalta. SIinä on outo "tunkkainen" maku vähän sellainen keinotekoinen - en osaa selittää. En ole myöskään jankkaaja enkä tiedä palmuöljystä yhtään mitään. sen vain tiedän, että lempisuklaani ei ole enää sama kuin ennen :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku niissä on muuttunut. Present-rasia ei tosiaan ole enää hyvä. Syön harvoin karkkia mutta silloin, kun syön, ostan sukltaata. Nyt ostin tuon Presentin, kun halusin herkutella. Jätti kylmäksi, ei tehnyt parin jälkeen enää mieli koskea rasiaan. Kitalaessa tuntui tahmainen kalvo ja maut eivät olleet "puhtaat". Sama niissä joulurasioissa, joita on Fazerinaa, Geishaa, Da Capoa yms. Maistoin näitä työpaikan kahvilassa vähän aikaa sitten ja oli kamala pettymys todeta, etteivät ne enää maistuneet hyvältä. Palauttakaa ne suklaat nyt äkkiä ennallenne! 

Vierailija
24/58 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta! Fazerin onvehtirasiat ei paina paljon paskaakaan mutta hinnat on luokkaa 10 €/ rasia. Ja muutamat hassut suklaat on sitten ihan järkyttävänmakuisia. Heitin roskiin. Hinnat alkaa olla artesaanisuklaiden luokkaa, mutta maku aivan järkyttävää...

Vierailija
25/58 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä kuluttajia kuunnella. Palmuöljyn käytölle, rasian koon pienenemiselle, kuten myös suklaakuorrutuksen ohenemiselle on sama syy. Kaakaovoi on kallistunut ja Fazer pelkää myydä kallimmalla hinnalla kun muuten ei osteta. Itse mielummin maksaisin vanhasta Fazer present rasiasta kovemman hinnan kun kerran van jouluksi sellaisen ostan. Pitänee siirtyä toiselle valmistajalle tänä jouluna (2016) kun Fazerille kirjoittama palaute ei tuottanut tulosta. Sama uudistettu Present-rasia myynnissä tänäkin vuonna.

Vierailija
26/58 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa, missä Fazerin suklaissa ei ole käytetty palmuöljyöä? Olen samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa: Fazerin suklaan maku on muuttunut! Esim. Latte-makuinen suklaa siinä rasiassa on kamala. Pahanmakuinen.

Ja: voisko joku kertoa, minkä merkkinen suklaa ei sisällä palmuöljyä?

Vierailija
27/58 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa nyt jo ymmärtää, että niissä on ollut sitä palmuöljyä iät ja ajat, lainsäädäntö vain on muuttunut ja nykyään se palmuöljy täytyy eritellä sinne pakkausselosteeseen. Eli sitä ei ole nyt alettu yhtäkkiä lisäämään joka hemmetin tuotteeseen vaan sitä on ollut siellä aina!

Vierailija
28/58 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä tää palmuöljystä vouhkaaminen on?

Vierailija
29/58 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.fazer.fi/tuotteet-ja-asiakaspalvelu/13312/fazer-present-260g/

Löytyy kaakaovoita. Mitä te täällä houritte?

Vierailija
30/58 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kertoa, missä Fazerin suklaissa ei ole käytetty palmuöljyöä? Olen samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa: Fazerin suklaan maku on muuttunut! Esim. Latte-makuinen suklaa siinä rasiassa on kamala. Pahanmakuinen.

Ja: voisko joku kertoa, minkä merkkinen suklaa ei sisällä palmuöljyä?

Helsingin kampissa esimerkiksi on suklaakonvehteja myyvä erikoisliike. Mitä itse olen suomessa ostanut suklaapuodeista, niin hinnat on reilun euron per konvehti.

Vierailija
31/58 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möyh, möyh, mjöm mumps...

Ei huolta. Jenkkakahvanne ei kaipaa lisää suklaata joten ei koske suomi-mammaa.

Vierailija
32/58 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geisha oli taivaallista joskus, kun se myytiin vielä folioon käärittynä. Ihanan pehmoista ja suussa sulavaa, nykyään kovaa ja mautonta.

Vierailija
33/58 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se on aina maistunut tuolta. Itsellä on vähän hienostuneempi maku joten syön lähinnä sveitsiläistä suklaata.

Tobleronea?

Vierailija
34/58 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

the holocaust didn't happen

so don't worry u'll b fine

Vierailija
35/58 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi fazerilla on se isompi suklaarasia, jossa on vanhat hyvät maut eikä tietoakaan sitruunapiirakoista :)

Vierailija
36/58 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.fazer.fi/tuotteet-ja-asiakaspalvelu/13312/fazer-present-260g/

Löytyy kaakaovoita. Mitä te täällä houritte?

Mutta myös palmuöljyä. Lueppa sitä selostetta pidemmälle. Osa kaakaovoista on korvattu halvemmalla tuotteella.

Vierailija
37/58 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen yksi Pilattu Herkku™! Eikö meille voida yhtään mitään jättää!

Vierailija
38/58 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä palmuöljyä pitää tunkea joka paikkaan? Tosi epäeettistä. Uskomatonta, että suomalaisetkin firmat on lähteneet tuohon älyttömyyteen. Tuhotaan vaan maapallon keuhkot suklaan ja sipsien takia! Nyt meni fazer boikottiin.

Vierailija
39/58 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt meni fazer boikottiin.

Tätä ei mamma itsekään usko. :D

Vierailija
40/58 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin konvehtirasia oli ennen aina joulun kohokohta. Sittemmin olen joutunut siirtymään muihin tuotteisiin, kun fazer maistuu yksinkertaisesti pahalta. Ei tarvitse enää ostaa myöskään toista entistä suosikkia, geishaa. Ostin kokeeksi patukan joku aika sitten ja suklaa oli hapanta ja kovaa. Mikä omituisinta, patukka ei sulanut ollenkaan, kun pidin sitä syödessä kädessä. Suklaa, mikä ei sula lämmössä ei ole normaalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä