Alkoholivanhusten lapset - keinonne?

Vierailija

Äitini on reilu kuuskymppinen ja välillä on jaksoja, että on monta päivää kännissä. Pelottaa ja ahdistaa vastat jopa hänen soittoihinsa, kun pelottaa että on kännissä. Miten ten muut olette henkisesti käyneet tämän asian läpi? Miksi minun pitää kantaa tätä taakkaa ja kärsiä siitä, että äitini on ollut juoppo viimeiset 20 vuotta? Lapseni ovat vielä pieniä ja enkä uskalla antaa äitini hoitaa lapsia kuin valvovan simäni alla meillä kotona, niin että olen maksimissaan pari tuntia poissa.

Onnekkaita olette te, joilla henkisesti vahvat ja normaalit vanhemmat!

Kommentit (5)

Vierailija

Vähän sama tilanne kuule. Soittelevat kännipäissään jopa teini-ikäisille lapsilleni öisin, kuvittelevat minun olevan raha-automaatti ja taksi aina tarvittaessa ja nyt kutsuivat itsensä jouluksi luokseni..
Olen vaan tiukasti ottanut etäisyyttä. Ihan vinkiksi vaan, älä vastaa siihen puhelimeen jos ei tunnu siltä. Aseta rajat, joiden yli ei kertakaikkiaan tulla, vaikka se sitten tarkottaisi välirikkoa. Sinähän et siinä häviä mitään, vaan äitisi. Kannat sitä taakkaa muuten ihan vapaaehtoisesti, kun suostut alkoholistin liekassa olemaan.

Vierailija

Välit poikki kylmästi, eivät saa pilata teidän lasten elämää. Kokemusta on! Alkoholisti raitistuu vain omasta halustaan, muut emme voi auttaa. Miksi meidän pitää kärsiä näiden seurasta ja yhteydenotoista? Pelastakaa ittenne ja omat perheenne.

Vierailija

Välit poikki kylmästi, eivät saa pilata teidän lasten elämää. Kokemusta on! Alkoholisti raitistuu vain omasta halustaan, muut emme voi auttaa. Miksi meidän pitää kärsiä näiden seurasta ja yhteydenotoista? Pelastakaa ittenne ja omat perheenne.

Vierailija

Äitisi elää niinkuin tahtoo. Katkaise jo napanuora, et ole enää lapsi. Aika liioiteltua muuten sanoa kuusikymppistä vanhukseksi. Pisteet sinulle, kun et sentään kirjoittanut "vanhuksemme". Semmoistakin olen kuullut, kun jotkut ajattelee, että kuusikymppiset eivät enää ole vastuussa itsestään ja muuttuvat jonkun taakaksi.

Vierailija

Se on aivan hänen oma asiansa.
Kyllä maailma on muuttunut kummalliseksi.
Miten muuten pärjäät elämässä?
Joudutko paljonkin "käymään henkisesti" muiden asioita läpi?
Katkaise napanuora, kai hyvä ihminen pystyt jo seisomaan omilla jaloillasi?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat