Pahoitin mieleni ystävän tarjoiluista
Ystäväni oli tehnyt sushia, mutta jättänyt ruodot sinne. Kun pahaa aavistamatta haukkasin, niin sain ison, kamalan ruodon suuhuni. Pahoitin mieleni tästä. Minusta ystävä on typerä jättäessään ruodot sushiin. Saanko ajatella hänestä, että hän on typerä?
Kommentit (38)
Ihan vapaasti. Huono kokki hän ainakin on.
Ei se mitään sushia ollu vaan silakkarulla.
Pahin moka minkä voi sushia tehdessä tehdä. Yökötys.
Ap paljastaa: itseasiassa tämä oli uni jonka näin, ja unessa sushin tekijä oli kylläkin ystäväni, mutta ei kukaan, kenet oikeasti tunnen. Aamulla vain herätessäni oloni oli kuin aivan aidosti loukattu, mielipaha oli aika suuri ja pahimpana se tunne, että eihän tällaisestakaan saa suuttua, eihän. Uni kuvaa elämääni metaforana juuri nyt, ei saa suuttua eikä pahoittaa mieltään, vaikka tapahtuu ja on tapahtunut asioita, jotka kuitenkin ovat satuttaneet ja loukanneetkin.
Tekisi oikeasti mieli kiukata ja hyppiä tasajalkaa raivosta ja kiukusta ja huutaa, että minuahan ette mitätöi! Mutta jonkun ruodon sushissa takia? Kukaan ei ymmärrä. Minne tämän mielipahan, jos tuokin olisi oikeasti tapahtunut, tunkisi? Kyllä, minusta tuntuu, ettei minusta välitetä.
Tosi kiva lukea tällaista palautetta jälkikäteen netistä. NOT. Sinun ruuanlaittotaidoillasi ei ole paljon varaa arvostella. Eikä tarvitse tulla uudestaan meille syömään.
Vierailija kirjoitti:
Tosi kiva lukea tällaista palautetta jälkikäteen netistä. NOT. Sinun ruuanlaittotaidoillasi ei ole paljon varaa arvostella. Eikä tarvitse tulla uudestaan meille syömään.
Eli et ollut ystäväni koskaan alunperinkään, koska et välitä minun tunteistani kommenttisi perusteella, jos tämä EI olisi ollutkaan unta. Hienoa. Arvasin sen. Juuri tällaisia paskoja ihmiset ovat minua kohtaan.
Ap
En mä ainakaan MIELTÄNI pahoita vaikka ruoka olisi millaista :D Haava voi tulla kieleen ruodosta mutta muuten se ei loukkaa :D
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla joku diagnoosi, ap?
Ei ole, kuinka niin. Oliko 7:n vastaus minulle muka asiallinen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sun pitäis olla ap aikuinen ihminen. Lapsilla saattaa mennä uni ja valvetodellisuus sekaisin ja ovat vihaisia ja loukkaantuneita ihmisille, jotka unessa kohtelivat häntä väärin. Aikuinen ymmärtää, että se oli vain unta, eikä tule kysymään av-palstalla onko oikeutettua olla vihainen ihmiselle, joka hänen unessaan jätti sushiin ruotoja. Sun diagnoosissa voisi lukea esimerkiksi henkinen kehitys viivästynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSun pitäis olla ap aikuinen ihminen. Lapsilla saattaa mennä uni ja valvetodellisuus sekaisin ja ovat vihaisia ja loukkaantuneita ihmisille, jotka unessa kohtelivat häntä väärin. Aikuinen ymmärtää, että se oli vain unta, eikä tule kysymään av-palstalla onko oikeutettua olla vihainen ihmiselle, joka hänen unessaan jätti sushiin ruotoja. Sun diagnoosissa voisi lukea esimerkiksi henkinen kehitys viivästynyt.
Olen aikuinen ihminen. En nyt ymmärrä, mikä sen erottaa, ettei asiasta voi puhua, että asia tapahtui unessa, kun se nosti tietoisuuteeni, että ihmissuhteissani on tällaista. Ihmettelin hieman itsekin, että pystyin tuntemaan sen mielipahan unessa, valvetietoisuudessa luultavasti vain koittaisin hohotella, että ei se mitään, vaikka pahalta tuntuisi ja tunnetasolla kokisin sen ystäväni vihamieliseksi viestiksi. Olisi nimenomaan parantavaa, jos se kerran ei ollut sitä, että ihmiset voisivat ja osaisivat sanoa, ettei ollut tarkoitus vahingoittaa sinua, eivätkä hyökkäillä, kuten nro 7. Koska vaikka se olisikin miten idioottimaista ja naurettavaa tahansa, niin minulle on näemmä jäänyt tällainenkin epäilys mieleeni etteivät ihmiset minusta pidä ja vaikka ruotoisen kalan syöttäminen minulle kertookin siitä (ellei toisin todisteta) ja että mielipahaakaan ei saisi syntyä milläänlailla, tai sen syntyminen on aina minun vikani.
Ap
Niin ja lisään vielä, että valvetietoisuudessa hohotellessa asialle vaikka tunnetasolla kokisin sen vihaiseksi viestiksi, niin kyllä järki sanoo, ettei se niin ollut, mutta minun on vaikea uskoa järkeä, kun tunne kertoo toista.
Ap
Lakka pohtimasta tuollaisia ja ala elää, voit paljon paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Lakka pohtimasta tuollaisia ja ala elää, voit paljon paremmin.
Ei tunteet ole jotain, mitkä voi käskeä pois päältä. Nämä ajatukset tulevat kyllä lapsuudesta, jolloin äitini mielestä vika oli aina minussa. Jos olisin tuossa se kokki, niin olisi aivan hirveää, miten kohtelen ystäviäni ja on aivan ymmärrettävää, jos he eivät enää halua olla kanssani, mutta jos olen tuossa se vieras, niin olen todella pikkumainen ja tahditon, jos harmistun milläänlailla asiasta.
Eli minulle saa suuttua ihan mistä tahansa, mutta minun tunteillani ei pidä olla kenellekään mitään väliä ja minä olen loukkaava, jos tuonkaan esiin sen, mille tuntui. En tiedä, miten muuttaa tämä asia.
Ap
Ap taitaa olla sellainen "pidä tunkkisi"-tyyppi, joka tekee tulkintoja toisten teoista omien tunteidensa pohjalta.
Ap, ymmärräthän sen, että tällaisille palstoille tulee purkamaan pahaa oloaan sinun lisäksesi lukemattomat muut rikkinäiset ihmiset. Et voi olettaa, että saat fiksuja ja empaattisia vastauksia ihmisiltä, joiden oma elämä on niin pahasti solmussa, että täytyy vähätellä muiden kokemuksia anonyymisti. Täällä on helppo antaa takaisin, kun tosielämässä ei pysty. Teethän itsekin niin.
Älä siis niputa näitä kommentteja samaan kuin tosielämän kommentit. Nämä vastaukset eivät kerro yhtään mitään. Jos haluat purkaa pahaa oloasi täällä, tee niin, mutta älä odota, että saat oikeasti apua. Voit toki yllättyä positiivisesti, jos näin käy, mutta suhtaudu tähän niin kuin suhtaudutaan muihinkin oksennuspaikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ap taitaa olla sellainen "pidä tunkkisi"-tyyppi, joka tekee tulkintoja toisten teoista omien tunteidensa pohjalta.
No eikö me kaikki olla sellaisia? Jos minä sanoisin tuosta, että pahoitin nyt kyllä mieleni, niin kokki loukkaantuu, että haukun häntä, vaikka minä kylläkin puhuin vain omista tunteistani. Kyllä minä ymmärrän, että kuka tahansa voi unohtaa ne ruodot sinne tai vaikka olla ymmärtämättä, että ne kuuluu poistaa, mutta kun ei ole varautunut siihen, että saa terävän ruodon suuhunsa ja pelästyy, että hyvä, ettei mennyt kurkkuuni, niin saatan reagoida mielipahalla. Josta on tosiaan irl äärimmäisen vaikeaa kertoa tulematta väärinymmärretyksi.
Ap
Ystäväsi ei selvästikään kummemmin pidä sinusta kun moisen unohduksen meni tekemään.