Pahoitin mieleni ystävän tarjoiluista

Vierailija

Ystäväni oli tehnyt sushia, mutta jättänyt ruodot sinne. Kun pahaa aavistamatta haukkasin, niin sain ison, kamalan ruodon suuhuni. Pahoitin mieleni tästä. Minusta ystävä on typerä jättäessään ruodot sushiin. Saanko ajatella hänestä, että hän on typerä?

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

Ap paljastaa: itseasiassa tämä oli uni jonka näin, ja unessa sushin tekijä oli kylläkin ystäväni, mutta ei kukaan, kenet oikeasti tunnen. Aamulla vain herätessäni oloni oli kuin aivan aidosti loukattu, mielipaha oli aika suuri ja pahimpana se tunne, että eihän tällaisestakaan saa suuttua, eihän. Uni kuvaa elämääni metaforana juuri nyt, ei saa suuttua eikä pahoittaa mieltään, vaikka tapahtuu ja on tapahtunut asioita, jotka kuitenkin ovat satuttaneet ja loukanneetkin.
Tekisi oikeasti mieli kiukata ja hyppiä tasajalkaa raivosta ja kiukusta ja huutaa, että minuahan ette mitätöi! Mutta jonkun ruodon sushissa takia? Kukaan ei ymmärrä. Minne tämän mielipahan, jos tuokin olisi oikeasti tapahtunut, tunkisi? Kyllä, minusta tuntuu, ettei minusta välitetä.

Vierailija

Tosi kiva lukea tällaista palautetta jälkikäteen netistä. NOT. Sinun ruuanlaittotaidoillasi ei ole paljon varaa arvostella. Eikä tarvitse tulla uudestaan meille syömään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tosi kiva lukea tällaista palautetta jälkikäteen netistä. NOT. Sinun ruuanlaittotaidoillasi ei ole paljon varaa arvostella. Eikä tarvitse tulla uudestaan meille syömään.

Eli et ollut ystäväni koskaan alunperinkään, koska et välitä minun tunteistani kommenttisi perusteella, jos tämä EI olisi ollutkaan unta. Hienoa. Arvasin sen. Juuri tällaisia paskoja ihmiset ovat minua kohtaan.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla joku diagnoosi, ap?

Ei ole, kuinka niin. Oliko 7:n vastaus minulle muka asiallinen?
Ap

Sun pitäis olla ap aikuinen ihminen. Lapsilla saattaa mennä uni ja valvetodellisuus sekaisin ja ovat vihaisia ja loukkaantuneita ihmisille, jotka unessa kohtelivat häntä väärin. Aikuinen ymmärtää, että se oli vain unta, eikä tule kysymään av-palstalla onko oikeutettua olla vihainen ihmiselle, joka hänen unessaan jätti sushiin ruotoja. Sun diagnoosissa voisi lukea esimerkiksi henkinen kehitys viivästynyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla joku diagnoosi, ap?

Ei ole, kuinka niin. Oliko 7:n vastaus minulle muka asiallinen?
Ap

Sun pitäis olla ap aikuinen ihminen. Lapsilla saattaa mennä uni ja valvetodellisuus sekaisin ja ovat vihaisia ja loukkaantuneita ihmisille, jotka unessa kohtelivat häntä väärin. Aikuinen ymmärtää, että se oli vain unta, eikä tule kysymään av-palstalla onko oikeutettua olla vihainen ihmiselle, joka hänen unessaan jätti sushiin ruotoja. Sun diagnoosissa voisi lukea esimerkiksi henkinen kehitys viivästynyt.

Olen aikuinen ihminen. En nyt ymmärrä, mikä sen erottaa, ettei asiasta voi puhua, että asia tapahtui unessa, kun se nosti tietoisuuteeni, että ihmissuhteissani on tällaista. Ihmettelin hieman itsekin, että pystyin tuntemaan sen mielipahan unessa, valvetietoisuudessa luultavasti vain koittaisin hohotella, että ei se mitään, vaikka pahalta tuntuisi ja tunnetasolla kokisin sen ystäväni vihamieliseksi viestiksi. Olisi nimenomaan parantavaa, jos se kerran ei ollut sitä, että ihmiset voisivat ja osaisivat sanoa, ettei ollut tarkoitus vahingoittaa sinua, eivätkä hyökkäillä, kuten nro 7. Koska vaikka se olisikin miten idioottimaista ja naurettavaa tahansa, niin minulle on näemmä jäänyt tällainenkin epäilys mieleeni etteivät ihmiset minusta pidä ja vaikka ruotoisen kalan syöttäminen minulle kertookin siitä (ellei toisin todisteta) ja että mielipahaakaan ei saisi syntyä milläänlailla, tai sen syntyminen on aina minun vikani.
Ap

Vierailija

Niin ja lisään vielä, että valvetietoisuudessa hohotellessa asialle vaikka tunnetasolla kokisin sen vihaiseksi viestiksi, niin kyllä järki sanoo, ettei se niin ollut, mutta minun on vaikea uskoa järkeä, kun tunne kertoo toista.
Ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat