Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveydenhuollon ammattilaisten asiattomat kommentit

Pentti
12.12.2015 |

Ei tunnu kauhean kivalta joutua arvostelun kohteeksi puolialastomana tällaisen "ammattilaisen" toimesta :( "Onko kukaan aiemmin sanonut, että sulla on hirveän pitkä selkä?" - Joo kiitos vaan, että kerroit, enpä ookkaan huomannut...

Minkälaisia ikäviä kommentteja ootte kuulleet?

Kommentit (233)

Vierailija
61/233 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tunnu kauhean kivalta joutua arvostelun kohteeksi puolialastomana tällaisen "ammattilaisen" toimesta :( "Onko kukaan aiemmin sanonut, että sulla on hirveän pitkä selkä?" - Joo kiitos vaan, että kerroit, enpä ookkaan huomannut...

Minkälaisia ikäviä kommentteja ootte kuulleet?

Onko pitkä selkä hyvä ominaisuus? Sama kuin joku sanoisi että onpa sulla paljon finnejä, tiesitkö että sulla päänahka näkyy, on niin ohuet hiukset, onpa suipot rinnat, onko ne tubulaariset? Miten sulla on noin pieni leuka, onko purennassa vikaa? Tiesitkö että sulla on kierot silmät?

Niitä ei vaan sanota ääneen! Onko tyhmyyttä, tilannetajun puutetta vai vittuilua?

Oletko aivan höpsö? Lääkärin nimenomaan pitää sanoa tuollaiset asiat ääneen. Koveta vähän itseäsi, ettei tarvitse aina olla mieltään pahoittamassa. Kuvauksestasi päätellen, et tosin ole mikään lehdistön ihannetyttö, joten voin tavallaan ymmärtää että tuon kuuleminen ei ollut mukavaa.

Vierailija
62/233 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeuduin masennuksen vuoksi hoitoon. Masennukseen olivat johtaneet moninaiset syyt, mm. vuosikaudet liikaa töitä ja lähipiirissä olleet ongelmat.

Psykiatri oli kuitenkin sitä mieltä että kaiken taustalla on se, että olen lesbo. Seksuaalinen suuntautuminen ei minulle itselleni koskaan mikään ongelma ollut.

Psykiatri oli venäläinen mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/233 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että verikokeista tulee huono olo.

Mietin verikokeitani, kun luin kirjoittajan huonovointisuudesta. Mitään asiattomuutta minua kohtaan ei ole tapahtunut.

Minulta on otettu 24 verinäytettä kerralla pienistä verisuonistani. Työllä ja tuskalla. En pelkää, mutta en pysty katsomaan, kun näytettä otetaan. (Hoitaja kertoi, että joltain toiselta potilaalta otettiin 48 näytettä.)

Kaksi hoitajaa etsi kerran hyvää verisuonta Zometa-tiputusta varten 45 minuuttia. Totesin, että minun puolestani näytteen voi ottaa kaulasta. Eivät ottaneet. Nukutuslääkäri tilattiin paikalle ja lopulta toinen hoitaja sai otettua näytteen (ja lääkärin käynti peruutettiin).

Pidän hupaisana sitä, että hoitajat kehottavat painamaan näytekohtaa näytteen jälkeen ja istumaan hetken, ettei kohta ala vuotaa verta. Veren saaminen suonistani on niin hankalaa, että verenvuotoa ei ole koskaan tullut.

Minulle suositeltiin ennen sairastumista kuntosalikäyntejä, jotta suoneni kasvaisivat verenluovutuksen helpottamiseksi. Olin käynyt jo vuosia salilla... :) 

Vierailija
64/233 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex opiskeli lääkäriksi ja opiskelujen aikana oli ollut jossain harjoittelemassa, kun lääkäri oli kommentoinut selällään makaavan naisen rintoja, että ovat kuin lehmän läjät.

Vierailija
65/233 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

verena kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kardiologin lausunto potilaskertomuksessa.

" Täysin asiallinen mies."

Tämä nyt on täysin normaali lausunto ainakin :D Potilas voi olla muistamaton tai sekava tms., mille vastakohtana yleisesti käytetään asiallista :) Itsekin lukemattomiin papereihin näin kirjannut.

Niin. Ymmärrän asian ja tiedän mitä kyseessä olevalla lauseella tarkoitetaan. Mutta se huvittuneisuus kun lukee kyseisen pätkän omasta potilaskertomuksesta. Kun samaan aikaan oma elämä on aivan sekaisin ja mistään ei tule mitään elämä luisuu käsistä mitään en osaa tehdä.

Vierailija
66/233 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex opiskeli lääkäriksi ja opiskelujen aikana oli ollut jossain harjoittelemassa, kun lääkäri oli kommentoinut selällään makaavan naisen rintoja, että ovat kuin lehmän läjät.

Se on muuten positiivinen ilmaus mieheltä, ellet sattunut tietämään.

Vierailija
67/233 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lukion ensimmäisen vuositason terveystarkastuksessa. Olin hieman pyöreä kasvoiltani, minulla oli pieni pömppis jne. mutta mittojeni puolesta olin kuitenkin täysin normaalipainoinen. Olin 160/55. Punnituksen jälkeen terveydenhoitaja totesi: "Sulta löytyy kyllä vähän tota ylimääräistä, oletko harkinnut laihduttamista tai ainakin liikunnan lisäämistä?".

Kävin lenkkeilemässä koiran kanssa pitkiä lenkkejä lähes joka päivä ja olin aina pitänyt itseäni normaalipainoisena, joten siinä meni itsetunto täysin murskaksi monen kuukauden ajaksi. En uskaltanut enää herkutella ja aloin vähentää ruoka-annoksia. Söin lopulta niin vähän, etten jaksanut edes enää lenkkeillä kuten ennen. Paino ei tippunut merkittävästi (painoin lopulta 50 kiloa), mutta pidemmän aikaa jatkuneena paino olisi voinut tippua vielä enemmän.

Onni onnettomuudessa - sain varattua itselleni ajan lukion kuraattorille, joka otti asian vakavasti ja sanoi, ettei minulla ollut todellakaan syytä laihduttaa. Hän vei asiaa eteenpäin, ja hänen mielestään terveydenhoitaja oli toiminut ehdottoman epäammattimaisesti.

Mietin välillä, kuinka moneen syömishäiriöön terveydenhuollon ammattilaisten töksäyttämät kommentit ovatkaan saattaneet johtaa, etenkin nuorten keskuudessa. :(

Vierailija
68/233 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt ainakin pariin kertaan sanottu, että hoitajat naureskelevat potilaille kahvipöydässä. Ei kyllä meidän osastolla. Tottakai jutellaan vähän millaisia potilaita kelläkin on ollut jne, mutta ei kyllä naureskella. Paitsi jos nyt joku tosi huvittava henkilö ollut kyseessä tms, niin sitten, mutta ei silloinkaan pahalla. Jos vittumainen asiakas ollut niin siitä hoitaja saattaa purkaa muille että olipas kus##pää asiakas tms...

Vierailija
69/233 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuulin äitini kertovan isälleni tultuaan kotiin: "Lääkäri tokaisi minulle heti kättelyssä jälkeen: Ai tuliko kauneusleikkaukseen?"

Äitisi ei ihan tainnut olla kedon kaunein kukka. Kumpaan olet tullut?

Vierailija
70/233 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi teitä herkkänahkaisia. Kuulisittepa mitä teistä puhutaan selän takana, kun ette ole kuulemassa. T. Hoitaja

Se on eri asia. Niin puhutaan teistäkin, hoitajat ja lääkärit, siitä voitte olla varmoja.

Mutta ei sanota päin naamaa ulkonäkökommentteja, kai?

Vierailija
71/233 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö sanoi n.10min sen jälkeen kun lapseni oli syntynyt että ensi kerralla kannattaa harkita sektiota. Joo, synnytys oli pitkä (yli 2 vrk) ja vaikea ja itkin välillä kuin vauva mutta esim.ponnistusvaihe meni kuin oppikirjoissa ja muutenkin olin ylpeä itsestäni..ei ollut mitään syytä sanoa noin. Hävetti sen jälkeen ja nyt suututtaa. Nämä sanat kummittelevat päässäni nyt kun muutaman viikon päästä pitäisi taas synnyttää. Kättärillä tämä 2013.

Vierailija
72/233 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, menin ihan muusta asiasta lääkäriin mutta hän kertoi että kaikki vaivat jphtuu mun ylipainosta eilä hän voi auttaa mus jos en auta itteeni.

Vierailija
73/233 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin esikoista odottaessani ylipainoinen. Tietenkin lääkärin kuuluu siitä huomauttaa, mutta neuvolan lääkäri jokaisella kerralla onnistui ymppäämään jokaiseen lauseeseen sanan "ylipaino". Mielestäni se meni jo nälvimisen puolelle. Esikoinen kuoli loppumetreillä kohtuun. En suostunut menemään jälkitarkastukseen tuolle lääkärille. Onneksi löytyi toinen.

Vierailija
74/233 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä nyt ainakin pariin kertaan sanottu, että hoitajat naureskelevat potilaille kahvipöydässä. Ei kyllä meidän osastolla. Tottakai jutellaan vähän millaisia potilaita kelläkin on ollut jne, mutta ei kyllä naureskella. Paitsi jos nyt joku tosi huvittava henkilö ollut kyseessä tms, niin sitten, mutta ei silloinkaan pahalla. Jos vittumainen asiakas ollut niin siitä hoitaja saattaa purkaa muille että olipas kus##pää asiakas tms...

Eli toisinsanoen naureskelette kuitenkin.

Vierailija
75/233 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kätilö sanoi n.10min sen jälkeen kun lapseni oli syntynyt että ensi kerralla kannattaa harkita sektiota. Joo, synnytys oli pitkä (yli 2 vrk) ja vaikea ja itkin välillä kuin vauva mutta esim.ponnistusvaihe meni kuin oppikirjoissa ja muutenkin olin ylpeä itsestäni..ei ollut mitään syytä sanoa noin. Hävetti sen jälkeen ja nyt suututtaa. Nämä sanat kummittelevat päässäni nyt kun muutaman viikon päästä pitäisi taas synnyttää. Kättärillä tämä 2013.

Ymmärsit väärin, sektio olisi ollut sinulle helpompaa, kuka haluaa noin pitkän synnytyksen. Väärinkäsitys.

Vierailija
76/233 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työterveyssairaanhoitajalla muutama vuosi sitten pitkittyneen flunssan takia. Pienten tutkimusten ohessa tämä keski-ikäinen hoitaja yhtäkkiä naurahti, että "Tuo sinun nenäsi halkoo varmasti tuulen!" Kiitos ihan helvetisti, et tosin ollut ensimmäinen joka siitä on huomauttanut... Olen nimittäin saanut kuulla vitsejä noitanenästä ja kaiken maailman korppikotkista koko ikäni.

Vierailija
77/233 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsit väärin, sektio olisi ollut sinulle helpompaa, kuka haluaa noin pitkän synnytyksen. Väärinkäsitys.[/quote

Sinulle sektio olisi ollut parempi vaihtoehto ja vauvalle, onhan tuossa riskinsä!!!!

Vierailija
78/233 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsit väärin, sektio olisi ollut sinulle helpompaa, kuka haluaa noin pitkän synnytyksen. Väärinkäsitys.

Ai ymmärsin väärin? Kiitos tuolloinen kätilöni kun tulit selventämään asian nyt, hassua kun osuttiinkin samaan aikaan tänne! Ps.olet erittäin epäammattimainen ja suosittelen sinulle lisäkoulutusta.

Vierailija
79/233 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ymmärsin väärin? Kiitos tuolloinen kätilöni kun tulit selventämään asian nyt, hassua kun osuttiinkin samaan aikaan tänne! Ps.olet erittäin epäammattimainen ja suosittelen sinulle lisäkoulutusta.

T. paranoidi jolla lääkitys ei kunnossa

Vierailija
80/233 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tapaamme jälleen. Miksi haluat vaarantaa molempien terveyden?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme