Mies on sokea omalle käytökselleen

Vierailija

Kyllä ärsyttää tämä jatkuva riitely. Itse yritän elää mahdollisimman neutraalisti ja olen esimerkiksi saanut karsittua itsestäni nalkuttamisen (vaatteet lattialla, wc-rulla aina vaihtamatta kun loppuu jne) pois kokonaan. Mies on täysin hermoheikko ja mukisee milloin mistäkin, on sellainen perusnegatiivinen. Minun ei tarvitse tehdä kuin pieni virhe niin heti ollaan kärkkäästi huomauttelemassa... Sitä ei sitten huomata että minä en tee samaa. Jos joskus harvoin EREHDYN pyytämään jotain pientä muutosta hänen toimintaansa, niin kamala syyttely että aina puutun hänen tekoihinsa ja olen huomauttelemassa hänen virheistään. Suurin ongelma tällä hetkellä on se, että riitamme kulkevat lähes aina samaa rataa. Minä sanon jotain minkä mies ottaa täysin väärin ja heittää kierrokset nollasta sataan sekunnissa. Minä sitten pahoitan mieleni kun mies hermostuu asiasta minkä on itse ymmärtänyt väärin ja käyttäytyy sen jälkeen minua kohtaan törkeästi. Sitten saan kuulla kuinka herkkä MINÄ olen kun pahoitan mieleni niin herkästi. Mies on itse ensin kiehunut ihan turhasta, mutta tätähän ei nähdä. Se on osa hänen luonnettaan ja minun pitää hyväksyä se. Sitten taas kun itse yritän selittää, että minun luonteeseeni taas kuuluu pahastua siitä että minulle räyhätään turhasta, on asia mitä pitää työstää ja vika minun luonteessani... Hienoa. Miten tuon miehen saisi näkemään että hän itse käyttäytyy törkeästi?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Ex-mieheni on tuollainen. Ihan mahdotonta elää sellaisen ihmisen kanssa, jolta puuttuu terve itsekritiikki. Ei sellaisen ihmisen kanssa voi kommunikoida rehellisesti, koska hän väheksyy toisen tarpeita ja pitää itseään maailmannapana. Exäni on muuten vieläkin sitä mieltä, että hänen luonteensa vaan on sellainen, että hän kiukustuu nopeasti ja huutaa helposti. Ja nykyinen naisystävä kuulemma arvostaa häntä, koska hän ei kuitenkaan lyö. :D Kyllä on naiset hulluja, minä tietysti mukaanlukien (onneksi tulin lopulta kuitenkin järkiini ja lopetin pääni hakkaamisen samaan tiiliseinään).

Vierailija

Mies on tyytyväinen itseensä ja elämäänsä eikä tule muuttumaan etkä voi sille mitään.

Jos et ole onnellinen ja olet kyllästynyt miehen käytökseen niin sinun pitää jatkaa matkaa ilman miestä.

Olet jo onnistunut muuttamaan omaa elämääsi joten milä estää muuttamasta sitä lopullisesti?

Ei tarvitse enää sitten riidellä eikä pahoittaa mieltänsä jatkuvasti.

Jos et halua erota niin hyväksy miehesi sellaisena kuin hän on ja anna miehen jorinoiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vain sinä itse voit vaikuttaa siihen millainen oma elämäsi on ja itseään voi muuttaa mutta toista ei!

Vierailija

Mies on saattanut kasvaa narsistin kanssa. Tunnistan hänessä oikeastaan kaiken itsestäni ja ainakin minun äitini on tunnekylmä ihminen, joka syytti minua aina kaikesta, omasta pahasta mielestään ja myös purki oman pahan mielensä - ja sitä riitti - minuun. Eihän se mene jälkiä jättämättä.
Miehen on varmaan äärimmäisen vaikeaa ja uhkaavaa myöntää, että on omaksunut kasvattajiensa antamia malleja. Uhkaavaa siksi, että oletushan on, että hänet jätetään, jos hän myöntää millainen hän on. Koska pelkkä myöntäminen ei vielä ole sama kuin muuttuminen. Ensin pitää siis myöntää noin hirveät vajeet itsessä ilman, että tietää vielä lainkaan, miten ollaan toisenlaisia.
Koska aitoa muuttumistahan tuo vaatii, ei se auta, että TIETÄÄ, miten kuuluu käyttäytyä, jos tunneilmasto ihmisen sisällä reagoi ihan muuten.

Sanoisin, että ainoa, mikä tuohon auttaa on rakkaus, ja jos miehen saisi sen verran laskemaan suojaustaan, jota kaikki tuo on, että myöntäisi itsellään ongelman, että menisi terapiaan.

Vierailija

Kaverini on samanlaisessa parisuhteessa ja minä olen täysin kypsä kuuntelemaan hänen narinaansa ja vinkumistaan vuodesta toiseen samasta asiasta, mutta mitään hän ei kuitenkaan asialle tee vaikka tietää minun ja muiden mielipiteen. Rasittavaa ja turhauttavaa, nykyään me muut vaihdetaan vaan aihetta kun alkaa ne samat valitukset tulemaan miehestään.

Vierailija

Sä et voi muuttaa miehen käytöstä, eikä mies itse selvästi halua muuttaa sitä. Sulla on siis kaksi vaihtoehtoa: joko sä jatkat elämääsi ilman miestä ja näitä ongelmia tai sitten vaan siedät tätä käytöstä.
Valinta ja seuraukset ovat sinun.

Vierailija

2 lisää, että kiitä onneasi jos teillä ei ole lapsia. Meillä oli usein sellainen tilanne, että mies karjui lapsille asioista, joita itse teki koko ajan. Esim. jos lapsi ei heti totellut vaan sanoi jotain tyyliin "joo, pian", mies menetti malttinsa ihan totaalisesti, mutta kun itse siirsi häneltä pyydettyjä asioita eteenpäin, joskus vuosia, tämä oli hänen mielestään ihan normaalia ja kyllähän hänellä oli oikeus tehdä mitä lystää... :-)  Heh, onneksi siitä riitelystä on nyt päässyt eroon.

Vierailija

Rasittava tyyppi. Ehkä sinun on paras päästää hänet vapauteen, jotta voi huomata seuraavissa suhteissaan, että ehkä hänessä itsessäänkin on aika paljon vikaa. Sinun on ehdottomasti parempi olla yksin kuin tuollaisen kiusaajan kanssa.

Vierailija

Osaako miehesi pyytää anteeksi? Olin naimisissa samanlaisen idiootin kanssa ja koin ärsyttävimmäksi asiaksi hänen kyvyttömyytensä nähdä itsessään mitään vikaa ja sen vuoksi hän ei tietenkään koskaan edes pyytänyt anteeksi törkeätä uhmaikäisen kiukutteluaan ja huutokohtauksiaan. Tuhahteli vaan kun pyysin anteeksipyyntöä. Hänen kanssaan elettyäni ymmärrän miksi anteeksipyytäminen ja -antaminen ovat niin tärkeitä taitoja. Ilman niitä ihminen jää sielultaan pikkulapseksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mies on narsisti, samalaiselta kuulostaa kuin ex-mieheni ( ei kestänyt vaan teki itsemurhan), oltiin kyllä erottu jo aikaisemmin.

Narsistit eivät tapa itseään.

Vierailija

Miksi pitäisi nähdä itsessään vikaa? Pitää siis itseään viallisena, vai? Eihän mies ole viallinen, vaan se, joka hänet kasvatti. Ei mies ikinä tule myöntämään, että vika käytökseensä on hänessä, koska eihän se inhimillisesti katsoen olekaan. Eihän kukaan opeta itseään käyttäytymään noin, vaan sen synnyttää kohtelu kotona. Luultavasti tuon miehen vanhemmat eivät ole koskaan myöntäneet itsessään olevan mitään vikaa (narsisti ei myönnä), jolloin mies on kasvanut samanlaisissa olosuhteissa, kuin millaisia ap ja 13 kuvailevat olosuhteiden miesten kanssa olleen. Mutta sijoittakaa itsenne sellaiseen ihmissuhteeseen lapseksi, niin voitte miettiä, miten paljon itse haluaisitte edetä lähtemällä siitä, että vika on teidän, kun ette saaneet tukea ja teistä tuli sellaisia, kuin tästä miehestä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat