Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies on sokea omalle käytökselleen

Vierailija
12.12.2015 |

Kyllä ärsyttää tämä jatkuva riitely. Itse yritän elää mahdollisimman neutraalisti ja olen esimerkiksi saanut karsittua itsestäni nalkuttamisen (vaatteet lattialla, wc-rulla aina vaihtamatta kun loppuu jne) pois kokonaan. Mies on täysin hermoheikko ja mukisee milloin mistäkin, on sellainen perusnegatiivinen. Minun ei tarvitse tehdä kuin pieni virhe niin heti ollaan kärkkäästi huomauttelemassa... Sitä ei sitten huomata että minä en tee samaa. Jos joskus harvoin EREHDYN pyytämään jotain pientä muutosta hänen toimintaansa, niin kamala syyttely että aina puutun hänen tekoihinsa ja olen huomauttelemassa hänen virheistään. Suurin ongelma tällä hetkellä on se, että riitamme kulkevat lähes aina samaa rataa. Minä sanon jotain minkä mies ottaa täysin väärin ja heittää kierrokset nollasta sataan sekunnissa. Minä sitten pahoitan mieleni kun mies hermostuu asiasta minkä on itse ymmärtänyt väärin ja käyttäytyy sen jälkeen minua kohtaan törkeästi. Sitten saan kuulla kuinka herkkä MINÄ olen kun pahoitan mieleni niin herkästi. Mies on itse ensin kiehunut ihan turhasta, mutta tätähän ei nähdä. Se on osa hänen luonnettaan ja minun pitää hyväksyä se. Sitten taas kun itse yritän selittää, että minun luonteeseeni taas kuuluu pahastua siitä että minulle räyhätään turhasta, on asia mitä pitää työstää ja vika minun luonteessani... Hienoa. Miten tuon miehen saisi näkemään että hän itse käyttäytyy törkeästi?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen nalkuttava ja kaikesta jäkättävä mies vaan pahenee iän myötä.

Lähde tai käytä korvatulppia!

Vierailija
22/27 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan antanut miehellesi omaa aikaa? Jos hän on vain väsynyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulostaa katkeran naisen purkaukselta,mutta pitkän avioliiton ja pitkän avoliiton jälkeen olen niin rikki poikki väsynyt,että en koskaan enää saman katon alle ala mieshenkilön kanssa. Myöskin seurustelu ahdistaa nykyään. Olen kuulema ihan sievä ja moni mies halunnut tutustua,mutta sanon ei. Syömässä olen käynyt miesten kanssa ja joskus vähän viiniä ja lempeä,mutta pyh millekään vakavalle. Osalle miehistä on sopinut kepeä yhdessäolo ,mutta sitten on mieleltään häiriintyneitä perään ruikuttajia. Elämä on...

Vierailija
24/27 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista ihmistä (miestä tai naista, sama se) joka suhtautuu muka rakkaaseen puolisoon niin että kyttää virheitä, puhuu epäystävällisesti ja alentuvasti ja näkee oikeudekseen hermostua kaikesta EI VOI SAADA muuttamaan tapojaan. Tällainen ihminen näkee sinut jonain muuna kuin tasavertaisena ja arvostettavana ihmisenä. Sitä on myöhäistä vuosien jälkeen samassa suhteessa edes yrittää muuttaa, ja todennäköisesti sama jatkuu hänen seuraavissakin suhteissaan.

Jätä se, ja kun etsit seuraavaa suhdetta niin käyttäydy itse toista kohtaan kunnioittavasti. Jos toinen sitten käyttäytyy kuitenkin ikävästi sinua kohtaan, on aika siirtyä eteenpäin. Hyvällä ja mukavalla ihmiselläkin voi joskus olla "ei niin hyviä hetkiä", esim. kerran muutamassa vuodessa. Mutta jos joku on ikävä ja töykeä jo seurustelun alkuvaiheessa, niin ei kannata haaskata omaa aikaansa ollenkaan.

Vierailija
25/27 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 lisää, että kiitä onneasi jos teillä ei ole lapsia. Meillä oli usein sellainen tilanne, että mies karjui lapsille asioista, joita itse teki koko ajan. Esim. jos lapsi ei heti totellut vaan sanoi jotain tyyliin "joo, pian", mies menetti malttinsa ihan totaalisesti, mutta kun itse siirsi häneltä pyydettyjä asioita eteenpäin, joskus vuosia, tämä oli hänen mielestään ihan normaalia ja kyllähän hänellä oli oikeus tehdä mitä lystää... :-)  Heh, onneksi siitä riitelystä on nyt päässyt eroon.

Onko lapsillani sisarpuolia jossain? Kuulostaa aivan samalta kuin oma ex. Aina lapset kärsi ja heiltä vaadittiin heti toimimista, jos isä käskee. Mutta itse sai jättää tekemättä asiat, jos ei vaan huvittanut..

Ja nyt ihmettelee miksei lapset ole hänen kanssaan yhtä läheisiä kuin minun.

Vierailija
26/27 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viime aikoina lukenut aiheesta "NVC - Nonviolent communication" eli suomeksi myötäelävä vuorovaikutus ja koen oppineeni valtavasti. Ehkä siitä voisi löytyä apua teillekin?

Vuorovaikutustilanteet kumppanini kanssa muuttuivat usein konfliktiksi ja syyttelin kovasti kumppania tilanteiden kärjistymisestä nähden hänessä narsistisia piirteitä kunnes tajusin, että ehkä minun tulisikin kääntää tarkemmin katse omaan vuorovaikutukseeni. Ymmärsin, että itse myös kommunikoin usein syyllistävään ja leimaavaan sävyyn sen sijaan, että ilmaisisin omat tarpeeni tehokkaasti ja rakentavasti ilman ylimääräistä aggressiota.

Vierailija
27/27 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen on ollut ihanaa olla rauhassa kotona. Mutta töissä joudun kuuntelemaan vammaisten höpötystä.