Jätin juuri mieheni, kun sain tietää
Hänen käyneen huorissa. Tämä tapahtui siis ennen kun aloimme edes seurustelemaan. Yhdessä oltu n. 2½ vuotta ja sattumalta tuli puheeksi eilen seksityöläiset. Mies kertoi, ettei nää mitään väärää tässä ammatissa ja kertoi, että oli itsekin ostanut seksiä muutaman kerran. Tuli itsellekin puskista, kuinka raskaasti tämän otin ja tulin siihen lopputulokseen, että en halua jakaa sänkyäni miehen kanssa, joka on huorissa käynyt. Miksikö? minusta se kertoo paljon miehestä ja siitä miten hän kohtelee ja arvostaa naisia. Tuossa se nyt soittelee ja käynyt ovellakin ja ruikuttaa, että menneet on menneitä. Muuten ihan hyvä liitto oli ja ei tämä ole helppoa minullekaan. En siis ole mikään seksityöläisten vastainen vihaaja, mutta yököttää tuollaiset miehet.
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtään miestä joka ei koskaan olisi käynyt maksullisissa.
Ehkä avaajan kannattaa hakeutua luostariin nunnaksi.Kumma juttu, kun mä taas tunnen montakin. Kertoo varmaan jotain sun tuttavapiiristä, ettet tunne yhtäkään miestä joka ei olisi seksiä ostanut.
Korjaus: uskot tuntevasi. HTH
Kehnot ihmiset saavat aina tyydytystä kuvittelemalla, että kaikki muutkin ovat yhtä kehnoja. Valehtelijat uskovat kaikkien valehtelevan, varkaat uskovat kaikkien varastavan...
Luultavasti näin, mutta et ole niin hyvä ihmistuntija kuin kuvittelet olevasi. Kaikkia salaisuuksia ei kerrota toisille - varsinkin jos tietää vastapuolen olevan tiukkapipo niuhottaja.
Arvasin että seuraava kommentti on "luulet vaan tuntevasi/tietäväsi". Sillä tavalla yleensä sanotaan, kun ei ole mitään järkevää argumenttia esittää. No, en voi tietysti 100% varma olla muista kuin omasta miehestäni, etteivät ole seksiä ostaneet, mutta voin esittää vahvoja veikkauksia. Mun tuttavapiirin miehet ovat lähinnä nuoria, vähintään ok-näköisiä, köyhiä (monet opiskelijoita) ja sivistyneitä: kannattavat tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia. Lisäksi melkein kaikki (ellei kaikki) ovat parisuhteessa. Näiden seikkojen takia uskon, että he eivät ole ostaneet seksiä eivätkä ostaisikaan vaikka tilaisuus olisikin. Todennäköisesti tuttavani saisivat seksiseuraa ihan ilmaiseksikin, jos sellaista haluaisivat.
Teet parikin virheellistä päätelmää. Ensinnäkin nuoruus, ulkonäkö tai varsinkaan sivistyneisyys ei takaa maksullisesta seksistä pidättäytymistä. Köyhyys voi olla hidaste. Kaikkein suurimman virheen teet kuvitellessasi, että maksullisissa käyvät vain sellaiset jotka eivät muuten seksiä saisi.
Ja sä teet kaikkein suurimman virheen kuvitellessasi, että kaikki miehet ostaa seksiä. Eiköhän se ole ihan marginaaliryhmä, jotka sitä seksiä ostaa. En näe miksi joku maksaisi seksistä, jos sitä on muutenkin saatavilla?
Täh? Missä olen väittänyt, että kaikki miehet ostavat seksiä? Pointtini on ollut koko ajan, että et voi tietää varmasti kuka on ja kuka ei ole käynyt maksullisissa.
Itse näen montakin syytä miksi ilmaiseksi saavat käyvät maksullisissa: alan ammattilainen osaa hommansa, ei tarvitse turhaan pyöriä baareissa, homma hoituu nopeasti ilman ylimääräistä liehittelyä, saa sellaista seksiä kuin haluaa jne.
Niin, en voikaan, etkä voi säkään. Mä kerroin olevani melko varma, että mun tuttavapiirissä ei ole miehiä, jotka olis seksiä ostaneet. Todennäköisesti eivät ole (edellä luettelemieni syiden takia ja siksi, että seksin ostaminen on kuitenkin aika vähäistä Suomessa). Täysin varma voin olla vain mun nykyisestä miehestä ja parista ex-miehestä.
En tietenkään voi. Sitäkään en ole väittänyt. Seksin ostamisen vähäisyydestä en ole niinkään varma. Wikipediassa mainittiin, että Suomessa työskentelee vuoden aikana n. 8000 prostituoitua, jokaisella luultavasti useampikin asiakas. Tietysti yksi asiakas voi käydä useamman kerran vuoden aikana maksullisissa, mutta en liene kauhean väärässä, jos sanon Suomessa olevan kymmeniä tuhansia maksullisissa käyneitä miehiä.
Näin katsoin mäkin Wikipediasta ja siitä päättelin, että tuskinpa niin kovin moni sitä seksiä ostaa. Suomessa on suunnilleen pari miljoonaa aikuista miestä, ja vaan ne 8000 prostituoitua. En tiedä kuka väitti mitäkin ja mitkä viestit on sun kirjoittamia, mutta tuossa viestissä johon alunperin vastasin, kirjoittaja kertoi ettei tunne yhtäkään miestä, joka ei olisi käynyt huorissa. Väitin siihen, että minäpä tunnen, ja siitä syntyi tämä keskustelu. Väitän edelleenkin, että tiedän miehiä, jotka eivät ole koskaan huorissa käyneet, ja että huorissa käyminen ei ole kovin yleinen ilmiö Suomessa.
Tällaisen hieman vanhemman linkin löysin: http://www.stat.fi/tup/tietoaika/tilaajat/ta_08_02_prostituutio.html
Sen mukaan n. 15% 18-74 vuotiaista miehistä on maksanut seksistä. Kyllä tuo melko iso joukko on.
Eli 85% ei ole koskaan ostanut seksiä. Ja joku tosiaan väitti, ettei tunne ketään joka ei olisi seksiä ostanut.
Jep. Ja joku väitti ettei tunne ketään joka olisi seksiä ostanut.
Kukas näin on väittänyt? Mä kirjoitin näin: "Kumma juttu, kun mä taas tunnen montakin." (miestä joka ei olisi ostanut seksiä kertaakaan.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin perustuu monen miehen ajatus siitä että seksin myyminen tekee naisesta kelvottoman parisuhteeseen mutta seksin ostaminen ei tee miehestä kuitenkaan samalla tavalla kelvotonta?
Olisiko yhtenä syynä ainakin nämä kumppanien määrien erot? Mies pannut muutamaa maksullista ja nainen satoja tai tuhansia miehiä. Nainen hyväksikäyttänyt rahan ahneuksissaan puutteessa eläviä miehiä. Mies hyväksikäytetty uhri. Suomessa kenenkään ei ole pakko elannon takia myydä itseään. Jotkut miehet Suomessa ei saa seksiä ilman rahaa.
Kun opiskelijoiden tuloja katsot sekä työpaikkojen määrää, niin pystytkö sen jälkeen vetämään tuon takaisin mitä juuri kirjoitit? :p Opiskelijat ovat suurin ryhmä tässä ammattikunnassa. En jostain syystä näe prostituutiossa mitään väärää, ja sitä paitsi nämä naiset hoitavat terveytensäkin paljon paremmin kuin vaikka keskiverto baarihoratsu mikä löytyy entisen onnelan kaltaisen baarin tanssilattialta nuoleskelemasta ties mimmosta hiihtäjää.. Suurempi riski saada hiv tai klamydia on nykyisin ruotsinlaivoilla kuin itseään myyvän naisen luona. Toisekseen ammattilaiset maksavat veronsa työstään ja
käyvät säännöllisesti testauttamassa itsensä ja kuuluvat ammattiliittoon. Voi jos kaikki tuttuni jotka harrastavat yhdenillan juttuja ottaisivat maksun joka kerrasta, niin heidän pikavippivelkansa olisi nopeasti kuitatut.
Miten opiskelijamiehet ovat pärjänneet ilman tämän kaltaista tienestiä? Ja miesopiskelija saa aivan saman suuruiset tuet mitä naisopiskelija.
Hyi saakeli! Säikähtäisin kyllä itsekin jos miehellä olisi noin vinksahtanut arvomaailma. Onneksi ette olleet ehtineet hankkia lapsia tms.
Toivottavasti löydät paremman miehen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä avaajan kannattaa hakeutua luostariin nunnaksi.Kumma juttu, kun mä taas tunnen montakin. Kertoo varmaan jotain sun tuttavapiiristä, ettet tunne yhtäkään miestä joka ei olisi seksiä ostanut.
Kehnot ihmiset saavat aina tyydytystä kuvittelemalla, että kaikki muutkin ovat yhtä kehnoja. Valehtelijat uskovat kaikkien valehtelevan, varkaat uskovat kaikkien varastavan...
Luultavasti näin, mutta et ole niin hyvä ihmistuntija kuin kuvittelet olevasi. Kaikkia salaisuuksia ei kerrota toisille - varsinkin jos tietää vastapuolen olevan tiukkapipo niuhottaja.
Arvasin että seuraava kommentti on "luulet vaan tuntevasi/tietäväsi". Sillä tavalla yleensä sanotaan, kun ei ole mitään järkevää argumenttia esittää. No, en voi tietysti 100% varma olla muista kuin omasta miehestäni, etteivät ole seksiä ostaneet, mutta voin esittää vahvoja veikkauksia. Mun tuttavapiirin miehet ovat lähinnä nuoria, vähintään ok-näköisiä, köyhiä (monet opiskelijoita) ja sivistyneitä: kannattavat tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia. Lisäksi melkein kaikki (ellei kaikki) ovat parisuhteessa. Näiden seikkojen takia uskon, että he eivät ole ostaneet seksiä eivätkä ostaisikaan vaikka tilaisuus olisikin. Todennäköisesti tuttavani saisivat seksiseuraa ihan ilmaiseksikin, jos sellaista haluaisivat.
Teet parikin virheellistä päätelmää. Ensinnäkin nuoruus, ulkonäkö tai varsinkaan sivistyneisyys ei takaa maksullisesta seksistä pidättäytymistä. Köyhyys voi olla hidaste. Kaikkein suurimman virheen teet kuvitellessasi, että maksullisissa käyvät vain sellaiset jotka eivät muuten seksiä saisi.
Ja sä teet kaikkein suurimman virheen kuvitellessasi, että kaikki miehet ostaa seksiä. Eiköhän se ole ihan marginaaliryhmä, jotka sitä seksiä ostaa. En näe miksi joku maksaisi seksistä, jos sitä on muutenkin saatavilla?
Oletko koskaan kuullut sellaisesta kun jännityksen hakeminen?
Olen, ja se taas todistaa sitä, että kyse on tietynlaisesta ihmistyypistä. Mä olen aika jalat maassa -tyyppi, kuten myös mun mies ja ystävät. Mulle tosi kaukainen ajatus, että joku maksaisi seksistä (mitä saisi muutenkin) jännityksen hakemisen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Missä olen väittänyt, että kaikki miehet ostavat seksiä? Pointtini on ollut koko ajan, että et voi tietää varmasti kuka on ja kuka ei ole käynyt maksullisissa.
Itse näen montakin syytä miksi ilmaiseksi saavat käyvät maksullisissa: alan ammattilainen osaa hommansa, ei tarvitse turhaan pyöriä baareissa, homma hoituu nopeasti ilman ylimääräistä liehittelyä, saa sellaista seksiä kuin haluaa jne.
Niin, en voikaan, etkä voi säkään. Mä kerroin olevani melko varma, että mun tuttavapiirissä ei ole miehiä, jotka olis seksiä ostaneet. Todennäköisesti eivät ole (edellä luettelemieni syiden takia ja siksi, että seksin ostaminen on kuitenkin aika vähäistä Suomessa). Täysin varma voin olla vain mun nykyisestä miehestä ja parista ex-miehestä.
En tietenkään voi. Sitäkään en ole väittänyt. Seksin ostamisen vähäisyydestä en ole niinkään varma. Wikipediassa mainittiin, että Suomessa työskentelee vuoden aikana n. 8000 prostituoitua, jokaisella luultavasti useampikin asiakas. Tietysti yksi asiakas voi käydä useamman kerran vuoden aikana maksullisissa, mutta en liene kauhean väärässä, jos sanon Suomessa olevan kymmeniä tuhansia maksullisissa käyneitä miehiä.
Näin katsoin mäkin Wikipediasta ja siitä päättelin, että tuskinpa niin kovin moni sitä seksiä ostaa. Suomessa on suunnilleen pari miljoonaa aikuista miestä, ja vaan ne 8000 prostituoitua. En tiedä kuka väitti mitäkin ja mitkä viestit on sun kirjoittamia, mutta tuossa viestissä johon alunperin vastasin, kirjoittaja kertoi ettei tunne yhtäkään miestä, joka ei olisi käynyt huorissa. Väitin siihen, että minäpä tunnen, ja siitä syntyi tämä keskustelu. Väitän edelleenkin, että tiedän miehiä, jotka eivät ole koskaan huorissa käyneet, ja että huorissa käyminen ei ole kovin yleinen ilmiö Suomessa.
Tällaisen hieman vanhemman linkin löysin: http://www.stat.fi/tup/tietoaika/tilaajat/ta_08_02_prostituutio.html
Sen mukaan n. 15% 18-74 vuotiaista miehistä on maksanut seksistä. Kyllä tuo melko iso joukko on.
Eli 85% ei ole koskaan ostanut seksiä. Ja joku tosiaan väitti, ettei tunne ketään joka ei olisi seksiä ostanut.
Jep. Ja joku väitti ettei tunne ketään joka olisi seksiä ostanut.
Kukas näin on väittänyt? Mä kirjoitin näin: "Kumma juttu, kun mä taas tunnen montakin." (miestä joka ei olisi ostanut seksiä kertaakaan.)
My bad.
Kyllä minun mieheni saisi kenkää jos olisi käynyt huorissa. Ihan sama mistä syystä hän on sinne "ajautunut". Meidän arvomaailma olisi liian erilainen. Minä en halua miestä, joka esineellistää ja hyväksikäyttää naista!
Minäkään en ottais huorissa käynyttä miestä. Kertoo löyhästä moraalista... todennäköisesti kävisi myös suhteen/liiton aikana huorissa, ehkä pettää muutenkin... Äh, ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minun mieheni saisi kenkää jos olisi käynyt huorissa. Ihan sama mistä syystä hän on sinne "ajautunut". Meidän arvomaailma olisi liian erilainen. Minä en halua miestä, joka esineellistää ja hyväksikäyttää naista!
Esineellistää? Hyväksikäyttää? Palvelustahan siinä maksetaan. Ja jos nainen on omasta tahdosta touhussa mukana, niin vaikea tuota on hyväksikäytöksi kutsua.
Mutsison kirjoitti:
En minäkään tuollaista hyväksy mutta nyt "asetun" miehen puolelle. Hän ei jättänyt elämättä vain sinua odotellessaan. Asia olisi täysin eri jos olisitte tapahtuma-aikaan olleet yhdessä tai edes viritelleet suhdetta. Mieti tarkkaan heitätkö hyvän (?) suhteen menemään menneisyyden vuoksi. Ettei vaan sitten kaduta jälkeenpäin. Kovasti tsemppiä sinulle ja voimia asian käsittelyyn :)
Sä et nyt ymmärrä. Kyse ei ole mustasukkaisuudesta vaan siitä, mitä huorissa käyminen kertoo miehen arvomaailmasta.
Vierailija kirjoitti:
Mutsison kirjoitti:
En minäkään tuollaista hyväksy mutta nyt "asetun" miehen puolelle. Hän ei jättänyt elämättä vain sinua odotellessaan. Asia olisi täysin eri jos olisitte tapahtuma-aikaan olleet yhdessä tai edes viritelleet suhdetta. Mieti tarkkaan heitätkö hyvän (?) suhteen menemään menneisyyden vuoksi. Ettei vaan sitten kaduta jälkeenpäin. Kovasti tsemppiä sinulle ja voimia asian käsittelyyn :)
Sä et nyt ymmärrä. Kyse ei ole mustasukkaisuudesta vaan siitä, mitä huorissa käyminen kertoo miehen arvomaailmasta.
Joo arvasin.
Provohan se siellä,provo,provo,provo,kahen kilon provo.
Minä jätin muijan kun selvisi että on pannut mustaa miestä. Yököttää tuollainen. Aletaanko ap olemaan, kun ollaan tällaisia hyveellisiä moraalinvartijoita kumpikin?
No mitä se huorissa käyminen kertoo miehen arvomaailmasta? Eipä juuri mitään. Sen se voi kertoa että mies ei saa ilmaiseksi pillua, joten ehta luuseri kyseessä. Luulen että se tässä oikeasti naisia harmittaa, että jos mies paljastuu luuseriksi jonka täytyy maksaa seksistä. Joku naisia pannut ja jättänyt pelimies on sitten tietty ihanan ihqu ja sen menneet on mennyttä vaikka onkin kohdellut naisia sikamaisesti, mutta jos joku mies on maksanut seksistä vapaaehtoisesti seksiä myyvälle naiselle, niin se on suunnilleen pedofilian jälkeen pahinta mihin mies voi syyllistyä. Munista hirteen luuserit. Eiks vaan siskot?
Oletko sinä sitten uskollinen tai et koskaan haaveillut mistään muusta erotiikan fantasioita jonkun muun kanssa tai miehen ja ikää oli mitä? Ja jos nuo tapahtui ennen teidän seurustelua voisit varmaan katsoa peiliin kuka tässä nyt on se paha..voi v teitä naisia arrggg
Vierailija kirjoitti:
Ethän voi tietää vaikka on käynytkin :)
Ei sovi arvomaailmaani ei, rinnastan eläimiinsekaantujiin. Yhtä sairasta. Kunhan johonkin elävään reikään saa runkattua. SAIRASTA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esineellistää? Hyväksikäyttää? Palvelustahan siinä maksetaan. Ja jos nainen on omasta tahdosta touhussa mukana, niin vaikea tuota on hyväksikäytöksi kutsua.
Miten varmistat sen? Se on mahdollista vain, jos nainen on suht koulutettu, henkisesti tasapainoinen ja hänellä olisi muitakin mahdollisuuksia elää. Tää on ihan perus rationalismin teorian alkeita: tiedät ihmisen preferenssit vasta, kun hänellä on vaihtoehtoja. Te miehet ette ehkä ymmärrä millaista seksi on suurimmalle osalle naisista. 99% ei ikinä myisin itseään, ellei se olisi ihan vika vaihtoehto päästä köyhyydestä. Sellaisen ihmisen hyväksikäyttäminen on yksiselitteisesti väärin. Maksullinen seksi tuhoaisi melkein jokaista naista henkisesti. Jokainen nainen ymmärtää tämän, en tiedä miksi te miehet olette niin tunteettomia seksin suhteen!
Vierailija kirjoitti:
Ei sovi arvomaailmaani ei, rinnastan eläimiinsekaantujiin. Yhtä sairasta. Kunhan johonkin elävään reikään saa runkattua. SAIRASTA.
Hieman kohtuuton rinnastus mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
No mitä se huorissa käyminen kertoo miehen arvomaailmasta?
Noh. Mulle itselleni seksi on henkilökohtainen ja intiimi asia, jota harrastan vain sellaisten henkilöiden kanssa, jotka merkitsevät mulle jotakin. Samanlaista ajatusmaailmaa toivon kumppaniltanikin.
Jos mies käy maksullisissa (tai muuten paneskelee ympäriinsä) niin se kertoo ainakin sen, että meillä on vähän eri näkemykset seksistä. Hänelle käy mikä tahansa spermaviemäriksi. Ja kyllä, se on aika surullista jos hän on vielä valmis maksamaankin jostain runkkureiästä.
Onks tämä vakioprovo? Tätä ei ole vähään aikaan nähty ja siksi taas vetää vastauksia.
Ei se kovin vähäistä voi olla kun lähes joka kaupungissa koosta riippuen on useita tai kymmeniä maksullisia..Helsingissä 200-300,jollakin rahoilla heidän asunnon vuokrat ym.maksetaan.