Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etsimme kokoaikaista lastenhoitajaa - kukaan ei tullut edes haastatteluun...

Hoitaja tku
10.12.2015 |

Perheemme etsi lastenhoitajaa kotiin, kokoaikaista työtä vanhempien käydessä töissä. Laitoin ilmoituksen MOLin sivuille, hakemuksia alkoi tippua. Monta hyvää hakijaa, erilaisilla sopivilla taustoilla. Sopivia hakijoita oli useampi kymmen ja harkinnan jälkeen soitin heistä monelle kysyäkseni lisätietoja. Sovin haastattelun kolmen kanssa. Kaksi ei tullut paikalle ja kolmas ilmoitti n. 5 min ennen sovittua aikaa, että ei pääse paikalle, koska auto hajosi.

Luotettavia hakijoita siis. Varsinkin, kun kyse on omista lapsista ja siitä, että vanhempien on ehdittävä ajallaan töihin. Siinä ei auton hajoaminen paljon auta syyksi poissaoloon. Nyt kärrään lapset päiväkotiin joka päivä toiselle puolelle kaupunkia, kun lähempää ei hoitopaikkaa saatu.

Ei löytynyt ketään tekijää tähänkään työpaikkaan. Tämä tuli mieleen Sitran piilotyöpaikkajuttua lukiessa.

Kommentit (181)

Vierailija
61/181 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tulla teille töihin kun lastenhoitajan työtä voi tehdä päiväkodeissa paremmalla palkalla.

Aloittaja ei hakenut koulutettua väkeä.

Lastenhoitajaksi ei noin vain pääse päiväkotiin ilman koulutus. Harjoittelijoita on ilmaiseksi tulossa monesta tuutista välillä. Itse olen työskennellyt norempana sekä yksityisenä lastenhoitajana ja kunnallisella. Kyllä se yksityinen oli parempi duuni. Eli se voi olla monelle valintakriteeri. Vähemmin oli työtä ja lasten kanssa olo oli rennompaa eikä niin strukturoitua. Eli joskus valtti voi olla se vapaus ja päiväkodissa maksat ruuastasi sen yli 100€/kk ymmärtääkseni, ja tässä se tulee ns. palkan päälle eli periaatteessa palkka on suurempi miltä näyttää!

Vierailija
62/181 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, olitko oikeasti tosissasi? Minä olisin valmis keskustelemaan tästä työstä. Asun Turun naapurikunnassa.

38

Ohis, mutta jotenkin en usko, että Turku mainittiin ap:n toimesta. Mielestäni se oli joku muu, en tosin tiedä mihin liittyi... voin olla väärässäkin.

Ja tietysti ap voi olla tekaistu provokin... Mutta on jotenkin hienoa, että sinä olisit noin innoissaan työstä :)

No tämä nyt olisi tässä elämäntilanteessa minulle juuri sopiva työ. Olin ajatellut joko olla säästöillä lapsen kanssa kotona pari vuotta tai sitten toivoin, että jos löytyisi vaikka juuri tämän tyyppinen lastenhoitajan työ. Mutta sellaista työtä on yleensä tarjolla vain pk-seudulla.

Juuri tuo, että tarkoitus ei ole olla kodinhoitaja, joka vähän katsoo lasten perään, vaan voisin keskittyä lasten kanssa olemiseen ja varhaiskasvatukseen, kiinnostaa. Toisin kuin tämä tässä ketjussa kirjoittanut lto, mielelläni miettisin vanhempien kanssa ihan jonkinlaisen suunnitelmapohjankin päivien ohjelmaksi. Minulla on myös koulutus ja rutkasti työkokemusta liittyen taidenäyttely/museo/ym kohdevierailuihin.

38

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/181 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herran jestas, kun "kotiäiti"sossupummit taas vaahtoo siitä, että ei voi mennä pienellä palkalla töihin ja ihan töitäkin pitäisi tehdä! Verojen jälkeen tuosta jää yli 1000€ käteen! Itse tienattua ja työllä tehtyä. Ei Suomea onneksi rakennettu teidän voimin, venäjään tällä yrittäjyysellä edelleen kuuluisimme..

...

Kaikella kunnioituksella, mutta mun mielestä olisi vähintäänkin kummallista, että minä "kotiäiti" sossupummi menisin työkseni hoitamaan toisten lapsia ja laittaisin omat lapseni siksi aikaa hoitoon jollekin toiselle. Rahaa työstä saisin kuitenkin käteen melkolailla saman verran, kuin nyt "kotiäiti" sossupummina.

..johonkin sitä nyt pitää työhön mennä? Tällä periaatteella ei varmaan kannata mennä siivoojaksi, puutarhuriksi yms. aina on se oma lehmä ojassa ja kotonakin pitäisi tehdä. Outoja selityksiä ihmisillä :D . Rahaa saa varmaan samoissa lukemissa, mutta OMAA rahaa eli sillä OMALLA työllä tehtyä.

No herranen aika! Mieti nyt itse.. Jos  mies maksaisi minulle ruohonleikkauksesta vaikka 1000e kuukaudessa ja työkkäri pakottaisi minut töihin naapurille leikkaamaan hänen ruohonsa 1000e kuukausipalkalla.. Joutuisin siis maksamaan verot tuosta palkasta ja meidän pihan ruohonleikkaajalle palkan, joka olisi sen saman 1000e minkä minä saan.. +-0 tilanne siis...?

Voi elämä mitä vääntöä, komiikkaa löytyy :D

Jos tarkoitat perheen sisällä olevaa pariskuntaa tässä eli "mies" -sana tarkoittaa pariskunnan toista osapuolta? Perheensisällä tapahtuvia siirtoja ei voi ottaa mukaan laskutoimitukseen, sehän on ihan järjetöntä :D  ja absurdia monessakin suhteessa.

Vierailija
64/181 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herran jestas, kun "kotiäiti"sossupummit taas vaahtoo siitä, että ei voi mennä pienellä palkalla töihin ja ihan töitäkin pitäisi tehdä! Verojen jälkeen tuosta jää yli 1000€ käteen! Itse tienattua ja työllä tehtyä. Ei Suomea onneksi rakennettu teidän voimin, venäjään tällä yrittäjyysellä edelleen kuuluisimme..

...

Kaikella kunnioituksella, mutta mun mielestä olisi vähintäänkin kummallista, että minä "kotiäiti" sossupummi menisin työkseni hoitamaan toisten lapsia ja laittaisin omat lapseni siksi aikaa hoitoon jollekin toiselle. Rahaa työstä saisin kuitenkin käteen melkolailla saman verran, kuin nyt "kotiäiti" sossupummina.

..johonkin sitä nyt pitää työhön mennä? Tällä periaatteella ei varmaan kannata mennä siivoojaksi, puutarhuriksi yms. aina on se oma lehmä ojassa ja kotonakin pitäisi tehdä. Outoja selityksiä ihmisillä :D . Rahaa saa varmaan samoissa lukemissa, mutta OMAA rahaa eli sillä OMALLA työllä tehtyä.

En sano tähän mitään muuta kuin, että entisenä siivoojana totean siivoojien työaikojen olevan niin kamalat, että perheellisen ihmisen on lähes mahdoton niihin taipua (olet käytännössä sidottuna töihin aamuyöstä iltamyöhään ja välissä on muutaman tunnin "taukoja", jolloin hipsit hetkeksi kotiin). Ja suurimmassa osassa paikkoja et saa edes täysiä tunteja, eli pitäisi silloinkin vähän olla sossupummi, että saat vuokrat ja laskut maksettua.

Vierailija
65/181 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sano tähän mitään muuta kuin, että entisenä siivoojana totean siivoojien työaikojen olevan niin kamalat, että perheellisen ihmisen on lähes mahdoton niihin taipua (olet käytännössä sidottuna töihin aamuyöstä iltamyöhään ja välissä on muutaman tunnin "taukoja", jolloin hipsit hetkeksi kotiin). Ja suurimmassa osassa paikkoja et saa edes täysiä tunteja, eli pitäisi silloinkin vähän olla sossupummi, että saat vuokrat ja laskut maksettua.

Olen aivan samaa mieltä, joillakin aloilla on tehty työskenetely epäinhimilliseksi, työajat, työ määrä jne.

Vierailija
66/181 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ap, ei ole aikaa notkua täällä. Jos et ollut provo, laita linkki työpaikkailmoitukseenne. Kurkkaan tänne illalla jossain vaiheessa uudelleen.

38

Vierailija
67/181 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla yksiön vuokra on 700 euroa kuussa. Siihen päälle kaikki muu. Ei tuolla rahalla todellakaan juhlita.

Asuuko kaikki vuokralla? Onko kaikilla lainaa?

Ei ja ei.

Niinpä, voisihan sitä löytyä nälkäpalkalla lastenhoitajaksi joku sellainen, joka maksaa vastiketta korkotuloillaan ja polttaa seteleitä. Kyllä se nyt vaan on niin, että tällaisissa tilanteissa on realistista laskea, että ihmiselle koituu asumisesta kustannuksia, harvassa ovat ne, joilla asumiskustannuksia ei ole lainkaan - ja vielä harvemmin he ovat niitä ihmisiä, joiden täytyy hakeutua piikomaan toisten perheisiin. 

Vierailija
68/181 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hetkinen. Sopivia hakijoita oli aloituksen mukaan kymmeniä, joista kolme kutsuttiin haastatteluun, ja ap valittaa, ettei lastenhoitajaa löydy millään?

Mitenkäs ne kymmenet muut sitten?

Vierailija
69/181 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tekevät mieluummin sellaista työtä, jossa ollaan osana jotain turvallista, ennustettavaa ja luotettavaa työyhteisöä, kuin menevät jonkun toisen, työnantajana toimivan kotiin. Tuohon liittyy vaikka mitä riskejä, mitkä ovat ikävällä tavalla konkretisoituneet monien lastenhoitajien, kotisiivoojien ynnä muiden elämissä: uskomattoman tiukkoja sääntöjä joita ei ole mahdollista noudattaa, syytetään varkaaksi, levitellään juoruja, jätetään palkkaa maksamatta ja "unohdetaan" kokonaan tehtyjä työtunteja, ei noudateta työaika- tai työturvallisuuslakeja tai minimipalkkasääntöjä, edellytetään varallaoloa maksamatta siitä, vaaditaan korvauksia oudoista asioista, ongelmatilanteissa kadotaan kuin pieru Saharaan ja väitetään toista valehtelijaksi. En lähtisi itse kuin henkeni hädässä tai tuttuun perheeseen. 

Vierailija
70/181 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, en lahtisi tuolla palkalla. Ehka olen vieraantunut Suomen palkkatodellisuudesta, koska en ole asunut Suomessa 15 vuoteen, mutta... Englannissa palkkani lastenhoitajana oli 10 puntaa tunnilta, eli 13-14 euroa.

Nyt asun rikkaassa arabimaassa ja palkka on ihan eri lukemissa, joten ei voine verrata.

Itsekin asun rikkaassa arabimaassa ja voin kertoa että lastenhoitajien palkat ovat tosi alhaisia sillä ruokailu ja asuminen kuuluvat sopimukseen samoin viisumikustannukset sun muut joten palkka on suomennittapuun mukaan ihan taskurahoja. Toki filippiinoille/indonesialaisille suuria...

Vierailija
71/181 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä taas sellainen provo, jossa yritetään osoittaa että työttömät olisivat omasta halustaan työttömiä.

Vierailija
72/181 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...

No herranen aika! Mieti nyt itse.. Jos  mies maksaisi minulle ruohonleikkauksesta vaikka 1000e kuukaudessa ja työkkäri pakottaisi minut töihin naapurille leikkaamaan hänen ruohonsa 1000e kuukausipalkalla.. Joutuisin siis maksamaan verot tuosta palkasta ja meidän pihan ruohonleikkaajalle palkan, joka olisi sen saman 1000e minkä minä saan.. +-0 tilanne siis...?

Voi elämä mitä vääntöä, komiikkaa löytyy :D

Jos tarkoitat perheen sisällä olevaa pariskuntaa tässä eli "mies" -sana tarkoittaa pariskunnan toista osapuolta? Perheensisällä tapahtuvia siirtoja ei voi ottaa mukaan laskutoimitukseen, sehän on ihan järjetöntä :D  ja absurdia monessakin suhteessa.

Miksi niitä ei voi ottaa mukaan laskutoimitukseen, jos rahat on erillisiä? Ja mikä tässä esimerkissä on mielestäsi absurdimpaa, kuin oikea tilanne. Minullehan on siis aivan sama mistä rahat tulee, eikä ole mitään järkeä siinä, että teen toiselle samaa työtä halvemmalla, kuin omassa kodissani.

Vierailija
73/181 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, en lahtisi tuolla palkalla. Ehka olen vieraantunut Suomen palkkatodellisuudesta, koska en ole asunut Suomessa 15 vuoteen, mutta... Englannissa palkkani lastenhoitajana oli 10 puntaa tunnilta, eli 13-14 euroa.

Nyt asun rikkaassa arabimaassa ja palkka on ihan eri lukemissa, joten ei voine verrata.

Itsekin asun rikkaassa arabimaassa ja voin kertoa että lastenhoitajien palkat ovat tosi alhaisia sillä ruokailu ja asuminen kuuluvat sopimukseen samoin viisumikustannukset sun muut joten palkka on suomennittapuun mukaan ihan taskurahoja. Toki filippiinoille/indonesialaisille suuria...

Mun palkka lastenhoitajana Kuwaitissa on 25e/h. Ei mielestani kamalan vahan. Toki olen tietoinen naiden maiden halpatyovoimasta. Perheessa, jossa olen toissa, on srilankalainen kotiapulainen, jolle maksetaan 300e/kk.

Vierailija
74/181 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikayhteiskunta ja matalapalkkatyö halutaan aivan selvästi takaisia. Naiset saisivat huonoa palkkaa toisten käskykäisinä ja satunnaisena silpputyönä.

Isoäitini oli keskiluokan virkamiehen vaimo, kolmen lapsen äiti ja kotiäiti.

Heillä kävi saunoittaja, puutarhanhoitaja, halonhakkaaja, pyykinpesijä, silittäjä (erikseen) ja vakkarina oli keittäjä ja lastenhoitaja. Lisäksi kävi seudun köyhälistöä kysymässä satunnaisia hommia. Sitten vielä kävi kierrossa vuorollaan näiden vanhempia vuoden hoidossa, kun laki vaati lapset hoitamaan ja naimattomia vähätuloisia sisaruksiakin hyjsättiin nurkissa.

Korostan, että eivät olleet hyvätuloisia, vaan keskituloisia.

Tällaista armopalojen kärkkymistä en tosiaankaan halua takaisin Suomeen. Tuntuu kyllä, että tähän suuntään ollaan menossa.

Vierailija
75/181 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kannattaa ottaa yhteyttä rekryfirmaan. Jos hän on huolella valinnut kaikkein luotettavimman oloiset hakijat eikä kukaan aloittajan valitsemista tullut edes haastatteluun, aloittajalla on niin kehno ihmistuntemus että se osoittaa jo tiettyä lahjakkuutta.

Vierailija
76/181 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkka? Ja sisältyykö inhottavia töitä? Mattojen tamppausta ja ikkunoiden pesua?

Hyviä pointteja sinänsä, mutta jos työehdot olivat huonot niin miksi hakijat laittoivat hakemuksen ja jopa sopivat haastattelun?

Ovat varmaan hakeneet useita paikkoja ja saaneetkin jo muualta työtä,, joten haastatteluun ei siis olekaan enää tarve.

Vierailija
77/181 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon varmaan vähän outo tapaus, mut jos mulla ois vaihtoehtoina a) käydä töissä 35 h/vko ja saada 1500€ (-verot) tai b) maata kotona ja saada 1500€ (-verot), niin kyllä mä töihin menisin.

Vierailija
78/181 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tarvitsisimme myös lastenhoitajan, mutta totuus on että palkoistamme ei jää tarpeeksi käteen, jotta lastenhoitajalle maksamastamme palkasta jäisi hänelle tarpeeksi käteen.

Lisäksi asumme pk-seudulla kalliisti ja ahtaasti, niin emme voi ottaa esimerkiksi aupairia.

Olemme ihan hyvin toimeentuleva perhe, mutta no can do.

Vierailija
79/181 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kunnallinen päivähoito, miksi ette vie lapsianne sinne?

Vierailija
80/181 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7 euroa tunnissa? Piika kotiin? Siinä ei välipalat auta. Tosta vielä verot ja muut pois...ja palkallinen loma kuuluu ja sairauspäivät työntekijälle myös? Älä unta näe, joku opiskelija voi kuukauden ollakin tyytyväinen.

Mistä sä ton 7 euroa tunnissa keksit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme