Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mies aina

Vierailija

kun meidän 2,5v.lapsi saa jonkun raivo-/uhmakohtauksen niin ei ikinä itse selvitä sitä asiaa loppuun itse vaan tulee minun luoksen norkoilemaan huutava lapsi sylissään? Toinen vaihtoehto on että puhuu lapselle oikeen kovaa että minä varmasti kuulen tyyliin että "isi ei nyt keksi yhtään että mitä voisin tehdä ja mikä sinua vaivaa" tai "mennäänkö kurkkaamaan äitiä" tms. Olen lukuisia kertoja antanut miehelle kongreettiset ohjeet että miten itse selvitän nämä tilanteet ja sanonut että hän ei ikinä saa lapsen kunnioitusta jos pitää aina kutsua äiti ratkaisemaan tilanne. Suututtaa niin pirusti! Olen viimeisilläni raskaana ja olisin saanut tänään pitkästä aikaa nukkua puoli tuntia pidempään mutta ei, huutavan lapsen kanssa tultiin istumaan makkarin sängylle missä minä nukuin! No se siitä taas saakeli, mies on tänään ja huomenna taas töissä ja omilla menoillaan klo.8-20.

Kommentit (7)

Vierailija

Sanan 'klo' perään ei tule pistettä. Kun sana lyhennetään niin, että se päättyy samaan kirjaimeen johon se oikeastikin päättyy, loppuun ei tule pistettä. 

Ole hyvä.

Vierailija

Miehelle on helpompaa, kun sä hoidat kaikki vaikeat ja rasittavat hommat.
Älä nouse, kun tulee seuraavan kerran. Sano, että menevät pois häiritsemästä sua. Mies tekee tuota niin kauan kuin sä reagoit siihen hänen haluamallaan tavalla. Mieti kuinka väsynyt olet kahden lapsen kanssa. Sua tullaan häiritsemään jopa syödessä ja suihkussa, kun "isä" ei pärjää. Tee stoppi sille nyt. Sanot miehelle, että hänen katsoessaan lasta, hän myös hoitaa ongelmat. Ja jäät sinne sänkyyn makaamaan, vaikka kuinka tekisi mieli nousta. Ajan kanssa mies ymmärtää, että mitä nopeammin hän reagoi lapseen, sitä nopeammin kaikki on hoidettu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miehelle on helpompaa, kun sä hoidat kaikki vaikeat ja rasittavat hommat.
Älä nouse, kun tulee seuraavan kerran. Sano, että menevät pois häiritsemästä sua. Mies tekee tuota niin kauan kuin sä reagoit siihen hänen haluamallaan tavalla. Mieti kuinka väsynyt olet kahden lapsen kanssa. Sua tullaan häiritsemään jopa syödessä ja suihkussa, kun "isä" ei pärjää. Tee stoppi sille nyt. Sanot miehelle, että hänen katsoessaan lasta, hän myös hoitaa ongelmat. Ja jäät sinne sänkyyn makaamaan, vaikka kuinka tekisi mieli nousta. Ajan kanssa mies ymmärtää, että mitä nopeammin hän reagoi lapseen, sitä nopeammin kaikki on hoidettu.

Siis mähän en nouse, tossa makasin ja kirjoitin tätä aloitusta. Siinä ne istu möykäten reilu 5min ja poistuivat. Nukkumaan en tietty enää päässyt ja nousin lopulta. Mies sitten kiukkusi kuinka myöhästyy töistä. Kerroin hänelle tämän saman asian minkä aina, hoida asia itse (ja ohjeet) äläkä tuo sitä mun luo. Se tapahtuu silti joka kerta vaikka kuinka lupailee että nyt hoitaa asian itse. Mä en misaään nimessä salli tätä asiaa. Vai mitä mun pitää sitten tehdä, pakata kamat ja lähtee menee?-siinähän sitte viimeistään pärjää? Ottaa nii saakelisti päähän just tää että se tapahtuu joka kerta vaikka siitä puhutaan ja mä en oo se nössö äiti joka ajattelee että teen itse, pääsen helpommalla. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mieshän on kuin se lapsi... kiukuttelee niin kauan kun ei saa haluamaansa.

Mä veikkaan, että se on myös niin. Huomannut, että kun temppuilee, niin joka hommaan tarvii ap:n apua tai tekee ne niin päin honkia ja hitaasti ettei ap edes pyydä miestä tekemään mitään kuin todella harvoin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat