Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nenäkannun käyttö

Vierailija

onko kukaan saanut apua kyseisestä välineestä flunssan hoidossa? Voiko käyttää muuta suolaa kuin Risetin valmistamaa?

Kommentit (9)

Vierailija

Se on tosi hyvä, vaikka aluksi tuntuu oudolta. En tiiä flunssan hoidossa, mutta nenän tukkoisuuden ehkäisemisessä paras. Käytän tavallista hienoa merisuolaa. 

Vierailija

Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Nitistää myös alkavan poskiontelotulehduksen. Tavallinen hieno merisuola minullakin käytössä.

Vierailija

Auttaa mulla allergiaoireisiin, katupölykauteen, kuivan huoneilman aiheuttamaan limakalvojen "kuivumiseen", estää ja hoitaa poskiontelotulehduksia ja tulee vaan yleisesti parempi olo hengitysteihin.

Hienoa merisuolaa käytän, pussi ei maksa jossain Prismassa juuri mitään ja riittää ikuisuuden.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jostain olen kuullut ,että suolan pitäisi olla joditonta.

Jep, ja merisuola on joditonta.

Vierailija

On hyvä flunssan hoidossa, ehkäisee tukkoisuutta ja poskiontelutulehduksia. Käyttö vaatii hieman totuttelua, mutta sen oppii helposti. Itse käytän hienokiteistä merisuolaa.

Vierailija

Pitäisiköhän kokeilla. Nenä ihan rikki sisäpuolelta ja täynnä sellaista veristä kovettunutta räkää niin että haittaa hengittämistä.

Vierailija

Eräällä englanninkielisellä nettipalstalla oli juuri tästä keskustelua ja jotkut pitivät nenäkannua melkeinpä vaarallisena. Tosin sitten epäilijöille muistutettiin puhtaan veden tärkeydestä. Piti nyt ihan käydä lukemassa suomenkielisiä käyttöohjeita, ja koska esim. Wikipedia neuvoo käyttämään vesijohtovettä, täytynee todeta, että ilmeisesti Suomessa ei ole mitään tuollaista epäilyä tai pelottelua ollut.

Minulla on nenäkannu, mutten ole sitä vielä koskaan käyttänyt, koska se tuntuu ajatuksena hieman epämiellyttävältä.  

Vierailija

Niin mitä siellä englanninkielisellä nettipalstalla oikein sanottiin? Siis mikä siinä nenäkannussa on vaarallista?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat