Miten kestät mennä lasten kanssa samaan aikaan nukkumaan?
Sehän tarkoittaa sitä, ettei omaa tai parisuhdeaikaa ole olenkaan! Itse en kestä, joskus olen vain niin väsynyt että on pakko, sen jälkeen olen sitten seuraavana päivänä entistä ahdistuneempi kun jäin ilman illan vapaa-aikaa.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset menevät sänkyyn kello kahdeksan. Mies lukee iltasadun ja sen jälkeen lapset nukahtavat. Meillä on vielä yli kaksi tuntia kahdenkeskistä aikaa.
Ainoastaan lasten kipeinä ollessa on rytmi muuttunut.
Monelta heräävät? Meillä 1v 8kk nukahtaa aikaisintaan 21:30 ja herää 7-7:30, päiväkodissa unet n. 12-14 (ei sitä koko aikaa nuku) Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kun talossa on sekä teinejä, että pikkulapsia, silloin viimeistään voi sanoa heippa parisuhdeajalle ja seksille. Teinit valvoo yöhön ja pienin nukkuu vielä samassa huoneessa ja herää kuudelta, seksiä oli viimeksi ennen nuoremman syntymää eli puolitoista vuotta sitten. Pikkuinen herää helposti, ja muualle asuntoon ei viitsi mennä sekstaamaan kun tosiaan ne teinit on hereillä ja ramppaavat kokoajan. Jos tämä suhde kestää siihen asti, että vanhemmat lapset muuttavat pois, se on muuten ihme.
Varasto, auto, sauna? Hotelli? Ap
Kerrostalossa asutaan, omaa saunaa tai varastoa ei ole. Pienimmäinen on käytännössä aina mukana koska meillä ei asu lähimaillakaan sukulaisia tai tuttavia, jotka ottaisivat tämän neljän lapsen ryhmärämän hoitoon. Toiseksi, pienin on kyllä vielä sen verran pieni, ettei kahdenkeskiset seksilomat edes houkuttele. Itse en koe tätä elämäntilannetta miksikään ongelmaksi, jos tekstistäni sen käsityksen sai. Tämä on tätä nyt, joskus myöhemmin ehkä toisin, kunhan tenavat kasvavat. Toki kaipaan joskus aikaa mieheni kanssa, mutta aikuisena ihmisenä ymmärrän, että tämä tilanne on vain ohi menevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset menevät sänkyyn kello kahdeksan. Mies lukee iltasadun ja sen jälkeen lapset nukahtavat. Meillä on vielä yli kaksi tuntia kahdenkeskistä aikaa.
Monelta heräävät? Meillä 1v 8kk nukahtaa aikaisintaan 21:30 ja herää 7-7:30, päiväkodissa unet n. 12-14 (ei sitä koko aikaa nuku) Ap
Lapset(2,4) heräävät ennen seitsemää. Nukkuvat päiväkodissa reilun tunnin. Meillä on ollut samat rutiinit alusta saakka, myös silloin, kun olin hoitovapaalla. Syödään päivällinen ennen seitsemää, sitä ennen ulkoillaan pitkään. Kun lapset käyvät pesulla ja yöpuku vaihdetaan, menevät molemmat itsekseen sänkyyn ja isä lukee heille sadun ja laulaa unilaulun.
Mutta itse sanoit että ihme, jos suhde kestää vaiheen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista teidän elämä on kun kaipaatte omaa ja parisuhdeaikaa? Noita molempia voi vallan hyvin viettää lastenkin ollessa hereillä. Kannattaa opettaa lapset leikkimään. Miehen kanssa kannattaa jutella, vaikka lapset olisikin läsnä, vaikka pussaillakin. Sitten vielä unta aina kun lapsetkin nukkuu, niin mitäs siinä elämässä on kestämistä?
Missä välissä se seksi? Pari kertaa viikossa täytyy ehtiä ja myös viikolla. Ei 2-vuotiasta voi jättää katsomaan pikku kakkosta ja mennä lukittiin makkariin. Kyllä seksin aika on vasta kun lapset nukkuu.
Olen jo vauvasta asti opettanut lapselleni saman nukkumaanmenoajan kuin itselläni.
Eli vauva klo 23 nukkumaan samaan aikaan kuin mä ja mieheni. Sitten kaikki nukutaan ihanasti se sikein aika. Välillä syötyö, mutta taas jatketaan. Kun lapsi kasvoi, niin edelleen samaan aikaan nukkumaan.
Nyt lapsi teini ja menee nukkumaan jo kymmeneltä, että ehtii herätä varhain seuraamaan somea.
Vierailija kirjoitti:
Mutta itse sanoit että ihme, jos suhde kestää vaiheen. Ap
Se onkin luetun tekstin ongelmia, ettei voi nähdä toisen ihmisen eleitä ja ilmeitä. Kirjoitettuna se seksittömyys kuulostaa niin kauhea karulta, ja kun tämänkin palstan juttuja lukee, sehän on sitä tuhon alkua.. Todellisuudessa, meillä menee silti ihan hyvin. Ainakin omasta mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista teidän elämä on kun kaipaatte omaa ja parisuhdeaikaa? Noita molempia voi vallan hyvin viettää lastenkin ollessa hereillä. Kannattaa opettaa lapset leikkimään. Miehen kanssa kannattaa jutella, vaikka lapset olisikin läsnä, vaikka pussaillakin. Sitten vielä unta aina kun lapsetkin nukkuu, niin mitäs siinä elämässä on kestämistä?
Missä välissä se seksi? Pari kertaa viikossa täytyy ehtiä ja myös viikolla. Ei 2-vuotiasta voi jättää katsomaan pikku kakkosta ja mennä lukittiin makkariin. Kyllä seksin aika on vasta kun lapset nukkuu.
Miksi sitä seksiä ja omaa aikaa ei voisi olla silloin, kun lapset vielä nukkuvat? Siis aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä seksiä ja omaa aikaa ei voisi olla silloin, kun lapset vielä nukkuvat? Siis aamulla.
Lapsi ja mies heräävät klo:5, jotta mies ehtii töihin. En mitenkään jaksa herätä 4.30 seksin takia!
Onneksi asumme omakotitalossa. Teinit saavat valvoa yläkerrassa ja me vanhemmat voimme olla rauhassa alakerrassa. Lapsilla ei ole klo 21:30 jälkeen mitään asiaa alakertaan.
En kestäisi. Nyt vielä valvominen kolme neljä tuntia myöhempään onnistuu hyvin kun olen hoitovapaalla eikä tarvitse kuudelta nousta. Aamulla herätään siinä kello 7 ja 9 välillä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi asumme omakotitalossa. Teinit saavat valvoa yläkerrassa ja me vanhemmat voimme olla rauhassa alakerrassa. Lapsilla ei ole klo 21:30 jälkeen mitään asiaa alakertaan.
Noo.. Aika karulta kuulostaa sekin, ettei omassa kodissaan saa liikkua :( anteeksi nyt vaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaa-aika vaan ottaa jostain muusta kuin yöunista. Hyödyllisin asia mitä yleverolla saa on pikkukakkonen.
Lapsi on niin pieni, ettei sitä voi jättää yksin katsomaan televisiota, eikä niin pitkään katsoisikaan. Alle 2v. Ap
Sulla on YKSI alle 2v. lapsi ja sua ahdistaa että sulla ei ole omaa aikaa. Ensinnäkin, tuon ikäisethän nukkuu jopa 12h yöunia ja vielä päikkärit päälle, jopa mun suht vähäuniset lapset nukkuu kuusivuotiaanakin vielä sen 10h vähintään. Minä en viitsi mennä nukkumaan kuin aikaisintaan 8h ennenkuin pitää nousta. Kun lapset oli pienenpiä oli kätevää kun mies oli sellainen että meni itsekin nukkumaan kun lapset meni nukkumaan, hän sitten heräsi aamulla niiden kanssa, ja minä sain nukkua pitkään kun olin myöhään valvonut. Sitä parisuhdeaikaa meillä ei muutenkaan ole mitenkään erityisesti, jos ollaan kahdestaan kotona, niin ei me tehdä mitään erilaista kuin silloin kun lapset on kotona. Ainoa mitä tehdään silloin kun lapset nukkuu joka liittyy parisuhteeseen on seksi, ja sitä en saa kyllä kovin usein, se ei liity lapsiin juurikaan, vaan enemmän miehen sairasteluun.
Vierailija kirjoitti:
Mua alkaa ahdistaa tosiaan kaikki jo suunnilleen yhden sellaisen päivän takia, jona yhtään vapaata ilta-aikaa ei ole ja tuntuu, ettei parisuhde kestä tätä vaihetta. Ap
No tulee kyllä mieleen että oliskohan jossain muussakin vähän "vikaa" kun siinä ettei aikaa riitä parisuhteelle? Itsestä olis ahdistavaa jos pitäis joka päivä ajatella että pakko jäädä aikaa hoitaa parisuhdetta tänäänkin tai eroamme, huh. Lapsia toivoessamme tiedettiin kyllä että seuraavat vuodet mennään muilla ehdoilla kun sen mitä me just nyt halutaan ja mikä ois kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapsi 3v. menee aina minun kanssani myöhään nukkumaan samaan aikaan ja ihan siitä syystä, että minä tai mieheni ei takuulla jakseta herätä klo 8, kun aamutorkkuja ollaan koko ikä oltu. Lapsi herättää yleensä klo 10-11 ja se on ihan ok. Mieluummin hyvät yöunet kuin parisuhdeaikaa..
Mahtaa työnantajaa harmittaa, kun kumpikin teistä könyää työpaikalle vasta puolenpäivän jälkeen ja valittaa ettei lapsi herättänyt aikaisemmin. Kumma, kun saatte työpaikkanne edes pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska pitää herätä valmistautumaan töihin jo ennen kuin herätän lapset! Mies taas nukkuu pidempään, aina. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaa-aika vaan ottaa jostain muusta kuin yöunista. Hyödyllisin asia mitä yleverolla saa on pikkukakkonen.
Lapsi on niin pieni, ettei sitä voi jättää yksin katsomaan televisiota, eikä niin pitkään katsoisikaan. Alle 2v. Ap
Sulla on YKSI alle 2v. lapsi ja sua ahdistaa että sulla ei ole omaa aikaa. Ensinnäkin, tuon ikäisethän nukkuu jopa 12h yöunia ja vielä päikkärit päälle, jopa mun suht vähäuniset lapset nukkuu kuusivuotiaanakin vielä sen 10h vähintään. Minä en viitsi mennä nukkumaan kuin aikaisintaan 8h ennenkuin pitää nousta. Kun lapset oli pienenpiä oli kätevää kun mies oli sellainen että meni itsekin nukkumaan kun lapset meni nukkumaan, hän sitten heräsi aamulla niiden kanssa, ja minä sain nukkua pitkään kun olin myöhään valvonut. Sitä parisuhdeaikaa meillä ei muutenkaan ole mitenkään erityisesti, jos ollaan kahdestaan kotona, niin ei me tehdä mitään erilaista kuin silloin kun lapset on kotona. Ainoa mitä tehdään silloin kun lapset nukkuu joka liittyy parisuhteeseen on seksi, ja sitä en saa kyllä kovin usein, se ei liity lapsiin juurikaan, vaan enemmän miehen sairasteluun.
No meidän 1v8kk ei ole koskaan nukkunut mitään 12h unia ja heräileekin välillä edelleen. On toinenkin lapsi mutta isompi joten ei ole ongelma tässä asiassa. Meillä mies valvoo aina myöhempään ja nukkuu pidempään, tekee töitäkin usein illalla. Ap
Jos on väsy niin lehden tai kirjan luku sängyssä on omaa aikaa ja auttaa rentoutumaan uneen.
AP:lla tietääkseni on omaa aikaa 8-9h kun käy töissä, siellä ei lapset huuda ellei sitten ole päikyt täti.
Välillä on pakko mennä lasten kanssa samaan aikaan nukkumaan kun on ihan jumalaton väsymys. Ei kaduta aamulla, pikemminkin kiitän itseäni hyvästä ratkaisusta. Useimmiten tulee valvottua muutama tunti lasten mentyä nukkumaan. Mies istuu koneella joten ei tietoakaan mistään parisuhdeajasta. Teen kaikkea muuta sitten itsekseni.