6 kk sinkkuna, käsitys naisista mennyt paljon negatiivisempaan suuntaan
Pitkä parisuhde päättyi ja nyt olen muutaman kuukauden hakenut aktiivisesti seuraa yöelämästä, tinderistä jne. Aiemmin ajattelin että naiset ovat yleisesti ottaen mukavia ihmisiä ja kohtelevat miehiä hyvin. Enää en ajattele. Se ylimielisyys mitä tuolla "miesten haussa" kohtaa, on ihan järjetöntä. Joo, harva nainen kiroilee tai haukkuu suoraan, mutta se kaikki muu...
Monilla naisilla on esimerkiksi lähtökohtainen oletus, että heitä yritetään aina iskeä. Joskus olenkin sanonut primadonnalle, kun on vastannut hyvin tympeästi keskusteluyrityksiini, että "Tiedätkö, mä en oikeasti ole susta yhtään kiinnostunut. Tykkään ihan erilaisista naisista." Sen jälkeen osa nöyrtyy ja osa vetää kauheat herneet nenään ja alkaa haukkua ulkonäköäni.
Sitten jos baarissa menet juttelemaan naiselle ja satut sanomaan alkuun jotain pikkuisen hölmöä, niin mitä seuraa? Naiset ovat ulkoisesti kohteliaita, mutta ilmeisesti pitävät minua niin idioottina, että luulevat etten ymmärrä mitä ne kaverin kanssa vaihdetut katseet tai ylimielisellä teennäisellä äänellä ja ilmeillä annetut vastaukset viestivät. Ihan niinkuin mun otsassa lukisi "vammainen, ei ymmärrä sanatonta viestintää". Naiset voi itse kokeilla että kuinka helppo se on mennä juttelemaan viehättävälle vastakkaisen sukupuolen edustajalle selvinpäin ilman, että mieleen alkaa tulla jotain hölmöjä avausrepliikkejä joilla yrittää voittaa kiinnostuksen. Pitäisi ilmeisesti vaan mennä juttelemaan naisille joita pidän rumina, ettei tulisi mitään typerää ikinä mieleen?
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko veikata että ap:n "ihan tavallisen nätti" nainen tarkoittaa taas jotain Jenni Vartiaisen tai Anna Abreun näköistä "ihan tavallista ja luonnollista naapurin tyttöä"? Sitten ihmetellään kun niille ihan tavallisille ei kelpaa.. kun oikeasti tuon näköiset naiset ei ole tavista nähneetkään (samoin kuin ap ja muut miehet, joille me oikeasti tavikset ollaan silkkaa ilmaa).
Millähän perusteella Anna Abreu ei olisi täysin taviksen näköinen (ilman raskasta meikkiä, hiusten värjäilyä jne mitä kuka tahansa tavis voi harrastaa)? En nyt ala erittelemään tähän hänen ulkonäköään sen kummemmin koska se olisi tylyä (eikä Anna ruma ole) mutta ihan omilta piirteiltään hän on ehkä juuri sitä ihan nätti tai söpö -osastoa.
Mistä hän on muuten itsekin julkisesti puhunut.
Vierailija kirjoitti:
Pitkä parisuhde päättyi ja nyt olen muutaman kuukauden hakenut aktiivisesti seuraa yöelämästä, tinderistä jne. Aiemmin ajattelin että naiset ovat yleisesti ottaen mukavia ihmisiä ja kohtelevat miehiä hyvin. Enää en ajattele. Se ylimielisyys mitä tuolla "miesten haussa" kohtaa, on ihan järjetöntä. Joo, harva nainen kiroilee tai haukkuu suoraan, mutta se kaikki muu...
Monilla naisilla on esimerkiksi lähtökohtainen oletus, että heitä yritetään aina iskeä. Joskus olenkin sanonut primadonnalle, kun on vastannut hyvin tympeästi keskusteluyrityksiini, että "Tiedätkö, mä en oikeasti ole susta yhtään kiinnostunut. Tykkään ihan erilaisista naisista." Sen jälkeen osa nöyrtyy ja osa vetää kauheat herneet nenään ja alkaa haukkua ulkonäköäni.
Sitten jos baarissa menet juttelemaan naiselle ja satut sanomaan alkuun jotain pikkuisen hölmöä, niin mitä seuraa? Naiset ovat ulkoisesti kohteliaita, mutta ilmeisesti pitävät minua niin idioottina, että luulevat etten ymmärrä mitä ne kaverin kanssa vaihdetut katseet tai ylimielisellä teennäisellä äänellä ja ilmeillä annetut vastaukset viestivät. Ihan niinkuin mun otsassa lukisi "vammainen, ei ymmärrä sanatonta viestintää". Naiset voi itse kokeilla että kuinka helppo se on mennä juttelemaan viehättävälle vastakkaisen sukupuolen edustajalle selvinpäin ilman, että mieleen alkaa tulla jotain hölmöjä avausrepliikkejä joilla yrittää voittaa kiinnostuksen. Pitäisi ilmeisesti vaan mennä juttelemaan naisille joita pidän rumina, ettei tulisi mitään typerää ikinä mieleen?
Itselle kävi ihan samoin. Sen jälkeen mä vietin liikaa aikaa av-palstalla ja nyt mä olen homo. Elämä muuttu kerralla paljon paremmaksi. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä, nainen, olen nyt ollut sinkkuna nelisen vuotta ja voin sanoa, ettei mullakaan käsitys miehistä ole ainakaan parantunut. Että jos yhtään niin kuin lohduttaa. Veikkaan että ei.
Tinderiä en ole kokeillut enkä enää baarejakaan. Nettitreffailua ja harrastuksia kyllä. Yritän etsiä sellaisia tavallisia, vähän hiljaisempia miehiä, en todellakaan halua mitään jännä-miehiä. Ongelma on nyt se, että nämä tavis-miehetkin on nykyään ihan pleijereitä, tai ainakin yrittävät olla. Minä en jaksa enää mitään ollaanko-vai-eikö-olla arvoitusleikkejä.
Minä tapasin ihan mukavia miehiä netin kautta ja olin myös sinkkuna kauan. Ehkä sinulla on liian kiire määritellä onko suhde vakava vai ei, jos kaikki miehet tuntuvat pelureilta.
Jos on jo pidempään tapailtu niin kyllä minun mielestä pitäisi jo vähän tietää, haluaako jatkaa yhdessäoloa vai ei. Näitä oikeasti löysässä hirressä pitelijöitä on yllättävän paljon. Mitäs vastaat tähän? Arvaan jo, minussa täytyy olla jotain vikaa sitten :) hitto, nää av-analysoijat on kyllä ihan huippuja :D
No oletpa herkkänahkainen. Kyllä, pidän todennäköisempänä että yhdessä ihmisessä olisi vika kuin että kaikissa hänen tapaamissaan ihmisissä olisi vika. Älä kirjoita tänne henkilökohtaisista asioistasi jos "av-analysointi" saa sinut pillastumaan. Täällä on vähän niin kuin ideana kommentoida muiden sanomisia ja kertoa omia mielipiteitä. Jos et halua kommenttia, se kannattaa heti viestissäsi mainita sen sijaan että alat pilkata muita kirjoittajia kommentoinnista.
Kukas se herkkänahkainen nyt on? :) en sanonut missään vaiheessa, että kaikissa miehissä olisi vikaa. Ihan itse teit hölmöjä johtopäätöksiä minun kokemuksistani. Minua vaan jaksaa naurattaa, että täällä aina tapahtuu tämä sama: yksi kertoo kokemuksensa, toinen tulee siihen kertomaan että ei voi olla, kun minullekaan ei ole koskaan niin tapahtunut ja tehdään juuri noita ihmeellisiä analyysejä yhden pikku viestin perusteella :D
Sanoit että käsityksesi miehistä "ei ole ainakaan parantunut" ja kritisoit sekä pleijereitä että tavismiehiä kyvyttömyydestä sitoutua. Kyllä tuo minusta on aika lailla sitä että sanoisit että kaikissa miehissä on sama vika. Siihen huomautin että minulla on ihan hyviä kokemuksia miehistä vaikka olen samanlaisessa tilanteessa.
Tarkoitus oli sanoa että eivät asiat niin huonosti välttämättä ole. Ja sinä käyt kimppuuni siksi että tein saman minkä sinäkin: kerroin mikä on kokemukseni. En oikein ymmärrä tuollaista ilkeyttä, en edes vaikka olet kuorruttanut viestisi hymiöillä. En mielestäni ansainnut tuollaista pilkkaa vain siksi, että ehdotin mikä ongelma voisi olla. Olisit ihan hyvin voinut kommentoida sitä asiallisestikin tai jättää kokonaan huomiotta, sen sijaan että yrität pilata päiväni.
Voi luoja... kuule, olen tässä neljän vuoden aikana kerennyt miettiä omaa käytöstäni ja suhtautumistani näihin deittailuasioihin ihan riittävästi, mutta kiitos silti vinkistä, kai... en nyt laita tähän mitä mieli tekisi, enhän halua pilata kenenkään tuntemattoman mielensäpahoittajan päivää aivan totaalisesti mielipiteilläni (vaikka sitä vartenhan tämä palsta on kuten itse huomautit). Sulla on varmaan menkat tai jotain, niin annetaan olla.
Aloittajalle: sori kun sotkimme ketjuasi. Sitä vaan, että kyllä näitä ongelmia asian suhteen on molemmilla sukupuolilla, vaikka te miehet ette niin haluakaan uskoa. En laita hymiötä ettei kukaan pahoita mieltään.
Jaa. Minä olen kyllä pyrkinyt olemaan aina ystävällinen niille jotka tulevat juttelemaan kivasti. Minun mielestäni se on mukavaa.
Kouriminen tai haukkuminen ei ole mukavaa. Jos minua kohdellaan hyvin, kohtelen sinua hyvin. Ei tarvitse olla mitään herrasmiehen elkeitä välttämättä, hymy ja "moi" riittää.
Ja jättää lämpimän mielen pitkäksi aikaa.
Mutta teidän täytyy ymmärtää, että jos meno alkaa mennä liian intiimiksi (yrittää suudella tai kouria, halaaminen ja tanssiminen on kyllä ok) niin vihellän pelin poikki.
Ei johdu teistä, ja teen sen hienovaraisesti. Pyydän vain olemaan koskematta. Se johtuu siitä, että minulla on mies. Mielestäni teen sen usein aika selväksi, ja useimmat ottavat sen hyvin. Jotkut kuitenkin yrittävät esimerkiksi taivutella minua pettämään, mikä ei ole mielestäni reilua.
Miksi sitten puhun tuntemattomille miehille (ja naisille)? Lähden siitä olettamuksesta, etteivät kaikki halua seksiä tai yritä iskeä. Olen saanut kavereitakin yöelämästä, joten tykkään puhua ihmisille. Enkä ymmärrä miksi pitää olla liian tyly kaikille.
Älä lannistu! Tiedän että yökerhoissa on myös pinnallisia ihmisiä, mutta kyllä jokin kohtelias kehu, huomionosoitus tai hymy muistetaan pitkän aikaa.
PS. Tällainen menettely on miehelleni ok. Minullekin on ok, jos mieheni sanoo kauniita asioita tai tanssii jonkun kanssa. Pettäminen
ei ole kuitenkaan ole hyväksyttävää, kummankaan mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko veikata että ap:n "ihan tavallisen nätti" nainen tarkoittaa taas jotain Jenni Vartiaisen tai Anna Abreun näköistä "ihan tavallista ja luonnollista naapurin tyttöä"? Sitten ihmetellään kun niille ihan tavallisille ei kelpaa.. kun oikeasti tuon näköiset naiset ei ole tavista nähneetkään (samoin kuin ap ja muut miehet, joille me oikeasti tavikset ollaan silkkaa ilmaa).
Millähän perusteella Anna Abreu ei olisi täysin taviksen näköinen (ilman raskasta meikkiä, hiusten värjäilyä jne mitä kuka tahansa tavis voi harrastaa)? En nyt ala erittelemään tähän hänen ulkonäköään sen kummemmin koska se olisi tylyä (eikä Anna ruma ole) mutta ihan omilta piirteiltään hän on ehkä juuri sitä ihan nätti tai söpö -osastoa.
Oikeassa olet, mutta toisaalta kun hän käyttää niitä meikkejä ja värjäilyjä, ja sitten hän keikisteli sen moottoripyörän selässä, kiiltävissä housuissa, mmmm.
Vierailija kirjoitti:
Abreuhan nyt ei todellisuudessa ole mikään muu kuin naapurintyttö. Keskinkertainen naama ja persjalkainen vartalo :P Ihan söpö kyllä, mutta ei todellakaan mikään kaunotar. Vartiainen sitten enemmän sellainen kaunis nainen.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n vika on siinä ettei sillä ole alkeellisimpiakaan sosiaalisia taitoja eikä pelisilmää. Jos haluaa kavereita tai vaikka jotain enemmän, ei todellakaan kannata sanoa toiselle ettei ole kiinnostunut tästä. Sitten vielä ihmettelee miksei naiset lämpene, heh. Naisten vikahan se.
Niin, olensanonut noin tympeille naikkosille. Miksi haluaisin ystävystyä heidän kanssaan asenteen huomattuani?
ap
Vierailija kirjoitti:
Siis odotat että muut ihmiset ovat sinulle mukavia kun vittuilet heille? Onnea yritykseen.
Juu en odota että nämä jo aiemmin tympeät naiset muuttuvat vittuilun jälkeen mukaviksi.
Ap
Ap, et vastannut siihen, miksi sun on pakko etsiä seuraa vain baareista tai Tinderistä? Etkö vois tutustua naisiin jossain muualla ja ihan ihmisinä ensin?
Vierailija kirjoitti:
Ap, et vastannut siihen, miksi sun on pakko etsiä seuraa vain baareista tai Tinderistä? Etkö vois tutustua naisiin jossain muualla ja ihan ihmisinä ensin?
Esimerkiksi missä?
ei ap
Vierailija kirjoitti:
Olen jo vastannut siihen. Töissä ei juuri naisia pyöri eikä myöskään harrastuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi missä?
ei ap
Tapasin oman mieheni netissä, ei ollut Tinder jota ei ollut silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi missä?
ei ap
Miksette lue koko ketjua? Täällä on ehdotettu vaikka mitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MOT.
Ap ei vastannut siihenkään, että miten tinderissä menee ja miksei siellä saa seuraa?
Vierailija kirjoitti:
Mietipä ap omalle kohdalle jos olisit baarissa istumassa kavereiden kanssa ja viereesi punkee joku omaa tasoasi paljon alempi pultsari-Pirjo iskemään ja sitten ylimielisesti heittää että en ole susta kiinnostunutkaan, kun annat pakit eikä kuitenkaan ymmärrä lähteä pois? Veikkaan että suakin ärsyttäis..
Ja tämä liittyy minuun miten? Mistä päätteletettä olen pultsari, änkenyt johonkin, iskenyt ko. naista tai jäänyt tilanteeseen jossa kukaan ei kaipaa seuraani? Lue aloitus uudelleen.
Ap
Ei jää salaisuudeksi, että ap on todellisuudessa yhtä rasittava mitä täälläkin. Ei ihme ettei naisia kiinnosta jutella sinun kanssasi.
Et osaa tuoda itseäsi ilmi hyvin, aiheutat sekaannuksia, jankutat papukaijamaisesti "lue aloitus uudelleen" -mantraasi, vastaat vain sinua miellyttäviin (helppoihin) kysymyksiin ja kaiken kaikkiaan et kykene tarkastelemaan OMAA toimintaasi kriittisesti mm. sen suhteen miten toimit sosiaalisissa tilanteissa ja isketkö liian kauniita naisia.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kertaakaan miettinyt että vika saattaisi olla sinussa, eikä niissä naisissa?
Tuli vaan mieleen...
Niin -- 99% naisista on ihania enkeleitä jotka eivät ole tuollaisia. 99 % miehistä vain on niin tolloja.
Ap ei voi mennä tinderiin, sillä hän itse ei ole sellainen komistus josta hänen haaveilemat naisensa kiinnostuvat. Luulee että voi jollain läpänheitolla korvata ulkonäköä, mutta jos sosiaaliset taidot on ihan alkeellisella tasolla niin taitaapi olla turha haaveilla jostain superkaunottaresta jolla on varaa valita...