Mies ei halua muuttaa yhteen

Vierailija

Kenelläkään muulla ollut samaa tilannetta? Haluaisin rehellisiä mielipiteitä siitä, yritänkö edetä liian nopeasti vai onko vika miehessäni. Olemme seurustelleet nyt 10kk, minä asun yksin ja mies asuu parin opiskelijakaverinsa kanssa. Ollaan kaikki yliopistoikäisiä, jos sillä on mitään merkitystä. Mies on usein sanonut että viihtyy nykyisessä kämpässänsä ja vuokrakin on tosi pieni. Nostin eilen esille, että musta olis kiva muuttaa yhteen. Hän yritti vain heittää asian vitsiksi ja alkoi kierteleen ja kaarteleen. Sanoin, että miksei voi puhua suoraan niin vastasi sitten, että on turha hätiköidä isoissa päätöksissä. Haluaa olla mun kanssa mutta yhteenmuutto on kuulemma liian varhaista tässä vaiheessa.

Tuntuu typerältä asua 2 eri kämpässä kun kuitenkin 5-6 yötä viikossa vietetään yhdessä. Meille molemmille tää on ensimmäinen kunnollinen parisuhde ja kumpikaan ei siis aiemmin ole asunut avoliitossa. Mielipiteitä?

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

Jos olette kuitenkin noin paljon yhdessä, niin hänellä on ilmeisesti paljon huonoja kuulopuheita. Ei halua muuttaa elämäänsä,mkoska näin on hyvä, ja pelko huonommasta.

Toinen vaihtoehto on, että hän ei vain näe sinua niin vakavana suhteena, että haluaisi.

Vierailija

Mies varmaan pelkää, mitä yhteen muutto tuo tullessaan... Anna hänen hetki hautoa ideaa ja jutelkaan asiasta vaikka joulun jälkeen uudelleen.

Vierailija

Kysyin kyllä suoraan sitäkin, että oonko mä sitten pelkkä väliaikainen tyttöystävä. Hän sanoi, että näkee mut vaimona ja näkee meillä yhteisen tulevaisuuden, mutta mä kuulemma liian nopeasti yritän painostaa. Ahdistaa se, että tutut ja tuntemattomat varmaan ajattelee, että me ei olla tosissaan toistemme kanssa. Niin usein kuulen ihmettelyjä siitä, miksi me edelleen asutaan erillään. -ap

Vierailija

- Miehelläsi on kivaa kämppistensä kanssa eikä hän halua muuttaa

- Yhdessä eläminen parisuhteessa on rajoittavaa

- Yhteen muuttaminen on helppoa, erilleen muuttaminen hel-ve-tin rasittava ja riitaisa prosessi

- Kymmenen kuukautta on tosi lyhyt aika tehdä mahdollisesti jopa loppuikää koskeva päätös

Vierailija

Joskus vaan tuntuu, että hän on vielä tosi lapsellinen tai epäkypsä. Muutama kuukausi sitten heitti, että voitaisiin tulevaisuudessa muuttaa isoon omakotitaloon hänen kaverinsa ja kaverin tyttöystävän kanssa. Yhdessä kaverinsa kanssa naureskelivat, että se olis tosi siistiä ja lapsillakin olis aina seuraa. Mun mielestä naurettava ajatus edes vitsin tasolla! -ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joskus vaan tuntuu, että hän on vielä tosi lapsellinen tai epäkypsä. Muutama kuukausi sitten heitti, että voitaisiin tulevaisuudessa muuttaa isoon omakotitaloon hänen kaverinsa ja kaverin tyttöystävän kanssa. Yhdessä kaverinsa kanssa naureskelivat, että se olis tosi siistiä ja lapsillakin olis aina seuraa. Mun mielestä naurettava ajatus edes vitsin tasolla! -ap

Hän ilmiselvästi nauttii kolhoosielämästä. Vaikka suostuisikin muuttaa kanssaai yhteen, niin jotenkin varmaan järjestää elämänsä kolhoosimalliin. Jos haluat olla hänen kanssaan, niin hyväksy se.

Vierailija

Sinuna en juttelisi enä asiasta.

Ottakoon mies itse asian esiin jos kiinnostaa.

Asennoidu myös siihen, että teidän suhde ei ole välttämättä miehen mielestä yhtä vakava.

Kumman luona niitä yhteisiä öitä vietätte? Jos aina vain sinun niin ärsyttävää. Mutta jos välillä miesystäväsi kämpällä, lähde yöksi kotiin. Sano, että haluat herätä omassa kodissasi. Ei mitään marttyyrimaista asennetta, mutta kukapa haluaisi nukkua toisen nurkilla kun kämppiksiäkin on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Älä nyt hyvä ihminen mieti mitä muut ihmiset ajattelevat...

Tiesin, että joku nostaa tän esille.. En haluisi oikeesti miettiä sitä mitä muut ajattelee, mutta mulla kolkuttaa koko ajan takaraivossa ajatus, että kaikki omat kaverit asuu yhdessä kumppaneidensa kanssa ja tuntuu pahalta, että meidän valintaa ikään kuin arvostellaan joka tuutista. Äitikin vihjailee koko ajan, että "ei kannata uutta yksiöön sohvaa nyt ostaa kun kuitenkin yhteenmuuttokin alkaa olla ajankohtaista". Jne.. -ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tiesin, että joku nostaa tän esille.. En haluisi oikeesti miettiä sitä mitä muut ajattelee, mutta mulla kolkuttaa koko ajan takaraivossa ajatus, että kaikki omat kaverit asuu yhdessä kumppaneidensa kanssa ja tuntuu pahalta, että meidän valintaa ikään kuin arvostellaan joka tuutista. Äitikin vihjailee koko ajan, että "ei kannata uutta yksiöön sohvaa nyt ostaa kun kuitenkin yhteenmuuttokin alkaa olla ajankohtaista". Jne.. -ap

Voi tsiisus... Ehkä sun kannattaa etsiä uusi poikaystävä, joka kulkee paremmin sinun, äitisi ja tuttavienne talutusnuorassa.

Yhdessä asuminen tekee suhteesta hetkessä arkisen. Ei siis kannata turhaan kiirehtiä. 10 kk on erittäin lyhyt aika. Poikaystäväsi on sinua aikuisempi ja fiksumpi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Outoa. Me menimme naimisiinkin ennenkuin asuimme yhdessä. Ei sitä kukaan ihmetellyt. Jokaisella kun on ihan valinnanvapaus elää elämänsä siten kuin haluaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Oijoi. Aiotko sinä tehdä lapsiakin sen mukaan, mitä muut ajattelevat ja vihjailevat? Ymmärrän kyllä, että kun kaikki kaverisi asuvat yhdessä kumppaneidensa kanssa, sinua vielä jonakin päivänä harmittaa, kun kaverit alkavat erota ja sinä et ole ehtinyt edes naimisiin. ;)

Jos vihjailu vaivaa, kerro vihjailijoille, että sinun päätöksestäsi te asutte toistaiseksi erillänne. Suurin osa vihjailuista loppuu siihen.

Sanot tuolla ylempänä näin: "Joskus vaan tuntuu, että hän on vielä tosi lapsellinen tai epäkypsä. Muutama kuukausi sitten heitti, että voitaisiin tulevaisuudessa muuttaa isoon omakotitaloon hänen kaverinsa ja kaverin tyttöystävän kanssa. Yhdessä kaverinsa kanssa naureskelivat, että se olis tosi siistiä ja lapsillakin olis aina seuraa. Mun mielestä naurettava ajatus edes vitsin tasolla!"

Tuosta muistui mieleen minun opiskeluaikainen poikaystäväni, joka halusi ruveta tekemään lapsia. Kun kieltäydyin, hän yritti suostutella tekemään "edes yhden". Hänen mielestään lapsenteko oli pikkujuttu, ja "voitaishan me tehdä niin paljon rahaa, että palkattais hoitaja ja käytäis vaan joskus kattomassa". Me kaksi elimme niin eritasoisissa maailmoissa, että yhteiselämän aloittaminen olisi ollut sulaa hulluutta. Sinun miesystäväsi ja sinä olette yhtä kaukana toisistanne, ainakin toistaiseksi. Älä siis hätiköi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat