anoppi tulee avaimillaan suoraan sisään

Minttu

Ongelma tulikin jo otsikossa, eli minua nyppii, että anoppi tulee meille sisään vara-avaimella (joka on siis heillä) soittamatta ovikelloa. Aina kyselee kyllä esim. edellisenä päivänä, sopiiko tulla, mutta en silti tykkää siitä, että hän tulee sisään soittamatta kelloa. Miten tästä voisi sanoa, ettei pahastuisi?

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

"Mirja, soita ovikelloa, niin tulen avaamaan ovelle. Ethän tule omilla avaimilla tuosta vain sisään, se vaivaa minua." Tai: Anna miehen ilmoittaa asia äidilleen, jollet itse halua puhua ihmiselle, jolle olet antanut avaimet asuntoosi.

Vierailija

Ei sellaisesta pitäisi pahastua, että ei sovi tulla sisään toisen avaimilla. Pyydä ystävällisesti anopilta, että soittaisi ovikelloa tullessaan. Sano, että olet lukenut niin paljon vauva-palstalta ihmisten kokemuksia, miten ovesta kuuluu avaimen rapinaa ja tulija onkin ollut ulkomaalainen kauppias ja ei kauppias. Eikä siis ovikelloa ole soitettu, kun on pidetty varmana ettei ketään ole kotona.

!?!!!

Samoin meillä tuli, ei edes koskaan ilmoittanut. Ei edes huuda mitään tullessaan sisään ja saattaa yhtäkkiä seistä selän takana. Olen muutaman kerran pelästynyt todella ja huutanut. Anoppi vain naurahti ja seuraavalla kerralla sama juttu. Nyt vaihdettiin ulko-ovet ja lukot sarjoitdttiib uudelleen. Avainta ei enää saa. (Vanhoista avaimista oli teettänyt meidän tietämättä muutaman kopionkin. .. ) että sellaisia anoppeja meillä.

Vierailija

Sano vaikka että saatat olla vähissä pukeissa / vessassa tms. eli toivoisit että soittaisi ovikelloa mieluummin kuin tulee suoraan omilla avaimillaan sisään. Tai jonkun kerran todellakin olet vaikkapa nakuna, niin eiköhän anoppi seuraavan kerran soita ovikelloa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi anopilladi on avain asuntoonne???

Käsittääkseni jossakin Etelä-Pohjanmaalla KAIKILLA anopeilla on itsestään selvästi avaimet pariskunnan kotiin, joillakin appiukoillakin myös. Anopeilla on oikein niitä avaimia varten varattu "renksu" vyötäröllä heti valmiina kun pariskunta muuttaa kimppaan.

Eikä kukaan ihmettele, paras sopeutua vaan "notta ovesta tulla trufostetaan silloon ku on asiaa"." Ja joskus muutoonkin."

Vierailija

Käytöstapoihin kuuluu soittaa ensin kelloa, vaikka olisikin vara-avain. Tästä pitää ehdottomasti huomauttaa anopille, tai ottakaa avain pois. Jokaisella on oikeus omaan yksityisyteemme. Vara-avainhan on vain varalla.

Vierailija

Ilmoita anopille, että hukkasit (muka) ykkösavaimen ja pyydä vara-avain anopilta. Piilota vara-avain uuteen paikkaan, ettei anoppi löydä. Unohda koko juttu sen jälkeen ja siirtykää nykyaikaan, että sisälle pääsee kun ovikelloa soittaa.

Vierailija

Mun exän äiti (ei edes siis anoppi) tuli ilmoittamatta omilla avaimilla sisään, lopetti kun yllätti meidät kerran sängyssä ja toisen kerran kun olin eteisen peilin edessä alasti kuivaamassa tukkaa suihkun jälkeen :D

Vierailija

Yritä selventää anopille, että vara-avain on heillä ainoastaan sen vuoksi jos te satutte oman avaimen hukkaamaan. Eli se ei ole tarkoitettu anopin käyttöavaimeksi teidän kotiin, vaan on pelkästään säilytyksessä. Kyläilyjen aikana hän voi ihan hyvin soittaa ovikelloa ja te avaatte oven, hän ei siihen erikseen avainta tarvitse.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ilmoita anopille, että hukkasit (muka) ykkösavaimen ja pyydä vara-avain anopilta. Piilota vara-avain uuteen paikkaan, ettei anoppi löydä. Unohda koko juttu sen jälkeen ja siirtykää nykyaikaan, että sisälle pääsee kun ovikelloa soittaa.

Ole piilottaessasi tosi huolellinen,

sillä ne anopinperkeleet vainuavat vara-avainten kätköpaikat yleensä sekunnissa.

Hautaa vaikka puutarhaan sinne minne Tessu-koira tapaa viedä luunsa.

Muista taputella paljon multaa päälle.

Mutta älä hämmästy vaikka tämänkin huolellisen piilottamisen jälkeen tupaan palatessasi se saatana on jo sisällä ja keittänyt ittelleen kaffeet.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat