Juttuja, jotka ärsyttävät suuresti, mutta ovat liian pieniä valittaaksesi kellekään?
Mua ärsyttää naapurin tapa avata ulko-ovi. Avain lukkoon, pumpsautus pepulla oveen, jotta avain vääntyy vielä vähän, ovi auki, h-i-t-a-a-s-t-i ovi auki niin, että se ovi narisee ja ulvoo. Sitten kiinni ja vielä varmistuveto, että varmasti meni kiinni.
Kommentit (554)
Itseäni raivostuttaa mässyttäminen ja pikkuveljeni lempitapa, eli haarukan vetäminen hampaiden välistä syödessä. Ai saakeli, menee kylmät väreet pelkästä ajatuksesta, olen monesti noussut pöydästä pois, koska se ääni ja ajatus kylmästä haarukasta hampaidenvälissä on niin etova :D Ärsyttää myös se, että ollaan liian kohteliaita, esimerkiksi juuri tuollaisissa kakunleikkaamistilanteissa. Vitunko väliä sillä on kuka siitä ensimmäisenä ottaa, yleensä sanonkin, että minäpä aloitan, koska en kestä sitä minuuttien lammastelua yhden helvetin kakunleikkaamisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bussipysäkillä pysähtymismerkin näyttäminen siitä huolimatta, että joku on jo merkin kädellään bussille näyttänyt (tai vieläkin ärsyttävämpää: näyttää pysähtymismerkkiä silläkin hetkellä). Eikö riitä, että yksi kyytiin haluavista osoittaa, että tällä pysäkillä on kyytiin haluavia??
Tämä ärsyttää mua ihan suunnattomasti joka aamu! Ihmiset on oikeasti lampaita, ei voi muuta todeta. Huvittavaa, kun pysäkillä on parhaimmillaan viisi ihmistä kädet ojossa.
Mut hei, oletko tullut ajatelleeksi, että se kertoo bussikuskille sen, montako matkustajaa kenties on tulossa bussiin? Kaikkihan eivät mene samaan bussiin, joku odottaa jotakin muuta bussia. Voi kuskikin sitten rauhassa odotella, että kymmenen hemmoa nousee bussiin, kuin miettiä tuleeko vielä joku muukin vai ampaiseeko nopeasti pois. Onhan niitä bussipysäkeille tai oven väliin jääneitä. Tai jos bussi on täpötäynnä', sinne voi vielä yksi sopia seisomaan, mutta ei kahdeksaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bussipysäkillä pysähtymismerkin näyttäminen siitä huolimatta, että joku on jo merkin kädellään bussille näyttänyt (tai vieläkin ärsyttävämpää: näyttää pysähtymismerkkiä silläkin hetkellä). Eikö riitä, että yksi kyytiin haluavista osoittaa, että tällä pysäkillä on kyytiin haluavia??
Kun se ei aina riitä. Joskus olen istunut matkustajana etupenkissä, kun bussi ajoi pysäkillä ihan selvästi merkkiä antavan matkustajan ohi. Olin niin hölmistynyt, etten saanut sanaa suustani pyytääkseni kuskia pysähtymään. Siitä pitäen olen heilutellut, kunnes näen suuntavilkun.
Katsokaapa huviksenne, kuinka moni kuski ei edes käytä vilkkua. Bussin pysäyttäminen on aina omanlainen haaste. Useimmilla pysäkeillä pysähtyy useampi bussi, joten oletus on se että aina joku pysäyttää bussin puolesta. On kuitenkin käynyt monesti myös niin, että hämmästyksekseni olen ollutkin ainoa tiettyyn bussiin menevä pysäkillä. En myöskään tapaa tiirailla kaikkien liikkeitä ja arvioida että tarvitseeko minun nyt pysäyttää bussi vai ei.
Tuli vähän epäselvä selostus, en jaksa panostaa valvotun yön jälkeen.
Tällainen avaus tarvitsisi vastamyrkyn. Kamala olo tulee kun alkaa miettiä kaikkia pieniä ärsyttävyyksiä...
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka laittavat rappuun valon päälle valoisan aikana. Ihan hyvin näkee, pakko on silti napsuttaa valokatkaisijaa.
Tämä ärsyttää minuakin. Ne valot pitää laittaa kesälläkin päivällä päälle, vaikka se asunto johon mennään, olisi ulko-oven vieressä. Harmi, kun niitä valoja ei itse voi sammuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka kalisuttelevat lusikkaa hampaisiin syödessään.
Ihmiset, jotka avaavat suun niin levälleen kuin mahdollista laittaessaan lusikan/haarukan suuhun (parhaassa tapauksessa työntävät vielä kielen ulos).
Ihmiset, jotka nauravat suu levällään kovaan ääneen.
Tämä ei ärsytä, vaan ällöttää: kun ihmiset ottavat jäätelöä lusikkaan ja laittavat sen suuhunsa, mutta vetävät sen saman jäätelön vielä ulos suusta. Sitten sitä yhtä kuolaista jäätelölusikkaa veivataan parhaimmillaan monta kertaa edes takaisin suuhun ja ulos ennenkuin saadaan napattua se jätski sinne kitaan. :| pitää aina yrittää katsella jonnekin muualle tällaisen ihmisen seurassa, muuten meinaa tulla puklu.
Tuo on kyllä hyvin ällöttävää. Tuli hirveä mielikuva nyt tuosta jäätelönsyöjästä , tuollaista touhua ei tosiaankaan voi katsella :D
Vierailija kirjoitti:
Vihaan sitä ääntä mikä tulee kun lusikalla kilkuttaa lasisesta hillopurkista jämiä ulos! Argh.
Lisäksi en tykkää siitä äänestä jos joku kakkaa viereisessä vessakopissa niin että kuuluu pluts kun kakka putoaa veteen.
Ja sen "plutsin" jälkeen kuuluva huokaiseva "ähhh", on vielä epämiellyttävämpi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on juuri tuollainen ovi, jossa on lukko ja ovi jäykkä. Ärsyttää itseänikin aina tönäistä avatessa ja varmistaa että menee lukkoon (useimmiten ei mene)!
Minulla ärsyttää itsestäänselvyyksien kyseleminen ja toteaminen. Siis ihan jokapäiväisessä elämässä, en nyt keksi oikeaa esimerkkiä mutta tyyliin: olet keittämässä kahvia, ja toinen tulee sanomaan että hei kannattaa käyttää muuten suodatipussia. Tai no toi oli vähän absurdi, mutta ehkä joku tavoittaa mitä ajan takaa.
Typerä toteamus kuvaamassasi tilanteessa myös olisi, jos toinen kysyisi, että "keitätkö kahvia?".
Saattaapa jotkut todeta myös, että "aattelit kahvit keittää". Tekisi mieli vastata, että "en kun hernekeittoa tässä keitän".
Ylireagointi toisten virheisiin tyyliin "saatanan idiootti...!", kun voisi vain huomauttaa että "tiesitkö että näin ei voi..." Perusfiksu ihminen tajuaa vähemmästäkin.
- Ne jotka julkisissa kulkuvälineissä tunkevat paniikissa sisään, ennen kuin ulos menevät ovat päässeet ulos.
- Liukuportaissa vasemmalla puolella seisovat.
- Ihmiset jotka tietävät että heidän takanaan kävelee useita ihmisiä, mutta päättävät silti sivuun menemättä tehdä äkkipysähdyksen keskelle kulkuväylää ja jäädä halaamaan kaveria, sitomaan kengän nauhoja, lukemaan karttaa tai muuta vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää mieheni tapa syödä ruokaa. Ensinnäkin se, että sen pitää aina mennä sohvalle oikein rötkölleen ja laittaa lautasen mahansa päälle, maitolasin nojaten viereensä ja alkaa syömään.. Ja siis se, että se syö aina niin helvetin hitaasti ja samalla katsoo telkkaria.
Saattaa moneksi minuutiksikin jähmettyä tapittaman telkkaria niin, että ruokaa on jo siinä haarukassa/lusikassa ja se pitää ilmassa sitä kättänsä, jossa se ateriain on, mutta ei tajua työntää sitä suuhunsa vaan kyttää samalla jotain vitun Huutokaupan metsästäjiä ja sitten...
Kun "jännä" kohtaus on mennyt teeveessä ohi, niin oikein hitaasti vie sen ruoan suuhunsa, silmät aina visusti kiinni telkussa ja kauhasee hitaasti lautaselta uuden annoksen (kokoajan silmät telkussa) ja taas hitaasti vie sen suuhunsa tai vaihtoehtoisesti, telkkariin tuli taas joku "jännä" kohta, jota piti jäädä kyttään ja se ruoka on jälleen kerran jo siinä ateriaimessa ja käsi koholla ikäänkuin nyt hän sen laittaa suuhunsa mutta ei.. syöminen unohtui...
Toi on jo pätevä syy avioeroon.
Vierailija kirjoitti:
Rasioihin pakatuissa hedelmissä ja vihanneksissa (rypäleet, kirsikkatomaatit yms) on aina mätiä seassa. Pakkauksen läpi ei kunnolla näe, eikä tunne käsissään onko ne jo liian pehmeitä.
Omenoihin liimatut pikkutarrat, jotka peittää jotain pilaantunutta pilkkua.
Kauppojen hedelmäosastot, joissa ei ole runsaasti niitä roskiksia, joihin voisi heitellä ne omenakeossa olevat mädät omput - eikä siellä ole niitä kauppiaitakaan, jotka perkaisivat homeiset hedelmät pois.
Tämä! Appelsiinit ja mandariinit on punaisessa, avokadot vihreässä verkkopussissa ja porkkanat oranssissa muovipussissa. Yritä siinä sitten katsoa, ovatko tuoreita.
Vierailija kirjoitti:
Joka ikinen aamu junasta astuessa ihmiset jotka ryysivät sisään, eivätkä malta odottaa sitä paria sekuntia, että poistujat pääsisivät ulos.
.
Mulle tää on niin iso ongelma, että valitan ääneen. Ainakin jos lapset on mukana niin opastan niitä kovaan ääneen, että odotetaan tässä SIVUSSA, että ihmiset pääsee ENSIN RATIKASTA ULOS!
Mua ärsyttää kun ostaa uuden shampoon tai rasvan tms. niin se vanha ei tunnu loppuvan ollenkaan. Kun haluais jo korkata uuden mutta nuukana käytän vanhan viimeiseen pisaraan. Jalkarasvaputelikin on pyörinyt varmaan elokuusta asti viimeisillään ja aina sieltä ruttuisesta törpöstä tulee vaan rasvaa kun kovasti puristaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka laittavat rappuun valon päälle valoisan aikana. Ihan hyvin näkee, pakko on silti napsuttaa valokatkaisijaa.
Tämä ärsyttää minuakin. Ne valot pitää laittaa kesälläkin päivällä päälle, vaikka se asunto johon mennään, olisi ulko-oven vieressä. Harmi, kun niitä valoja ei itse voi sammuttaa.
Meillä laitettiin itsestään syttyvät valot käytäviin, eli syttyy kaikille 24/7, ärsyttävää tuhlausta!
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka eivät osaa käyttää pyörätelineitä. Ärsyttää ihan saatanasti, kun aamulla käy hakemassa pyörää varastosta. Ensin joudut kävelemään viiden pyörän ylitse päästäksesi edes ovesta sisään, ja sitten vielä joudut raahaamaan oman pyöräsi kymmenen pyörän ylitse saadaksesi sen ulos pyörävarastosta. Ymmärtäisin jotenkin pyörien jättämisen oven eteen, mikäli tilaa ei yksinkertaisesti olisi, mutta kun sitä kerta on. Ne jotka ovat onnistuneet saamaan pyöränsä vähän lähemmäksi telineitä, onnistuvat harvoin silloinkaan työntämään rotteloaan telineeseen tai edes sen suuntaisesti, vaan pyörä on sen edessä suunnilleen poikittain. Onhan se varmaan helvetin mukavaa lähteä aamulla polkemaan töihin/kouluun kun pyörä on heti ulko-oven vieressä, NII SAATANA. Aivan varmasti nostelen hellästi sinunkin pyöräsi sivuun sivuun muiden ohella ja asettelen sen sitten takaisin paikoilleen saadessani omani ulos.
Huoh, voisipa vielä pitää pyörää ulkona, kotipihan telinettä monet osasivat kuitenkin käyttää. Koulullakin suurinosa saa pyöränsä sinne missä ovat telineet, mutta vain harva osaa pyöränsä siihen telineeseen asettaa. Tuloksena on kummallinen pyörien sekasotku, josta omaansa saa sitten iloisesti metsästää hyppelemällä muiden pyörien ylitse ja alitse. En vain ymmärrä miks. Pyöriä mahtuisi niille tarkoitetuille paikoille paljon enemmän, mikäli se saatanan rakine laitettaisiin siihen telineeseen, puuhumattakaan siitä kuinka paljon mukavampaa pyörän noutaminen ja jättäminen olisi.
Tämä on hyvin ärsyttävää. Säilytän pyörääni pihalla olevassa lukittavassa katoksessa, pyörän saa lukittua sellaiseen tankoon joka tulee pyörän sarviin kiinni ja samalla se pitää pyörää pystyssä. Tämä systeemihän olisi todella hyvä, jos kaikki älyäisivät sitä käyttää. Eihän se niin yksinkertaista voi olla. Siellä on pyöriä pitkin poikin katosta, seassa yksi skootterikin joka ei ole liikkunut moneen kuukauteen (olen katsonut kilometrit mittarista :D). Ärsyttää suunnattomasti, kun omaa pyörää koittaa ottaa sieltä varovasti ulos, niin samalla onnistut tönäisemään toista pyörää ja sitten niitä pyöriä kaatuu kuin dominopalikoita. Ne on sitten nosteltava pystyyn, kun en ilkiä jättää niitä miten sattuu sinne. Eivät kaatuisi, jos olisivat siinä tangossa kiinni kuten on tarkoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Kun auto seisoo liikennevaloissa punaisissa ja "matelee" eteenpäin, ja ilman muutahan se on sillä autollansa pysähtynyt jo 20 metriä ennen valkoista viivaa!!! Ei se valo vaihdu yhtään sen nopeampaa, vaikka kuinka pikkupikkuhiljaa pikkasen menet eteenpäin. Ihan vitun raivostuttavaa olla siinä kyseisen auton takana nimittäin! Miksei voi vaan yksinkertaisesti pysähtyä siihen viivan eteen ja odottaa, että valo vaihtuu vihreään?
Toi on todella ärsyttävää! Toinen ärsytys on se, kun liikennevaloissa seistessä jätetään kahden auton mittainen turvaväli edellä seisovaan autoon. Siinä tapauksessa ajan yleensä tämän väliä pitävän auton takapuskuriin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka kalisuttelevat lusikkaa hampaisiin syödessään.
Ihmiset, jotka avaavat suun niin levälleen kuin mahdollista laittaessaan lusikan/haarukan suuhun (parhaassa tapauksessa työntävät vielä kielen ulos).
Ihmiset, jotka nauravat suu levällään kovaan ääneen.
Tämä ei ärsytä, vaan ällöttää: kun ihmiset ottavat jäätelöä lusikkaan ja laittavat sen suuhunsa, mutta vetävät sen saman jäätelön vielä ulos suusta. Sitten sitä yhtä kuolaista jäätelölusikkaa veivataan parhaimmillaan monta kertaa edes takaisin suuhun ja ulos ennenkuin saadaan napattua se jätski sinne kitaan. :| pitää aina yrittää katsella jonnekin muualle tällaisen ihmisen seurassa, muuten meinaa tulla puklu.
minä teen noin, syynä vihlovat hampaat . joudun muljuttamaan yhtä jäätelönpalaa kauan suussa :(
Mammat jotka veivaavat lastenvaunuja bussipysäkillä poikittain, eli reunasta reunaan! Kauhee kälätys puhelimessa tai toisen mamman kanssa eikä mitenkään katso jos tuuppaa ohikulkevan kumoon vaunuillansa. Ja jos tuuppaa on se vika siinä toisessa: kato vähän miten kuljet! Tai sitten jäädään vaikka keskelle tietä kurkkimaan sinne vaunuihin kun sieltä jotain sattui kuulumaan.
Minua ärsyttää kun joku kävelee kadulla tai kaupassa vasemmassa reunassa, ja varsinkin, jos ei katso eteensä eikä väistä jos joku kävelee oikeaa puolta. Itse saatankin pysähtyä jos joku on törmäämässä minuun tuon takia, ja tokaisen "oikeanpuoleinen liikenne." :-D