Juttuja, jotka ärsyttävät suuresti, mutta ovat liian pieniä valittaaksesi kellekään?
Mua ärsyttää naapurin tapa avata ulko-ovi. Avain lukkoon, pumpsautus pepulla oveen, jotta avain vääntyy vielä vähän, ovi auki, h-i-t-a-a-s-t-i ovi auki niin, että se ovi narisee ja ulvoo. Sitten kiinni ja vielä varmistuveto, että varmasti meni kiinni.
Kommentit (554)
Motarilla ohittelijat jotka poistuvat seuraavasta liittymästä.
Täällä Turun keskustassa jalankulkijat odottavat vihreää valoa vaikka autoja ei näy 100 metrin säteellä
Ja voi niitä paheksuvia katseita kun minä kä'velen sitä punasta päin !
Mua raivostuttaa katsella venkuloissa kapeakorkoisissa saappaissa käveleviä naisia. Oikeasti raivon tunne nousee kun kävelen jonkun sellaisen ihmisen perässä jolla on markettilaatua olevat saapikkaat joissa sellaiset kapeat korot ja sitten niillä muljutellaan niin että kengän sisäsyrjä melkein viistää maasta. Tiedän, ettei tämä asia mulle kuulu enkä koskaan sanoisi tietenkään kenellekään tästä, mutta tekee pahaa katsoa kun ihmiset pilaavat omaa ryhtiään ja jalkojen terveyttä kävelemällä tosi epäergonomisilla kengillä. Lisäksi se on mauttoman näköistä klohmottelua. Panostakaa ihmiset kenkiin!! En tarkota välttämättä rahallisesti vaan ostakaa kenkiä joilla on oikeasti hyvä kävellä ja miettikää joskus millä tavalla kävelette.
Vierailija kirjoitti:
Junassa olevat ihmiset, jotka siirtyvät ulko-ovien eteen 5-10min ennen asemalle saapumista. Ja myös päätepysäkeillä. Ei sinne junaan kukaan oo varmaan koskaan jäänyt, vaikka nousee paikaltaan vasta junan pysähtyessä!!
Myös ihmiset bussipysäkeillä: rynnitään tyhjään bussiin kyynärpäätaktiikalla, vaikka istumapaikkoja varmasti riittää kaikille! Mummot ovat pahimpia.
Tää ei ole edes niin paha kuin ne tyypit jotka nousevat siihen junan käytävälle huojumaan :D Heti kun tulee kuulutus niin pitää pompata siihen käytävälle äheltämään ja sitten takki päällä punasena huojua siinä minuuttitolkulla ennen kuin juna on lähelläkään asemaa.
Vierailija kirjoitti:
Mua raivostuttaa katsella venkuloissa kapeakorkoisissa saappaissa käveleviä naisia. Oikeasti raivon tunne nousee kun kävelen jonkun sellaisen ihmisen perässä jolla on markettilaatua olevat saapikkaat joissa sellaiset kapeat korot ja sitten niillä muljutellaan niin että kengän sisäsyrjä melkein viistää maasta. Tiedän, ettei tämä asia mulle kuulu enkä koskaan sanoisi tietenkään kenellekään tästä, mutta tekee pahaa katsoa kun ihmiset pilaavat omaa ryhtiään ja jalkojen terveyttä kävelemällä tosi epäergonomisilla kengillä. Lisäksi se on mauttoman näköistä klohmottelua. Panostakaa ihmiset kenkiin!! En tarkota välttämättä rahallisesti vaan ostakaa kenkiä joilla on oikeasti hyvä kävellä ja miettikää joskus millä tavalla kävelette.
Tämä! ;)
Vierailija kirjoitti:
205 vielä jatkaa: mulla itselläni on siis ollut monenlaisia ongelmia jalkojen asennon ja selän kanssa ja tiedän, että jalat voivat vääntyä hassuun kävelyyn. Ja juuri siksi harmittaakin katsella kun on niin huonoja kenkiä ihmisillä. En siis tieten tahtoen esim. naura kenenkään hassulle kävelylle, mutta ärsyttää sen pahentaminen omilla kenkävalinnoilla.
Pidän aika usein kirppispöytää paikallisella itsepalvelukirppiksellä. Aina kun vien sinne tavaraa, suunnilleen kaikki asiakkaat piirittävät minut ja ronkkivat ihan kaikkea. Kiva yrittää siinä purkaa tavaroita laatikosta tai koittaa saada vaatteita rekkiin roikkumaan...
Vierailija kirjoitti:
Junassa olevat ihmiset, jotka siirtyvät ulko-ovien eteen 5-10min ennen asemalle saapumista. Ja myös päätepysäkeillä. Ei sinne junaan kukaan oo varmaan koskaan jäänyt, vaikka nousee paikaltaan vasta junan pysähtyessä!!
Mä menen monesti tosi ajoissa aulaan, jos mulla on kiire seuraavaan junaan. Tai jos koko matka on tyyliin vaan sen 5-10 minuuttia ja tiedän että mun pitää päästä junasta nopeasti ulos eikä jäädä väkijoukkoon jumittamaan, niin tuntuisi turhalta mennä istumaan ollenkaan. Toki ei kaikilla varmaan tällaista tilannetta ole, mutta yksi mahdollinen syy.
Julkisissa kulkuvälineissä meikkaavat. En vaan ymmärrä. Joskus mietin, että otan kesällä mukaan partahöylän ja ajelen vuorostani kainaloni ja säärikarvani bussissa. Voisi myös laittaa hiuksiin värin kotona ja pestä pois vasta työpaikalla, niin säästyisi aikaa. Mitä muuta voisi tehdä, ehdotuksia?
Vierailija kirjoitti:
Kun pyöräilen kouluun niin joudun meneen jonku amiksen ohi. Ne pojat on aina kävelemässä just sillon kouluun sieltä helkkarin teboililta niin ne valtaa koko pyörätien eikä tee elettäkään väistääkseen. Vittu mua ärsyttää ne.
Toinen on se kun nään että joku perhe on menossa kauppaan ja ne ottaa sieltä auton takakontista jotku rattaat ja alkaa kokoamaan niitä siinä laupan pihalla. Eikö se nyt olis vaan helpompaa että toinen vanhempi kävis kaupassa ja toinen olis kotona lapsen kanssa. Hirvee hommahan tuossa on et jos pitää johonki lidliin raahata rattaat autossa mukana. Yks päivä just näin tällasen ja aloin miehelle sit taivastelemaan, nii ei se ymmärtäny et mikä mulla on ongelmana😊
Sinne rattaisiin on niin hyvä piilottaa vähän yhtä sun toista. Tiedäthän kai kuinka taloudellisesti tiukkaa tuollaisissa lapsiperheissä on, kun pitää olla kaikkea, ja iso asunto ja iso auto. Ihan hyväksyttävää siis latjata sinne rattaisiin muutama ylihintainen tuote.
Lapsettomat jotka voivat ostella kaikkea vain itselleen , eität tätä koskaan tule ymmärtämään. Mutta hältsi välsti, eivät takuulla tule ymmärtämään kuinka rikasta sen lapsen kanssa henkisesti on!
Vahtaajat. Ihmiset joiden pitää koko ajan tähyillä kaikkea ja kaikkia. Rasittavinta jos joutuu kulkemaan kyseisenlaisen henkilön perässä tai jonossa olemaan takana, kun koko ajan näkee sivusilmällä kun joku seuraaa tekemisiä. ÄÄH!
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää ihmiset, jotka eivät osaa kertoa yksinkertaisintakaan asiaa ilman, että selostaisivat jokaisen samanaikaisen mielenliikahduksen ja linnunlennon. Jos auto ei käynnistynyt, siitä ei tarvitse kertoa vartin mittaista yksityiskohtaista saagaa.
Tälle läheistä sukua ovat ihmiset, jotka käyttävät jotain juttua kertoessaan noin 20 minuuttia muistellakseen, kenen kaukainen sukulainen joku siinä esiintyvä henkilö oli ja minkä nimisiä serkunpoikia hänellä oli, vaikka kuulijan ei voi mitenkään olettaa tuntevan ketään mainituista.
Vierailija kirjoitti:
Ja ne ihmiset, jotka painavat liikennevalon nappia, vaikka se on painettu jo.
Tämä! Vaikka mä seison sen tolpan vieressä, niin eiköhän vastapuoli paina omaa nappiaan. Ja harmittavan usein ne valot vaihtuvat juuri silloin, jolloin vastapainelija luulee että juuri hänen painalluksensa sai valot vaihtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kun joku kävelee kadulla takana eikä millään mene ohi. Usein pysähdyn muka katsomaan kännykkääni että takana hiippaileva perseentuijottaja varmasti menee ohi. Usein nämä tyypit vielä kävelevät tosi lähellä takana, ahdistavaa.
Tätä tapahtuu joskus lenkillä. Kävelen samaa tahtia kuin edellä oleva, enkä pääse ohi. Tyyppi vilkuilee pelokkaasti taaksepäin välillä ja yhtäkkiä ponkaisee juoksemaan. Sori mutta tyhmän näköistä. Olen nainen enkä tuijota persustasi, en vaan pääse ohi kun kiihdytät vauhtia koko ajan!
Joko sun on pistettävä vauhtia tai mentävä kohteliaasti hitaammin. Tuollainen perään liimautuminen on inhottavaa.
Harmittaa kyllä jos on mennyt lenkille ja joutuu etanavauhtia taapertaa jonkun takana. Tai sit yrittää kävellä nopeasti mut ohi ei vaan pääse. Pitää varmaan sit juosta ohi. Samoin jos edessä on koiran ulkoiluttaja ja koira pysähtyy, aattelen et pääsen ohi, sit ku oon siinä lähellä ne jatkaa matkaa ja taas kävelen perässä. Jos kuulen tai huomaan jonku kävelevän lähellä, hidastan vähän vauhtia että pääsee ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ärsyttää itsestäänselvyyksien kyseleminen ja toteaminen. Siis ihan jokapäiväisessä elämässä, en nyt keksi oikeaa esimerkkiä mutta tyyliin: olet keittämässä kahvia, ja toinen tulee sanomaan että hei kannattaa käyttää muuten suodatipussia. Tai no toi oli vähän absurdi, mutta ehkä joku tavoittaa mitä ajan takaa.
Minun isäni on itsestäänselvyyksistä sanoja. Hänen vakioneuvoihinsa kuuluu: "laitahan lämpimästi päälle, kun menet ulos." tai "heräähän aikanaan, että joudut". Oon 26-vuotias. Olisi kiva, jos hän luottaisi minun osaavan jo.
Hei, olen 42-vuotias ja saan yhä kuunnella noita neuvoja 84-vuotiaalta mummoltani, ja niin muuten saa äitinikin:)
Tuo on jo jotenkin söpöä. :D Kuulostaa ihanalta huolehtivaiselta mummolta.
Joo, mummoni on ihana. Kolmikymppisenä pukeutumisneuvot vielä ärsyttivät, mutta ei enää, kun tiedän että mummolla ei ole paljon aikaa jäljellä.
Ärsyttää tyypit jotka jää seisomaan koiransa kanssa kun itse yrittää ohittaa heidät. Joo ei se toki ole heidän ongelma jos minä en koiraani ole osannut opettaa olemaan kiinnostumatta jokaisesta nelijalkaisesta, mutta voisiko sitä silti ajatella että liikkuisi eteenpäin kun minäkin yritän liikkua, kun hekin nyt kuitenkin ovat joka tapauksessa ovat menossa eteenpäin. Mitä se seisomaan jääminen auttaa?
Ärsyttää myös monesti kun yrittää välttää muita koiranomistajia ja kun vaihtaa reittiä, jotta karistaisi heidät kannoilta, niin eikös he tule juuri samaa reittiä ja seuraa mukana:D
Vierailija kirjoitti:
Julkisissa kulkuvälineissä meikkaavat. En vaan ymmärrä. Joskus mietin, että otan kesällä mukaan partahöylän ja ajelen vuorostani kainaloni ja säärikarvani bussissa. Voisi myös laittaa hiuksiin värin kotona ja pestä pois vasta työpaikalla, niin säästyisi aikaa. Mitä muuta voisi tehdä, ehdotuksia?
Tätä ärsyyntymistä mä en koskaan oo ymmärtänyt. Jos ei puuterit pöllyä ja suihkeet suhise, niin mitä väliä? Miten se eroaa esim. loimottavista Ipadeista ja älykännyistä? Karvojen ajelu ei käy vertauksesta, koska karvat pöllyävät, hiusväri voi valua, sotkea ja haisee.
Vierailija kirjoitti:
Tuttava, joka päättää joka ikisen fb- päivityksen tai kommentin kolmeen pilkkuun. "Ihana sää,,,".
Joo ja laajemminkin ihmiset, jotka eivät sen vertaa viitsi oikolukea omia tekstejään somessa, että korjaisivat ne pilkut pisteiksi! Tai poistaisivat turhat välilyönnit tai isot kirjaimet. Ihan oikeasti. Mikä tahansa mielipide tai toivotus tmv. näyttää niin typerältä esimerkiksi näin kirjoitettuna:
"MAtu elätit varmaan taas asialla,,, tietenkin !!!!"
Yllämainittu esimerkki on niin arkista kamaa niin muotonsa kuin sisältönsäkin puolesta.
Perseessä * kiinni.