Eikö autoilijat näe vesilätäköitä?

Vierailija

Kyllä ärsyttää. Äskenkin kävi niin, että kävelin tiellä ja auto ajoi ohi. Auto ajoi suoraan vesilätäkköön ja vedet lensivät minun jalkoihini!

Eihän noin saisi tehdä? Kyllä ottaa päähän.

Kommentit (6)

Vierailija

Monesti pimeällä sen näkee niin viime tipassa, että on myöhäistä tehdä enää mitään. Vähän ehtii hiljentää vauhtia, mutta pysähdyksiin ei enää saa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Monesti pimeällä sen näkee niin viime tipassa, että on myöhäistä tehdä enää mitään. Vähän ehtii hiljentää vauhtia, mutta pysähdyksiin ei enää saa.

Näin juuri. Ja jos vastaan vielä tulee autoja, ei lätäkköä pysty edes väistämään mihinkään.

Vierailija

Ei sitä näe tässä pimeässä. Jos näen yritän hiljentää, mutta ei se roiskumistä estä. Välillä tulee myös autoja vastaan jotta ei voi väistää. En aja tahalleen lätäkköön, mutta valitettavasti en sitä aina huomaa.

Vierailija

Kyllä autoilijat näkevät vesilätäköt. Todellisuus vain on se, että joskus lätäkkö tulee yllättäen ja vaikka kuinka yrittäisit hiljentää vauhtia niin vedet roiskuvat. Itse pyrin aina varomaan lätäköitä tien vieressä, jotta jalankulkijat pysyisivät kuivana. Liikenteessä kun ei aina ole myöskään turvallista vetää liinoja kiinni (huomaa takana ajavat autoilijat) lätäkön osuessa kohdalle.

Ärsyttäähän se toki itseäkin kävellessä jos autoilija ei huomio. Olen ratkaissut asian kävelemällä tien toista reunaa. Autoilijana ottaa myös päähän jalankulkijat, jotka kävelevät jalkakäytävällä (autotien puoleista reunaa) ja vaikka olet hiljentänyt vauhtia niin heilutetaan käsiä kun jotain ehkä roiskui. Terveiset viime viikonlopun etelä-haagassa kulkeneelle mammalle.

Vierailija

Minun äiti aina sanoi, sään mukaisia vaatteita. Minulla aina kumisaappaat tämmöisillä keleillä ja vaihdan kengät kun tulen töihin.

Vierailija

Vesilätäkön ehkä näkee, mutta ei näe sinua, jos kuljet tummissa vaatteissa ilman heijastinta. Oikeasti vesilätäkkökin voi olla vaikea nähdä, vaikka olisi katuvalot tai valoisaa, tai sen näkee niin viime tipassa, että väistäminen aiheuttaisi vaaratilanteen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat