Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viettekö päiväkotiin/hoitajille joululahjaa?

Vierailija

Itse vien aina kahvihuoneeseen koko henkilökunnalle jotain syötävää. Leivoksia,suklaata yms.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

En vie. En jaksa tuota joululahjarumbaa että kaikkialle pitäisi viedä jotain. Ostan vain omalle perheelle ja muutamalle läheiselle.

Vierailija

Todellakin. En mitään ihmeellistä, mutta jotain. Tänä vuonna ostin 25 Fazerin konvehtirasiaa, joista menee lasten opettajille, päiväkodin hoitajille, kummeille, harrastusten vetäjille jne. joulumuistaminen.

Vierailija

Tottakai viemme. He ovat lapsen tärkeitä aikuisia. Lahjan valmistelemalla ja antamalla lapsi saa mainion tilaisuuden opetella antamisen iloa. Samalla lahjan antaminen osoittaa lapselleni, että meille vanhemmille on tärkeää, että hän on päivät hyvien aikuisten hoivissa. Lahja osoittaa konkreettisesti sekä lapselle että työntekijöille että arvostamme heidän työtään.

Lahjan antaminen on mainio kasvatus- ja asenteenmuokkauskeino!

Lahjan saa aina myös päiväkodin siivooja ja keittiön väki.

Laajassa on aina joku juttu, minkä teen yhdessä lapsen kanssa, ja lisäksi jotain ostettua. Tänä vuonna lapsen koristelemat kangaskassit, joissa sisällä villasukat ja kauniit kynttilät. Lisäksi lapsi leipoo kanssani kuivakakun kahvihuoneeseen.

Meidän perheessä päiväkodin väen lahjat ovat tärkeämpiä kuin esim. lapsen tätien, joita näemme harvoin.

Vierailija

Jokavuotinen lahjontakeskustelu.... ei, en vie. Varsinkin nyt tuntuisi oudolta, kun lapsen eskariopet ovat jääneet tosi vieraiksi.

Vierailija

Ei todellakaan viedä.

Keväällä osallistutaan koululaisten yhteislahjaan opettajalle, mutta päiväkotilaisten ja eskarilaisten kymmenet tädit ja sedät jää kyllä meidän osalta lahjomatta. Miettikää mikä tavaran ja suklaan määrä, kun neljänkymmenen lapsen vanhemmat kuskaavat kahvihuoneherkkuja ja kynttiläasetelmia, tawasheja ja maustekakkuja..

Lämpimät ja sydämestä sanotut kiitokset riittää!

Vierailija

Todellakin. Arvostan sitä työtä, mitä ovat tehneet kasvattaessaan lapsiani! Haluan kiittää siitä ja muistaa pienellä lahjakortilla.

Vierailija

Kyllä minä ainakin veisin. Ne ihmiset viettävät eniten aikaa lastenne kanssa ja valitettavasti myös monia kasvattaa, kun ei vanhemmat osaa.

Vierailija

Me olemme viime vuosina leiponeet kakun kahvihuoneeseen. Pitäisikin varmaan leipoa jo tänään tai sitten sunnuntaina. Sinä vuonna kun nuorempi meni päiväkotiin ja tajusin, että pitäisi hommata 7 lahjaa päiväkotiin päätin ottaa vähän rennommin. 

Keväällä viemme lahjat kiitokseksi koko vuodesta. Viime keväänä nuorempi lähti eskariin ja veimme ison kassin picnic herkkuja ja kuohuviiniä kiitokseksi koko päiväkodin väelle. 

Koululaisen luokalla onneksi ymmärrettiin heti ekalla luokalla siirtyä yhteiseen lahjaan. Ope saa aina stockan lahjakortin ja kukan.

Vierailija

Olen itse töissä päiväkodissa ja suoraan sanottuna ahdistaa tuo kun vanhemmat antavat kaikenlaista tavaraa ja kahvihuone pursuaa suklaata ja herkkuja. Itse leivottuja en syö, koska hygienia arveluttaa. Suurin osa tavarasta puolestaan jää käyttämättä: hoitolasten koristelemia kangaskasseja ym. en halua enkä tarvitse ainuttakaan. En jaksa katsella vapaa-ajallanikin lasten räpellyksiä.

Kyllä kiitollisuuden ja työn arvostamisen osoitukseksi riittää ihan sanallinen ilmaisu tai kortti.  

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen itse töissä päiväkodissa ja suoraan sanottuna ahdistaa tuo kun vanhemmat antavat kaikenlaista tavaraa ja kahvihuone pursuaa suklaata ja herkkuja. Itse leivottuja en syö, koska hygienia arveluttaa. Suurin osa tavarasta puolestaan jää käyttämättä: hoitolasten koristelemia kangaskasseja ym. en halua enkä tarvitse ainuttakaan. En jaksa katsella vapaa-ajallanikin lasten räpellyksiä.

Kyllä kiitollisuuden ja työn arvostamisen osoitukseksi riittää ihan sanallinen ilmaisu tai kortti.  

Nyt täytyy kysyä, että miten ihmeessä te päiväkodin työntekijät olette noin mahdottoman kovia ahdistumaan kaikesta? Kahvihuoneessa suklaata, ai kauhea. Kutsukaa manaaja. :)

Ei kun oikeasti. Minkä työpaikan kahvihuone EI pursua suklaata ja herkkuja joulun alla? Onko sellaista?  Ettekö te siellä päiväkodissa osaa itse säännöstellä syömistänne, jakaa niitä konvehtirasioita, pistää niitä kaappiin odottamaan talvea, tai lahjoittaa eteenpäin? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Nyt täytyy kysyä, että miten ihmeessä te päiväkodin työntekijät olette noin mahdottoman kovia ahdistumaan kaikesta? Kahvihuoneessa suklaata, ai kauhea. Kutsukaa manaaja. :)

Ei kun oikeasti. Minkä työpaikan kahvihuone EI pursua suklaata ja herkkuja joulun alla? Onko sellaista?  Ettekö te siellä päiväkodissa osaa itse säännöstellä syömistänne, jakaa niitä konvehtirasioita, pistää niitä kaappiin odottamaan talvea, tai lahjoittaa eteenpäin? 

Kaikesta? Kasa herkkuja kahvihuoneen pöydällä = kaikki?

Vierailija

Joka joulu ollaan viety ryhmän hoitajille ja siivoojalle!😊 suklaa rasiat, kynttilät, kortit ja joku kiva koriste esine.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat