Ärsyttävimmät Huutonet/Tori-ihmiset!
Listataan tänne ärsyttäviä ihmisiä, joita tapaa myydessä/ostaessa käytettyä tavaraa netistä.
Itseäni ärsyttää ihmiset, jotka maksavat vasta viimeisenä päivänä (odotan maksua viikon) eivätkä viitsi ilmoittaa tästä. Inhottaa odotella koko viikko, loppuvaiheessa alan jo uskoa, että ei tämä ihminen tule ikinä maksamaan tuotetta. Lähetän viestejä muistuttaen maksusta, koska monet saattavat oikeasti muuten unohtaa, joten parempi muistuttaa, mutta näihinkään muistutuksiin ei viitsitä vastata, että ollaan kyllä maksamassa. Jos tämä ihminen voisi huudon sulkeuduttua kertoa jo etukäteen, että maksaa vasta päivänä x, niin ei tarvitsisi huolehtia turhaan.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
uudehkoa älykännykkää jo valmiiksi naurettavan halvalla ... hintaehdotuksena yli 100e vähemmän kuin pyysin
Uudehkoa älykännykkää myydään monella sadalla! Tsiisas! Kun niitä uusiakin älykännyjä saa alle satasella! Kenelläköhän ei ollut ihan realistisia hintoja?
No jaa, alun perin 700e maksanut 3kk vanha kännykkä 300e. Ja ostaja löytyi sillä hintaa kyllä:) Et kovin kummoista luuria alle satasella saa jos haluaa vähän parempaa.... Tsiisas vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostajat, joiden pitää jo ennestään edullisesta tavarasta saada vähintään puolet pois hinnasta ja postimaksujakaan ei haluta maksaa. Olen kyllä valmis alentamaan tuotteen hintaa hieman jos asia esitetään ystävällisesti eikä vaan töksäytetä ja vaadita röyhkeitä alennuksia.
Minusta tinkiminen kuuluu kirppiskulttuuriin. Itse en osta mitään ehdottomilta myyjiltä, jotka ei edes vitosta voi hinnasta pois pudottaa.Antaa minulle käsityksen ettei haltsaa osto-ja myyntietikettiä joten unohdan koko tuotteen.
Kaupassa on uusissa tavaroissa kiinteät hinnat. Itse myydessäni tingin aina hinnasta hiukan jos pyydetään.
Hienoa, et siis ymmärtänyt sanaakaan mitä lainaamassasi viestissä luki.
Sellaset jotka haluaa kommunikoida 3 viestiä per päivä tahdilla, ja itse reilun vuosikymmenen huutonettiä käyttäneenä olen tottunut siihen, ettei kauppakumppaneista yleensä kuulu sen enempää kuin "maksoin tänään" tai "lähetin paketin tänään, tässä seurantakoodi", niin nää puheripuliset kieltämättä ottaa välillä aivoon.
Ja mulla on ~700 positiivista palautetta, niin ei sitä tarvi olla heti maksettua tenttaamassa että joko se paketti on postissa, kun yleensäkin mulla on tapana postittaa samana tai seuraavana päivänä siitä kun rahat näkyy tilillä, niin ei tartte olla hätähousu, en mää sulta rahoja oo kusettamassa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
uudehkoa älykännykkää jo valmiiksi naurettavan halvalla ... hintaehdotuksena yli 100e vähemmän kuin pyysin
Uudehkoa älykännykkää myydään monella sadalla! Tsiisas! Kun niitä uusiakin älykännyjä saa alle satasella! Kenelläköhän ei ollut ihan realistisia hintoja?
No jaa, alun perin 700e maksanut 3kk vanha kännykkä 300e. Ja ostaja löytyi sillä hintaa kyllä:) Et kovin kummoista luuria alle satasella saa jos haluaa vähän parempaa.... Tsiisas vaan.
No, okei. Olet järkimyyjä. Niitä toisenlaisia, kuten ostajiakin, on vaan niin tuhottomasti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, okei. Olet järkimyyjä. Niitä toisenlaisia, kuten ostajiakin, on vaan niin tuhottomasti...
Iham hivenen hyökkäävä oli tuo asenteesi.
Mutta yleisesti, vältän ählämien kanssa kaupankäyntiä viimeiseen asti ihan kielimuurin ja yleisen epäluotettavuuden takia. Ja niitä tuolla tuntuu eniten pyörivän. En väitä ettei suomalainen ikinä huijaisi mutta silti...rasittavia!!
Olin vihdoin löytänyt sopivan tavaran, jota olin jo tovin etsinyt. No otin yhteyttä sähköpostilla, koska kyselin tuotteen mittoja. Mielestäni sähköpostiviestittely on tässä järkevämpää kuin soitella, koska siinä puheluhetkellä tämä henkilö tuskin pystyy ruveta mittaamaan kohdetta. No sain lopulta vastauksen, mutta kun yritin sopia aikaa tapaamiselle, niin mitään ei enää kuulunut. Yritin lopulta soitella ja kauhean hitaasti edistyi noudon sopiminen. Tämä tavara oli jossain myyjän vaimon isomummon luona tai ties missän. Onneksi lopulta sain tavaran, mutta oli kyllä hankalaa se kaikki vetvominen. Tuntui niin turhalta, että joku yrittää myydä jotakin, mutta ei ole tarpeeksi motivoitunut myymään sitä kuitenkaan. Yleensä ihmiset ovat innoissaan, kun joku tulisi noutamaan ison tilaa vievän vehkeen pois hyvällä hinnalla.
Huijarit, jotka väittävät antavansa/lahjoittavansa tavaraa pois, mutta pilailevatkin vain muiden kustannuksella. Eräs lahjoittaja laittoi tori.fi ilmoituksen "annetaan lukiokirjoja". Lähetimme hänelle sähköpostia, jossa kysyimme muutamia kirjoja. Olimme valmiita maksamaankin niistä jonkin verran.
Henkilö vastasi s-postiin ja sanoi tapaamispaikaksi "Huomenna asuinpaikkakuntani kirjaston etuovilla kello x". Paikkakunta sijaitsee 60km päässä kodistamme ja lähdimme sinne seuraavana päivänä noutamaan kirjoja. Olimme sovitulla paikalla vartin etuajassa. Odottelimme siinä kaikessa rauhassa, aika kului eikä ketään ilmaantunut paikalle. Tarkistimme useaan otteeseen Gmailista että aika ja paikka oli varmasti oikea, ja niin se olikin. Noin 1.5 tunnin päästä lähdimme takaisin kotiin.
Lähetimme "lahjoittajalle" myöhemmin viestiä, johon hän vastasi olleensa kyllä paikalla, mutta toisella puolella kirjastorakennusta. Kävimme myös katsomassa monesti rakennuksen toiselta puolelta emmekä nähneet ketään, mutta ajattelimme sen olleen oma mokamme. Henkilö lähetti taas viestiä ja väitti sisarensa asuvan samalla paikkakunnalla kuin me, jolloin hän voisi tuoda kirjat samalla. No, sovimme taas uuden tapaamispaikan, tällä kertaa lähempänä kotiamme. Tyttäreni meni paikalle tällä kertaa yksin. Meitä oli huijattu jälleen kerran, "lahjoittaja" ei nimittäin taaskaan saapunut paikalle ja lähetti minulle kiukkuisen, pitkän ja provosoivan sähköpostin, että "V*tun köyhät, mulla ei ole aikaa teidän pelleilylle, olin paikalla sovittuna aikana mutta te olitte taas jossain p*rseessä". Tyttäreni oli oikeassa paikassa taas vähintään vartin etuajassa ja odotteli sovitun tapaamisajan jälkeenkin puoli tuntia, jälleen kerran turhaan. Tuon myötä tuli vähintäänkin selväksi, että kyseessä oli huijari.
Hälytyskellot olisivat pitäneet soida jo alusta alkaen, kun henkilö ei suostunut antamaan puhelinnumeroaan ja ylipäätään hänen vastauksensa olivat ympäripyöreitä.
Ihmiset, jotka menettävät heti hermonsa ja lähettävät vihaisia isoilla kirjaimilla kirjoitettuja miltei solvaaviakin viestejä. Joskus on käynyt niin, etten ole huomannut vaatteessa olevaa pientä reikää jossakin tai jotain muuta vastaavaa. Sitten ostaja tuotteen saatuaan lähettää kauhean vihaisen viestin. Minä kyllä hyvitän palauttamalla osan rahoista tai tuotteen saa palauttaa minulle takaisin. Myyn runsaasti vanhoja tavaroitani ja vaatteitani vuodessa. Yritän aina tarkasti tarkistaa ennen myynti-ilmoituksen laittoa, mutta joskus saattaa joku pieni pläntti tai reikä jäädä huomaamatta. Mutta voi sitä kauniistikin kertoa, että tuotteessa oli vikaa ja pyytää hyvitystä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka menettävät heti hermonsa ja lähettävät vihaisia isoilla kirjaimilla kirjoitettuja miltei solvaaviakin viestejä. Joskus on käynyt niin, etten ole huomannut vaatteessa olevaa pientä reikää jossakin tai jotain muuta vastaavaa. Sitten ostaja tuotteen saatuaan lähettää kauhean vihaisen viestin. Minä kyllä hyvitän palauttamalla osan rahoista tai tuotteen saa palauttaa minulle takaisin. Myyn runsaasti vanhoja tavaroitani ja vaatteitani vuodessa. Yritän aina tarkasti tarkistaa ennen myynti-ilmoituksen laittoa, mutta joskus saattaa joku pieni pläntti tai reikä jäädä huomaamatta. Mutta voi sitä kauniistikin kertoa, että tuotteessa oli vikaa ja pyytää hyvitystä.
Juuri kaltaistesi myyjien takia en enää ostaa mitään käytettyä näkemättä tuotetta ensin!
Kun ilmoituksessa lukee selkeästi että "en postita, vain nouto on mahdollinen", niin eiköhän joku lukutaidoton aivovammainen ala tekstareilla pommittamaan, että etkö voisi mitenkään joustaa hänen kohdalla ja postittaa. En todellakaan vastaa näille mitään.
En oikeastaan tästä ärsyyntynyt, huvitti lähinnä ja tämän kokemuksen myötä luovuin asioimisesta suosiolla Torissa.
Eli, olin etsimässä lasten sänkyä ja löysinkin sopivan ja laitoin myyjälle kysymyksen, että mitä materiaalia sänky on. No, vastaukseksi tuli, että "laidat ovat eebenpuuta ja päädyt marmoria, mitä odotat 40e sängyltä? " :DD
Myyjät, jotka eivät vaivaudu kertomaan tuotteessa olevista virheistä, vaan ostajan pitäisi osata päätellä ne hinnasta. En todellakaan ole kiinnostunut ostamaan esim. jotain vaatetta edes eurolla, jos se kelpaa ainoastaan siivousrätiksi.
Myin muuton alta hyväkuntoisen sohvan hintaan 20e. Varaajia oli ainakin 4, jotka yksitellen tippuivat, koska a) Ei olekaan kyytiä (tuliko yllätyksenä että jos on ostamassa sohvaa se pitää myös kuskata kotiin? ?) B) hakija pyysi lisää kuvia jonka jälkeen ei kuulunut mitään.
Loppujen lopuksi annoin sohvan ilmaiseksi ja sekin oli hankalaa koska hakija halusi ensin käydä sitä katsomassa ja haki sitten eri päivänä. Hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri kaltaistesi myyjien takia en enää ostaa mitään käytettyä näkemättä tuotetta ensin!
Joskus voi olla kyllä vaikea huomata vikoja, vaikka aina yrittääkin tarkastaa myymänsä tuotteet. Ostaja yleensä katsoo ostamansa tuotteen paljon tarkemmalla silmällä ja saattaa sieltä helpommin löytää jonkun pienen vian. Kun on vuosien varrella myynyt jotain 5000 erilaista tavaraa, niin kyllä sinne sekaan mahtuu ne muutama, joissa on ollut joku pieni vika, mitä ei itse ole huomannut.
Minua ottaa päähän se, että minun pitäisi ruveta neuvomaan bussilinjoissa. Ajelen itse omallani autollani, joten en millään jaksa ruveta selvittelemään, että mitkä bussit tulevat kaikista lähimmäksi asuntoani. Ihminen, joka käyttää bussia säännöllisesti pystyy varmaan itsekin netistä nopeammin selvittämään tuon asian kuin minä, jota en edes niitä kaupungin yleisen liikenteen sivuja ole käyttänyt. Jos myyn jotain halpaa tavaraa, niin en oikeasti jaksa nähdä kauheaa vaivaa, että joku saa sen haettua luotani.
Myyjät, jotka eivät vastaa vaikka laittaa täysin asiallisen viestin, jossa on tervehdys ja ilmaistu että halutaan ostaa pyydetyllä hinnalla ja oma nimi perässä (eli ei ole kyse siitä, että myyjä ei vastaisi huonon viestin takia).
Minulle kävi näin, vaikka laitoin viestiä myyjälle 4 tuntia ilmoituksen julkaisun jälkeen. Myyjä ei vastannut mitään... Luulisi että nykyajan älypuhelimiin tulee heti ilmoitus, että uusi viesti saapunut.
Vierailija kirjoitti:
Myyjät, jotka eivät vastaa vaikka laittaa täysin asiallisen viestin, jossa on tervehdys ja ilmaistu että halutaan ostaa pyydetyllä hinnalla ja oma nimi perässä (eli ei ole kyse siitä, että myyjä ei vastaisi huonon viestin takia).
Minulle kävi näin, vaikka laitoin viestiä myyjälle 4 tuntia ilmoituksen julkaisun jälkeen. Myyjä ei vastannut mitään... Luulisi että nykyajan älypuhelimiin tulee heti ilmoitus, että uusi viesti saapunut.
Laitoin uudestaan viestiä myyjälle, tällä kertaa kysyin, että onko vaatteet jo menneet. Tuli vastaus että "useampi viesti tullut ja menee toiselle, ilmoitan kyllä jos kaupat ensimmäisen kanssa peruuntuu"
Just. Miksei voi vastata, että varattu tai myyty jo. Inhottavaa pitää "löysässä hirressä"
Kohta kymmenen vuotta ostanut&myynyt torilla ja itseä ainakin ärsyttää suuresti se, kun myyty tuote "makaa" edelleen torissa, vaikka itsellä ainakin todella helppoa ja nopeaa kännykällä poistaa ilmoitus myynnin jälkeen, miten se voi olla joillekin niin kovin vaikeaa...
Minua ärsyttää ihmiset, jotka eivät lue tuotekuvausta kunnolla, ja itkevät sitten jälkikäteen kun eivät olekaan tyytyväisiä. Tässä pari esimerkkiä:
Myin huutonetissä juhlamekon, jossa oli vetoketju rikki. Laitoin otsikkoon selkeästi että "ompelutaitoiselle", ja tuotekuvaukseen otin vielä lähikuvat tästä rikkinäisestä vetoketjusta. Kerroin sanatarkasti että mekko on muuten hyvässä kunnossa, mutta vetoketju täytyy vaihtaa. Mekko meni kaupaksi, ja parin päivän päästä tuli negativinen palaute, jossa luki että "olisit sitten voinut kertoa että vetoketju on rikki!"
Toinen kerta ävi Tori.fi:ssä. Pistin ilmoituksen, että annetaan pari muovikassillista hyväkuntoisia lastenvaatteita muuton tieltä. Kerroin ilmoituksessa selkeästi, että meillä on kaksi kissaa, ja vaikka vaatteet on pestyjä ja käyty läpi tarrarullalla, saattaa niissä olla kissankarvaa. Vaatteet löysivät noutajan, ja vähän myöhemmin tuli vihainen tekstiviesti, jossa valitettiin kissankarvoista ja siitä että pahasti kissoille allerginen lapsi ei voi niitä käyttää!