Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävimmät Huutonet/Tori-ihmiset!

Vierailija
08.12.2015 |

Listataan tänne ärsyttäviä ihmisiä, joita tapaa myydessä/ostaessa käytettyä tavaraa netistä.

Itseäni ärsyttää ihmiset, jotka maksavat vasta viimeisenä päivänä (odotan maksua viikon) eivätkä viitsi ilmoittaa tästä. Inhottaa odotella koko viikko, loppuvaiheessa alan jo uskoa, että ei tämä ihminen tule ikinä maksamaan tuotetta. Lähetän viestejä muistuttaen maksusta, koska monet saattavat oikeasti muuten unohtaa, joten parempi muistuttaa, mutta näihinkään muistutuksiin ei viitsitä vastata, että ollaan kyllä maksamassa. Jos tämä ihminen voisi huudon sulkeuduttua kertoa jo etukäteen, että maksaa vasta päivänä x, niin ei tarvitsisi huolehtia turhaan.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta kymmenen vuotta ostanut&myynyt torilla ja itseä ainakin ärsyttää suuresti se, kun myyty tuote "makaa" edelleen torissa, vaikka itsellä ainakin todella helppoa ja nopeaa kännykällä poistaa ilmoitus myynnin jälkeen, miten se voi olla joillekin niin kovin vaikeaa...

Samoin ostanut & myynyt, mutta poistan ilmot vasta maksun ja noudon jälkeen! Niin monta hutia, ettei viitsi poistaa ennen kaiken toteutumista (ja koska uusinta maksaa, pitäisi tehdä aina uusi ilmoitus... *laiska*).

Vierailija
62/73 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis tuo, joka ihmetteli, miksei myydyt tuotteet edelleen löytyvät torilta.... Itse poistan ilmoituksen heti, kun kaupat on tehty. Kaikki tosiaan eivät, ja sitt kyselen jo ajat sitten myydyn perään, ärsyttävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaa oikeasti päähän ihmiset, jotka haluavat tuotteen postitse samalla hinnalla kuin se on myynnissä eli eivät suostu maksamaan postimaksuja tähän päälle. Kerrankin minulla oli myynnissä yksi tuote 7 eurolla. Sen postitus olisi maksanut 8 euroa eli olisin saanut tuotteesta vain 1 euron vaivanpalkaksi kaikesta postitushärdellistä!

Jaksat oikeasti vaivautua 15 euron takia? XDDDDDDD

Vierailija
64/73 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myyjänä jousta ollenkaan. Tuotteen saa se joka ensimmäisenä hakee ja maksaa pyydetyn hinnan venkuloimatta. Mua ei haittaa jos joku tekee hukkareissun kun tulee myöhässä ja olenkin myynyt tuotteen toiselle, tai jos alkaa tinkimään ovella niin se on heti ”kiitti moi!”. En edes vastaa kysymyksiin ”postitatko?” Kun oleb jo ilmoitukseen laittanut ”vain nouto”, enkä ala käymään mitään pitkiä kirjeenvaihtoja tuotteen yksityiskohdista. Otan alunperin kunnon kuvat ja teen hyvän kuvauksen tuotteesta. Ostaja päättäköön niiden perusteella. Ei mulle ole mikään sydämen asia myydä vanhoja tavaroitani, enkä näe sen eteen tuon enempää vaivaa. Jos ei mun ehdoilla kelpaa, voi ihan hyvin jättää ostamatta. Kaikki on tähän mennessä mennyt kaupaksi, ja jos joku ei menisi, ei sekään niin vakavaa olisi.

Vierailija
65/73 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en myyjänä jousta ollenkaan. Tuotteen saa se joka ensimmäisenä hakee ja maksaa pyydetyn hinnan venkuloimatta. Mua ei haittaa jos joku tekee hukkareissun kun tulee myöhässä ja olenkin myynyt tuotteen toiselle, tai jos alkaa tinkimään ovella niin se on heti ”kiitti moi!”. En edes vastaa kysymyksiin ”postitatko?” Kun oleb jo ilmoitukseen laittanut ”vain nouto”, enkä ala käymään mitään pitkiä kirjeenvaihtoja tuotteen yksityiskohdista. Otan alunperin kunnon kuvat ja teen hyvän kuvauksen tuotteesta. Ostaja päättäköön niiden perusteella. Ei mulle ole mikään sydämen asia myydä vanhoja tavaroitani, enkä näe sen eteen tuon enempää vaivaa. Jos ei mun ehdoilla kelpaa, voi ihan hyvin jättää ostamatta. Kaikki on tähän mennessä mennyt kaupaksi, ja jos joku ei menisi, ei sekään niin vakavaa olisi.

Kyllä minuakin tinkiminen ärsyttää, mutta ymmärrän myös että se kuuluu kirpputoriin ja auto- sekä asuntokauppaan. Sinä et vaikuta ymmärtävän XDDDDD Kerran yksi miekkonen tinki 5 € tuolista ja vaikka olisin mielelläni sen viisikin euroa ottanut itselleni, niin koin että itseni siinä nolaan, jos rupean erillistalossani hankalaksi viiden euron takia XDDDDDDDD Ehkä miekkonen halusi testatakin, että miten rahankipeä oikeasti olen. Viiden euron eteen pitää tehdä noin puoli tuntia matalapalkkatyötä, joten menköön tämän kerran.

Vierailija
66/73 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä jokaista euroa arvostan, mutta ei talouteni kaadu viiteen euroon. Halusin kuitenkin eroon siitä tuolista, joten sen kerran sitten meni vähän halvemmalla. Muutenkin ostajat ottavat aina riskin huonekaluja ostaessaan (yleisesti, ei minulta ostaessa.) Minä en missään ludeloukoissa majaile.

Vierailija
67/73 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minuakin tinkiminen ärsyttää, mutta ymmärrän myös että se kuuluu kirpputoriin ja auto- sekä asuntokauppaan. Sinä et vaikuta ymmärtävän XDDDDD Kerran yksi miekkonen tinki 5 € tuolista ja vaikka olisin mielelläni sen viisikin euroa ottanut itselleni, niin koin että itseni siinä nolaan, jos rupean erillistalossani hankalaksi viiden euron takia XDDDDDDDD Ehkä miekkonen halusi testatakin, että miten rahankipeä oikeasti olen. Viiden euron eteen pitää tehdä noin puoli tuntia matalapalkkatyötä, joten menköön tämän kerran.

Kuten sanoin, olen jokatapauksessa saanut kaiken kaupaksi. Ei siis tarvitse ymmärtää. Ja joo, voi tinkiä ENNEN kun tulee noutamaan. Jos tarjous on asiallinen saatan jopamyydä, muuten en edes vaivaudu vastaamaan. Joskus tosiaan jotkut kuvittelee että siinä nouto tilanteessa laskisin hintaa. No en laske,! Ei ole multa mitään pois.

Vierailija
68/73 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyväkuntoinen vähän ajettu siisti auto myynnissä torissa ja tulee viestiä, että vaihdanko paljon enemmän ajettuun jossa vikoja ja ruttuja...

Miksi ihmeessä haluaisin vaihtaa hyvän auton pask@@n.

Vierailija
69/73 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjät, jotka eivät vastaa vaikka laittaa täysin asiallisen viestin, jossa on tervehdys ja ilmaistu että halutaan ostaa pyydetyllä hinnalla ja oma nimi perässä (eli ei ole kyse siitä, että myyjä ei vastaisi huonon viestin takia).

Minulle kävi näin, vaikka laitoin viestiä myyjälle 4 tuntia ilmoituksen julkaisun jälkeen. Myyjä ei vastannut mitään... Luulisi että nykyajan älypuhelimiin tulee heti ilmoitus, että uusi viesti saapunut.

Eipä ole jokaisella tori- tai huutomyyjällä sellaista puhelinta, jossa nämä äpit toimisivat. Itse käytän tori.fi selaimella ja silloin kun on kaupanhieronta menossa, niin toki tsekkaan ahkerasti uudet viestit niin kauan kuin koneen ääressä olen. Tosi paljon on vaihtelua siinä, että tuleeko vastaus toiselta osapuolelta minuuteissa vai päivissä... Ja kielteistä vastausta ei aina vaivauduta ilmoittamaan ollenkaan, etenkään jos vastaa ostoilmoitukseen ja tarjoaa jotain, niin ei välttämättä koskaan tule vastausta jos ostaja ei olekaan kiinnostunut. Eikä kyllä oikeastaan ole tarpeenkaan tulla... Hidas vastailu ei sinänsä haittaa, jos tuotteella ei ole useampaa kyselijää yhtä aikaa. Jos on monia, niin silloin on ärsyttävää jos ei tiedä, kuka on oikeasti ottamassa ja kuka ei.

Vierailija
70/73 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torissa inhottaa tinkijät. Jos myyn jotain, niin myyn sitä tasan tarkkaan sillä pienimmällä mahdollisella hinnalla, jolla suostun tavarasta luopumaan. Nykyisin tuntuu, että pitäisi suoraan vain laittaa hintaan joku 5-10 euroa lisää, niin voisi sitten suostua niihin tinkijöiden hintoihin.

Mutta eiväthän ostajat tiedä, että hintasi on sinulle pienin mahdollinen. Kun myyjissä on paljon niitäkin, jotka ovat varautuneet tinkimiseen. Eihän sitä voi tietää, ellei kysy.

Kannattaa kirjoittaa heti ilmoitukseen, että et tingi yhtään, hinta valmiiksi tiukennettu.

Tosin se on asia erikseen, että jotkut eivät lue mitä ilmoituksessa sanotaan, ja tingitään silti. Ja kysellään postitusta, vaikka ilmoituksessa lukisi isolla, että vain nouto. Jne.

Vierailija
71/73 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postimaksukikkailijat. Jos nyt välttämättä haluaa kääriä pari ylimääräistä hilua arvioimalla postimaksun yläkanttiin niin ok, mutta jos olen asiallisesti maksanut postimaksun niin en jaksaisi mitään ylimääräistä säätöä.

Olin esim kerran maksanut tuotteen huippunopeasti ja pulittanut sen about vitosen toimituksesta. Ja sitten ärrälle ilmestyy säälittävä kahdella postimerkillä varusteltu paketti jonka joudun lunastamaan, ja sitten vaan karhuamaan rahat myyjältä (oli kuulema siellä päässä sanottu että menee noilla merkeillä jep jep). Tosi nolo tilanne kaikenkaikkiaan ja otti päähän.

Vierailija
72/73 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittojen pyytäjät. Myyn lastenvaatteita ja -kenkiä enkä todellakaan ala mittaamaan mitään kai-kai ym ihmeellisiä mittoja tavallisista, merkkilastenvaatteista, joista koko tiedossa tai pohjallisen mittaa, kun samat kengät voi käydä kaupassa sovittamassa.

Vierailija
73/73 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjät, jotka eivät vastaa vaikka laittaa täysin asiallisen viestin, jossa on tervehdys ja ilmaistu että halutaan ostaa pyydetyllä hinnalla ja oma nimi perässä (eli ei ole kyse siitä, että myyjä ei vastaisi huonon viestin takia).

Minulle kävi näin, vaikka laitoin viestiä myyjälle 4 tuntia ilmoituksen julkaisun jälkeen. Myyjä ei vastannut mitään... Luulisi että nykyajan älypuhelimiin tulee heti ilmoitus, että uusi viesti saapunut.

Minulla esim.  EI ole älypuhelinta! Myyn Torilla ja Huutiksessa jatkuvasti, hyvällä menestyksellä.  Ei ongelmia. Joten ota yst. huomioon, että kaikilla ei ole minuuttikiirettä eikä älypuhelinta! Vastaan esim. sähköposteihin välittömästi ja puheluihin heti. Olen hyvän myyjän maineessa. Pyytäisinkin samalla kaikkia lukemaan saamansa kaupanvahvistusviestit, joissa myös maksu- ym. ohjeet (ettei niitä tarvitse kysellä mitään kautta...). Jokainen minulta ostava saa automaattisesti maksu- ja lähetystiedot, mutta vain ja ainoastaan sähköpostiinsa - ja jos on niin tampio, ettei osaa lukea, en minäkään sitä varten ala älypuhelinta itselleni hankkimaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä