Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävimmät Huutonet/Tori-ihmiset!

Vierailija
08.12.2015 |

Listataan tänne ärsyttäviä ihmisiä, joita tapaa myydessä/ostaessa käytettyä tavaraa netistä.

Itseäni ärsyttää ihmiset, jotka maksavat vasta viimeisenä päivänä (odotan maksua viikon) eivätkä viitsi ilmoittaa tästä. Inhottaa odotella koko viikko, loppuvaiheessa alan jo uskoa, että ei tämä ihminen tule ikinä maksamaan tuotetta. Lähetän viestejä muistuttaen maksusta, koska monet saattavat oikeasti muuten unohtaa, joten parempi muistuttaa, mutta näihinkään muistutuksiin ei viitsitä vastata, että ollaan kyllä maksamassa. Jos tämä ihminen voisi huudon sulkeuduttua kertoa jo etukäteen, että maksaa vasta päivänä x, niin ei tarvitsisi huolehtia turhaan.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torissa inhottaa tinkijät. Jos myyn jotain, niin myyn sitä tasan tarkkaan sillä pienimmällä mahdollisella hinnalla, jolla suostun tavarasta luopumaan. Nykyisin tuntuu, että pitäisi suoraan vain laittaa hintaan joku 5-10 euroa lisää, niin voisi sitten suostua niihin tinkijöiden hintoihin.

Tinkiminen kuuluu käytetyn tavaran kauppaan. Jopa kalliimmissa antiikkiliikkeissä voi yrittää tinkiä, miksei sitten jossain huutonetissä? Älä myy, jos et kestä kaupankäyntiä.

Vierailija
22/73 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutonetissä on nykyään tämä ehdota hintaa systeemi ja jotku yrittää tinkiä sen avulla. Laittaa todella pienen hinna tarjoukseksi ja kun sen hylkää niin tinkivät lisää. Lopulta kuitenkin ostavat siihen täyteen hintaan mikä oli alunperin tuotteella mutta piti yrittää tinkiä törkeän halvalla. Esim. pyysin uudehkosta näytönohjaimesta 50 euroa ja joku tarjosi 20 euroa, hylkäsin tarjouksen, sitten se ehdotti 30 euroa, hylkäsin sen jne. lopulta osti sen viidellä kympillä, mutta piti vaan koettaa että lähteekö halvemmalla.

No sellaista se kaupankäynti on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kun sotkeudun haukkumisketjuun hyvillä kokemuksilla mut itse harvakseltaan myyvänä olen kohdannut tosi hyviä asiakkaita. Ei tinkaamista,aikataulut ovat pitäneet aina jne. Teen aina mahdollisimman rehellisen kuvauksen tuotteesta vikoineen, paljon kuvia ja tarkat mitat sekä hinta kohdalleen. Aina on saatu kaupat tehtyä kun asiakas tulee noutamaan eikä ole perästäpäin kuulunut. Pyydän vielä ilmoittamaan kun tavara on perillä jos on pitänyt postittaa.

en tiedä onko se sitten täällä maalla vielä erilaista ja ihmiset ovat tarkempia maineestaan joten eivät yritä kikkailla vaan pitävät sanansa.

no toki muakin rassaa jotkut viestit jos esim hintapyyntö on 100 euroa ja joku tarjoaa vitosta huonolla ulosannilla kirjoitettuna. Ja huonot ilmoitukset ärsyttää eli suttuinen kuva vain tekstillä "myydään pöytä".

Vierailija
24/73 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät, jotka eivät laita tuotteesta tärkeimpiä tietoja (mittoja, kankaan koostumusta yms.) ilmoitukseen, käyttävät täysin hämärää tuotekuvaa eivätkä vastaa kysymyksiin.

Niin ja huutiksessa "myyjänä odotan palautetta ensin ostajalta" -myyjät jätän suosiolla aivan rauhaan kohteineen.

Vierailija
25/73 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutonetissä on nykyään tämä ehdota hintaa systeemi ja jotku yrittää tinkiä sen avulla. Laittaa todella pienen hinna tarjoukseksi ja kun sen hylkää niin tinkivät lisää. Lopulta kuitenkin ostavat siihen täyteen hintaan mikä oli alunperin tuotteella mutta piti yrittää tinkiä törkeän halvalla. Esim. pyysin uudehkosta näytönohjaimesta 50 euroa ja joku tarjosi 20 euroa, hylkäsin tarjouksen, sitten se ehdotti 30 euroa, hylkäsin sen jne. lopulta osti sen viidellä kympillä, mutta piti vaan koettaa että lähteekö halvemmalla.

Hintaehdotukset pystyy estämään, mutta niitä tulee joskus yksityisviestinä. Jätän yleensä kylmästi vastaamatta.

Vierailija
26/73 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätävät hinnat. Auton navigaattori (joita harva enää edes käyttää...) vuosia sitten vanhentuneella lisenssillä 150 euroa. Vuoden 2005 Emmaljungat haalistuneina, puhki kuluneilla pyörillä ja ulkona säilytettyinä 200 euroa. Äitiyspakkauksen body nukkaantuneena 4 euroa. Polvista ja pyllystä lähes puhki kulunut Reiman halvin malli 60 euroa. TV-sarjan tuotantokausi 10 euroa, kun CDON myy uutta viidellätoista. Ja niin edelleen ja niin edelleen ja niin edelleen. 

Vierailija
27/73 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää jos myynti-ilmoituksessa ei ole puhelinnumeroa. :/ Ymmärrän kyllä, ettei kaikki halua välttämättä jakaa netissä omaa henk.koht. numeroaan, mutta itse haluan hoitaa asioimisen nopeasti ja kivuttomasti, eli soitan suoraan myyjälle, sovitaan myynnistä ja maksusta ja hyvässä tapauksessa pääsee vielä saman päivän aikana noutamaan tuotteen. Niissä sähköposti-ilmoituksissa saat parhaassa tapauksessa odotella päiviä vastausta omaan pitkään viestiisi vain huomataksesi, että tuote on jo myyty.

Vierailija
28/73 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäätävät hinnat. Auton navigaattori (joita harva enää edes käyttää...) vuosia sitten vanhentuneella lisenssillä 150 euroa. Vuoden 2005 Emmaljungat haalistuneina, puhki kuluneilla pyörillä ja ulkona säilytettyinä 200 euroa. Äitiyspakkauksen body nukkaantuneena 4 euroa. Polvista ja pyllystä lähes puhki kulunut Reiman halvin malli 60 euroa. TV-sarjan tuotantokausi 10 euroa, kun CDON myy uutta viidellätoista. Ja niin edelleen ja niin edelleen ja niin edelleen. 

Kymppi tv-sarjan tuotantokaudesta on ihan normaali hinta, myös divarit myyvät samaan hintaan. :) alle kympillä lähtee yleensä vain ulkomaalaiset versiot, joissa ei ole suomenkielisiä tekstityksiä.

Vierailija
29/73 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Torissa inhottaa tinkijät. Jos myyn jotain, niin myyn sitä tasan tarkkaan sillä pienimmällä mahdollisella hinnalla, jolla suostun tavarasta luopumaan. Nykyisin tuntuu, että pitäisi suoraan vain laittaa hintaan joku 5-10 euroa lisää, niin voisi sitten suostua niihin tinkijöiden hintoihin." 

Kai tuo hieman siitä, mikä on myyntikohteen hinta pyyntö. On melkeinpä halpaaista tajota kymppiä satasen kohteesta. Mutta jos hinnakisi on kerrottu vaikka 55€ sanotaanko vaikka tuolista. Jos myyjällä olisi tuoleja useampi niin voisin tehdä tarjouksen, että ostan 100€ kaksi.

Hinnoittelu on taitolaji ja olen taatusti siinä itse melko huono, kun uskon, että joku oikeasti on kiinnostunut omista vanhoista tavaroistani. On vaikeaa hahmottaa, kuinka nopeasti jotkut tavarat menettävät arvoaan. Mutta neuvoni onkin, että hieman ehkä 5-10% kannattaa olla valmis tinkimään, niin jää molemmille helpommin hyvä mieli.

Olen ollut huomaavinani, että joillekin ihmisille torikauppa netissä tai perinteisesti ulkoilmassa tarkoittaa aluetta, jossa aina täytyy "vähän" yrittää tinkiä. Voihan sitä myös kokeilla, että kuinka moni osaa lukea ja kertoa ilmoituksessa suoraa, että ei halua tinkiä ja hinta on tiukka. (- Antaa kyllä, ehkä vähän "yksinkertaisen kuvan")  

Itse olen esimerkiksi törmännyt useampaankin lukutaidottomaan kiinteistövälittäjään, jotka ovat kertoneet, elleivät peräti uhkailleet, kuinka en voisi mitenkään myydä asuntoani itse vaam tarvitsisin tätä varten juuri heidän erinomaista ammattitaitoaan ja osaamistaan, jota minulla ei heidän mukaansa voi olla mitenkään itselläni, koska myyminen on niin vaativaa ja raskasta, mutta he kyllä olisivat valmiita "välittämään" ..  

Vierailija
30/73 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kymppi tv-sarjan tuotantokaudesta on ihan normaali hinta, myös divarit myyvät samaan hintaan. :) alle kympillä lähtee yleensä vain ulkomaalaiset versiot, joissa ei ole suomenkielisiä tekstityksiä.

Riippuu kovasti sarjasta, jos se on joku vuonna 2005 julkaistu kausi niin melkeinpä sopii paremmin takanlämmikkeeksi. Ihmisille tuntuu olevan kauhean vaikeaa ymmärtää, että tavara menettää arvoaan, sellainenkin, joka ei silminnähtävästi kulu. Sitten huudellaan, että uutena tämä maksoi sitä ja tätä, ymmärrän, mutta enää se ei ole uusi eikä "in". 

Vierailija
31/73 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajat, joiden pitää jo ennestään edullisesta tavarasta saada vähintään puolet pois hinnasta ja postimaksujakaan ei haluta maksaa. Olen kyllä valmis alentamaan tuotteen hintaa hieman jos asia esitetään ystävällisesti eikä vaan töksäytetä ja vaadita röyhkeitä alennuksia.

Vierailija
32/73 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin ilmoituksen: annetaan "xxxx" (isohko tavara), en varaile, nouto paikasta y.

Ensimmäinen vastaus: tuotko sen paikkaan z, liikun vaunuilla. No en tuo.

Toinen kyselijä: voin noutaa tuotteen heti, annatko osoitteen. No, tavara lähti hänelle.

Mutta ensimmäinen kyselijä vaan jatkaa käskevästi viestejään: laitat sitten postiin. No en laita, meni jo. No me tullaan sitten hakemaan. Myöhästyit, meni jo, etkö ymmärrä.

Vierailija
33/73 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuto.netissä on mahdollisuus, ettei laita ruksia kohtaan jollei halua hintaehdotuksia.

Itseäni vituttaa että tuotteessa on hintaehdotus mahdollisuus mutta kun menet ehdottamaan alempaa hintaa, hyökkää myyjä kimppuun kuin yleinen syyttäjä että "KUVITTELETKO TOSIAAN, ETTÄ MYYN MARJAMUMMON VANHAN VERHON V I I D E L L Ä S A D A L L A, TÄÄ ON SENTÄÄN ANTIIKKIA!!!!!"

Vittuako sitten laitat hintaehdotus mahdollisuutta jollei HINTAA SAA EHDOTTAA??!!

Vierailija
34/73 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostajat, joiden pitää jo ennestään edullisesta tavarasta saada vähintään puolet pois hinnasta ja postimaksujakaan ei haluta maksaa. Olen kyllä valmis alentamaan tuotteen hintaa hieman jos asia esitetään ystävällisesti eikä vaan töksäytetä ja vaadita röyhkeitä alennuksia.

Minusta tinkiminen kuuluu kirppiskulttuuriin. Itse en osta mitään ehdottomilta myyjiltä, jotka ei edes vitosta voi hinnasta pois pudottaa.Antaa minulle käsityksen ettei haltsaa osto-ja myyntietikettiä joten unohdan koko tuotteen.

Kaupassa on uusissa tavaroissa kiinteät hinnat. Itse myydessäni tingin aina hinnasta hiukan jos pyydetään.

Vierailija
35/73 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaa oikeasti päähän ihmiset, jotka haluavat tuotteen postitse samalla hinnalla kuin se on myynnissä eli eivät suostu maksamaan postimaksuja tähän päälle. Kerrankin minulla oli myynnissä yksi tuote 7 eurolla. Sen postitus olisi maksanut 8 euroa eli olisin saanut tuotteesta vain 1 euron vaivanpalkaksi kaikesta postitushärdellistä!

Laskitkohan nyt ihan oikein:)

Vierailija
36/73 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää Torissa ihmiset, jotka myyvät tavaraa, mutta eivät laita hintaa vaan myyvät "tarjousten perusteella" ja mikään tarjous ei kuitenkaan kelpaa, paitsi jos tarjoat siitä käytetystä tavarasta enemmän kuin mitä se maksaisi uutena.

Tai sitten sen jälkeen, kun tarjoat vaikka xx euroa, tulee viesti, että myyjä haluaa siitä kyllä yy summan. Miksei sitä voi siis laittaa suoraan siihen myynti-ilmoitukseen?? Säästyisi ostajallakin aikaa, kun ei tarvitse temppuilla yrittäessään selvittää tuotteen hintaa.

Joo, olen yrittänyt etsiä erästä tuotetta pari päivää ja olen törmännyt moneen tällaiseen tapaukseen.

TÄMÄ!

Miksei voi suoraan laittaa sitä överihintaa jonka kuitenkin tuotteestaan haluaa kun joka kerta tarjousta ehdottaessa tulee loukkaantunut viesti että hei haloo, en todellakkaan myy tuolla hintaa. En siis ole ehdottanutkaan satasen tuotteesta vitosta mutta ihan sama mitä tarjoat, aina myyjä ääneen hämmästelee miten toi kehtaa tarjota noin vähän?!

Säästät molempien aikaa kun ilmoitat suoraan sen summan, jonka tuotteestasi haluat. Lisää vielä ilmoitukseen teksti ettet tingi senttiäkään, taas säästyy molempien aikaa.

Vierailija
37/73 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse myin uudehkoa älykännykkää jo valmiiksi naurettavan halvalla, kun halusin vaan äkkiä eroon siitä uuden tieltä. Meni hermot kun sähköposti alkoi tulvimaan hoono soomi -viestejä ja hintaehdotuksena yli 100e vähemmän kuin pyysin. Järkeviä viestejä tuli vain muutama mutta ostaja onneksi löytyi.

Vierailija
38/73 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja se, että ei voi olla niin vaikeaa hankkia kunnon kuvia tuotteesta nykypäivänä! Jostain suttukasasta pitäis nähdä kunto yms yksityiskohdat?

Vierailija
39/73 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon muutoin näissä aika flexiibeli, eli ei ole niin päivän päälle maksut, noudot ja muut, mutta ne mua ärsyttää yli kaiken, kun pitäisi johonkin muualle lähteä sitä tavaraa roudaamaan - vaikka olisin laittanut ilmoitukseen selvästi että nouto ja vain meiltä kotoa ja kaupunginosan.

Niin sitten pitäisi tavata milloin missäkin omituisissa paikoissa mihin mulla ei ole mitään asiaa ikinä. En halua sopia edes kauppakeskukseen, koska mua ei kiinnosta jossain venailla jollain kellon lyömällä, jotta saisin jonkun muutaman euron jutun myytyä.

Tai tämmöiset että myyt jonkun pienikokoisen huonekalun / hyllykön tms., ja halvalla, joka kyllä menee normaaliin autoon kyytiin, ja se pitäisi silti alkaa PURKAMAAN valmiiksi. Siis täh? (Kuitenkin jo semmoinen juttu, että ei sitä kukaan bussillakaan hae.)

Tai jos erikseen laitat että joku tavara pitää kantaa ja pitää olla itsellä kantajat, ja että tämä vaiva on huomioitu myös hinnassa alennuksena, niin sitten tullaan joo niin että toinen kantaja on joku vanha heikko joka ei jaksa ja toinen joku jolla ei ole järkeä päässä, eikä siitä kantamisesta tule mitään... että saa sitten siihen jotain keksiä hätiin.

Vierailija
40/73 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uudehkoa älykännykkää jo valmiiksi naurettavan halvalla ... hintaehdotuksena yli 100e vähemmän kuin pyysin

Uudehkoa älykännykkää myydään monella sadalla! Tsiisas! Kun niitä uusiakin älykännyjä saa alle satasella! Kenelläköhän ei ollut ihan realistisia hintoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä