Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttävimmät Huutonet/Tori-ihmiset!

Vierailija

Listataan tänne ärsyttäviä ihmisiä, joita tapaa myydessä/ostaessa käytettyä tavaraa netistä.

Itseäni ärsyttää ihmiset, jotka maksavat vasta viimeisenä päivänä (odotan maksua viikon) eivätkä viitsi ilmoittaa tästä. Inhottaa odotella koko viikko, loppuvaiheessa alan jo uskoa, että ei tämä ihminen tule ikinä maksamaan tuotetta. Lähetän viestejä muistuttaen maksusta, koska monet saattavat oikeasti muuten unohtaa, joten parempi muistuttaa, mutta näihinkään muistutuksiin ei viitsitä vastata, että ollaan kyllä maksamassa. Jos tämä ihminen voisi huudon sulkeuduttua kertoa jo etukäteen, että maksaa vasta päivänä x, niin ei tarvitsisi huolehtia turhaan.

Sivut

Kommentit (57)

Vierailija

Hupihuutajat. Miksei voi rehellisesti pistää viestiä, jos ei haluakaan ostaa tuotetta? Säästyisi aikaa myyjältä rahojen venaamiseen ja tuotteen saisi heti pistettyä uudestaan myyntiin.

Vierailija

Varsinkin Torissa on näitä tyyppejä, joiden kanssa ollaan sovittu noudosta. Eivät sitten tulekaan paikalle sovittuna aikana ja katoavat kuin pieru saharaan.

Vierailija

Huijarit. Huonot taloudelliset ajat on tuoneet niitä enemmän koko ajan ja tökerömpiä yrityksiä, alkaa jo naurattaa. Ainakin yks "Kuusamolainen nintendon myyjä nainen" on viime päivinä pyöriny huutiksessa ja torilla. Käykää pistääs nimi mieleen. :)

Vierailija

Vaatteiden laadusta valittajat. Aika törkeää oikeasti tulla vinkumaan osaa rahoista takaisin, kun on ostanut käytetyn paidan parilla eurolla. Se paita on käytetty, joten ei tietenkään ole kuin uusi. Itse myyn vain hyväkuntoisia käytettyjä vaatteita, mutta toki käytetyssä paidassa saattaa olla vähän pesunukkaa, se ei liene yllätys kenellekään. Jos uutta haluaa, niin menköön kauppaan ostamaan.

Vierailija

Torilla näitä jotka laittaa viestiä tyyliin "ostan huivin, housut, paidan, takin ja hanskat". Sovitaan nouto jonnekin metroasemalle ja siinä ruvetaan sit niitä tavaroita levittelemään ja syynäämään sekä tinkaamaan ja aikaa kuluu sen 30min. Lopuksi ostetaan yhden tai ei mitään. En varaa kauppoihin aikaa kun ehkä 5-10min. Ärsyttävää.
Tai nää jotka haluaa noutaa ja tulee 2 tuntia myöhässä jos ollenkaan.

Vierailija

Itseäni jotenkin ärsyttää se, ettei ostaja mitenkään viestitä saaneensa tuotetta ja todenneensa tuotteen olevan sellainen kuin pitikin. Varsinkin särkyviä astioita lähetellessä olisi kiva saada tietää, että tuliko se paketti nyt ehjänä perille. Paketeista sentään näkee sen, että ne on noudettu, mutta kirjeistä ei voi ikinä tietää. Olisi kiva jos ostajat voisivat a) laittaa palautetta (huutiksessa) tai b) mailata, kun on saanut tuotteen. Ei pitäisi olla iso vaiva ainakin niille, jotka eivät ole satunnaiskäyttäjiä.

Vierailija

Minua ärsyttää Torissa ihmiset, jotka myyvät tavaraa, mutta eivät laita hintaa vaan myyvät "tarjousten perusteella" ja mikään tarjous ei kuitenkaan kelpaa, paitsi jos tarjoat siitä käytetystä tavarasta enemmän kuin mitä se maksaisi uutena.
Tai sitten sen jälkeen, kun tarjoat vaikka xx euroa, tulee viesti, että myyjä haluaa siitä kyllä yy summan. Miksei sitä voi siis laittaa suoraan siihen myynti-ilmoitukseen?? Säästyisi ostajallakin aikaa, kun ei tarvitse temppuilla yrittäessään selvittää tuotteen hintaa.

Joo, olen yrittänyt etsiä erästä tuotetta pari päivää ja olen törmännyt moneen tällaiseen tapaukseen.

Vierailija

Aina jaksaa ihmetyttää, että jotkut odottaa saavansa vanhasta rojustaan paljon rahaa. Äskettäin katsoin tietsikkanäyttöjä. Vuosikausia vanhoja näyttöjä myytiin jopa kalliimmalla hinnalla kuin uusia! 50-60 euroa ainakin 5 vuotta vanhasta 19"-näytöstä, jossa vain VGA-liitin! CD-ON:lla oli just Black Friday -tarjous uudesta 24"-näytöstä 90 euroa ilman toimituskuluja. Mikseiköhän Torillka kauppa käy? Hahahahehehe. Toinen asia on ilman kuvia tai huonolla kuvalla tai/ja olemattomilla spekseillä myyvät. Näytössä minua kiinnosti ennen kaikkea, minkälaisia liittimiä siinä on. Mut ei, myydään geneerinen näyttö. Mikseiköhän kauppa käy? Hahahahehehe.

Vierailija

Sanoin ostajalle, että voi hakea klo 12-17 välillä tuotteen. No ostaja tulikin sitten jotain varttia yli viiden hakemaan (ilmeisesti suoraan töistä). Ei sitten voinut suoraan sanoa, että on töissä klo 17 asti ja hakee vasta sitten? Onneksi olin tuolloin vielä kotona eikä ollut kiirettä muihin menoihin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aina jaksaa ihmetyttää, että jotkut odottaa saavansa vanhasta rojustaan paljon rahaa. Äskettäin katsoin tietsikkanäyttöjä. Vuosikausia vanhoja näyttöjä myytiin jopa kalliimmalla hinnalla kuin uusia! 50-60 euroa ainakin 5 vuotta vanhasta 19"-näytöstä, jossa vain VGA-liitin! CD-ON:lla oli just Black Friday -tarjous uudesta 24"-näytöstä 90 euroa ilman toimituskuluja. Mikseiköhän Torillka kauppa käy? Hahahahehehe. Toinen asia on ilman kuvia tai huonolla kuvalla tai/ja olemattomilla spekseillä myyvät. Näytössä minua kiinnosti ennen kaikkea, minkälaisia liittimiä siinä on. Mut ei, myydään geneerinen näyttö. Mikseiköhän kauppa käy? Hahahahehehe.

No pyytäähän saa toki mitä summaa tahansa. Eiköhän jokainen hintaa alenna, jos ei saa kaupaksi. Osalla toki ongelmana voi olla se, ettei itse ole kauhean perehtynyt tuotteeseen, joten ei osaa arvioida hintaa oikein. Laitetaan aluksi isolla summalla ja siitä alennetaan sitten pikkuhiljaa.

Vierailija

huudossa ärsyttää räikeä ylihinnoittelu ja se jos ilmoituksen kuvan  taustalla lukee käyttäjänimimerkki , minusta sitä ei tartte erikseen korostaa.

onneksi myös hintavaraus poistettiin, ei siinä ole järjen hiventäkään arvailla mihin myyjä on asettanut hintavarauksen.

ärsyttävää on myös ehdota hintaa ilmoitukseen jonkun 10 euron tarjouksen jättävät varsinkin jos kyseessä on joku 300 euron tavara.

inhoan myös sitä että myyjä laittaa postikulut 8 euroa vaikka tuote olisi sellainen et se taatusti menee kirjeessä.

Vierailija

Minä törmäsin ihmiseen, joka myi vanhaa PlayStation 3:sta 600 eurolla (ei yhtään peliä mukana), uusi PS 4 maksaa kaupassa noin 400 :D

Vierailija

Ottaa oikeasti päähän ihmiset, jotka haluavat tuotteen postitse samalla hinnalla kuin se on myynnissä eli eivät suostu maksamaan postimaksuja tähän päälle. Kerrankin minulla oli myynnissä yksi tuote 7 eurolla. Sen postitus olisi maksanut 8 euroa eli olisin saanut tuotteesta vain 1 euron vaivanpalkaksi kaikesta postitushärdellistä!

Vierailija

Torissa inhottaa tinkijät. Jos myyn jotain, niin myyn sitä tasan tarkkaan sillä pienimmällä mahdollisella hinnalla, jolla suostun tavarasta luopumaan. Nykyisin tuntuu, että pitäisi suoraan vain laittaa hintaan joku 5-10 euroa lisää, niin voisi sitten suostua niihin tinkijöiden hintoihin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
huudossa ärsyttää räikeä ylihinnoittelu ja se jos ilmoituksen kuvan  taustalla lukee käyttäjänimimerkki , minusta sitä ei tartte erikseen korostaa.

onneksi myös hintavaraus poistettiin, ei siinä ole järjen hiventäkään arvailla mihin myyjä on asettanut hintavarauksen.

ärsyttävää on myös ehdota hintaa ilmoitukseen jonkun 10 euron tarjouksen jättävät varsinkin jos kyseessä on joku 300 euron tavara.

inhoan myös sitä että myyjä laittaa postikulut 8 euroa vaikka tuote olisi sellainen et se taatusti menee kirjeessä.

En tiedä miten huudossa tuo menee, mutta ainakin ulkomaalaisissa nettikaupoissa myyjä kirjoittaa (varsinkin kalliimpiin) tuotteiden kuviin yleensä paperilappuselle nimimerkkinsä, päivämäärän ja myyntisivun. Tällä on tarkoitus estää kuvien varastaminen, ettei feikkimyyjät pääse huijaamaan rahaa muilla sivustoilla olemattomilla myynti-ilmoituksillaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat