Maksatko paperilaskun heti saapumisen jälkeen vaiko eräpäivänä?
Kommentit (67)
Maksan kaikki laskuni, kun rahaa tulee tilille. Loput voi sitten tuhlata. Yleensä siis maksan ajoissa ja jos tulee ylläriä niin sitten voi pari päivää myöhästyä.
Maksan tilipäivänä kaikki mitkä on tulleet siihen mennessä, paitsi ne joissa on eräpäivä vasta seuraavan tilipäivän aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks teille ylipäätään tulee paperisia laskuja enää?
Koska haluan saada laskun paperisena. Esimerkiksi sähkölaskun matkassa tuleva sähkönkäytön tilasto on minulle tärkeä työkalu enkä halua, että se jää tulematta.
Pikkuihminen on nyt hyvä ja menee sähköyhtiön kotisivulta katsomaan sen sähkönkäytön tilaston, voit jopa tilata kännyys reaaliaikaisen sähkönkäytönnäytön.
En tarvitse reaaliaikaista näyttöä vaan tiedot usean eri kohteen sähkönkäytöstä. Siihen se paperilasku ja liitteensä ovat mitä mainioin palvelu. Sähkön hinta on kipuamassa ylöspäin, joten esimerkiksi kännykänkäyttöä kannattaa jo nyt miettiä, se akku kun ladataan sähköllä. Mitä useampi kodinkone on jatkuvasti verkossa "keskustelemassa keskenään", sitä isompi lasku tulee liittymän haltijalle ihan turhasta.
Kai muistat myös vetää vessan vain kerran viikossa? Nopea suihku kerran viikossa? Mikään valo ei pala kuin vain silmiesi edessä. Kallis lattialämmitys on hankittu, joten vielä kalliimmaksi se tulee, kun sitä käyttää! Huimia säästöjä!
Sinä olet sitten hauska!
Minulla on ollut vuokralainen, joka käytti vettä niin paljon, että hän onnistui aikaansaamaan 80 euron vesilaskun joka kuukausi. Lasku saatiin pienenemään, kun lämminvesiliitäntään yhdistettiin yksinkertainen ajastin, joka katkaisi lämpimän veden saamisen 8 minuutin kuluttua. Vuokralainen oli edelleen puhdas, vaikka ei lätrännyt suihkussa tuntitolkulla, mutta vesilasku saatiin pienenemään.
Paperilasku on paljon kätevämpi kuin sähköinen lasku, koska saan siitä paperilaskusta koska tahansa luvut selville. Sähköyhtiön sivuille en pääse esimerkiksi sähkökatkon aikana, koska tukiasemat eivät toimi. Kännykän näytöltä graafien selaaminen ei ole järkevää pienen tekstikoon takia (ja jos tekstiä suurentaa, ei koko kuva näy).
Jatkoiko vuokralainen edelleen asumista tuon 8minuutin säädön tultua voimaan? Asuiko yksin? Meillä koko perhe käy melkein peräkkäin suihkussa, varsinkin kun saunotaan pari kertaa viikossa, olisi aika ikävä kellottaa aikaa jokaiselle.
No on se epänormaalia suihkutella 8 minuuttia. Mulla on täti joka saa kulumaan suihkussa tunteja, ihan oikeasti se on suihkussa 2 tuntia. On siinä kiva sitten mennä muitten suihkuun kun on lämminvesivaraaja kylmää vettä täynnä. En edes uskalla kuvitella niiden vesilaskuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska haluan saada laskun paperisena. Esimerkiksi sähkölaskun matkassa tuleva sähkönkäytön tilasto on minulle tärkeä työkalu enkä halua, että se jää tulematta.
Pikkuihminen on nyt hyvä ja menee sähköyhtiön kotisivulta katsomaan sen sähkönkäytön tilaston, voit jopa tilata kännyys reaaliaikaisen sähkönkäytönnäytön.
En tarvitse reaaliaikaista näyttöä vaan tiedot usean eri kohteen sähkönkäytöstä. Siihen se paperilasku ja liitteensä ovat mitä mainioin palvelu. Sähkön hinta on kipuamassa ylöspäin, joten esimerkiksi kännykänkäyttöä kannattaa jo nyt miettiä, se akku kun ladataan sähköllä. Mitä useampi kodinkone on jatkuvasti verkossa "keskustelemassa keskenään", sitä isompi lasku tulee liittymän haltijalle ihan turhasta.
Kai muistat myös vetää vessan vain kerran viikossa? Nopea suihku kerran viikossa? Mikään valo ei pala kuin vain silmiesi edessä. Kallis lattialämmitys on hankittu, joten vielä kalliimmaksi se tulee, kun sitä käyttää! Huimia säästöjä!
Sinä olet sitten hauska!
Minulla on ollut vuokralainen, joka käytti vettä niin paljon, että hän onnistui aikaansaamaan 80 euron vesilaskun joka kuukausi. Lasku saatiin pienenemään, kun lämminvesiliitäntään yhdistettiin yksinkertainen ajastin, joka katkaisi lämpimän veden saamisen 8 minuutin kuluttua. Vuokralainen oli edelleen puhdas, vaikka ei lätrännyt suihkussa tuntitolkulla, mutta vesilasku saatiin pienenemään.
Paperilasku on paljon kätevämpi kuin sähköinen lasku, koska saan siitä paperilaskusta koska tahansa luvut selville. Sähköyhtiön sivuille en pääse esimerkiksi sähkökatkon aikana, koska tukiasemat eivät toimi. Kännykän näytöltä graafien selaaminen ei ole järkevää pienen tekstikoon takia (ja jos tekstiä suurentaa, ei koko kuva näy).
Jatkoiko vuokralainen edelleen asumista tuon 8minuutin säädön tultua voimaan? Asuiko yksin? Meillä koko perhe käy melkein peräkkäin suihkussa, varsinkin kun saunotaan pari kertaa viikossa, olisi aika ikävä kellottaa aikaa jokaiselle.
No on se epänormaalia suihkutella 8 minuuttia. Mulla on täti joka saa kulumaan suihkussa tunteja, ihan oikeasti se on suihkussa 2 tuntia. On siinä kiva sitten mennä muitten suihkuun kun on lämminvesivaraaja kylmää vettä täynnä. En edes uskalla kuvitella niiden vesilaskuja.
Keskiarvo perhe jos sattuu olemaan siunattu pelkillä tytöillä, niin joutuu jo laskemaan, kuka pesee hiukset mikäkin päivä, ettei satu samalle päivälle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te laitatte maksupäiväksi eräpäivän, ettekä sitä päivää, kun naputtelen sen laskun sinne pankkiin?
Kaikilla ei ole välttämättä tilillä niin paljoa rahaa juuri sillä hetkellä. Esim. vakuutuslasku tuli 1,5kk ennen eräpäivää, en mä sillä sekunnilla voinut maksaa 500€ kun pitää syödä vielä se 1,5kk jotain ruokaakin. Eihän joululahjojakaan anneta marraskuussa kun ne ostetaan vaan 24. päivä kun näin on joskus ammoisina historian päivinä sovittu. Samoin minä olen sopinut vakuutusyhtiön kanssa tietyn maksuehdon ja maksupäivän. Molemmat pitävät siitä kiinni. Pankki maksaa myös pikkuista korkoa tilillä lojuville rahoille, joten senkin suhteen kannattaa maksaa eräpäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet sitten hauska!
No on se epänormaalia suihkutella 8 minuuttia.
Epänormaali ilmoittautuu! Suihkuun menee just se aika, kun haluan suihkussa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te laitatte maksupäiväksi eräpäivän, ettekä sitä päivää, kun naputtelen sen laskun sinne pankkiin?
Kaikilla ei ole välttämättä tilillä niin paljoa rahaa juuri sillä hetkellä. Esim. vakuutuslasku tuli 1,5kk ennen eräpäivää, en mä sillä sekunnilla voinut maksaa 500€ kun pitää syödä vielä se 1,5kk jotain ruokaakin. Eihän joululahjojakaan anneta marraskuussa kun ne ostetaan vaan 24. päivä kun näin on joskus ammoisina historian päivinä sovittu. Samoin minä olen sopinut vakuutusyhtiön kanssa tietyn maksuehdon ja maksupäivän. Molemmat pitävät siitä kiinni. Pankki maksaa myös pikkuista korkoa tilillä lojuville rahoille, joten senkin suhteen kannattaa maksaa eräpäivänä.
Sulla on pahoja ongelmia taloudenpidossa. Ja epärealistisia käsityksiä siitä, miten paljon korkoa pikkuviivyttelyllä pikkurahasta saa.
Osa laskuista tulee e-laskuina, mutta joitakin harvemmin maksetavia tulee paperilaskuina edelleen. Paperilaskut siirrän netissä erääntyviin laskuihin maksettaviksi eräpäivinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee tuo tilasto kyllä erikseen pyytämättä kerran vuodessa Vaasan sähköltä.
Sairaalasta on tullut paperilaskuja itselle ja tk:sta sekä hammaslääkäristä annettu laskut mukaan. Aika vähän minulle tulee, mutta kaikki eivät lähetä sähköisiä laskuja. Ei sekään pikkufirma, missä olen töissä, vaikka 99 % töistämme on yritysten välisiä. Pomo huokailee silloin tällöin, että pitäisi siirtyä, mutta annetaan nyt mennä vielä näin.
Maksan laskut heti, jos on rahaa, muuten tilipäivänä. En yleensä odottele eräpäivään, jos voin laskusta heti päästä eroon. Olipa kyse paperi tai e-laskusta. Näin näen koko ajan, paljonko on rahaa käytettäväksi loppukuulle vai pitääkö pihistellä.
Heti maksan kun lasku tulee, jos ei oo rahaa niin sitten tilipäivänä kaikki maksamattomat heti alta pois. Vaikka joissain olisi eräpäivä vasta hetken päästä
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa kysymys!
No jos on riittävästi rahaa silloin kun lasku tulee,maksan heti.Pelkään että muuten unohdan koko laskun tai hukkaan sen.
Mä oon ihan järkyttynyt että ihmiset maksavat laskunsa etukäteen. Oi te ihanat kun ruokitte suuryrityksiä ja niiden osakkeenomistajia.
Vierailija kirjoitti:
Kerään laskut kasaan ja maksan pari kertaa kuussa. Ei jaksa joka päivä nettipankissa notkua.
Ymmärttäkseni jokainen merkaa sinne maksu kohtaan, sen eräpäivän. En luulisi kenenkään muuten tekevän, mutta mistä sitä tietää.
Joskus maksan heti, useimmiten kerään useamman samaan nippuun. En kuitenkaan koskaan jätä eräpäivään asti vaan viimeistää muutamaa päivää ennemmin. Minulle tulee kaikki laskus paperisena paitsi netti- ja puhelinlasku mutta ne tulostan itse paperille.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ihan järkyttynyt että ihmiset maksavat laskunsa etukäteen. Oi te ihanat kun ruokitte suuryrityksiä ja niiden osakkeenomistajia.
Kuule tuo on ihan laskennallista aivopesua. Jos sillä olisi rahan kannalta merkitystä, niin vasta eräpäivänä maksaminen tuottaisi tuloa sille kapitalistille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet sitten hauska!
Keskiarvo perhe jos sattuu olemaan siunattu pelkillä tytöillä, niin joutuu jo laskemaan, kuka pesee hiukset mikäkin päivä, ettei satu samalle päivälle.
Ei hiusten pesussa niin kauan mene. Mulla on todella paksut hiukset, ja on ollut myös pitkät, enkä ole koskaan saanut aikaa kulumaan noin kauan, mitä helkkaria siinä suihkuttelee minuuttitolkulla kun shampoon ja hoitoaineen on jo saanut pois? Kropan pesee puolessa minuutissa. Jos minä olisin suihkussa lähemmäs kymmenen minuuttia, niin olisin ajellut jo sääret ja kainalot ym, mitä nyt ikinä voi siellä keksiä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Maksan kaikki laskut tilipäivänä. Toiset etuajassa ja toiset myöhässä.
Näin teen minäkin.