Anoppi ja appi eivät muista lahjoilla

eiosaasanoa

Hei, miten teillä on ollut? Saatte synttäri/joululahjoja appivanhemmilta?
Olen seurustellut miehen kanssa ja ollaan noin 30 vuotiaita. Täytin vuosi sitten 30 ja silloin anoppi ja appi laittoivat tekstarilla onnea. Minun äiti ja isä on taas muistanut poikaystävääni aina. Nyt on joulu tulossa ja en tiedä ostaako heillä lahjaa vai en.. Minä tykkään ostaa lahjoja ja minulle lahjan saaminen merkitsee. Anoppi puhuu, että olen kuin oma tyttö, mutta käytännössä en kuitenkaan ole. Hän ostelee tytöilleen lahjoja ja huomioi heitä. Minä olen ilmaa.

Kommentit (13)

Vierailija

Ei appivanhemmat meillä lahjo miniöitä tai vävyjä, ei minun eikä miehen puolella. Toisaalta ei esimerkiksi mieheni ällittele vanhemmilleni, että hei , mulla on synttärit, mä haluan lahjan, koska olen lahjaihmisiä.

Voithan sanoa anopille, että sinun mielestäsi olet ansainnut sen, että anoppi antaa sinulle lahjoja, koska sinä annat anopin pojale pi---a.

Vierailija

Mä saan lahjoja miehen vanhemmilta mut mun mies ei saa mun vanhemmilta mitään. Miksi pitäisi? Hieman kiusallista, ei miehen vanhempien mulle tarvitsisi mitään ostaa... 

Mies kun kerran kertoi niille mun synttäripäivän, niin sen jälkeen aina on ollut kalenterissa ylhäällä...... :D No, mutta hänen vanhempansa ovat todella ihania muutenkin, ei kai sitä voi olla kuin tyytyväinen ettei ole mitään kauhuanoppia.

Vierailija

Sinähän vasta seurustelet miesystäväsi kanssa, joten ei sinulla ole vielä anoppia ja appea. Et ole perheenjäsen, joten et välttämättä saa lahjojakaan. Voi olla, että tilanne olisi toinen, jos olisitte naimisissa. Ostaako tämä "anoppi" lahjoja tyttäriensä poikaystäville / aviomiehille?

Vierailija

Ihmisiä on erilaisia tässäkin asiassa. Toiset ostavat lahjoja kumminkaiman nimipäivinä ja toiset eivät juuri koskaan kenellekään. Muistaakseni en itsekään ole anopilta saanut synttärilahjaa koskaan. Toisaalta, tuskin hän edes tietää niiden ajankohtaa 😊 Jouluisin hän saattaa minua joskus muistaa ja samoin minä häntä.

Vierailija

Mun appivanhemmat ei osta ikinä mulle eikä miehelle yhtään mitään, ei jouluna eikä synttäreinä. Ollaan oltu yhdessä yli 10 vuotta. Me ostetaan niille aina joululahjat ja synttärilahjat (jotain pientä). He ei myöskään järjestä mitään joulua tms.meille että siitä ei ole kyse. Miehen veljellekkään eivät tietääkseni osta mitään mutta hänelle he ostelevat pitkin vuotta kaikenlaista, mm.kännykän, auton, asunnon yms.varakkaista ihmisistä siis kyse. Minä ja mies 30v. Miehen veli 35v. Miehellä ja veljellä molemmilla työpaikat jossa samantyyppinen liksa.

Vierailija

Tuo on täysin perhekohtaista/sukukohtaista, ei siihen mitään sääntöä ole.
Joten jos sinun sukusi tykkää lahjoittelusta, niin kiva - mutta et voi odottaa tai katkeroitua tuollaisesta appivanhemmillesi. Heillä on eri tavat, eikä se tarkoita, etteivätkö he silti sinusta pitäisi.
Sinuna ostaisin jotain pientä, vaikkapa joulukahvia paketin. Siltä varalta, että appivanhempasi ovatkin yllättäen ostaneet sinulle lahjan, sinähän et sitä voi etukäteen tietää 30-vuotissynttärien perusteella.
Ja jos appivanhemmat antavat lahjan, sinäkin annat, mutta älä anna, jos eivät hekin muista sinua. Yksipuolinen lahjominen nolostuttaa lahjan saajan.
Ja jos et lahjaa saa, voitte juoda ne kahvit miesystäväsi kanssa.

Vierailija

Lahjojen osto on turhaa.
Minun äidilläni on 7lasta ja anopilla 5.
Siihen miniät ja vävyt ja lastenlapset.
Ei ole tullut mieleenkään että aikuiselle ostettaisiin lahjoja.
Aika tutustua aikuisten maailmaan, suosittelisin ap:lle.

Vierailija

Jos he olisivat elossa minusta olisi äärettömän kiusallista, jos he ostaisivat minulle SYNTTÄRILAHJAN. Apuua, kun täytän 44, niin mikäs sen ihanampaa, kuin synttärilahjat! Niitä on niin jännää aina availla, oikein vatsanpohjassa kutkuttaa jo viikkoa ennen, että mitä mä saan! Not. Joululahjan ymmärtäisin, jos jouluja vietetään yhdessä, muuten en. Inhoan lahjojen ostoa ihmisille, jotka eivät välttämättä merkitse minulle mitään, joten ei kiinnostaisi todellakaan koko touhu. Mutta sen verran minulla on tapoja, että annan, jos minulle annetaan, mutta voisin myös sopia, että ei vaihdeta lahjoja.

Vierailija

Erilaisissa perheissä on erilainen lahjomiskulttuuri. Esim. omassa lapsuudenperheessäni ei ole koskaan annettu nimipäivälahjoja ja syntymäpäivät kuitataan aikuisiällä sillä onnitteluviestillä. Ex-puolison perheessä taas lahjottiin joka helvetin kissanristiäistenkin johdosta, joten pitivät mua varmaan tunteettomana kitupiikkinä. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat