Kamala 20-kriisi

Vierailija

Kohta kääntyy kyllä ikä jo sinne 21 vuoden puolelle, mutta se nyt ei yhtään helpota tätä olitilaa. Samanikäisillä ystävillä miehet, koti ja ihana elämä. Monella on lapsiakin jo. Osalla on ollut vähän aikaa sitten kihalajaiset.

Itseä ei sinänsä enää kiinnosta baareissa pyöriä. Haluaisin kanssa löytää miehen, saada lapsia ja mennä naimisiin. Tiedän, että olen vielä nuori, mutta ystäväpiirini kuviot saavat olon jotenkin surulliseksi. Kaveripiirissä ei siis ole kun pari sinkkua lisäkseni. En ikinä ole edes ymmärtänyt, että ikäkriisejä oikeasti tulisi... Mutta nyt tajuan. Tuntuu, että aika vaan kuluu ja mun elämä menee hukkaan. Pelkään myös yksin jäämistä.

Onko kenelläkään samanikäisellä tämmöisiä tuntemuksia?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Tästä ei varmaan ole mitään apua, mutta tiedäthän, että valtaosa 20-vuotiaista ei ole perustamassa mitään perhettä? Sun kaverit on poikkeus. Itselläni ei ollut ikäkriisiä tuon ikäisenä, mutta eipä ollut painetta alkaa perustaamaan perhettäkään. Asutko maalla/jossain pienellä paikkakunnalla? Olisi hyvä, jos pääsisit tutustumaan uusiin ihmisiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tästä ei varmaan ole mitään apua, mutta tiedäthän, että valtaosa 20-vuotiaista ei ole perustamassa mitään perhettä? Sun kaverit on poikkeus. Itselläni ei ollut ikäkriisiä tuon ikäisenä, mutta eipä ollut painetta alkaa perustaamaan perhettäkään. Asutko maalla/jossain pienellä paikkakunnalla? Olisi hyvä, jos pääsisit tutustumaan uusiin ihmisiin.

En asu maalla, mutta kaveripiiri on laaja ja koostuu lähinnä pariskunnista. Ekalle reps-kommentille voisin sanoa, että sinulla ei taida olla kokemusta asiasta, että lähes kaikki samanikäiset ystäväsi olisivat perustamassa perhettä. Siitä tulee pakostikin ulkopuolinen tunne. Eli en nauraisi toiselle, vaikka asia ei sinua liikutakaan. Ap

Vierailija

Itsekin täytän ens vuoden alkupuolella 21, mutta ei todellakaan tee mieli vielä asettua aloilleni :D Haluan matkustella, tienata rahaa ja tuhlailla vaan ihan omiin menoihin. Kaverit myös seurustelevat, mutta ei heilläkään suunnitelmia lapsista ole vielä useampiin vuosiin.
Itseäkin ahdisti 20v synttärit, mutta vanhenemiselle ei vaan mahda mitään, että ihan turhaa stressata . Jos tuntuu että elämä vain valuu hukkaan, kannattaa sitten ruveta nyt toteuttamaan niitä unelmiaan (: Nuorena ehtii olla niin vähän aikaa vanhana koko loppuelämän

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itsekin täytän ens vuoden alkupuolella 21, mutta ei todellakaan tee mieli vielä asettua aloilleni :D Haluan matkustella, tienata rahaa ja tuhlailla vaan ihan omiin menoihin. Kaverit myös seurustelevat, mutta ei heilläkään suunnitelmia lapsista ole vielä useampiin vuosiin.
Itseäkin ahdisti 20v synttärit, mutta vanhenemiselle ei vaan mahda mitään, että ihan turhaa stressata . Jos tuntuu että elämä vain valuu hukkaan, kannattaa sitten ruveta nyt toteuttamaan niitä unelmiaan (: Nuorena ehtii olla niin vähän aikaa vanhana koko loppuelämän

Oot ihanan positiivinen. :) Kiitos kommentista! Olenkin ajatellut, että teen kaikkea nyt mitä en sitten voi tehdä jos sen miehen löydän. Enää ei vain kauheasti kiinnosta baareissa roikkua, se ei oo mun juttu tällä hetkellä. Mutta lähden ulkomaille tässä ja muutenkin yritän heittää ajatukset pois asiasta ja lopettaa itseni vertailun ystäviini. Välillä vaan tämä tunne aina iskee ja tulee ihan kamala olo. Ap

Vierailija

En tunne ketään parikymppistä, jotka olisi perustamassa perhettä, en yhtään ketään. Kaikki mun kaverit opiskelee, suunnittelee opiskeluja, on armeijassa, reppureissaa, puuhaa muuttoa ulkomaille. Missä ihme kuplassa sä ap oikein elät?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En asu maalla, mutta kaveripiiri on laaja ja koostuu lähinnä pariskunnista. Ekalle reps-kommentille voisin sanoa, että sinulla ei taida olla kokemusta asiasta, että lähes kaikki samanikäiset ystäväsi olisivat perustamassa perhettä. Siitä tulee pakostikin ulkopuolinen tunne. Eli en nauraisi toiselle, vaikka asia ei sinua liikutakaan. Ap

Laitoin reps-kommentin siksi että olen jo 30 ja kaikki ystäväni ovat perheellisiä. Olen ulkopuolinen ja vietän kaiken aikani yksin. Yritän saada sinua hieman relaamaan, olet nimittäin parhaassa iässä joten ota siitä kaikki irti äläkä murehdi sellaisista asioista jotka ehdit vielä tehdä vähän myöhemminkin. Tee sellaisia asioita nyt joita et sitten perheellisenä pysty. 

Vierailija

Taidat ollaa liikaa kavereidesi vaikutuspiirissä. Ton ikäiset kyllä seurustelee ja opiskelee ym, mutta lapsien hankinta niin monella taitaa olla vain sattumaa, tai kaikilla muutoin samat arvot.

Mietipä niitä huonoja puolia: nämä perheelliset kaverit ovat sitoutuneet lapsiinsa ja tietyllä tapaa heillä ei enää ole sitä nuorten aikuisten vapautta. Sä olet sinkku, päätät omista asioistas, voit lähtee heti vaikka reppureissaamaan tai opiskelemaan ulkomaille. Sä oot vapaa! Saatat kadehtia niitä, mutta harvoin asiat on niinkuin ne päältäpäin näyttää.

Oon sua melkeen 5v vanhempi ja kokenut saman. Ikäkriisi on edelleen, mutta yritän tehdä mahdollisimman paljon kaikkea bucket listista ennen kolmikymppisiä. Se tavallaan auttaa koska aika ei tunnu enää menevän hukkaan kaikkeen turhaan. Tekisin mitä vaan että olisin sun tilanteessa, 5 vuotta nuorempana ja kaikki se aika uudelleen edessä. Ei todellakaan kannata asettua mihinkään vielä. Tee, mene, kokeile, yritä, onnistu.

Vierailija

Kuulepas, varmaan ainakin osa noista mainitsemistasi ystävistäsi ovat viimeistään kolmikymppisinä, ehkä jo aikaisemmin, eronneita ja tympääntyneitä lapsikatraan yksinhuoltajia tai yhteishuoltajia. Siinä vaiheessa huomaat olevasi itse onnellisessa asemassa tuossa nykyisessä elämäntilanteessasi.

Vierailija

Mulla 40v ikä kriisi, muija on niin hapan kuin ikinä voi olla, kaikki on perseestä, asutaan vaan samassa talossa, en ymmärrä? Sitä ei kiinnosta mikään ja jos johonkin reissuun lähdetään, kaikki on perseestä, kiukuttelee on naama norsun vitulla ja jos kysyy, ei mitään kaikki ihan hyvin ym.
Haluaisin jonkun nuoren, iloisen, reippaan, ehkä höpsön nuoren naisen mikä olisi luotettava, tykkäisi seksistä (vaikka ei kauhean hyvää olisikaan???)
Rahaa ei ole, mutta ok-talo,1 reipas lapsi, autoja on, olen tavallinen duunari, naimisiin en mene.
Kiinnostaako ap perhe elämä?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat