kokemuksia viisaudenhampaan poistosta

Vierailija

Minulta poistettiin tänään samalta puolelta ylä- sekä alaviisuri. Särky on ollut kovaa, ja hirmuinen nälkä. Kuinka nopeasti olette itse toipuneet toimenpiteestä yms.? Mitä olette syöneet ja kuinka monta päivää saikkua tarvittu?
Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (6)

Vierailija

Yleinen ohje on että yläviisurista saikkua tulee operaatiopäivä ja seuraava päivä, alaviisurista tai useammasta viisurista tulee operaatiopäivä + 2pv. Mutta lääkärin harkinnassa.

Itseltäni poistettiin yläviisuri hiljattain. Söin muistaakseni subway leivän (haarukalla ja veitsellä pikkupaloina) ja jugurttia. Olin seuraavana päivänä jo täysin parantunut ja käytin saikkupäivän lepoon :)

Vierailija

Kurja operaatio tosiaan. Jogurttilinjalla menin minäkin, ja kaupan sosekeittoa söin lounaaksi seuraavana päivänä. Onenksi suun operaatiot paranevat suht nopeasti (paitsi tietysti nielurisat, mutta se on toinen juttu)

Vierailija

Mulla vedettiin kolme kerralla. Kipeät olivat jälkeenpäin, sainkin kunnon kipulääkkeet. :)
Eka päivänä meni sosekeittoja, jätskiä, mehua... Siitä se sitten lähti mutta mitää kovaa, vaikka näkkäriä tmv ei voinut syödä varmaan viikkoon mut muuten normiruokaa heti. Tosin pienen pieninä paloina ja hitaasti. Vähän kesti syödä.

Vierailija

Multa ensin poistettiin yksi (en muista oliko ylä vai ala) niin vetämällä. 3 päivää saikkua ja oli kipee pari päivää, burana autto. Sit muutama vuosi myöhemmin leikattiin samalta puolelta ylä ja alaviisurit ja kokemus oli tosi hyvä. Viikko tuli saikkua mutta kipee tais olla vaa ekan päivän, burana autto. Ku nää oli parantunu ni leikattii vielä se viimeinen ja sama kokemus ku eka leikkaus. Tikkien poisto tuntu vähä ärsyttävältä mut ei muuta.

Vierailija

Minulta poistettiin vastikään vasemmalta puolelta molemmat viisurit, osin puhjennut (kruunu kokonaan näkyvissä, muttei muiden hampaiden tasolla) ylähammas ja kokonaan ikenen sisällä vinossa ollut alahammas. Homma oli lopulta yllättävänkin helppo, olin varautunut pahempaan - mitään ultimaattista kipua ei ollut missään vaiheessa, kunhan ei liikaa aukonut suuta. Puhe oli puuromaista kolme päivää ja suuta ei saanut kokonaan auki niinä kolmena päivänä (kahtena ekana hyvä kun sai teelusikalliseksi avattua :D), mutta kipua pelkäsin eniten ja sitä ei siis onneksi ollut juuri. Parantuivat hyvin, tikit olivat itsestään sulavat niin ei niitäkään tarvinnut poistella. 

Vierailija

Omat ko. leikkaukset ovat olleet ihan hiton kipeät monta päivää.. Ota tulehduskipulääkettä, puuduta kylmällä äläkä tee yhtään mitään ylimääräistä :-) Sosetta ja nestettä viileänä / kylmänä pari päivää, kyllä sä selviät niillä hetken! Paljon tsemppiä!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat