Siis miksei tuolla Waltteri Torikalla ole naisystävää?
Kommentit (110)
Torikka on siis minulle uusi tuttavuus, vaikka olenkin oopperafani (tai ehkä juuri siksi, sillä valitettavan harvoin tulee kotimaisia laulajia kuunneltua ennen kuin ovat saaneet enemmän mainetta). Olen tässä kuunnellut hänen eri esityksiään Youtubesta, ja törmäsiin tähän pätkään jostain konsertista Saksassa:
En ymmärrä, miten kukaan voi sanoa, etteikö tuossa olisi todella lupaava nuori laulaja kyseessä. Onhan tuo mies nyt paljon enemmän kuin jokin tusinabaritoni. Monivivahteista ja ilmeikästä laulua, teknisesti hyvä, ja oikein hyvä ääni.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miten kukaan voi sanoa, etteikö tuossa olisi todella lupaava nuori laulaja kyseessä. Onhan tuo mies nyt paljon enemmän kuin jokin tusinabaritoni. Monivivahteista ja ilmeikästä laulua, teknisesti hyvä, ja oikein hyvä ääni.
No onko joku sanonut että Torikka olisi huono? Pitäisikö vain ylistää? Tai keskustella vain musiikista samalla kun artisti itse myy levyjä seksillä ja muilla itseensä liittyvillä ominaisuuksilla? Tuo Waltterin persoona ja sen tietoinen kaupallistaminenhan on seikka, joka erottaa Waltterin muista lupaavista nuorista baritoneista. Jotka eivät saa samaa huomiota.
Populaarimaailma nyt vain toimii niin. On sielläkin mahdollista menestyä puhtaasti musiikilla, mutta se tie vaatii sinnikästä puurtamista pizzerian nurkista suuremmille lavoille. Jos hakee nopeampaa suosiota erottautumalla artistipersoonallaan, hintana on yksityisyyden kaventuminen. Ja muutoinkin suurempi näkyvyys tarkoittaa suurempaa uteliaisuutta. Ei Waltteri ole ainoa nuori lupasus. Esimerkiksi joku Sanni on erittän, ei pelkästään lupaava vaan jo loistava nuori lauluntekijä, mutta keskustellaan siitä silti monesta näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onko joku sanonut että Torikka olisi huono? Pitäisikö vain ylistää? Tai keskustella vain musiikista samalla kun artisti itse myy levyjä seksillä ja muilla itseensä liittyvillä ominaisuuksilla? Tuo Waltterin persoona ja sen tietoinen kaupallistaminenhan on seikka, joka erottaa Waltterin muista lupaavista nuorista baritoneista. Jotka eivät saa samaa huomiota.
Populaarimaailma nyt vain toimii niin. On sielläkin mahdollista menestyä puhtaasti musiikilla, mutta se tie vaatii sinnikästä puurtamista pizzerian nurkista suuremmille lavoille. Jos hakee nopeampaa suosiota erottautumalla artistipersoonallaan, hintana on yksityisyyden kaventuminen. Ja muutoinkin suurempi näkyvyys tarkoittaa suurempaa uteliaisuutta. Ei Waltteri ole ainoa nuori lupasus. Esimerkiksi joku Sanni on erittän, ei pelkästään lupaava vaan jo loistava nuori lauluntekijä, mutta keskustellaan siitä silti monesta näkökulmasta.
No en minä noihin kaupallistamisjuttuihin ja mainostamiseen viitannutkaan, se on ihan eri keskustelu enkä tiedä niistä mitään. (Paitsi sen tiedän, että Torikan takki juhlissa oli ihan hemmetin ruma...)
Olen vain monessa paikassa nähnyt kovin vähätteleviä kommentteja Torikan taidoista varsinaisessa päivätyössään, joten olin aika yllättynytkin kun huomasin, että tässähän on todella hyvä oopperalaulaja kyseessä - jopa maailmanluokan baritoni, kun tuosta vielä kehittyy. Olen sen verran oopperaa kuunnellut viimeisen 30 vuoden aikana, että rohkenen väittää tunnistavani, kun laulajassa on jotain "erityistä". Ei oopperan puolella oikeasti ole NIIN paljon todella lupaavia ja samalla karismaattisia nuoria laulajia, että Torikan kaltaisia laulajia olisi iso lauma odottamassa breikkiään. Olisikin, niin ooppera olisi paljon paremmalla tolalla!
Vierailija kirjoitti:
Ja Antero Vartia oli myös yksin linnassa. Onko sekin sinkku? 😊
Eipä taida olla, kuten ei Ville Niinistökään, vaikka molemmat olivat yksin linnassa. Kutsu tulee yleensä vain samassa taloudessa asuville, mutta sehän ei tarkoita, ettei seurustelisi... Tai jos kumppani ei halua julkisuuteen.
Toki Torikka on hyvä ja lupaava, viime kesän kansainvälisesslä Belvedere-laulukisassa selviytyi 62 parhaan joukkoon yli tuhannesta. Mutta ei finaalikierrokselle - kilpailu on kovaa, ja edelle pääsi useampi baritoni, tai toisaalta esimerkiksi suomalainen sopraano. Sitten taannoin esimerkiksi Jorma Hynnisen kansainvälinen ura oli jo käynnissä Torikan ikäisenä. Torikka on itse todennut, että kilpailu klassisen laulun maailmassa on niin raakaa, että vaatii kovuutta ja omistautumista tavalla, josta hän ei ole itseään koskien varma. Ehkä myös suurempaa erottuvuutta laulullisestikin. Tämä vain, että kyseessä ei siis ole hyvyydestään huolimatta fakkinsa valmis huippu, vaan nuori artisti, joka hakee tietään. Mielenkiintoista nähdä mihin se johtaa, Torikassa on hienoa ennakkoluulottomuus ja rajojen rikkominen. Joskus se menee metsään ulkoisesti, kuten tämä takki-case, tai laulullisesti, tekniikkansa ja tyylitajunsa popin/iskelmän puolella ei ole vielä raudanlujaa.
Googletin kuvan, eikä kyllä mikään viisari värähtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohis, koska Torikan seksuaalisuudesta en tiedä hölkäsen pöläystä, mutta minusta on hassua, että monien mielestä biseksuaalisuutta ei tunnu olevan oikeasti olemassa. Miespuoliset bit lasketaan yleensä homoiksi, ja naispuolisten ajatellaan vain esittävän trendikkäästi lesboja mutta olevan oikeasti heteroita.
Siinä näkee jotenkin jännästi stereotypiat. Niiden mukaan nainen on pohjimmiltaan huomiohuora, vaikka sitten lesboa feikkaamalla; mies on totaalihomo, jos on vähänkin kallellaan johonkin muuhun kuin äijämäiseen heterouteen.
No mutta kun naiset ovat 3 kertaa useammin bissejä kuin miehet ja ihan tutkimusten mukaan eli sorry jos nyt jonkun naisen huomiohuora uhripotentiaali kärsii kolauksen.
The researchers found that men were more likely than women to report being “100 percent heterosexual” or “100 percent homosexual” continually throughout their lives. Women, on the other hand, were three times more likely than men to report a shift in their sexual orientation over time, and more likely to self-identify as bisexual.
Se stereotypia joka näistä tulee oikeasti mieleen on, että "jokainen on vähän homo", niin kuin laulussa sanotaan. Varsinkaan miesten kohdalle ei pidä paikkaansa ja naistenkin kohdalla aika harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Onko Waltteri Torikka tämä jonka oikea nimi on Torakka ?
Ei vaan oikea/alkuperäinen nimi on kylläkin Valtteri ihan yksöisveellä vaan. Vaihdettiin kun on fiinimpi tämä uusi. Minusta laulu ei kuulosta kauniilta. Kiusallista kuultavaa oikeastaan näissä poplauluissa niin kuin hyvin monen muunkin opperalaulajan.
Mulla onsellainen tuntuma,Torikka vaikuttaa hyvällä tavalla "vanhanaikaiselta" mieheltä,mitä olen hänen puheitaan kuullut.Ääni on upea,oopperaluokkaa.Uskon,että hänen onvähän vaikeaa löytää ikäluokastaan sopivaa naista,jolla olisi samat arvot.Ajattelen lähinnä tuota klassista puolta,jota itse arvostan.Täytyisi varmaan löytää oman ammatin edustaja,jos tahtoo ikäisensä eikä vanhempaa.Kai ikäisensä tahtoo,kun ei ole lapsiakaan vielä.
Onko se jokin komean ja kultturellin miehen mitta? Että on naisystävä? Ovatko kaikki komeat mutta ilman naista olevat homoja? :O
Ei kai vaan se palstalla säännöllisesti valittava "ei työtä eikä kultaakaan"-ruikuttaja ole WT?
Vierailija kirjoitti:
Mulla onsellainen tuntuma,Torikka vaikuttaa hyvällä tavalla "vanhanaikaiselta" mieheltä,mitä olen hänen puheitaan kuullut.Ääni on upea,oopperaluokkaa.Uskon,että hänen onvähän vaikeaa löytää ikäluokastaan sopivaa naista,jolla olisi samat arvot.Ajattelen lähinnä tuota klassista puolta,jota itse arvostan.Täytyisi varmaan löytää oman ammatin edustaja,jos tahtoo ikäisensä eikä vanhempaa.Kai ikäisensä tahtoo,kun ei ole lapsiakaan vielä.
Tein saman huomion vanhanaikaisuudesta kun kuuntelin jotain haastattelua Youtubesta - Torikalla on aika jännän vanhahtava puhetapa.
Toisaalta nuo leoparditakeilla hätkähdyttämiset ja huhut vetyperoksidiblonditypyistä sitten sotisivat sitä vastaan... hmm. Voihan toki olla, että WT on muutamassa kuukaudessa muuttunut. Elää ehkä jotain uutta teini-ikää nyt? Tai sitten ei, en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai vaan se palstalla säännöllisesti valittava "ei työtä eikä kultaakaan"-ruikuttaja ole WT?
Mikä tämä on? On mennyt minulta täysin ohi :D
Voiko mies olla enempää hattivatin näköinen?
Voi ei. Olen vissiin seonnut, kun olen viimeiset pari päivää kuunnellut Torikkaa ja lukenut ja kuunnellut kaikki mahdolliset haastattelut mitä netistä löytyy... apua. Fanituskausi vissiin menossa. Tai ovulaatio. En tiedä.
Sen verran on kyllä pakko sanoa, että naisiin, naisihanteisiin ja ex-tyttöystäviin (nimenomaan naispuolisiin) on viitattu haastatteluissa sen verran monta kertaa, että jos Torikka on oikeasti homo, kuten väitätte, niin sitten on kyllä todella syvällä kaapissa. Ja oopperalaulajan ei ole mitään tarvetta lymyillä kaapissa: oopperayleisössä on paljon homoja, joten homous olisi ehkä enemmänkin eduksi.
Tosin huvitti jossain Eeva-lehden haastattelussa yksi kohta, joka pisti vähän miettimään, josko Torikka on jonkinasteinen kaappilassukka :D
Siis täältä: http://www.eeva.fi/artikkeli/video-waltteri-torikka-”naisten-huomio-hammentaa”
Muuttunut miehen malli on mietityttänyt Torikkaa paljon. Ihannemiehen pitäisi olla yhtä aikaa karski rellestäjä ja pehmeä romantikko, koti-isä ja hyvin tienaava uratykki. Ja tietysti tyyliniekka, joka pukeutuu persoonallisesti, muttei tuunaa itseään liikaa.
”Luulen, että aika moni suomalainen mies on tällä hetkellä hukassa itsensä kanssa. Emme oikein tiedä, mitä meiltä odotetaan ja minkälaisia meidän pitäisi olla, jotta täyttäisimme naisten kriteerit.”
NAISTEN KRITEERIT MAINITTU. No, toivottavasti se oli vain sattumaa :D Olen lukenut palstalassukoiden tekstejä liikaa...
Vierailija kirjoitti:
Siis täältä: http://www.eeva.fi/artikkeli/video-waltteri-torikka-”naisten-huomio-hammentaa”
Muuttunut miehen malli on mietityttänyt Torikkaa paljon. Ihannemiehen pitäisi olla yhtä aikaa karski rellestäjä ja pehmeä romantikko, koti-isä ja hyvin tienaava uratykki. Ja tietysti tyyliniekka, joka pukeutuu persoonallisesti, muttei tuunaa itseään liikaa.
”Luulen, että aika moni suomalainen mies on tällä hetkellä hukassa itsensä kanssa. Emme oikein tiedä, mitä meiltä odotetaan ja minkälaisia meidän pitäisi olla, jotta täyttäisimme naisten kriteerit.”
NAISTEN KRITEERIT MAINITTU. No, toivottavasti se oli vain sattumaa :D Olen lukenut palstalassukoiden tekstejä liikaa...
Ehkä olet vain paskavammainen palstatussukka, Pyhä Vulva harhaisellla jalustallaan?
Vierailija kirjoitti:
Googletin kuvan, eikä kyllä mikään viisari värähtänyt.
kukaan ei odatanutkaan että mieshuoran viisarit väräjää
Onko Valtteri Torakka bottom vai top?
Siis jos ruskeareikä kiehtoo...