Anarkisti lapsi. Eikö asialle voi mitään?
Minun 16 vuotias poikani on kasarityyppiä. Musiikki maku on punk, samoin vaatteet ja hiuksetkin. Sen minä vielä siedän, mutta poika on myös anarkisti. Olo on kurja kun pojan takin selässä paistaa anarkisti merkki ja muutenkin tunnen itseni epäonnistuneeksi. Miksi poika vastustaa valtiota? Pitäisikö ottaa tämä asia puheeksi? Ei ole mukavaa kun käsivarret ovat täynnä tussattuja symboleja ja sanoja.. Kellään muulla kokemusta? voinko tehdä asialle jotain?
Kommentit (53)
Samaa luokkaa tämäkin keskustelu kuin äiti joka valittaa goottityttärestään, huoh vanhemmat.....
Rakas ystävä! Mun poika oli miekkarissa 14 vuotta sitten irokeesissaan tällai itsenäisyyspäivänä, joutui putkaan. Ei armeijaa, ei kirkkoa, kasvissyöjä tietenkin. Opiskeli kyllä ammatin ja on työssä, mutta punkkari edelleen kolmikymppisenä. Voimia vaan sulle, ei niitä lapsia pysty muuttaan, vaikka niin toivoiskin. Useimmat anarkistit toki seestyvät vuosien saatossa.
Tää ei oo eka kerta ku tämmöst pitkää paskaa se kirjottaa
Pätevä muksu! Anna hänen olla (oma itsensä).
Nosiis mun mielest annarkia on tosi hieno ja arvokas juttu. Se symbolisoi johtamattomuutta ja hallituksettomuutta. Sun poikas edes ei oo esteitä ja se uskoltaa olla oma ittensä. Anna sille vaa rakkautta . :-)
Anarkismi on hieno ja vahva aate. Ole ylpeä, että poikasi uskoltaa näyttää mielipiteensä, siitä voi olla hyötyäkin. Muutenkin se voi myös olla vain pikainen juju teini-iässä, ei tarvitse olla huolissaan. Sitä paitsi oma lapseni oli anarkokapitalisti, mutta nyt isona edustava ja hyvä aikuinen.
Onko kyse samasta lapsesta, josta jankutettiin jotain transeksuaalisuudesta ny taas?
Anna sen olla ittensä. Anarkia on kaunista.
Se saa varmaa naisii irokeesillää ja asenteel. Saako? ;-)
Saahan tää meidän poika. Paljon uusia tyttöjä aina vaan joka viikko. Kumpa vain yöllinen sängyn ritinä on jotain muuta...
Kuulostaa hienolta nuorelta mieheltä! Itse olin samanikäisenä anarko-vasemmistolainen ja olen sitä vieläkin. Ihan normaaleja ihmisiä ollaan.
Kaikkien pitäis prkl olla anarkovasemmistolaisia! Ne on oikeesti tosi järkeviä ihmisiä.
Hyi. Siis anarkisti jätkä joka tuo lutkii taloo. Ihan kauheen ällöttävää. Olen samaa mieltä. Heivaa talosta ulos, kyllä se elämäön oppii...
Ei millään pahalla, mutta maria hyvä ... Ei näitä kannattaa jättää kotisivuksi auki, käytiinhän Jullen kanssa katsomassa mitäs hänestä olet kirjoitellut :)
- t: poikasi kaveri
Ilmeisesti aloittaja ei tiedä, mitä anarkismi tarkoittaa.
Ilman anarkismia, ei oltais julistauduttu itsenäiseksi valtioksi, irti Venäjästä.
Kyllä paljon on tarvittu kaavoista irrottautumista ja uskallusta muutokseen.
Ei se tarkoita sitä, että haluaisivat elää jollain sotatantereella.
Anarkistit haluavat, että valtaa eivät pitäisi ne rikkaat hyväveli-kerholaiset, vaan kaikki kansalaiset pääsisivät osallistumaan. Tämä on ilmeisesti aloittajan mielestä huono asia?