Tykkääkö teillä lapset ulkoilla sateella?

Vierailija

Meillä tytöt (8 ja 10 v) haluaa aina sateella lähteä ulos. Pienempänä lempileikkejä oli kaikenlaiset kuraleikit ja nyt ne sitten muuten tykkää sateella lähteä vaikka retkelle tai muuten ovat pihalla. Eikä heitä haittaa edes se, että olen käskenyt näihin sadeulkoiluihin ihan täydet kuravaatteet sydvestiä ja kurarukkasia myöten, vaikka koulussa ja muualla käyttävätkin näitä hienompia pukuja.

Onko teillä tällaisia vesipetoja? Ihmettelen, miten meidän sohvaperunoiden lapsista tuli näin innokkaita ulkoilmaihmisiä! Siis ihan positiivinen juttu tietysti!

Kommentit (12)

Vierailija

13-vuotias tykkäsi pienenä aina olla sateessa ulkona, mitä kovempi sade niin sitä parempi. Ja minä aina mukana. Kyllä hän edelleenkin sateesta tykkää, mutta enää  ei ole pakko mennä ulos sateella.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sydvestihän olisikin hauska! En ole sellaista keksinytkään, ihan huppuja ovat käyttäneet.

Joo, kyllä lapset ovat niistä tykänneet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Anteeksi tyhmähkö kysymys, mutta miksi kuravaatteet? Miksette käytä tavallisia vedenpitäviä ulkovaatteita?

Meillä pienempiä lapsia kuin ap:lla mutta vastaan silti. Vedenpitävät on kalliita ja joka pesulla kuluvat. Kuravaatteet voi vain suihkuttaa puhtaiksi eivätkä kärsi tästä. Eivät myöskään maksa maltaita. Alla käytetään vedenpitäviä ulkovaatteita mutta sateella laitetaan kyllä ihan kuravaatteet vielä päälle.

T. Ei ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Anteeksi tyhmähkö kysymys, mutta miksi kuravaatteet? Miksette käytä tavallisia vedenpitäviä ulkovaatteita?

Ei ole tyhmä kysymys! Vedenpitävät ulkovaatteet on tosi hyvät koulumatkoilla yms. mutta jos on ihan kaatosade ja ulkona ollaan pitkään, niin kuravaatteet on vielä tiiviimmät, sekä materiaali ja myös esim. se, että kurahousujen lahkeet saa kunnolla saappaisiin kiinni ja takin helmasta ei pääse vettä, kun kurahousut suojaa jne.

Vierailija

Onko teidän lapset jo niin isoja että ulkoilevat yksin? Vai onko teillä itsellännekin kurikset? Mietin vaan että jos mun pitäisi lähteä lasten kanssa ulos kaatosateeseen niin olisin kyllä itse hyvin äkkiä läpimärkänä kun mulla ei ole oman ulkoilupuvun päälle mitään kura-asua. Sateella ei siis lähdetä ulos mutta joskus sade on yllättänyt kesken ulkoilun ja silloin itse olen kastunut ihan likomäräksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko teidän lapset jo niin isoja että ulkoilevat yksin? Vai onko teillä itsellännekin kurikset?

Eiköhän ap:n 8- ja 10-vuotiaat osaa ihan yksinkin ulkoilla! :)

Ja jos on pienempiä, jotka tarvitsee seuraa, niin kyllähän aikuisille riittää tavalliset vedenpitävät vaatteet, kun ei ne yleensä siellä märässä niin peuhaa toisin kuin lapset.

Vierailija

Jos vettä tulee kuin saavista kaatamalla niin kyllähän siinä aikuisen ulkoiluvaatteet laskee vedet läpi. Lapset tykkää telmiä kuriksiensa suojassa kaatosateessa mutta aikuisen ulkoilupuku ei pidä vettä läheskään yhtä hyvin. Kun viime syksynä ulkoiltiin kaatosateessa niin mulla oli ulkoilupuvun alla kaikki vaatekerrokset läpimärkinä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei ole tyhmä kysymys! Vedenpitävät ulkovaatteet on tosi hyvät koulumatkoilla yms. mutta jos on ihan kaatosade ja ulkona ollaan pitkään, niin kuravaatteet on vielä tiiviimmät, sekä materiaali ja myös esim. se, että kurahousujen lahkeet saa kunnolla saappaisiin kiinni ja takin helmasta ei pääse vettä, kun kurahousut suojaa jne.

Totta on, kuravaatteet on kovassa sateessa paremmat. Huomasin tämän kun pyöräilin reippaassa vesisateessa puoli tuntia kosteussuojattu ulkoilupuku päälläni. Olin perillä nimittäin ihan läpimärkänä kun sadevesi imeytyi vedenpitävän kankaan läpi ja lisäksi vuoti saumoista sisään.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat