Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka ostaa keittokirjoja kun netti on reseptejä pullollaan?

Vierailija

Ev

Kommentit (10)

Vierailija

Minä ostin juuri Kari Aihisen. Koska pidän hänen selkeistä resepteistään enkä halua olla sen varassa, jos ne joskus poistuvat netistä. Lisäksi ne ovat maikkarin sivuilla niin sikin sokin, että ahkera selaajakin hermostuu. Osti myös yhden raakaruokakeittokirjan, koska siinä oli selkeitä näin pääset alkuun -neuvoja. Oli kylläkin på svenska. Olen molempiin tyytyväinen, vars. Aihiseen.

Tollo

Ostan enemmän tavallisia keittokirjoja kuin selailen nettiä ympäriinsä. Riippuu toki mitä olen kokkaamassa. Leivontareseptejä katson netistä, koska ruokavaliotani vastaavia leivontakirjoja ei ole olemassa ja joudun soveltamaan joka tapauksessa paljon. Oikeita ruokia koskevat reseptit sen sijaan ovat usein keittokirjoissa ns. pidemmälle mietittyjä ja siksi turvallisempia testailla = todennäköisemmin syötäviä/maukkaampia kuin satunnaiset nettiohjeet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ostan enemmän tavallisia keittokirjoja kuin selailen nettiä ympäriinsä. Riippuu toki mitä olen kokkaamassa. Leivontareseptejä katson netistä, koska ruokavaliotani vastaavia leivontakirjoja ei ole olemassa ja joudun soveltamaan joka tapauksessa paljon. Oikeita ruokia koskevat reseptit sen sijaan ovat usein keittokirjoissa ns. pidemmälle mietittyjä ja siksi turvallisempia testailla = todennäköisemmin syötäviä/maukkaampia kuin satunnaiset nettiohjeet.

Netissähän on kirjoissakin olevia reseptejä ja esim. ruokablogeissa juuri testattuja ja hyväksitodettuja reseptejä.

Sinänsä en ole kummankaan näkemyksen puolella, molemmille on aikansa. Se vaan ettei kirjojen reseptit aina ole hyviä takuulla ja toisaalta kaikki netin ohjeet eivät ole anonyymien värkkäilyjä.

Vierailija

Minä. Tulostan kuitenkin ne hyväksi havaitut reseptitkin. Kas kun netistä niitä katoaa, joskus nettiyhteys pätkii ihan itsestä riippumattomista syistä sekä lisäksi moni netin resepti on kuitenkin tarkistamaton. Yhdessä oli 1 dl leivinjauhetta, ei ihan taida pitää paikkaansa. No usein tuon tajuaa, mutta jos on joku itselle vieraampi ainesosa, ei välttämättä tiedä onko ilmoitettu määrä oikein, vaikka sitä epäileekin. 

Vierailija

Just joo. Samalla logiikalla voisi hyvin kysyä, että kuka ylipäätään ostaa mitään kirjoja, kun netti on luettavaa pullollaan...

Vierailija

Sanopa muuta! Mulla on keittokirjoja kokonainen Billy-hyllyllinen mutta nyttemmin en enää hanki uusia. Hamstraan kyllä ruokaohjeita edelleenkin, mutta sähköiseen muotoon; mielenkiintoiset keittokirjat skannaan koneelle pilvipalveluun ja muuten kerään netistä ohjeita omaan tietopankkiini.

Mut se on eri asia se, että montako kertaa olen noista ohjeista mitään tehnyt.

Tarvis sille omalle kirjahyllylle tehdä sama skannausprojekti ja yrittää myydä kaikki kirjat pois.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ev

Itse en ole varsinaisesti ostanut keittokirjoja,vaan saanut lahjaksi,mutta minusta keittokirjat ja nettireseptit eivät poissulje toisiaan.Jos etsii jotain tiettyä reseptiä,se on helppo googlettaa.Jos taas muuten vain etsii uusia ideoita kokkaamiseen,voi selata keittokirjaa.Juuri joku aika sitten ihastelin kirjastossa,kuinka monipuolisesti keittokirjoja onkaan tarjolla.On esimerkiksi kirja,jossa on vain reseptejä kakkutikkareiden tekoon ja keittokirja,jossa on ohjeita ruuanlaittoon kahvinkeittimellä.Olen muutenkin sitä mieltä,ettei netti millään härpäkkeillä käytettynä voi ikinä korvata oikeita kirjoja.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat