Muita, jotka ovat käyneet Linnanjuhlissa?

Vierailija

Ihan mieheni siivellä olin, ei omia meriittejä yhtään mistään. Olen ollut yhden kauden kansanedustajan vaimo aikoinaan 90-luvulla.

Tunkkaista, kuumaa, ahdistavaa... ja en oiken tuntenut ketään. Ei tod. kadehdittavaa. Onhan se ehkä sellainen "juttu", että siellä on kerran käynyt. Mutta enpä ole pahemmin kehuskellut. Erokin tuli miehestä sitten muutaman vuoden kuluttua.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Siis miksi ap EI olisi voinut käydä Linnan juhlissa? Aika monta tyyppiä sinne eduskuntaan valitaan ihan tuppukyliä myöten. Ei kansanedustaja varsinaisesti mikään superjulkkis ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
ja sit sä heräsit?

Niin eihän linnan juhlissa kukaan koskaan ole oikeasti käynyt, se on vain urbaani legenda.

Kukka

En ole itse käynyt, mutta tätini ja mieheni täti ovat käyneet kerran. Muistan tätini "linnareissun" hyvin jännittävänä asiana. Olin yläasteella tuolloin.

Kukka

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja sit sä heräsit?

Niin eihän linnan juhlissa kukaan koskaan ole oikeasti käynyt, se on vain urbaani legenda.

Jos alettaisiin laskemaan, paljonko Suomessa on elossa linnankävijöitä, niin luku noussee jopa kymmeniin tuhansiin? 10 000-20 000?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja sit sä heräsit?

Totta. Itse en ole ollut mutta sen verran läheisiä on saanut kutsun (ja osallistuneetkin) kuin kaksi esimiestäni ja kummini, kummit ovat taiteilijoita molemmmat. Siis neljä ihmistä tunnen jotka ovat siellä olleet, kukaan heistä ei politiikassa mukana.

Vierailija

Mieheni vanhemmat kutsuttiin Linnanjuhliin joskus 90-luvun lopulla. He olivat pienyrittäjiä maalta ja saivat kutsun kaiketi sillä ansiolla. Linnassa oli kuulemma kuumaa ja ahdasta.

Vierailija

No miksei olisi ap voinut käydä? Siellä käy pari tuhatta ihmistä joka vuosi, eikä näistä tunnettuja julkkiksia ole kuin osa. Sitä paitsi, av:lla pyörii oikeitakin julkkiksia. Itse en ole käynyt, mutta meidän entinen naapurimmekin kävi vaimoineen muutama vuosi sitten. Vilahti ruudussa, juontaja ei sanonut heistä mitään. Hän oli ihan tavallinen ihminen, jonka Tarja Halonen oli vain matkoillaan sattunut tapaamaan. Samoin olen ollut töissä yhden nykyisen istuvan kansanedustajan firmassa. Hänkin on sen verran rivityyppi, että juontajat eivät ole noteeranneet, vaikka on telkussa vilahtanut. Hänen puolisonsa on hyvin tavallisen duunariammatin edustaja. 

Kyllä noita elossa olevia kävijöitä on varmasti enemmän kuin 20000, sillä "yhden kerran" kävijöitä on paljon ja vieraita on tosiaan kerralla se 2000. Toki moni kuollut, mutta enpä usko, että nyt 20 viime vuoden kävijöistä tuhansia olisi kuollut. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eli miehen siivellä naiset päässeet linnaan. Missä naisten saavutukset?

Muumilauluja ja sormivärejä.

Vastuunpakoilijoitahan ne on, kyllä rusinat kelpaa pullasta nyppiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Molemmat esimieheni ovat naisia. Heidän miehensä olivat siellä aveceina "siipeilemässä" jos näin haluaa ajatella. Molemmat kummini, sekä nainen että mies saivat oman kutsun omilla ansioillaan, olivat eronneet jo silloin, sattuivat vain olemaan kutsulistalla samana vuonna. Toinen heistä -arvatkaapa kumpi- on muuten ollut siellä kahdesti. Omilla meriiteillään. T: 7

P.s. ei tullut mieleenkään että täytyisi oikein korostaa sukupuolta. Ensimmäisessä kommentissani.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkinä Taitoluistelu: Lajin MM-pronssimitalisti on huomattavasti tunnetumpi ja arvostetumpi maailmalla kuin joku keihäänheiton maailmanmestari. Meidän taitoluistelijanaisilla on paljon enemmän faneja maailmalla kuin kellään yleisurheilijalla. Jääkiekkoilijat on sitten oma lukunsa, heistä muutama ovat suosituimpia. Jopa meidän juniori-ikäiset luistelijat tiedetään mm. jenkeissä paremmin kuin jotkut heittolajien miesedustajat. Suomessa voisi taitoluistelussa järjestää naisten ja miesten kisat samassa, eikä sillä kisalla välttämättä olisi miespuolista voittajaa, vaikka muualla miehet luistelevat paljon vaativimpia ohjelmia kuin naiset, koska siitäkin on tullut fyysistä voimaa vaativa laji. 

Vierailija

Olen käynyt ja omilla ansioillani. Osallistuin seminaariin, jonka puheenjohtajana oli presidentti. Ei ollut kivat kinkerit, kuumaa, ruokaa ei saanut, mutta tiukkaa viinaa se booli on. Ei ainutakaan istumapaikkaa ja korkokengillä seisominen koko illan on mitä on. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat