Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka ovat käyneet Linnanjuhlissa?

Vierailija
06.12.2015 |

Ihan mieheni siivellä olin, ei omia meriittejä yhtään mistään. Olen ollut yhden kauden kansanedustajan vaimo aikoinaan 90-luvulla.

Tunkkaista, kuumaa, ahdistavaa... ja en oiken tuntenut ketään. Ei tod. kadehdittavaa. Onhan se ehkä sellainen "juttu", että siellä on kerran käynyt. Mutta enpä ole pahemmin kehuskellut. Erokin tuli miehestä sitten muutaman vuoden kuluttua.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sit sä heräsit?

Vierailija
2/22 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi ap EI olisi voinut käydä Linnan juhlissa? Aika monta tyyppiä sinne eduskuntaan valitaan ihan tuppukyliä myöten. Ei kansanedustaja varsinaisesti mikään superjulkkis ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen siivellä myös. Mies ei poliitikko.

Vierailija
4/22 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja sit sä heräsit?

Niin eihän linnan juhlissa kukaan koskaan ole oikeasti käynyt, se on vain urbaani legenda.

Vierailija
5/22 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse käynyt, mutta tätini ja mieheni täti ovat käyneet kerran. Muistan tätini "linnareissun" hyvin jännittävänä asiana. Olin yläasteella tuolloin.

Vierailija
6/22 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja sit sä heräsit?

Niin eihän linnan juhlissa kukaan koskaan ole oikeasti käynyt, se on vain urbaani legenda.

Jos alettaisiin laskemaan, paljonko Suomessa on elossa linnankävijöitä, niin luku noussee jopa kymmeniin tuhansiin? 10 000-20 000?

Vierailija
7/22 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja sit sä heräsit?

Totta. Itse en ole ollut mutta sen verran läheisiä on saanut kutsun (ja osallistuneetkin) kuin kaksi esimiestäni ja kummini, kummit ovat taiteilijoita molemmmat. Siis neljä ihmistä tunnen jotka ovat siellä olleet, kukaan heistä ei politiikassa mukana.

Vierailija
8/22 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni vanhemmat kutsuttiin Linnanjuhliin joskus 90-luvun lopulla. He olivat pienyrittäjiä maalta ja saivat kutsun kaiketi sillä ansiolla. Linnassa oli kuulemma kuumaa ja ahdasta.

Vierailija
9/22 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miehen siivellä naiset päässeet linnaan. Missä naisten saavutukset?

Muumilauluja ja sormivärejä.

Vierailija
10/22 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksei olisi ap voinut käydä? Siellä käy pari tuhatta ihmistä joka vuosi, eikä näistä tunnettuja julkkiksia ole kuin osa. Sitä paitsi, av:lla pyörii oikeitakin julkkiksia. Itse en ole käynyt, mutta meidän entinen naapurimmekin kävi vaimoineen muutama vuosi sitten. Vilahti ruudussa, juontaja ei sanonut heistä mitään. Hän oli ihan tavallinen ihminen, jonka Tarja Halonen oli vain matkoillaan sattunut tapaamaan. Samoin olen ollut töissä yhden nykyisen istuvan kansanedustajan firmassa. Hänkin on sen verran rivityyppi, että juontajat eivät ole noteeranneet, vaikka on telkussa vilahtanut. Hänen puolisonsa on hyvin tavallisen duunariammatin edustaja. 

Kyllä noita elossa olevia kävijöitä on varmasti enemmän kuin 20000, sillä "yhden kerran" kävijöitä on paljon ja vieraita on tosiaan kerralla se 2000. Toki moni kuollut, mutta enpä usko, että nyt 20 viime vuoden kävijöistä tuhansia olisi kuollut. 

Vierailija
11/22 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuunpakoilijoitahan ne on, kyllä rusinat kelpaa pullasta nyppiä.

Vierailija
12/22 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 AV-mammaa loisinut siis miehensä siivellä. Näin itsenäisiä, rohkeita, omillaan toimeentulevia menestyjiä siis palstalla pyörii.

Vierailija
13/22 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat esimieheni ovat naisia. Heidän miehensä olivat siellä aveceina "siipeilemässä" jos näin haluaa ajatella. Molemmat kummini, sekä nainen että mies saivat oman kutsun omilla ansioillaan, olivat eronneet jo silloin, sattuivat vain olemaan kutsulistalla samana vuonna. Toinen heistä -arvatkaapa kumpi- on muuten ollut siellä kahdesti. Omilla meriiteillään. T: 7

P.s. ei tullut mieleenkään että täytyisi oikein korostaa sukupuolta. Ensimmäisessä kommentissani.

Vierailija
14/22 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkinä Taitoluistelu: Lajin MM-pronssimitalisti on huomattavasti tunnetumpi ja arvostetumpi maailmalla kuin joku keihäänheiton maailmanmestari. Meidän taitoluistelijanaisilla on paljon enemmän faneja maailmalla kuin kellään yleisurheilijalla. Jääkiekkoilijat on sitten oma lukunsa, heistä muutama ovat suosituimpia. Jopa meidän juniori-ikäiset luistelijat tiedetään mm. jenkeissä paremmin kuin jotkut heittolajien miesedustajat. Suomessa voisi taitoluistelussa järjestää naisten ja miesten kisat samassa, eikä sillä kisalla välttämättä olisi miespuolista voittajaa, vaikka muualla miehet luistelevat paljon vaativimpia ohjelmia kuin naiset, koska siitäkin on tullut fyysistä voimaa vaativa laji. 

Vierailija
15/22 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt ja omilla ansioillani. Osallistuin seminaariin, jonka puheenjohtajana oli presidentti. Ei ollut kivat kinkerit, kuumaa, ruokaa ei saanut, mutta tiukkaa viinaa se booli on. Ei ainutakaan istumapaikkaa ja korkokengillä seisominen koko illan on mitä on. 

Vierailija
16/22 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on ollut. Ihan oman kutsun on saanut, oman työnsä ja menestyksensä takia.

Kauhean ilkeitä ja pahansuopia jotkut tällä palstalla, mitä iloa saatte siitä että vähättelette ja pilkkaatte muita? Nekö ovat teidän menestystä ja rohkeutta?

Minä arvostan naisia joiden taakoista ja iloista moni ei mitään tiedä, jotka antavat aikansa ja rakkautensa esim muumilaulujen ja sormivärien muodossa lapsille, omillensa tai muiden vaikka siitä hyvästä ei prseidentinjuhliin kutsua tulisikaan.

Vierailija
17/22 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt ja omilla ansioillani. Osallistuin seminaariin, jonka puheenjohtajana oli presidentti. Ei ollut kivat kinkerit, kuumaa, ruokaa ei saanut, mutta tiukkaa viinaa se booli on. Ei ainutakaan istumapaikkaa ja korkokengillä seisominen koko illan on mitä on. 

Eikö ruokaa siis riittänyt kaikille vai oliko tungos niin kova ettei kannattanut jonottaa?

Vierailija
18/22 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, anoppini oli siellä muutama vuosi sitten ja ihan omilla ansioillaan, appi oli sitten vain siipeilijänä mukana. Tuli kuulemma aika puskista tuo kutsu mutta hienoa, että tuli koska hän on pitkän linjan vapaaehtoinen eräässä järjetössä. Kuumaa ja ahdasta oli kuulemma ollut.

Vierailija
19/22 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ruokaa siis riittänyt kaikille vai oliko tungos niin kova ettei kannattanut jonottaa?

Ei siellä päässyt lähellekään ruokapöytää aina oli joku emäntä tai kirkon mies edessä.. 

Vierailija
20/22 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla ansioilla Halosen kutsumana 2004. Mentiin kaveripariskunnan kanssa porukalla, niin oli koko ajan seuraa toisistamme ja oli helppo mennä juttelemaan muillekin. Tarjoilut oli hyvät ja tunnelma leppoisa. Ei ollut kuppikuntia, vaan kaikki vieraat tuntuivat yhtä tärkeiltä.

Lisäksi äitini on ollut omilla ansioillaan -99 ja ukki menee sotaveteraaneja edustamaan tänään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi