Miehen exä ärsyttää mua.

Vierailija

Ollaan seurusteltu noin vuoden. Koko ajan miehen exällä on jotain avun tarvetta. Hän soittelee miehelleni monta kertaa päivässä. Heillä on kaksi yhteistä lasta, niin ymmärrän että yhteyttä tarvii pitää. Mutta usein hän soittaa ihan vaan ilman asiaa. Lisäksi hän pyytää usein kyytiä, nyt mieheni vei hänet lääkäriin. Mua alkaa jo tympiä tämä. Mies ei ymmärrä mua. Ylireagoinko vai tuntisitteko samaa. Mä oon ihan selvästi mustasukkanen ja voin huonosti.

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Oletko keskustellut miehesi kanssa hänen suhteestaan eksäänsä? Ja siitä miten sinä tähän kuvioon sovit?

Jos miehellä on sellainen käsitys, että hän hoivaa ja holhoaa paitsi lapsiaan myös eksäänsä? Että hänen kuuluu niin tehdä? Että hänen eksänsä eli lasten äiti onjotenkin holhottava ihminen? Siinä tapauksessa ihan samalla lailla kuin lapset ja vanhempi pitää ottaa pakettina pitäisi miehesi uuden kumppanin ottaa pakettina miehen mukana lapset ja eksä...

Jos et sitä halua ja mies näin kuitenkin näkee olevan, sinun pitänee heivata tämä mies. Jos taas päädytte siihen että näin se nyt on ja muuta vaihtoehtoa ei ole, sinun lienee syytä miettiä miten voit osallistua tähän miehen kuvioon, voisitko sinäkin olla se kuka vie lasten äitiä lääkäriin tms. Tämmöisen kuvion ymmärrän hyvin, jos lasten äiti on esim. jotenkin sairas tai vammainen ja tosiaan tarvitsee paljon apua.

Tiedänkin pariskunnan, jotka hoitivat miehen eksän yhdessä ihan hamaan loppuun asti.

Vierailija

Tämä mieheni exä inhoo mua. Eikä halua nähdä mua. He ovat eronneet jo ennen kun tavattiin. Muuten hän on terve. Hän on muuttanut Suomeen noin 14 vuotta sitten mieheni mukana. Niin että yhdessä me ei voida tällä hetkellä auttaa häntä. Heti hän haukkui mut puhelimessa huonoksi naiseksi.

Vierailija

Mä kyllä vaatisin, että eksää ei kuskailla eikä hänen kanssa keskustella monta kertaa päivässä. Jos mies nikottelisi, niin lähtisin. Miehelle pitää olla selvää, että valitsee sinut eikä eksää, ja jos ei ole, niin sinun ei kannata sellaisessa suhteessa roikkua.

Asialliset välit lasten takia ja lasten asioiden hoitaminen on aivan eri asia, mutta siitähän ei tässä ollut kyse.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tämä mieheni exä inhoo mua. Eikä halua nähdä mua. He ovat eronneet jo ennen kun tavattiin. Muuten hän on terve. Hän on muuttanut Suomeen noin 14 vuotta sitten mieheni mukana. Niin että yhdessä me ei voida tällä hetkellä auttaa häntä. Heti hän haukkui mut puhelimessa huonoksi naiseksi.

Tuoss tilanteessa miehellä kyllä on suurempi moraalinen velvollisuus auttaa exää, kuin jos vertaisi syntyperäisesti suomalaiseen naiseen.

Vaikka muutosta on 14 vuotta, niin moni asia tulee todennäksöisesti vielä uutena juurikin esim. sairaaloissa, lääkärissä jne. Myöskään kaikkeen mahdolliseen kieliainekseen ei ole ollut mahdollista tutustua.

Nainen on aikoinaan luopunut paljosta ( vaikka olisi tullut köyhistä oloista), kun omasta kotimaastaan, kulttuuristaan, ystävistään, sukulaisistaan ja siitä omasta turvaverkostaan luopunut miehen hyväksi.

Eli miehen velvollisuus on todellakin auttaa tuota exää, vaikka se ei olekaan laissa kuulutettu asia.

Toinen asia on tietysti se, että ei toista haukuta huonoksi naiseksi.

Vierailija

Jos asia on niin että miehelläni on moraalinen velvollisuus auttaa exäänsä ehkä heidän ei olisi kannattanut erota. Minusta erokin oli moraalisesti väärä teko. Ja mua kohtaan hän on myös tehnyt väärin kun ei heti kertonut exästänsä miten paljon hän kuuluu elämäämme.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miehen exä on Nepalista kotoisin.

Selittää paljon: Hänhän on elänyt kulttuurissa, jossa tytöt ja naiset ievät todellakaan saa tehdä päätöksiä itsenäisesti. Tarvitsee siis pienimpiinkin asioihin miehistä tukea, ja varsinkin tutun miehen tukea. ja esim. lääkärireissut voivat olla kulttuurisesti todella hankalia, jos on mieslääkäri, senkin takia saattaa haluta tutun miehen mukaan "tueksi ja turvaksi".

Onneksi miehesi on ymmärtänyt vastuunsa. Jos tuo ulkomailta patriarkaalisessa yhteisössä asuneen naisen Suomeen, niin sitten tuota naista autetaan loppuikä. Oli eronnut tai ei.

On tietysti sitten ihan sinun päätettävissäsi, ettähaluatko sellaista miestä, joka exäänsä auttaa ( ja samalla toki omia lapsiaan).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos asia on niin että miehelläni on moraalinen velvollisuus auttaa exäänsä ehkä heidän ei olisi kannattanut erota. Minusta erokin oli moraalisesti väärä teko. Ja mua kohtaan hän on myös tehnyt väärin kun ei heti kertonut exästänsä miten paljon hän kuuluu elämäämme.

Jos mies laittoi eron alulle, niin todella voi olla, että se ro oli moraalisesti väärin.

Sinun ei tietenkään tarvitse suhteessa kärvistellä.

Vierailija

Meillä oli alussa tuota samaa ja kesti aika pitkäänkin. Miehen ex soitteli jatkuvasti, ei useinkaan liittynyt lapsiin ja aloin jo inhota miehen puhelimen soittoääntäkin. Välimatkaa oli jonkin verran, joten ihan tosta vaan mies ei pystynyt menemään auttamaan, mutta toisaalta sitten kun meni, siellä vierähti matkankin takia aina koko ilta.
-
Exän tarkoituksena oli ainoastaan pilata meidän välit. Hän myös laittoi ikäviä viestejä mun puhelimeen. Mies taas perusteli sitä että suostuu tuohon sillä, että exänsä alkaa hankalaksi lapsiin liittyvissä asioissa, jos hän ei suostu hyppimään exän pillin mukaan. Ja se oli kyllä tottakin.
-
Raskasta aikaa anyway. Paljon riideltiinkin, koska en miehen käytöstä hyväksynyt. Onneksi jaksoin sen läpi. Nykyään kaikki on ihan ok.

Vierailija

Minä autan ulkomailta kotoisin o levaa ex-miestäni varmasti enemmän kuin auttaisin suomalaista exää:

Vähän väliä tulee lauseita tai tekstinpätkiä, joita suomentaa tai kääntää, välillä olen ollut juurikin lääkärissä mukana ( ex-vaimo, jonka kanssa lapsia, on kuulemma tutumpi kuin joku tyttöystävä, jonka kanssa on seurusteltu esim. vuosi. Hänen sanansa, eivät minun.) Avaan kulttuurisia tapoja, pieniä asioita tulee uusia, vaikka on Suomessa asunut jo yli 10 vuotta jne.

Toisaalta hän kyllä tuli siivoamaan meille vuoden ajan kerran viikossa, kun äitini oli kuollut, ja auttoi isäänikin tuossa suruvaiheessa.

Vierailija

Joo en halua sellasta miestä joka on velvollinen ex vaimoonsa kohtaan. En mä halua elää näin, vielä kun tämä exä ei halua nähdä mua. Enkä saa osallistua auttamiseen. Olis ihan eri asia jos tämä exä suhtautuis muhun neutraalisti ja antais mun myös auttaa..

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat