Onko vaikeaa tiputtaa 12kg mitoilla 157cm 57kg?
Kommentit (55)
ei tarvitse laihduttaa todellakaan ja ei ainakaan miehen vuoksi! jos tuntuu epämukavalta niin voit harkita muutamaa kiloa, mutta se on varma, et jos alkaa leikkimään painon kanssa, niin siitä ei kyl mitään hyvää seuraa..
No ei sitä nyt tarvitse itseään pulleaksi ja ylipainoiseksi syödä, mutta fakta on se että nelikymppisellä liika laihuus ei kaunista. Ja sporttinen voi olla vaikkei bmi olekaan alle 20 kuten sulla. Sinäkin todennäköisesti näyttäisit huomattavasti, jos painaisit muutaman kilon enemmän JA olisit sporttinen.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 13:31"]
Painoindeksiin vedoten läskit voivat olla hyvällä omallatunnolla läskejä. Se ns. normaalipainon skaalahan on ihan järjettömän lavea.
Kyllä 157 cm ja yli 60 kiloa on aika paljon! Tuon mittaiselle 50 kiloa tai hieman päälle on sopiva paino.
En muuten tajua, miksi vanhempana "saa" painaa enemmän? Minä ainakin painan tasan saman verran kuin parikymppisenä - toki paino on välillä hiipunut ylöspäin mutta vaivatta olen sen taas pudottanut kohdilleen.
Ikää minulla on 46, pituus 162 ja paino 52. Syön normaalisti ja myös liikun ja kroppa on yhtä timmissä kunnossa kuin nuorena.
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta, mikä on vaatekoko, entä vyötärön ympärys? Kiinnostaa kovasti. Ilmeisesti vaatekoko 34 ja vyötärönympärys noin 65?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 13:36"]
Ikää minulla on 46, pituus 162 ja paino 52. Syön normaalisti ja myös liikun ja kroppa on yhtä timmissä kunnossa kuin nuorena.
[/quote]
Joo, ja veikkaan että näytät kaveripiirisi vanhimmasta päästä olevalta kasvoista. Tiedän yhden täysin rypyttömän 40+ naisen, se painaa jotain 140 kg. Moni kymmeniä kiloja laihduttanut nelikymppinen vanhenee samalla kymmenen vuotta kasvoista.
[/quote]
Vikaan meni veikkauksesi. Toki jotain ryppyjä on tähän ikään mennessä tullut, mutta kuulemma näytän 10 kiloa ikäistäni nuoremmalta. Sitäpaitsi, mielummin rypyt kuin läski. Mielestäni päinvastoin parikymppiset liikalihavat näyttävät kymmeniä vuosia todellista ikäänsä vanhemmilta.
Melko vanha aloitus nostettu- vuodelta 2006! luuletteko että ap vielä kaipaa neuvoja?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 13:54"]
Vikaan meni veikkauksesi. Toki jotain ryppyjä on tähän ikään mennessä tullut, mutta kuulemma näytän 10 kiloa ikäistäni nuoremmalta. Sitäpaitsi, mielummin rypyt kuin läski. Mielestäni päinvastoin parikymppiset liikalihavat näyttävät kymmeniä vuosia todellista ikäänsä vanhemmilta.
[/quote]
Parikymppiset liikalihavat tosiaan näyttävät kymmeniä vuosi vanhemmalta. Ja liikalaihat nelikymppiset myös. Ja vaihtoehto ei ole ruveta valaaksi, vaan ihan ystävällisesti sanon ettei kannata pitää sitä 18-vuotiaana hyvältä näyttänyttä painoa mittatikkuna enää 40-vuotiaana. Eikä tämä siksi että olisin itse joku valas joka pettää itseään, vaan olen itsekin sporttinen nelikymppinen joka laihduttaa pois paria liikakiloa. En edes tähtää että bmi olisi 19, koska tiedän että lopputulos on huonopi kuin jollain 21-22-linjalla.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 14:01"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 13:54"]
[/quote]
Parikymppiset liikalihavat tosiaan näyttävät kymmeniä vuosi vanhemmalta. Ja liikalaihat nelikymppiset myös. Ja vaihtoehto ei ole ruveta valaaksi, vaan ihan ystävällisesti sanon ettei kannata pitää sitä 18-vuotiaana hyvältä näyttänyttä painoa mittatikkuna enää 40-vuotiaana. Eikä tämä siksi että olisin itse joku valas joka pettää itseään, vaan olen itsekin sporttinen nelikymppinen joka laihduttaa pois paria liikakiloa. En edes tähtää että bmi olisi 19, koska tiedän että lopputulos on huonopi kuin jollain 21-22-linjalla.
[/quote]
Samaa mieltä. Nelikymppisenä ja sen jälkeen on tärkeintä panostaa hyvään lihaksistoon, koska sitä myöten pysyy ryhdikkäänä eikä ala "painua kasaan". Laihuuden tavoittelu ei ole pääasia, vaan hyväkuntoinen, tasapainoinen lihaksisto.
Onko liian laiha jos 46 v 160cm painaa 55,4kg ja käy salilla ja lenkkeilee? Ei kai- en omasta mielestäni ole laiha,hoikka kyllä mutten laiha. Reisissä olis vielä ylimääräistä mutta vaikeaa laihduttaa paikallisesti pois.
t se toinen 46v
Onko liian laiha jos 46 v 160cm painaa 55,4kg ja käy salilla ja lenkkeilee? Ei kai- en omasta mielestäni ole laiha,hoikka kyllä mutten laiha. Reisissä olis vielä ylimääräistä mutta vaikeaa laihduttaa paikallisesti pois.
t se toinen 46v
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 14:20"]
t se toinen 46v
[/quote]
Varmaankin oikein hyvä olet.
Supermarjo on hyvä esimerkki ilmiöstä liian laihan nelilymppinen. Paitsi ettei Marjo taida olla vielä edes 40 täyttänyt. Onko tämä kuuma puuma vai tuleva mummoko sieltä katsoo?
http://static.telkku.com/telkku/programimages/venetsia/15088274.jpg
Ja taas esim. Nigella Lawson on hyvä esimerkki siitä miten löytää tasapaino iän ja kilojen kanssa.
http://www.blisstree.com/wp-content/uploads/2013/01/159301000.jpg
No tuota mun mielestä Nigellan kyllä kannattais laihduttaa vähäsen, melkoiset kylkiläskit on ja vatsaakin. Tissitkin pienenisivät vähäsen, ei varmaan haittais kun ovat niin ison näköiset.
Valitsit sitten Nigellasta epäedullisimman mahdollisen kuvan :D
Tässä upeana samassa puvussa.
Ja käsi sydämelle, kumpi on pantavamman näköinen, tuo vai tämä?
http://static.iltalehti.fi/viihde/supermarjo2_1206JID_244_vi.jpg
Varsinkin ottaen huomioon että Nigella on huomattavasti vanhempi kuin Marjo.
Nykyään kun puolet aikuisista suomalaisista ovat jo ylipainoisia ja sama ilmiö näkyy muuallakin maailmassa niin todellisuus on hämärtynyt. Ihmiset kokevat normaalipainoiset ihmiset hoikkina tai laihoina ja ylipainon normaalina. Huolestuttavaa..
Normaalipainoisen voi olla nykyään vaikea löytää vaatteita kaupoista, kun koot alkavat naistenosastolla numerosta 34 jossa rinnanympärysmitta on 80cm ja vyötärö 64cm, toisilla merkeillä vielä isommat mitat. Kokonumeroiden mitoitukset suurenevat ja pienimmät kokonumerot jäävät kokonaan pois. Mihin on kadonnut kaupoista koko 32? Miksi normaalipainoiset ihmiset eivät enää löydä sopivia vaatteita? Huolestuttavaa kehitystä.
Nigella Lawson ei ole kyllä mikään hyvä esimerkki tasapainosta, sillä tiedetään hänen kamppailevan ylipainon kanssa, eikä tasapaino iän ja kilojen kanssa voi tarkoittaa ylipainoa. Tasapaino on normaalipaino, painoindeksi 18,5-24,9.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 13:36"]
[/quote]
Joo, ja veikkaan että näytät kaveripiirisi vanhimmasta päästä olevalta kasvoista. Tiedän yhden täysin rypyttömän 40+ naisen, se painaa jotain 140 kg. Moni kymmeniä kiloja laihduttanut nelikymppinen vanhenee samalla kymmenen vuotta kasvoista.
[/quote]
Niin mutta sekö on autuaaksi tekevä asia että on kasvoista rypytön ja pullea?
Olen itse miljoona kertaa ennemmin kasvoista vanhentuneen näköinen kuin pullea vartalosta. Ystäväni (joka on saman ikäinen)on ylipainoinen.Kasvoista on joo rypytön mutta lihavuus tekee hänestä mummomaisen näköisen. Hänen miehensä ihailee aina minun sporttista ulkonäköäni vaikka olenkin naamasta hieman kulahtanut.
Toinen 46v paljon urheileva ja hoikka